Jump to content
IGNORERAD

Oroligheterna i Sverige/Stockholm nu på Thai TV Nyheterna!


Baa

Recommended Posts

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Moritz

    38

  • måne

    21

  • lellexp

    18

  • Nemo

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej, det är inte på samma sätt.

 

För att din fru ska få komma till Sverige på anhöriginvandring så måste du garantera hennes försörjning. Du måste

bevisa att du har boendet ordnat, skaffa arbetsgivarintyg på att du har jobb. Du måste dessutom kunna bevisa att

ni har ett fast förhållande.

 

Somalierna tar hit vad dom kallar sin fru och sen får sammhället stå med lägenhet och försörjning.

 

MVH

Nutteman

En kompis tog hit sin thaifru när han levde på aktivitetsstöd(akasse dagarna hade tagit slut) och hyrde en lägenhet i andrahand. Reglerna måste ha ändrats det senaste året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt klart en  agenda och att svara med annat än rasistisk info ingår inte :-)

"rasistisk"

Där kom den, som väntat och som korv på moset...ha ha ha...patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

"rasistisk"

Där kom den, som väntat och som korv på moset...ha ha ha...patetiskt.

 

Tack för bekräftelsen :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bekräftelsen :-)

Varsego..

 

Starkt att du erkänner att det var patetiskt av dig.

Oftast så tar till man dessa floskler när man inte kan motargumentera...eller kan fakta...eller bara vet inte bättre...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varsego..

 

Starkt att du erkänner att det var patetiskt av dig.

Oftast så tar till man dessa floskler när man inte kan motargumentera...eller kan fakta...eller bara vet inte bättre...

 

 

Hur motargumenterar man någon som inte skriver utan bara postar patetiska länkar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar roa mig med att läsa krönikor från både höger till vänster för att försöka bilda mig en uppfattning om det rådande samhällsklimatet och vad det egentligen är som försiggår.

Oftast blir man ju förstås inte direkt klokare av det, så det slutar inte direkt sällan med att jag sitter och läser utländska nyheter om Sverige - för att på så sätt få en någorlunda nykter och klar bild över vad som sker i Svea rike just nu.

Hursomhelst tycker jag nog det ligger en del i vad som skrivs i denna krönika:

"I sociala medier skojas det för närvarande om att oroligheter uppstår när unga inte har någon ”lokal”. Men det fina med klyschor är att det ofta ligger något i dem.

Jag har ett förslag: Byt ut ”lokal” mot ”röst” så kommer vi kanske ett steg närmare att förstå varför det gick som det gick i Husby, och på alla andra platser där ungdomar vänt sig mot makthavare och polis tidigare.

Annars kommer vi fortsätta att inte lära oss av historien."

http://www.etc.se/kronika/

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis tog hit sin thaifru när han levde på aktivitetsstöd(akasse dagarna hade tagit slut) och hyrde en lägenhet i andrahand. Reglerna måste ha ändrats det senaste året.

 

Vet ej hur din kompis gjorde. Vet bara hur jag gjorde själv, och hur reglerna var för åtta år sedan när min fru kom till Sverige.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

We Shall Overcome Birgit Friggebo

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag brukar roa mig med att läsa krönikor från både höger till vänster för att försöka bilda mig en uppfattning om det rådande samhällsklimatet och vad det egentligen är som försiggår.

Oftast blir man ju förstås inte direkt klokare av det, så det slutar inte direkt sällan med att jag sitter och läser utländska nyheter om Sverige - för att på så sätt få en någorlunda nykter och klar bild över vad som sker i Svea rike just nu.

Hursomhelst tycker jag nog det ligger en del i vad som skrivs i denna krönika:

"I sociala medier skojas det för närvarande om att oroligheter uppstår när unga inte har någon ”lokal”. Men det fina med klyschor är att det ofta ligger något i dem.

Jag har ett förslag: Byt ut ”lokal” mot ”röst” så kommer vi kanske ett steg närmare att förstå varför det gick som det gick i Husby, och på alla andra platser där ungdomar vänt sig mot makthavare och polis tidigare.

Annars kommer vi fortsätta att inte lära oss av historien."

http://www.etc.se/kronika/

Eldar man upp sina lokaler så har man inga lokaler.

Nu får man fråga sig -Varför blev det så här?

När man vet svaret så kan man göra de åtgärder som krävs...kanske.

Vilka dessa åtgärder är vet inte jag.

Någon annan på forumet kanske vet?

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte på samma sätt.

 

För att din fru ska få komma till Sverige på anhöriginvandring så måste du garantera hennes försörjning. Du måste

bevisa att du har boendet ordnat, skaffa arbetsgivarintyg på att du har jobb. Du måste dessutom kunna bevisa att

ni har ett fast förhållande.

 

Somalierna tar hit vad dom kallar sin fru och sen får sammhället stå med lägenhet och försörjning.

 

MVH

Nutteman

 

Bara för att klargöra vad du skriver: För att ta hit någon på besöksvisum måste du bevisa att du klarar av försörjningen. När de får uppehållstillstånd finns inget sådant krav. Du har inte längre någon plikt att visa att du kan försörja din fru. Är ni gifta har hon rätt till uppehållstillstånd oavsett din ekonomiska förmåga att försörja henne, det är det som kallas anhöriginvandring.

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

We Shall Overcome Birgit Friggebo

 

"Vitalisera dynamik", vad surrar han om? :crazy: Jej må mene, hur många invandrare förstår byråkrati och kansli svenska??

Ändrades av audirs2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fortfarande oroligheter i Sverige försöker hitta information i den här tråden men hittar inget.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fortfarande oroligheter i Sverige försöker hitta information i den här tråden men hittar inget.

 

Ha det

De sa på nyheterna att i natt har det varit lugnt.inga bränder eller annat

Link to comment
Dela på andra sajter

De sa på nyheterna att i natt har det varit lugnt.inga bränder eller annat

Lugnt?IÖrebro brann det 4 bilar igår eller om det var inatt.Men här har vi haffat flera av deltagarna av detta vansinne  :ok: Örebroarna gick man ur huse för att möta och bemöta dessa galningar och då sjönk benägenheten att bränna och förstöra.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fortfarande oroligheter i Sverige försöker hitta information i den här tråden men hittar inget.

 

Ha det

Kolla text TV, där finns det kortfattade nyheter!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugnt?IÖrebro brann det 4 bilar igår eller om det var inatt.Men här har vi haffat flera av deltagarna av detta vansinne  :ok: Örebroarna gick man ur huse för att möta och bemöta dessa galningar och då sjönk benägenheten att bränna och förstöra.

 

Några farsor på stan är allt som behövs :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad fan,man får väl gå ut å tända en brasa då! :_russian:  :nono:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Några farsor på stan är allt som behövs :-)

Här är det både farsor morsor föreningar polis socialarbetare och de i de drabbade områdena.Inte många som får nåt plus för dessa illdåd här inte  :13: folk är förbannade överlag oavsett etnisitet

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att klargöra vad du skriver: För att ta hit någon på besöksvisum måste du bevisa att du klarar av försörjningen. När de får uppehållstillstånd finns inget sådant krav. Du har inte längre någon plikt att visa att du kan försörja din fru. Är ni gifta har hon rätt till uppehållstillstånd oavsett din ekonomiska förmåga att försörja henne, det är det som kallas anhöriginvandring.

 

/GSt

 

Försörjningskrav vid anhöriginvandring

Den 15 april 2010 infördes nya regler vid anhöriginvandring. Ett försörjningskrav uppställs som villkor för att uppehållstillstånd ska beviljas en utlänning på grund av anknytning. Försörjningskravet innebär att anknytningspersonen ska kunna försörja sig och ha en bostad av tillräcklig storlek och standard för sig och utlänningen.

Vissa undantag kan göras från försörjningskravet. Exempelvis gäller inte försörjningskravet om anknytningspersonen har beviljats uppehållstillstånd som flykting. Försörjningskravet tillämpas inte om sökanden är ett barn och den som barnet åberopar anknytning till är barnets förälder. Detta undantag gäller även om barnets andra förälder ansöker om uppehållstillstånd tillsammans med barnet. Undantag från försörjningskravet ska kunna medges helt eller delvis om det finns särskilda skäl.

 

Den texten har jag kopierat på sidan http://www.regeringen.se/sb/d/13974/a/157999

 

Jag vidhåller att man ska kunna försörja den person som flyttar hit till Sverige som anhörig. Sedan kan man ansöka om

undantag från den lagen, men det är nog troligast att Muhammed och Mustaffa får det beviljat.Som svensk tror jag det

blir svårare.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Försörjningskrav vid anhöriginvandring

Den 15 april 2010 infördes nya regler vid anhöriginvandring. Ett försörjningskrav uppställs som villkor för att uppehållstillstånd ska beviljas en utlänning på grund av anknytning. Försörjningskravet innebär att anknytningspersonen ska kunna försörja sig och ha en bostad av tillräcklig storlek och standard för sig och utlänningen.

Vissa undantag kan göras från försörjningskravet. Exempelvis gäller inte försörjningskravet om anknytningspersonen har beviljats uppehållstillstånd som flykting. Försörjningskravet tillämpas inte om sökanden är ett barn och den som barnet åberopar anknytning till är barnets förälder. Detta undantag gäller även om barnets andra förälder ansöker om uppehållstillstånd tillsammans med barnet. Undantag från försörjningskravet ska kunna medges helt eller delvis om det finns särskilda skäl.

 

Den texten har jag kopierat på sidan http://www.regeringen.se/sb/d/13974/a/157999

 

Jag vidhåller att man ska kunna försörja den person som flyttar hit till Sverige som anhörig. Sedan kan man ansöka om

undantag från den lagen, men det är nog troligast att Muhammed och Mustaffa får det beviljat.Som svensk tror jag det

blir svårare.

 

MVH

Nutteman

 

När min fru sökte uppehållstillstånd gjordes ingen utredning om min ekonomi. Jag fick en enda fråga att svara på, det var om vi skulle fortsätta leva tillsammans.

 

/GSt

 

Edit: Var iof före april 2010 :)

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

När min fru sökte uppehållstillstånd gjordes ingen utredning om min ekonomi. Jag fick en enda fråga att svara på, det var om vi skulle fortsätta leva tillsammans.

 

/GSt

 

Edit: Var iof före april 2010 :)

Har också undrat lite över varför det är förhållandevis lätt att få UT men ett jäkla uppvisande av inkomst e.t.c. vid besök? Är det så enkelt att man bedöms som mer osäker i hälsa och ärlighet ( i form av att återgå till hemlandet) när man är på besök och hamnar med automatik i socialrullorna vid UT!

Har samma upplevelse som Du, fick inte ens en fråga utan ett brev där det omtalades att UT ansökan låg i "rullorna" och förväntades bli klar inom 4-6 veckor. Men liksom Du var dett före 2010!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...