Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

Nineteen68
Inte en aning, men det kommer dom givetvis aldrig att få heller, men ponera att dom nu skulle få en majoritet av rösterna i nästa val.

 

Vilka negativa eller positiva förändringar tror du vi skulle vi få va med om?

 

 

 

 

Det har ju ökat i takt med invandringen, och på grund av alternativa media så kan ju inte "gammalmedia" mörka detta på samma sätt längre.

 

 

Så länge vi har en syltrygg till statsminister så lär det inte bli någon större förändring på problemen, att svara på ställda frågor utan att slingra sig eller skylla på någon annan är väl kanske inte hans starka sida (om han nu har någon).

 

Dom direkta effekterna lär ju bli att räntan drar iväg och det vet väl dom flesta vad det innebär, kronan kommer sjunka som ett bojsänke. Den sk marknaden gillar inte populistiska partier dom vill ha stabilitet och kontinuitet. 

 

Herr Åkesson måste ju ha det enklaste partiledarjobbet av dom alla, han behöver inte marknadsföra sitt parti alls det gör mordbrännarna och vandalerna åt honom...

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

snickare, rörmokare. målare, plattsättare skogsarbetare

Dessa yrken kan inte ha några arbetslösa, bara arbetsskygga.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fan vad jag är ledsen, på FB skriver finnar till mig ungefär som om det vore mitt fel? Anklagande och med ironi. Inte mitt fel att Svenska polisen inte kan tygla en handfull terrorister som inte har med samhället att göra (jag menar de protesterar inte utan bara förstör)

Link to comment
Dela på andra sajter

Från och med nu anlitar vi bara svensk arbetskraft och köper endast grejor tillverkade i Sverige av svenskar.

Det måste vara slut med billiga kläder från Bangladesh, polsktillverkade möbler från IKEA, koreanska telefoner eller bilar.

 

Det kommer att finnas massor med jobb till svenska ungdomar som då inte har tid eller ork att ställa till med kravaller i förorterna.

Lite tråkigt bara att vi inte hittar en svensktillverkad 50 tums platt-tv, dator eller smartphone men det går att leva utan.

 

Heja Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer BRA reklam för Moder Svea, England o USA:s UD varnar resenärer för att ta sig till Sverige/Stockholm.Precis den reklam vi behöver så här i början av sommaren och semesterperioden!

 

Om dom varnar för resande hit för detta så borde Svenska UD varnat för resande till USA och England  för länge sedan,

 

och för lång tid framöver.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer BRA reklam för Moder Svea, England o USA:s UD varnar resenärer för att ta sig till Sverige/Stockholm.Precis den reklam vi behöver så här i början av sommaren och semesterperioden!

 

Du nämnde inte att Tyskland  var inräknad i varningen. Förmodligen hade det inte spelat någon roll, eftersom de ändå köper sina konserver med mat i Tyskland så att det räcker för hela deras vistelse i Sverige. Har även hört att de medför tält för att begränsa boendekostnaden under semestern. Hörsägen naturligtvis, men ändå.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Varna turister att resa till stockholm pga detta??? Det är väl inte många turister som besöker förorterna överhuvedtaget och framförallt inte på nätterna,

jämfört med usa så är det väl betydligt farliga att besöka deras förorter alla 365 dagar på året.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är ett frisk hetstecken från några som visar att de tar annsvar och om det nu skulle vissa sig att de har utländsk bakgrunder är väl det bara att applådera invandingen.
 Är du på riktigt eller  :ahh: Ansvar?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt igår i Stockholm och pratade med en arbetsledare inom Räddningstjänsten som tjänstgjort dessa dygn i Husby.

Det är inte en angenäm uppgift att måste ha poliseskort för att hämta någon skadad.

Han beskrev en baksida som jag aldrig får läsa om i tidningar. Nedläggningar av biblotek, nedläggningar av ungdomsgårdar, arbetslöshet, nedskärningar inom skola som gör att många resignerar och snabbt blir offer för "proffs" inom huliganism.

Dom rycks med av någon form av berusning att äntligen få betyda något utan att tänka sig för.

Jag tror många av dessa ungdomar mår lika dåligt som jag efter en fyllekväll då minnet sviker och man varit "Tarzan".

Huliganer som utnyttjar detta och som sprider skadegörelse snabbt i förorterna är bara propagandaministrar åt SD, och invandrarungdomarna gör jobbet åt huliganerna och SD.

Detta är organiserat och inte bara spontant.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han beskrev en baksida som jag aldrig får läsa om i tidningar. Nedläggningar av biblotek, nedläggningar av ungdomsgårdar, arbetslöshet, nedskärningar inom skola som gör att många resignerar och snabbt blir offer för "proffs" inom huliganism.

 

Då läser du inte så mycket tidningar, detta har det skrivits spaltmeter om i flera år.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Då läser du inte så mycket tidningar, detta har det skrivits spaltmeter om i flera år.

Inte en rad om detta i Västerbottens Kuriren.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
Jag satt igår i Stockholm och pratade med en arbetsledare inom Räddningstjänsten som tjänstgjort dessa dygn i Husby.

Det är inte en angenäm uppgift att måste ha poliseskort för att hämta någon skadad.

Han beskrev en baksida som jag aldrig får läsa om i tidningar. Nedläggningar av biblotek, nedläggningar av ungdomsgårdar, arbetslöshet, nedskärningar inom skola som gör att många resignerar och snabbt blir offer för "proffs" inom huliganism.

Dom rycks med av någon form av berusning att äntligen få betyda något utan att tänka sig för.

Jag tror många av dessa ungdomar mår lika dåligt som jag efter en fyllekväll då minnet sviker och man varit "Tarzan".

Huliganer som utnyttjar detta och som sprider skadegörelse snabbt i förorterna är bara propagandaministrar åt SD, och invandrarungdomarna gör jobbet åt huliganerna och SD.

Detta är organiserat och inte bara spontant.

 

Leif

Leffe håller till hundra med. Det är en klick på kanske 20-50 människor . Som ställer till alla problem. Sedan får blöjorna skulden. Troligtvis är det samma gäng som är både hammarbyare-djurgårdare och aikare. Som ställer till allt bråk på matcherna- Dessa parasiter måste bort omgående. Dessa individer bryr sig endast om en sak, BRÅK

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som om en lösning på problemet enligt många är att få bort arbetslösheten. Det är väl enkelt att lösa börja konkurera acceptera sänkta löner och lägre pension. Vilket jag tror att det också kommer att bli. Räntan är nu nästan noll ändå byggs det inget och några nya fabriker ser vi inte heller. Det som är kvar att göra är att sänka lönerna.  

Tycker det är bra att äntligen några reser sig och försöker uppmärksamma dessa orättvisor som skapas i Sverige.

 

Husby kan mycket väl bli nya Ådalen då ungdomarna i Sverige krävde riktigaarbeten och ett slut på bidragsberoendet. Rimligen borde varenda yngre person ställa upp i dessa uppror.

Det är deras framtid det handlar om. Inget är gratis man får kämpa för sina rättigheter.   

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Huliganer som utnyttjar detta och som sprider skadegörelse snabbt i förorterna är bara propagandaministrar åt SD, och invandrarungdomarna gör jobbet åt huliganerna och SD. Detta är organiserat och inte bara spontant.

 

Jo, det verkar organiserat, men att skylla detta på SD är ju löjeväckande. Snackas annars mkt om MEGAFON - o jag tror inte dom jobbar åt SD.

Link to comment
Dela på andra sajter

De kan väl arbeta för sina bidrag,som det är nu så motiveras ingen att arbeta när man kan få nästan lika mycket i bidrag som i lön.Finns mycket som behöver göras inom vård och omsorg.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Leffe håller till hundra med. Det är en klick på kanske 20-50 människor . Som ställer till alla problem. Sedan får blöjorna skulden. Troligtvis är det samma gäng som är både hammarbyare-djurgårdare och aikare. Som ställer till allt bråk på matcherna- Dessa parasiter måste bort omgående. Dessa individer bryr sig endast om en sak, BRÅK

Dessa individer bryr sig inte om bråk, utan erkännande, beröm  och bli någon med makt som "blöjorna ser upp till.

Detta finns i människans flockbeteende och är lätt att utnyttja för den som har anlagen att bli ledare.

Störst och starkast eller smart och klurig.

Människan är unik för att nå en position som "leader of the pack".

Sen den berusning som hormoner som testesteron och andrealin gör, har stor påverkan på logiskt tänkande.

60 åringar slåss inte på samma sätt som en hormonstinn 18 åring.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det verkar organiserat, men att skylla detta på SD är ju löjeväckande. Snackas annars mkt om MEGAFON - o jag tror inte dom jobbar åt SD.

Jag har bara menat att SD blir en  vinnare, inte att dom är med på något hörn.

Sorry för otydlighet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en rad om detta i Västerbottens Kuriren.

 

som sagt du läser inte så mycket..

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt du läser inte så mycket..

Näää.eller jooo.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det verkar som om en lösning på problemet enligt många är att få bort arbetslösheten. Det är väl enkelt att lösa börja konkurera acceptera sänkta löner och lägre pension. Vilket jag tror att det också kommer att bli. Räntan är nu nästan noll ändå byggs det inget och några nya fabriker ser vi inte heller. Det som är kvar att göra är att sänka lönerna.

Tycker det är bra att äntligen några reser sig och försöker uppmärksamma dessa orättvisor som skapas i Sverige.

Husby kan mycket väl bli nya Ådalen då ungdomarna i Sverige krävde riktigaarbeten och ett slut på bidragsberoendet. Rimligen borde varenda yngre person ställa upp i dessa uppror.

Det är deras framtid det handlar om. Inget är gratis man får kämpa för sina rättigheter.

Jag har dragit mitt strå till stacken ,fått sänkt lön 4 ggr senaste 18 månaderna och det kommer nog flera får göra

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt du läser inte så mycket..

 

Tror inte att det går att prenumerera på AB..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att det går att prenumerera på AB..

 

?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket jävla svammel om utanförskap osv. Det handlar om mentalt efterblivna personer från MENA som inte ens kan alfabetet. Att dessa känner sig utanför och aldrig kan få ett arbete är väl för i helvete inget skäl att slå en stadsdel sönder och samman. Skylla på nedlagda bibliotek och ungdomsgårdar är ju så jävla korkat att jag måste gå ut o hämta luft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det så här vi vill ha det i Sverige? Ja enligt vissa tomtar på detta forum, så är det här helt ok.

Men, vi andra mer normalt funtade, som inte tycker det är ok. att bränna grannens bil, och jag är helt övertygad om att vi är i stor majoritet!

Det är hög tid att göra upp med dessa terrorister, hårt och resolut, om vi ska ha något fungerande samhälle att lämna över till våra barn och barnbarn!

För nu har det väl ändå gått över styr!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Har vi ett allvarligt tillbud I ett karnkraftverk sa stanger vi alla karnkraftverk for en tid, dels for att se over rutinerna och dels for att lugna folk. Darmed inte sagt att karnkraften I sig ar fel eller farlig men den maste hanteras och skotas pa ett professionellt och ansvarsfullt satt annars kan det ga riktigt illa. Det ar bara en liten bakatstravande minoritet som vill stoppa karnkraften men om ansvaria politiker och myndigheter tillat att karnkraftverk skottes med vansterhanden sa skulle nog missnojet snabbt vaxa och det vore forodande inte bara for de direkt inblandade inom karnkraften utan for hela Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...