Jump to content
IGNORERAD

Ska jag förlåta min thaitjej för att hon misshandlat mig?


sakaeo

Recommended Posts

Du kanske har en bättre förklaring till att TS vill ha tillbaka tjejen som misshandlat honom så svårt att hon fick fängelse?

Jag bara spånar vad det är som kan göra en man så korkad och det var en teori som kunde förklara.

Inte tror jag som du att det primära är att tömma påsen, finns nog bättre orsaker.

Läs mitt tidigare inlägg, visst är det naturliga svaret NEJ.

Inte säkert TS är så korkad som du vill ha det till.

Spåna är en sak men ge bra råd till TS är mycket svårare.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    13

  • Nemo

    11

  • IsaanWarrior

    9

  • Moritz

    8

Mest aktiva i denna tråd

Nemo. Tack för ditt inlägg, men jag har ingen lust att svara dig. Då behovs det en hel Hjärna för att klara det.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Moritz, jag är inget troll, många känner mig här på forumet. Jag har varit medlem på TT och MPR i många år. Sen får du tro som du vill om jag är troll eller inte.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, Benjamas när jag gick i skolan, fick inte vissa va med i fotbollslaget det förstod jag inte då. Men nu förstår jag varför. Det kallas för kamratanda och inte skitsnack. Töm din påse var du vill men inte här på MPR.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Swift4.

Vad menar du skall man slå tillbaka på en kvinna, för att visa att man inte vill ha stryk från en kvinna och visa att man är starkare än henne?

Vem gillar att få stryk inte jag i alla fall.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med. En sådan kvinna ska han hålla ett LÅNGT avstånd till, om livet är kärt.

Ofta så hjälper thaitjejerna varandra och ställer upp för en olyckssyster och om det inte skulle fungera så får samhällets skyddsnät träda i kraft. Tanken är nog från ts att hjälpa henne, men samtidigt utsätter han sig själv i en situation som inte är att rekommendera. Thaitjejer som misshandlar andra brukar vara ytterst ostabila och man vet aldrig vad som kan utlösa ett utbrott.

 

Om han har en seriös kontakt med den nya i Thailand skulle han inte äventyra det förhållandet genom att bo med exet. Bara det kan orsaka oanade bekymmer för alla inblandade parter.

 

Nu har jag skrivit om ts i tredje person men han kan om han läser detta byta han mot ett du istället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Sakaeo

 

Frågan är vad hon har gjort och om det har hänt mer en en gång

 

Alla uttalar sig utan att ha all fakta innan man ger råd i en så allvarlig fråga

 

Det kan va välldigt jobbigt att ta sig ut ur ett misshandels förhållande och som sagt även män kan va dom drabbade för en riktig man slår inte en kvinna

 

MVH Kicken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ditt liv gör vad du vill och som känns rätt. Du ställer frågan här på MPR vilket kan var smart för att få reda på hur folk runt dig skulle reagera på en sådan här lösning.

Då är du ni förberedda lite hur omgivningen kommer att bemötta er. Hoppas att hur du än gör ni båda får det bra.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha läst orsaken till varför hon sitter på kåken så är svaret: aldrig i livet att ta tillbaka denna tjej.

 

TS skriver att han fortfarande har känslor för henne och jag tycker att det bästa han kan göra för båda, är att köpa en enkelbiljett till Thailand åt henne. Glöm henne därefter. Världen är full av tjejer som väntar.

 

 

Var kan man läsa att de befinner sig i Sverige?  Jag tog för givet att de är i Thailand, forumet heter ju Allmänt om Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Swift4.

Vad menar du skall man slå tillbaka på en kvinna, för att visa att man inte vill ha stryk från en kvinna och visa att man är starkare än henne?

Vem gillar att få stryk inte jag i alla fall.

MVH

Sakaeo

Jag menar har hon gjord et en gång så kommer hon att försätta med det. 

Hur uppfattar du det jag skrev att du ska visa att du ska bevisa att du är starkare genom att slå någon?

Du har missat ironi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Moritz, jag är inget troll, många känner mig här på forumet. Jag har varit medlem på TT och MPR i många år. Sen får du tro som du vill om jag är troll eller inte.

MVH

Sakaeo

Hej Sakaeo.

 

Jag har inte skrivit att du är ett troll men att tråden enligt min uppfattning har karaktär av trolleri.

 

Utan återkoppling från dig blir det en massa vilda gissningar och tyckanden och trots att du

varit inne och skriva har du endast kommenterat de personer som skrivit 

- inte den allvarliga situationen du säger befinna dig i - eller kan komma att befinna dig i.

 

I en annan tråd skriver du att du just varit i Pattaya.

Vilken betydelse har det för ditt dilemma?

Kontakt med tjejens familj, ett försök att hitta en ny thaitjej eller bara en resa för att få komma ifrån?

 

De flesta här vet nog oavsett vilket hur ett Pattayabesök tolkas av en thailändsk fru eller flickvän

oavsett om hon är tillkommande, före detta eller en våldsbenägen kvinna i fängelse som hoppas att få vara med dig igen.

 

Din egen inställning till förslagen, det jag kallar återkoppling, skulle kunna ha ett magiskt inflytande på denna tråd.

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

Svara du istället hur du tänkte istället!?

 

Det vore väl "svinigt" att göra det, tänk efter lite själv istället.

 

Men för att svara på TS's fråga, så naturligtvis skall han ta tillbaks sin tjej, lite misshandel har väl ingen dött utav.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Det vore väl "svinigt" att göra det, tänk efter lite själv istället.

 

Men för att svara på TS's fråga, så naturligtvis skall han ta tillbaks sin tjej, lite misshandel har väl ingen dött utav.

Ok. Jag tolkade ditt svar att TS skulle vara "kvinnan" i förhållandet p.g.a. att han blivit misshandlad av sin tjej. Är det rätt tolkat? Om så är fallet... om du ligger och sover och din partner slår dig med ett baseballträ i huvudet.. är du då den som bär kjol i det förhållandet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jag tolkade ditt svar att TS skulle vara "kvinnan" i förhållandet p.g.a. att han blivit misshandlad av sin tjej. Är det rätt tolkat? Om så är fallet... om du ligger och sover och din partner slår dig med ett baseballträ i huvudet.. är du då den som bär kjol i det förhållandet?

 

Jag uppfattade inte att det var så det gick till. I så fall hade det väl klassats som mordförsök, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover
 

Jag vet om du söker efter att folk ska idi*tförklara dig

men det kan juh ha gått till så här.........

 

Sakaeo får en så stor skada och blodet sprutar

antingen så ringer han eller damen efter ambulans

väl nere på akuten så kommer det fram vad som hänt

då ringer akuten efter polisen, som gör en utredning,

bägge förhörs och eventuella vittnen, så jag kan inte

hålla med ditt utalande. Enligt mig var det bruden själv

som satte dit sig. Och har nu fått sotat för det på hinsan. :police: 

Ändrades av Herr Chang
Citat raderat
Link to comment
Dela på andra sajter

Två personer som inte kan leva tillsammans tycker jag personligen inte skall göra det.det finns nya vänner att träffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
Jag vet om du söker efter att folk ska idi*tförklara dig

men det kan juh ha gått till så här.........

 

Sakaeo får en så stor skada och blodet sprutar

antingen så ringer han eller damen efter ambulans

väl nere på akuten så kommer det fram vad som hänt

då ringer akuten efter polisen, som gör en utredning,

bägge förhörs och eventuella vittnen, så jag kan inte

hålla med ditt utalande. Enligt mig var det bruden själv

som satte dit sig. Och har nu fått sotat för det på hinsan. :police: 

För satans jävlar det finns 30 miljoner Thaikärringar till, varför ta en idi*t!!

Link to comment
Dela på andra sajter

falukorven
För satans jävlar det finns 30 miljoner Thaikärringar till, varför ta en idi*t!!

 

Utbudet av kärringar är ännu större om man tar bort skall-kravet på thai oxå!! Men du kanske inte får sätta dit om du inte betalar för dig ?  :crazy:  

 

Bli inte så jävla sur nu jag skojar

Link to comment
Dela på andra sajter

Å andra sidan kanske bruden gjorde helt rätt, killen behövde sig en omgång. Nu när han vet vem som bestämmer och ändå vill ha henne tillbaka så, Why not. Det är inte bara i mitt förhållande där det är kvinnan som bestämmer, fastän alla + jag tror att det är jag.

Jag menar att är man så dum att man gå tillbaka till någon som pryglar en så har man sig själv att skylla, visserligen oförlåtligt men vi äro inta lika.

Uttrycket, att älska är att lida, stämmer säkert in på en hel del, så varför int.

Link to comment
Dela på andra sajter

man kan ju undra hur hårt en thaitjej tar ett fängelsestraff i sverige  ?...är det en "tuffare" tjej så kanske det inte är så avskräckande ... :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar du tillbaka henne efter en grov misshandel så säger du till henne att du antagligen förtjänade det.

Har du förtjänat det tidigare så blir kanske nästa bestraffning hårdare.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket visdomsord här, som egentligen kan te sig självklara och som med all säkerhet också TS vet och förstår.

Men det är ju som så, älskar man någon riktigt så är man inte alltid så konstruktiv i sitt handlande, tänk på det ni alla som är så präktiga och fördömande i era svar och förmaningar till TS.

Kärleken är större än både Allah, Kristus och Budda tillsammans, och är fan inte lätt att begripa sig på.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket visdomsord här, som egentligen kan te sig självklara och som med all säkerhet också TS vet och förstår.

Men det är ju som så, älskar man någon riktigt så är man inte alltid så konstruktiv i sitt handlande, tänk på det ni alla som är så präktiga och fördömande i era svar och förmaningar till TS.

Kärleken är större än både Allah, Kristus och Budda tillsammans, och är fan inte lätt att begripa sig på.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Du har fel.

Enligt nyfrälsta människor jag träffat så är det bara Jesu kärlek som är tillräckligt stor...

Hur det är med Allah vet jag tyvärr inte och Buddha lärde väl inte ut så mycket om ren kärlek ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har fel.

Enligt nyfrälsta människor jag träffat så är det bara Jesu kärlek som är tillräckligt stor...

Hur det är med Allah vet jag tyvärr inte och Buddha lärde väl inte ut så mycket om ren kärlek ?

Allt handlar om kärlek min vän, kan du inte din Thomas Dileva?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...