Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

I varje stad med självaktning finns alltid en klick småkriminella. Med den politik som nu bedrivs och då inte bara invandrarpolitik ökar chansen för att gruppen smådjävlar ska öka. Arbetslösheten är i mycket en bidragande orsak.

Nog f*n har man rätt att bli frustrerad när man ser hur de s.k. bättre bemedlade får det allt bättre medan de som redan har problem blir styvmoderligt behandlade.

Vad ska jag som nysvensk ta mig till. Bristfällig utbildning, får ingen hjälp med det jag så väl behöver - lära mig språket, läsa och räkna. Framförallt får jag inget jobb, hur mycket och vad jag än söker så blir svaret NEJ och åter NEJ. Visst jag får lite bidrag så att jag kan överleva. Detta innebär i förlängningen att jag kommer att umgås med likasinnade och tillsammans hittar vi frustrerade ungdomar på jävelskap, ja allt för att vår situation ska uppmärksammas.

Något måste göras, men ingen vill erkänna att han eller hon tidigare har beslutat fel. Nej här gäller det att skydda sitt eget skinn = skyll på andra

Räddningen är ett MENINGSFYLLT arbete sedan spelar det ingen roll vilket

Varför inte börja med att utvisa de 100 000 s.k. egenföretagare som i många fall tar jobben från oss svenskar och nysvenskar.

Att sedan svensk skolundervisning verkligen nått botten är väl känt, dock inte för de ansvariga.

Hör inte till ämnet men f*n tog en om man inte följde undervisningen och lärde sig det läraren krävde, det var visserligen på 50 talet men varför inte samma krav idag?

Passar det inte att bo här.Är det så hemskt,så åk HEM då för jävulen.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag håller med dig, men kan du tänka dig rubrikerna i kvällstidnigarna?

 

 

Ja, för min del får de där blaskorna skriva vad de vill, men jag tror vanligt hederligt folk, som betalar för det här kalaset, har tröttnat nu!

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag läste på någon sida : - polisen har svårt att värja sig, mot alla stenkastande ungdomar-.

Vad tusan, har vi skickat ut obeväpnade poliser?? Skjuter man bort några busar i första ledet, så är det nog inte så roligt att kasta fler stenar, mot räddningstjänst och polis...

Nä, för mycket daltande med buset!

 

Mvh. borje222

 

När min sambo såg detta på nyheterna härom kvällen så frågade hon var detta hände, när jag svarade runt stockholm så sa hon bara: muslimer.

 

Polisen skulle ha två vapen, ett laddat med gummikulor och ett med live.

Synd att det inte är vinter, då kunde räddningstjänsten råkat spruta vatten på kräken.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Ja jag fattar heller inte vad Evert pratar om.I synnerhet dom 200000 företagarna som Sverige

så väl behöver,men som tar jobben ifrån svenskar och nysvenskar.Jag tror att han har luktat

på korken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är ett frisk hetstecken från några som visar att de tar annsvar och om det nu skulle vissa sig att de har utländsk bakgrunder är väl det bara att applådera invandingen. Svenska ungdomar tror att de har har ett jobb när de är i arbetsförmedlingens olika fas program vakna förtusan Sverige genomgår tillsammans med EU ett stort helvete hoppas att flera vaknar.

De flesta svenskar har under de senaste 20-30 åren tecknat in framtiden men inte räknat med att betala den utan tänker bara jag klara migsjälv så skit i andra.

 

Hur kommer det sig att svenskaskolan har lyckats med att intala yngre att de skall nöja sig med bidrag utan att reflektera över det är frågan man skall ställa.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är ett frisk hetstecken från några som visar att de tar annsvar

 

 

Tar ansvar ?

 

Visa sitt missnöje med samhället med att förstöra  sina grannars ägodelar, och med att brinna ner skolor ?

 

EDIT :

 

Och att hindra ambulans och räddningstjänst är också att ta ansvar ?

Ändrades av Khemmarat

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

I varje stad med självaktning finns alltid en klick småkriminella. Med den politik som nu bedrivs och då inte bara invandrarpolitik ökar chansen för att gruppen smådjävlar ska öka. Arbetslösheten är i mycket en bidragande orsak.

Nog f*n har man rätt att bli frustrerad när man ser hur de s.k. bättre bemedlade får det allt bättre medan de som redan har problem blir styvmoderligt behandlade.

Vad ska jag som nysvensk ta mig till. Bristfällig utbildning, får ingen hjälp med det jag så väl behöver - lära mig språket, läsa och räkna. Framförallt får jag inget jobb, hur mycket och vad jag än söker så blir svaret NEJ och åter NEJ. Visst jag får lite bidrag så att jag kan överleva. Detta innebär i förlängningen att jag kommer att umgås med likasinnade och tillsammans hittar vi frustrerade ungdomar på jävelskap, ja allt för att vår situation ska uppmärksammas.

Något måste göras, men ingen vill erkänna att han eller hon tidigare har beslutat fel. Nej här gäller det att skydda sitt eget skinn = skyll på andra

Räddningen är ett MENINGSFYLLT arbete sedan spelar det ingen roll vilket

Varför inte börja med att utvisa de 100 000 s.k. egenföretagare som i många fall tar jobben från oss svenskar och nysvenskar.

Att sedan svensk skolundervisning verkligen nått botten är väl känt, dock inte för de ansvariga.

Hör inte till ämnet men f*n tog en om man inte följde undervisningen och lärde sig det läraren krävde, det var visserligen på 50 talet men varför inte samma krav idag?

 

 

Åka tillbaka till hemlandet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun-Petch vad tror du alla arbetslösa chaufförer, snickare, rörmokare. målare, plattsättare skogsarbetare, ja listan kan göras mycket längre, har för åsikt om de s.k. utländska egenföretagarna. Dessa egenföretagare utarmar Sverige, allt vad de tjänar bär de ut ur landet, ja t.o.m. värre än thaibrudarna.  I Sverige har vi i dagsläget INGEN brist på kompetent arbetskraft, dock stor arbetslöshet. När Khun-Petch har lösningen så kom gärna med den.

Vi har i dagsläget många välutbildade invandrare som ej får några jobb - varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

En fundering..

Hur kommer det sig att polisen i en tråd och ett sammanhang är "snutjävlar" och maktmissbrukare

som ger sig på vanligt folk - bara för att i nästa vara stackare som utsätts för stenkastning av "buset"

i form av muslimer och andra invandrare som borde skjutas?

 

Hade nog själv funderingar i ungdomen på att kasta sten efter poliser men alltid varit för feg

men vad som får någon att kasta sten på ambulans eller brandkår är mig helt obegripligt.

 

Ännu mera obegripligt att vanligt folk inte går emellan för att skydda ambulansförare eller brandmän från pöbeln.

Sitter vi numera så här som jag gör nu och knyter nävarna i virtuella fickor?

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch
Khun-Petch vad tror du alla arbetslösa chaufförer, snickare, rörmokare. målare, plattsättare skogsarbetare, ja listan kan göras mycket längre, har för åsikt om de s.k. utländska egenföretagarna. Dessa egenföretagare utarmar Sverige, allt vad de tjänar bär de ut ur landet, ja t.o.m. värre än thaibrudarna.  I Sverige har vi i dagsläget INGEN brist på kompetent arbetskraft, dock stor arbetslöshet. När Khun-Petch har lösningen så kom gärna med den.

Vi har i dagsläget många välutbildade invandrare som ej får några jobb - varför?

Du pratar om utländska företagare som snor svenska jobb och det är ingenting som jag vet någonting om.

Jag kan tänka mig att det har hänt en hel del sen jag lämnade Sverige i början av 2007.

Berätta gärna mer och du kan även skicka PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Khun-Petch vad tror du alla arbetslösa chaufförer, snickare, rörmokare. målare, plattsättare skogsarbetare, ja listan kan göras mycket längre, har för åsikt om de s.k. utländska egenföretagarna. Dessa egenföretagare utarmar Sverige, allt vad de tjänar bär de ut ur landet, ja t.o.m. värre än thaibrudarna.  I Sverige har vi i dagsläget INGEN brist på kompetent arbetskraft, dock stor arbetslöshet. När Khun-Petch har lösningen så kom gärna med den.

Vi har i dagsläget många välutbildade invandrare som ej får några jobb - varför?

 

Du bör nog förklara dessa lite bättre då det är en del som inte förstår, jag vet vilka och varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu jävligare var det nog 1931! :police:

För att inte tala om digerdöden 1350ca.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

I varje stad med självaktning finns alltid en klick småkriminella. Med den politik som nu bedrivs och då inte bara invandrarpolitik ökar chansen för att gruppen smådjävlar ska öka. Arbetslösheten är i mycket en bidragande orsak.

Nog f*n har man rätt att bli frustrerad när man ser hur de s.k. bättre bemedlade får det allt bättre medan de som redan har problem blir styvmoderligt behandlade.

Vad ska jag som nysvensk ta mig till. Bristfällig utbildning, får ingen hjälp med det jag så väl behöver - lära mig språket, läsa och räkna. Framförallt får jag inget jobb, hur mycket och vad jag än söker så blir svaret NEJ och åter NEJ. Visst jag får lite bidrag så att jag kan överleva. Detta innebär i förlängningen att jag kommer att umgås med likasinnade och tillsammans hittar vi frustrerade ungdomar på jävelskap, ja allt för att vår situation ska uppmärksammas.

Något måste göras, men ingen vill erkänna att han eller hon tidigare har beslutat fel. Nej här gäller det att skydda sitt eget skinn = skyll på andra

Räddningen är ett MENINGSFYLLT arbete sedan spelar det ingen roll vilket

Varför inte börja med att utvisa de 100 000 s.k. egenföretagare som i många fall tar jobben från oss svenskar och nysvenskar.

Att sedan svensk skolundervisning verkligen nått botten är väl känt, dock inte för de ansvariga.

Hör inte till ämnet men f*n tog en om man inte följde undervisningen och lärde sig det läraren krävde, det var visserligen på 50 talet men varför inte samma krav idag?

Och inte får dom gör lumpen heller, det är en bra kamratskola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :police:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkesson har inte  fel i allt han säger.Är lösningen att ta in ännu mer invandrare???Ja detta lilla land skall frälsa hela världen,titta på oss den svenska modellen.PATETISKT.

Kanske bättre att hjälpa dom som finns här. ( inkl Svenkar) som behöver hjälp.

Behöver sysselsättning sjukvård och allt som hör till när man kommer från krigsområden..

Men åter igen.

Vi kan inte hjälpa alla men kanske kan ge dom ett drägligt liv som är här..

Gillar mycket av SD åsikterna men inte allt.

Gillar även vissa saker i S och M men inte allt..

Men jag gillar värme så antingen får jag åka till förorterna eller Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

En fundering..

Hur kommer det sig att polisen i en tråd och ett sammanhang är "snutjävlar" och maktmissbrukare

som ger sig på vanligt folk - bara för att i nästa vara stackare som utsätts för stenkastning av "buset"

i form av muslimer och andra invandrare som borde skjutas?

 

Hade nog själv funderingar i ungdomen på att kasta sten efter poliser men alltid varit för feg

men vad som får någon att kasta sten på ambulans eller brandkår är mig helt obegripligt.

 

Ännu mera obegripligt att vanligt folk inte går emellan för att skydda ambulansförare eller brandmän från pöbeln.

Sitter vi numera så här som jag gör nu och knyter nävarna i virtuella fickor?

Handlar inte om feghet utan att vi har vissa spärrar. Inte alla som har dessa och har man sedan varit stenkastare i generationer så blir det inte lättare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun-Petch vad tror du alla arbetslösa chaufförer, snickare, rörmokare. målare, plattsättare skogsarbetare, ja listan kan göras mycket längre, har för åsikt om de s.k. utländska egenföretagarna. Dessa egenföretagare utarmar Sverige, allt vad de tjänar bär de ut ur landet, ja t.o.m. värre än thaibrudarna.  I Sverige har vi i dagsläget INGEN brist på kompetent arbetskraft, dock stor arbetslöshet. När Khun-Petch har lösningen så kom gärna med den.

Vi har i dagsläget många välutbildade invandrare som ej får några jobb - varför?

Vadå snor våra jobb..

Jag vill inte betala 600-700kr i timmen till en snickare när jag kan får det för samma pengar jag tjänar ca 150kr

Måste ta slut på hutlös pris sättning annars blir det att andra gör det billigare..

Kom inte med ``fusk ``jobbare.

Alla gnäll program på tv har varit 90 % svenskar som luras..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är ett frisk hetstecken från några som visar att de tar annsvar och om det nu skulle vissa sig att de har utländsk bakgrunder är väl det bara att applådera invandingen. Svenska ungdomar tror att de har har ett jobb när de är i arbetsförmedlingens olika fas program vakna förtusan Sverige genomgår tillsammans med EU ett stort helvete hoppas att flera vaknar.

De flesta svenskar har under de senaste 20-30 åren tecknat in framtiden men inte räknat med att betala den utan tänker bara jag klara migsjälv så skit i andra.

 

Hur kommer det sig att svenskaskolan har lyckats med att intala yngre att de skall nöja sig med bidrag utan att reflektera över det är frågan man skall ställa.

Du har helt rätt..

Fler skulle bränna bilar och skolor.

Ja då måste ju någon bygga upp det och någon måste ju fixa nya bilar..

Rent åt pepparn att brandkåren bara tänker på sitt och försöker begränsa skadegörelsen.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Detta borde nötterna i förorten tänka på.  Nästa gång kan det vara dom som behöver hjälp

 

186255_524401955_961830445_q.jpg
onsdag


Till dig som kastade stenar på oss i natt.

I natt kastade du stenar på oss! Tack och lov var det bara en av ungefär 20 stenar som gick igenom rutan.
Som tur var hade jag min hjälm på huvudet så stenen lämnade bara ett stort ärr i min hjälm.
 
Som tur var träffade du inte vår chaufför, han kunde köra oss där ifrån och han kunde lämna sin son på dagis i morse.
Själv fick jag krama om min flickvän när jag kom hem, overklig omfamning! Som tur var skadades ingen annan fysiskt av de stenar du kastade på oss.
 
Men du har påverkat mitt och mina vänners yrkesliv för all framtid!

Jag är här om din pappa behöver hjälp om han krockar med sin bil, jag hjälper din syster om det börjar brinna i hennes kök. Jag kommer att simma i iskallt vatten för att hjälpa din lillebror om han trillat ur en båt även fast det är iskallt i vattnet. Jag kommer att hjälpa din mormor om hon får hjärtstillestånd och jag kommer även att hjälpa DIG om du går igenom isen en solig dag i mars. Varför gör du då så här mot mig? Jag har också en familj som vill träffa mig igen, precis som du!

Dela

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta borde nötterna i förorten tänka på. Nästa gång kan det vara dom som behöver hjälp

 

Läste den tidigare, hoppas fler ser och förstår, dessvärre tror jag inte rätt element tar till sig detta!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tyvärr.

 

Hur många skulle vilja leva i Sverige om SD hade egen majoritet?

 

De gör sig bäst som en "finne i röven" på etablissemanget.

 

Och den "finnen" har växt till sig rejält denna vecka. Hoppas den inte spricker bara!

 

Inte en aning, men det kommer dom givetvis aldrig att få heller, men ponera att dom nu skulle få en majoritet av rösterna i nästa val.

 

Vilka negativa eller positiva förändringar tror du vi skulle vi få va med om?

 

 

 

 

Det har ju ökat i takt med invandringen, och på grund av alternativa media så kan ju inte "gammalmedia" mörka detta på samma sätt längre.

 

 

Så länge vi har en syltrygg till statsminister så lär det inte bli någon större förändring på problemen, att svara på ställda frågor utan att slingra sig eller skylla på någon annan är väl kanske inte hans starka sida (om han nu har någon).

 

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel. Jag anlitade en firma som skulle sätta några skogsplantor för min räkning. Priset var 3.50kr/plantan exklusiva plantan. Plantören, som nu var polack och EGEN företagare fakturerade ovannämnda firma 80 öre /plantan för planteringsarbetet.

Vart tog mellanskillnaden vägen

Min grabb är chaufför, eller rättare sagt var, han blev uppsagd p.g.a. att han var 3 gånger dyrare än en polsk s.k. egenföretagare. Åkeriägaren löste uppsägningsproblematiken med att skylla på förväntad arbetsbrist - ja det finns en AD dom att detta är ok.

Kommer du till ett renoveringsarbete i Malmö/Stockholm är det på sin höjd arbetsledaren som är svensk, så är det snart varstans. Visst väldigt bra för arbetsgivaren, i alla fall till att börja med, men när snart alla konkurrenter har utländska egna företagare är det snart status Q

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel. Jag anlitade en firma som skulle sätta några skogsplantor för min räkning. Priset var 3.50kr/plantan exklusiva plantan. Plantören, som nu var polack och EGEN företagare fakturerade ovannämnda firma 80 öre /plantan för planteringsarbetet.

Vart tog mellanskillnaden vägen

Min grabb är chaufför, eller rättare sagt var, han blev uppsagd p.g.a. att han var 3 gånger dyrare än en polsk s.k. egenföretagare. Åkeriägaren löste uppsägningsproblematiken med att skylla på förväntad arbetsbrist - ja det finns en AD dom att detta är ok.

Kommer du till ett renoveringsarbete i Malmö/Stockholm är det på sin höjd arbetsledaren som är svensk, så är det snart varstans. Visst väldigt bra för arbetsgivaren, i alla fall till att börja med, men när snart alla konkurrenter har utländska egna företagare är det snart status Q

 

Och som en följd av detta så tycker du att det är bra att brinna ner skolor så samma "egenföretagare"  får mer arbete ?

 

och du o jag högre skatt för att betala nämnda "egenföretagare"  ?

 

Kreativ lösning ..verkligen. har du tänkt ut den själv ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer BRA reklam för Moder Svea, England o USA:s UD varnar resenärer för att ta sig till Sverige/Stockholm.Precis den reklam vi behöver så här i början av sommaren och semesterperioden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...