Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

Ja, så var det sist. Men det har ju varit en intressant utveckling sen dess. Det visar sig att i stort sett alla domstolar världen runt nu har förkastat stämningar mot Apple gällande FRAND-patent.

 

Speciellt intressant är att Samsung medgett att de först stämt Apple och sedan någon månad senare erbjudit Apple licens enligt FRAND. Det tycker jag är ganska bakvänt.

 

Har du möjligen en kommentar?

 

Herr Chang har talat.

Ja att det är offtopic i denna tråd

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nisse Hult
Upprepad brottslig verksamhet skulle innebära transport ur riket direkt,grov brottslighet direkt.

Precis så tycker jag. Och kontraktet bör gälla så länge dom önskar bo i Sverige.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så tycker jag. Och kontraktet bör gälla så länge dom önskar bo i Sverige.  :_russian:

Borde gälla många i landet,saltgruva i Sibirien om man inte kan sköta sig.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Att "lära sig" är en individuell process.

Det låter inte rimligt i mina öron iaf. att kräva samma slutresultat av en analfabet

som av en högt utbildad invandrare från Island - och "rimlig tid" blir ett högst subjektivt värde

som inte lämpar sig att lagstifta om.

 

Varför ska det ta 10 år innan min fru kan ta det ansvar för det svenska samhället

som ett svensk medborgarskap ger?  T.ex. rösta, bli vald, göra sin röst hörd?

Rösta har jag inget emot att man får göra. Kanske en ny regel som säger att man får rösta efter si och så lång tid i Sverige.  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla borde få skriva ett kontrakt på vad som förväntas av dem när de får förmånen att bo här i Sverige,misskötsel räknas som kontraktsbrott och vid upprepade brott,goodbye.Då har de ju godkänt vad som gäller och en avhysning borde bli problemfri och samhället skulle spara miljarder.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Rösta har jag inget emot att man får göra. Kanske en ny regel som säger att man får rösta efter si och så lång tid i Sverige.  :_russian:

 

Att muslimerna kommer till Sverige och får rösta är nog det värsta som händer just nu. Det färskaste exemplet på vad som händer

i ett land om muslimerna får majoritet är Egypten.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så tycker jag. Och kontraktet bör gälla så länge dom önskar bo i Sverige.  :_russian:

 

Döms inte utländska medborgare som begår brott ofta till utvisning - och för alltid dessutom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

En sak till som retar mig. man kan faan inte ens diskutera saken utan att bli kallad rasist. Varför är det så.

Och varför är allt så djävla hemligt med brottstatistiken. Jag vill veta vad vi satsar skattepengar på kostar.

Jag vill veta hur många och vilka som faller i brott och som kostar skattekronor.

 

Hur ska jag annars kunna lägga min röst vid valet med gott samvete? Det har ju blivit en tickande bomb för att man inte

får reda på orsaker och verkan. Är dom rädda för att Åkesson får majoritet vid nästa val?  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Döms inte utländska medborgare som begår brott ofta till utvisning - och för alltid dessutom?

Mycket sällan de blir utvisade och om de blir det så blir det tidsbegränsat t.ex.10 år eller mindre.Många har ju blivit "svenskar".

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak till som retar mig. man kan faan inte ens diskutera saken utan att bli kallad rasist. Varför är det så.

Och varför är allt så djävla hemligt med brottstatistiken. Jag vill veta vad vi satsar skattepengar på kostar.

Jag vill veta hur många och vilka som faller i brott och som kostar skattekronor.

 

Hur ska jag annars kunna lägga min röst vid valet med gott samvete? Det har ju blivit en tickande bomb för att man inte

får reda på orsaker och verkan. Är dom rädda för att Åkesson får majoritet vid nästa val?  :_russian:

 

Om jag skulle vilja delta i diskussioner som din fråga lägger upp till och som denna tråd håller på att utveckla sig till

skulle jag söka upp lämpliga fora, som avpixlat, flashback eller kanske söka info på de partiers hemsidor

som ser detta som Sveriges största problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle vilja delta i diskussioner som din fråga lägger upp till och som denna tråd håller på att utveckla sig till

skulle jag söka upp lämpliga fora, som avpixlat, flashback eller kanske söka info på de partiers hemsidor

som ser detta som Sveriges största problem.

Är det inte en stor anledning till att det är som det är?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom direkta effekterna lär ju bli att räntan drar iväg och det vet väl dom flesta vad det innebär, kronan kommer sjunka som ett bojsänke. Den sk marknaden gillar inte populistiska partier dom vill ha stabilitet och kontinuitet. 

 

Herr Åkesson måste ju ha det enklaste partiledarjobbet av dom alla, han behöver inte marknadsföra sitt parti alls det gör mordbrännarna och vandalerna åt honom...

 

Hej R_Thai68.

 

Du skriver i inlägg nr. 51 vad som skall hända om det parti som senast kom in i riksdagen skulle få egen majoritet någon gång i framtiden.

 

Precis samma skrämselåsikter var populära bland pk folket innan valet 2010.

 

Efter det att riksdagen hade fått ytterligare ett parti var det väldigt tyst bland pk folket om att ekonomin inte hade krashat som dessa ofelbara värdsförbättrare hade förutspått. När sanningen inte överensstämmer med deras åsikter väljer de att som vanligt fullständigt glömma av vad de tidigare ansett vara en absolut sanning.

 

http://www.svd.se/naringsliv/trots-valresultatet-kronan-urstark_5369803.svd

 

Bland annat föll dollarkursen dagen efter valet till under sju kronor för första gången på nästan ett år!

 

 

För övrigt hoppas jag att ett enda parti oavsett vilket aldrig får egen majoritet någonstans på jorden!

 

 

mvh.

 

Luttrad.

Ändrades av Luttrad
Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle vilja delta i diskussioner som din fråga lägger upp till och som denna tråd håller på att utveckla sig till

skulle jag söka upp lämpliga fora, som avpixlat, flashback eller kanske söka info på de partiers hemsidor

som ser detta som Sveriges största problem.

Är det fel att undra var ens skattemedel tar vägen,är det oxå rasistiskt?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte en stor anledning till att det är som det är?

 

Om jag skulle vilja, skrev jag... och jag vill inte.

 

Rasistyttringar i alla former även om de kamoufleras med "varför får man inte"

gör mig ledsen - och det är inte vad jag söker här.

 

Så om inte tråden tar en ny vändning, over and out härifrån :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Är det så svårt att se skillnaden på en rasist och en som är intresserad av politiken och sveriges framtid?  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag skulle vilja, skrev jag... och jag vill inte.

 

Rasistyttringar i alla former även om de kamoufleras med "varför får man inte"

gör mig ledsen - och det är inte vad jag söker här.

 

Så om inte tråden tar en ny vändning, over and out härifrån :-)

Har ingen pratat med dig idag  :give_rose:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är svårt att föra en dialog med google  :thumbsup:

 

Det är ju sant - men jag trodde att du undrade var skattemedlen tog vägen  :wink: Utan den informationen blir det ju lite svårt att diskutera.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Om jag skulle vilja, skrev jag... och jag vill inte.

 

Rasistyttringar i alla former även om de kamoufleras med "varför får man inte"

gör mig ledsen - och det är inte vad jag söker här.

 

Så om inte tråden tar en ny vändning, over and out härifrån :-)

Var det några speciella rasistyttringar du tänkte på eller menade du bara i allmänhet?

Vi måste väl få ventilera våra tankar eller?  :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Det här är exempel på politik. Är LO också rasister?

 

LO vill kraftigt begränsa den utomeuropeiska arbetskraftsinvandringen till många LO-yrken. Det gäller till exempel städare, byggjobbare och restauranganställda, där konkurrensen om de lediga jobben redan är stor. Alla 14 LO-förbund står bakom kravet som publiceras i dag.

http://www.dn.se/ekonomi/lo-vill-hejda-jobbinvandring

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är exempel på politik. Är LO också rasister?

 

LO vill kraftigt begränsa den utomeuropeiska arbetskraftsinvandringen till många LO-yrken. Det gäller till exempel städare, byggjobbare och restauranganställda, där konkurrensen om de lediga jobben redan är stor. Alla 14 LO-förbund står bakom kravet som publiceras i dag.

http://www.dn.se/ekonomi/lo-vill-hejda-jobbinvandring

 

Det vet man väl inte förän Aftonbladet och Expo har sagt sitt.

 

Dom verkar ju ha ensamrätt på att dra gränsen mellan rasism och politik.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak till som retar mig. man kan faan inte ens diskutera saken utan att bli kallad rasist. Varför är det så.

Och varför är allt så djävla hemligt med brottstatistiken. Jag vill veta vad vi satsar skattepengar på kostar.

Jag vill veta hur många och vilka som faller i brott och som kostar skattekronor.

 

Hur ska jag annars kunna lägga min röst vid valet med gott samvete? Det har ju blivit en tickande bomb för att man inte

får reda på orsaker och verkan. Är dom rädda för att Åkesson får majoritet vid nästa val?  :_russian:

Av 100st som sitter på Kumla så är 12st svenskar,,typ!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. kostnader kan dom beräkna pensionärernas kostnader ned till minsta köttbullen. Invandringens kostnader verkar då däremot jobbigare att beräkna. Just ja, all invandring är ju en nationalekonomisk gåva säger ju Ullenhag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...