Jump to content
IGNORERAD

Ska jag förlåta min thaitjej för att hon misshandlat mig?


sakaeo

Recommended Posts

Men här kommer mitt problem. Min Thai tjej muckar från fängelset nästa vecka efter grov misshandel på mig. Hur konstigt det än låter så har jag känslor kvar för henne. Fast hon gjort mig så illa, hon har ingenstans att bo när hon kommer ut. Ska jag ta emot henne eller låta henne bo på gatan. Det tycker jag är fel. Kan man förlåta? Vad tycker ni?

MVH
Sakaeo

Ändrades av Jonasn
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    13

  • Nemo

    11

  • IsaanWarrior

    9

  • Moritz

    8

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Det är helt upp till dig vad du gör.

 

Men om vi för en stund låtsas att det var jag som satt i din situation...

 

Aldrig att jag skulle hjälpa henne. Jag har inga skyldigheter eller förpliktelser gentemot henne, eller andra galningar som bor i detta land.

Hon kan nog gå till närmaste kvinnojour och snyfta ut. Där har dom nog full förståelse för henne och ger henne det hon behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men här kommer mitt problem. Min Thai tjej muckar från fängelset nästa vecka efter grov misshandel på mig. Hur konstigt det än låter så har jag känslor kvar för henne. Fast hon gjort mig så illa, hon har ingenstans att bo när hon kommer ut. Ska jag ta emot henne eller låta henne bo på gatan. Det tycker jag är fel. Kan man förlåta? Vad tycker ni?

MVH

Sakaeo

 

Frågan är väl om du kan förlåta och det kan bara du svara på.

Det viktiga är, att både du och hon kan få frid och ro i själen, tillsamman eller var och en på sitt håll.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att sia om detta då jag vet för lite om varför det hände. Men har det hänt en gång är sannolikheten större att det kan ske en gång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Nej, du skall inte ta tillbaks henne. Om hon åkt in för grov misshandel en gång så kan det lika gärna bli mord nästa gång.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Svårt att svara på. Har hon uppehållstillstånd, kompisar, nån annanstans att bo.? :_russian:

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att säga, beror helt på omständigheterna kring misshandeln. Men hon kan väl alltid söka sig till ett tempel om hon inte har nånstans att bo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sleep with one eye open och håll hårt i kudden, som Metallica hade sagt.

 

Tycker personligen det känns lite obehagligt, hon skulle ju kunna tycka att det är tack vare dig hon fick sitta inne? Men det beror ju på, tror du hon blivit mindre våldsbenägen i finkan?

Vill tillägga att i din sits hade jag nog också varit kluven, men nu kan man ju vara lite mer "kall" när man själv inte är där.

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

En svår fråga.

 

Jag anser väl dock att om misshandeln var såpass att det ledde till fängelse så skulle inte jag vara intresserad av fortsatt umgänge.

 

En intressant parallell är ju misshandlade kvinnor som ofta väljer att ta tillbaka sin anmälan och fortsätter umgås med mannen. Senare upprepar historien sig...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

När det rör sig om så grov misshandel så skulle jag aldrig förlåta henne.

Men jag förstår om du är kluven

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förutsätter att hon har blivit ådömd att betala skadestånd för din invaliditet efter misshandeln och vad det medför i begränsningar för ditt val av arbete och utkomstmöjligheter.

 

Väljer du att ta henne tillbaka, så är väl risken stor att det blir du som får bidra till att betala skadestånd till dej själv.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bara du och hon som vet egentligen vet vad som hänt.

Vågar du lita på att det inte skall hända igen och du älskar hon så förlåt henne.

Ha absolut inga skuldkänslor om du inte gör det då hon får stå för sitt handlande.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår dig till en viss del, men...nej.risken är stor att efter en tid kan det komma ett återfall och då kan det barka riktigt åt helskotta.tror inte det är värt risken!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår dig till en viss del, men...nej.risken är stor att efter en tid kan det komma ett återfall och då kan det barka riktigt åt helskotta.tror inte det är värt risken!

Kan inte förstå alls!! Varför förlåta en misshandel som utmynnat i fängelsestraff!!!!Absolut undvika kontakt i fortsättningen!Finns myndigheter som tar hand om henne när hon kommer ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang har en poäng där.

Nu vet jag själv inte så mycket om misshandlande fruntimmer men när det gäller misshandlande män så verkar misshandel vara en sak som dom återfaller till gång på gång.

Likaväl som kvinnor som blir misshandlade gång på gång dras till nya män som behandlar dom likadant.

 

Kanske är är det likadant åt andra hållet?

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var en "knivig" fråga, persoligen skulle jag inte kunna ta tillbaka någon som är så våldsam. 

 

Törs du sova i samma lägenhet utan att låsa dörren om dig?

 

Tänk dig för mera en en gång!!

 

:wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Du bör nog tänka dig för mkt noga innan du ev tar hem henne igen.

Jag hade en sån tjej som granne får ett antal år sedan.

Hon satt inne för misshandel ett antal ggr.

Men det slutade med mord och långt straff på Hinseberg.

Så jag avråder dig att ta tillbaka tjejen.

Jag förstår dina känslor  för henne men här talar fakta emot dom.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Men för i helvete vakna upp!  Har kärringfan spöat upp dig och åkt i fängelse , så skall du för helvete inte

ta emot henne igen.  Med sån inställning är det väll inte konstigt att Sverige ser ut som det gör. En flock försvarslösa menlösa manfolk hela gänget

Link to comment
Dela på andra sajter

Men här kommer mitt problem. Min Thai tjej muckar från fängelset nästa vecka efter grov misshandel på mig. Hur konstigt det än låter så har jag känslor kvar för henne. Fast hon gjort mig så illa, hon har ingenstans att bo när hon kommer ut. Ska jag ta emot henne eller låta henne bo på gatan. Det tycker jag är fel. Kan man förlåta? Vad tycker ni?

MVH

Sakaeo

Inte ens om helvetet frös till is hade jag börjat fundera i dessa banor. De som en gång börjat ta till våld slutar ytterst sällan med det, tyvärr. Sedan behöver man inte överhuvudtaget bry sig om vilka bakomliggande orsaker det än må vara: Noll impulskontroll, missbruksproblem eller något annat dysfunktionellt beteende, vad vet jag. Det gör lika ont för det.

Det är bara att glömma och gå vidare - att du inte redan gjort det tycker jag är märkligt.

Jag hoppas för din egen skull att hon inte har nyckel till dörren och att du även har bytt telefonnummer.

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

bangkokbusen

Misshandel kan vara mycket-skållning med kokande vatten,vapen eller slag,sparkar mm.

Oavsett skulle jag inte ta tillbaka den personen som tydligen har problem att tygla sitt humör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för i helvete vakna upp!  Har kärringfan spöat upp dig och åkt i fängelse , så skall du för helvete inte

ta emot henne igen.  Med sån inställning är det väll inte konstigt att Sverige ser ut som det gör. En flock försvarslösa menlösa manfolk hela gänget

Off topic: Det där låter som ett citat av mina kollegor på jobbet. Behöver jag nämna att de kommer från den östra sidan av Östersjön? :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Nej för fan,låt henne inte komma nära dig igen,tillbaka med henne till risbyn där kan hon sitta och tänka över vad hon gjort,måste vara 1000 gånger värre än det svenska fängelset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ju helt upp till dig, men jag tycker du ska ta en allvarlig funderare:

Är känslorna för henne starkare än oron att misshandeln ska upprepas?

Link to comment
Dela på andra sajter

En misshandlare ger sällan upp sitt beteende och i ett parförhållande där misshandel förekommer är inte bra.Vad tror du har ändrat sig med fängelsestraffet,svensk fångvård är inte behandlande,det är förvaring,dumpa henne blixtsnabbt,för din egen skull.Tror du hon har tyckt synd om dig under sin botgöring,skulle inte tro det.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderat lite...hur ska du kunna sova i samma hus.du vet ju inte om du har en morgondag!

Misstro har förstört många förhållanden, kan du med gott samvete tro på allt hon säger? Annars kommer det snart att barka åt helvete igen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...