Jump to content
IGNORERAD

Ska jag förlåta min thaitjej för att hon misshandlat mig?


sakaeo

Recommended Posts

Provo, förkortning för provocerande och tomtar.ja 1+1? I'm just guessing. Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Provocerande tomtar hm?
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    13

  • Nemo

    11

  • IsaanWarrior

    9

  • Moritz

    8

Mest aktiva i denna tråd

Titta på inlägg 35.

 

Ta sen och fundera lite.

 

MVH

Nutteman

 

Ja, i ett förhållande så är det vanligt med två personer, (muslimer undantagna). Så normalt sett, är det är det den manliga partnern som använder byxor, eftersom i normalfall är det så att mannen är den som har makten i ett förhållande pga. av att det ör oftast mannen som bidrar med pengar till hushållet. Med detta menar jag att vid misshandelsfall, så är det nog mest män som utför handlingen och får sitt straff för detta, men kvinnorna tar ofta/ibland tillbaks mannen i fråga efter avtjänat straff .

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Ja, i ett förhållande så är det vanligt med två personer, (muslimer undantagna). Så normalt sett, är det är det den manliga partnern som använder byxor, eftersom i normalfall är det så att mannen är den som har makten i ett förhållande pga. av att det ör oftast mannen som bidrar med pengar till hushållet. Med detta menar jag att vid misshandelsfall, så är det nog mest män som utför handlingen och får sitt straff för detta, men kvinnorna tar ofta/ibland tillbaks mannen i fråga efter avtjänat straff .

 

Efter avtjänat straff?

 

Jag vill påstå att det är vanligare att kvinnan tar tillbaka sin anmälan innan rättegång. Då mannen uppvaktat med blommor och ångerfullt bedyrat att detta ska han minsann aldrig göra igen.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter avtjänat straff?

 

Jag vill påstå att det är vanligare att kvinnan tar tillbaka sin anmälan innan rättegång. Då mannen uppvaktat med blommor och ångerfullt bedyrat att detta ska han minsann aldrig göra igen.

 

Herr Chang har talat.

 

Jag har för mig att kvinnor inte längre kan ta tillbaka misshandelsanmälningar - på gott & ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter avtjänat straff?

 

Jag vill påstå att det är vanligare att kvinnan tar tillbaka sin anmälan innan rättegång. Då mannen uppvaktat med blommor och ångerfullt bedyrat att detta ska han minsann aldrig göra igen.

 

Herr Chang har talat.

 

 

.är det någon skillnad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Jag har för mig att kvinnor inte längre kan ta tillbaka misshandelsanmälningar - på gott & ont.

 

Hmm... ja, jag har kanske sett för många amerikanska TV-serier.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppenbarligen så fattar du inte vad jag menar,har absolut inget med nya medlemmar att göra..:)
Det vore på sin plats att Du förklarar vad provotomtar är.
Link to comment
Dela på andra sajter

Många provotomtar i trådarna nuför tiden..:)
Eftersom Du inte kan förklara ordet provotomtar, så förstår jag att Du är en ordbajsare! Om Du inte vet vad ordet ordbajsare betyder så förklarar jag gärna.
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
Eftersom Du inte kan förklara ordet provotomtar, så förstår jag att Du är en ordbajsare! Om Du inte vet vad ordet ordbajsare betyder så förklarar jag gärna.

 

En ordbajsare betyder skitsnackare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att kvinnor inte längre kan ta tillbaka misshandelsanmälningar - på gott & ont.

 

Misshandel faller under begreppet Allmänt åtal vilket innebär att polisen/åklagaren kan driva målet även om målsägaren drar tillbaka sin anmälan.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men här kommer mitt problem. Min Thai tjej muckar från fängelset nästa vecka efter grov misshandel på mig. Hur konstigt det än låter så har jag känslor kvar för henne. Fast hon gjort mig så illa, hon har ingenstans att bo när hon kommer ut. Ska jag ta emot henne eller låta henne bo på gatan. Det tycker jag är fel. Kan man förlåta? Vad tycker ni?

MVH

Sakaeo

Glöm henne. Det kommer att hända igen. Gå vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
Eftersom Du inte kan förklara ordet provotomtar, så förstår jag att Du är en ordbajsare! Om Du inte vet vad ordet ordbajsare betyder så förklarar jag gärna.

Du förstår det ena men inte det andra,skitsnacket kan du stå för..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förhållande måste bygga på förtroende och tillit, kan man få tillbaka det för någon man blivit misshandlad av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tur att man har längre armar än frugan, så det går att hålla henne på avstånd när hon blir sur :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Men här kommer mitt problem. Min Thai tjej muckar från fängelset nästa vecka efter grov misshandel på mig. Hur konstigt det än låter så har jag känslor kvar för henne. Fast hon gjort mig så illa, hon har ingenstans att bo när hon kommer ut. Ska jag ta emot henne eller låta henne bo på gatan. Det tycker jag är fel. Kan man förlåta? Vad tycker ni?

MVH

Sakaeo

Har inte läst ett endaste inlägg och behöver inte göra det heller. Är du bara det allra minsta en KARL, och har du bara det allra minsta lite stolthet, så skall du ALDRIG ta skit och Absolut aldrig slag ifrån en medmänniska.

 

Har människan slagit 1 gång, så kommer hon med GARANTI att slå fler gånger, och risken är att det eskalerar tills du kanske inte ens kan anmäla det där du ligger stendöd efter knivhugg när du sover..

 

Dumpa den här människan, om du nu är så K:t på henne, får bara inte grumla ditt omdöme så till den milda grad. När vi var 16-18 år så kunde vi promenera 1 mil för ett nummer, men man landar och mognar till slut, så väx upp för Guds skull innan det är för sent. Det finns många bra tjejer där ute, Denna typen är bara skräp och det finns inga ursäkter..

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte läst ett endaste inlägg och behöver inte göra det heller. Är du bara det allra minsta en KARL, och har du bara det allra minsta lite stolthet, så skall du ALDRIG ta skit och Absolut aldrig slag ifrån en medmänniska.

 

Har människan slagit 1 gång, så kommer hon med GARANTI att slå fler gånger, och risken är att det eskalerar tills du kanske inte ens kan anmäla det där du ligger stendöd efter knivhugg när du sover..

 

Dumpa den här människan, om du nu är så K:t på henne, får bara inte grumla ditt omdöme så till den milda grad. När vi var 16-18 år så kunde vi promenera 1 mil för ett nummer, men man landar och mognar till slut, så väx upp för Guds skull innan det är för sent. Det finns många bra tjejer där ute, Denna typen är bara skräp och det finns inga ursäkter..

 

uncen...

 

Du har aldrig älskat någon va?

 

Du vet älskar du någon så är du inte alltid så förnuftig och insiktsfull, även om TS inser vad du säger.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Du har aldrig älskat någon va?

 

Du vet älskar du någon så är du inte alltid så förnuftig och insiktsfull, även om TS inser vad du säger.

Jo för fan, jag älskar min fru och mina barn och mina syskon, och dig också, bara du är snäll.

Men ärligt talat, skrev aldrig mitt inlägg för att tala om alla ursäkter som svaga människor kan ha i detta jordelivet. Vi alla drivs av alla våra

ursäkter och undanflykter. Men för mig som blev drabbad av en smutsig skilsmässa, så lärde jag mig redan då i 25 års åldern var och när

bromsen skulle dras åt. 

 

jag vet att det kanske inte är så lätt, men det finns gränser, och det finns också tillfällen när inga ursäkter längre gäller. Om du själv tycker att

slag och hot är nåt som man skall stå ut med för att man älskar motparten, så får det stå för dig, men snälla påyvla inte den inställningen på mig

är du snäll.

 

ha det gött

 

uncen..

 

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

 När vi var 16-18 år så kunde vi promenera 1 mil för ett nummer

 

uncen...

 

...nuförtiden åker man till andra sidan jordklotet för detta. Snacka om utveckling.   :rolleyes:

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

 Om du själv tycker att

slag och hot är nåt som man skall stå ut med för att man älskar motparten, så får det stå för dig, men snälla påyvla inte den inställningen på mig

är du snäll.

 

ha det gött

 

uncen..

 

uncen

 

Jag avstår att tycka någonting, bara konstaterar att kärleken inte alltid gör människan så konstruktiv och smart.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

...nuförtiden åker man till andra sidan jordklotet för detta. Snacka om utveckling.   :rolleyes:
ja kanske i framtiden åker vi till rymden för att få ett skjut
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...