Jump to content
IGNORERAD

Ska jag förlåta min thaitjej för att hon misshandlat mig?


sakaeo

Recommended Posts

Sabai sabai
Men för i helvete vakna upp!  Har kärringfan spöat upp dig och åkt i fängelse , så skall du för helvete inte

ta emot henne igen.  Med sån inställning är det väll inte konstigt att Sverige ser ut som det gör. En flock försvarslösa menlösa manfolk hela gänget

Helt rätt kunde inte sagt det bättre själv!! Be henne dra så långt åt helvete som möjligt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 173
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    13

  • Nemo

    11

  • IsaanWarrior

    9

  • Moritz

    8

Mest aktiva i denna tråd

Men för i helvete vakna upp!  Har kärringfan spöat upp dig och åkt i fängelse , så skall du för helvete inte

ta emot henne igen.  Med sån inställning är det väll inte konstigt att Sverige ser ut som det gör. En flock försvarslösa menlösa manfolk hela gänget

Jag antar att han bara fått en kniv i magen.

En småsak för en riktig karl.(ironi)

Frågan är om han kan lita på henne?

Om han fått manligheten avskuren så är det ju en annan sak.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Men här kommer mitt problem. Min Thai tjej muckar från fängelset nästa vecka efter grov misshandel på mig. Hur konstigt det än låter så har jag känslor kvar för henne. Fast hon gjort mig så illa, hon har ingenstans att bo när hon kommer ut. Ska jag ta emot henne eller låta henne bo på gatan. Det tycker jag är fel. Kan man förlåta? Vad tycker ni?

MVH

Sakaeo

 

 

Sakero!

 

Handen på hjärtat.

Du är värd någon bättre.

 

Vist finnes det känslor men även smärta.

 

Det finnes andra lösningar för henne.

Hon kan nog fixa sig ett nytt liv här utan dig.

 

 

 

Hälsar pigge01.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fullt av andra godingar därute som väntar på dig.Varför vara med någon som är så våldsam??Aldrig.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett omTS tar tillbaka  damen i fråga eller inte , så finns det ett större problem...risk.

Risken är att kvinnan ifråga lider av Borderline. En typisk kvinnlig åkomma.

Ett av kriterierna för Borderline är att man aldrig accepterar en separation.

Detta manifesteras tex genom att uppsöka mannens arbetsplats. Terroriserar släkt och vänner  m.m  m.m

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja skit i fanskapet nästa gång får du plikta med livet

 

 

Med vänlig hälsning FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett jävla dumt inlägg och oseriöst...något sarkastiskt och...ja, välj själv.

 

Men ett tips är att du lyssnar på BTT.

Några piller i vattenflaskan vid eventuell övernattning är faktiskt på sin plats, om du vill kunna sova med båda ögonen stängda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Först tänkte jag att här har vi ytterligare ett "Troll" som ställer en tokig fråga om en tokig Thai-brud.
 

Men efter en tid tänkte jag att det kanske trotts allt ändå inte är på låtsas.
Kanske denna Sakaeo faktiskt menar allvar med att han gillar en tjej som har misshandlat honom
och som har avtjänat ett fängelsestraff för detta.
Jag menar att Vi är ju alla olika funtade och med olika ramverk för vad som kan anses som "normalt" och ett acceptabelt beteende.
 

Men utgår jag från mig själv och mina normer så skulle jag aldrig någonsin fortsätta att leva eller umgås med någon som har hotat eller redan fysiskt eller psykiskt har misshandlat mig. Det skulle inte bara vara pinsamt och förbannat förnedrande mot mig själv att välja att leva med en sådan person, det skulle också innebära att omgivningen inkl. släktingar och vänner skulle säga skyll dig själv då din självplågande stolle, och kom inte gnällandes när du åker på en smäll nästa gång.

 

Jag känner till en annan snubbe som också valde att "förlåta" en våldsam Thaitjej som fortsatte att hota och även pucklade på sin svenske man.
Att han stod ut med slagen berodde på ren och skär snålhet eftersom han inte ville bli "blåst" på det kapital som han hade satsat på brudens risfällt mm.

 

Så mitt råd är "1 gång slagen är 1 gång för mycket".
Ansök om besöksförbud och svara inte i telefonen när hon ringer.
 

SN

 

 

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Men för i helvete vakna upp!  Har kärringfan spöat upp dig och åkt i fängelse , så skall du för helvete inte

ta emot henne igen.  Med sån inställning är det väll inte konstigt att Sverige ser ut som det gör. En flock försvarslösa menlösa manfolk hela gänget

 

Vi vet i alla fall vem som använde kjol i det förhållandet.    :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Vi vet i alla fall vem som använde kjol i det förhållandet.    :(

Hur tänkte du nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Först tänkte jag att här har vi ytterligare ett "Troll" som ställer en tokig fråga om en tokig Thai-brud.

 

Men efter en tid tänkte jag att det kanske trotts allt ändå inte är på låtsas.

Kanske denna Sakaeo faktiskt menar allvar med att han gillar en tjej som har misshandlat honom

och som har avtjänat ett fängelsestraff för detta.

 

Siam

Sakaeo är verkligen inget troll, utan en gammal räv här på MPR

jag träffade honom på festen på vinterviken nu förra året då

berättade han vad som hänt och vilka konsekvenser det fått,

Just då hade han inga inget som helst tecken på att ta henne tillbaka.

men det är väl som som säger, "tiden läker alla sår".

 

Sakaeo.

Oj oj vilket dilemma, det som damen gjorde är enligt mig oförlåtligt men

det är ditt liv. Men tänk på en sak skulle hon göra samma sak igen...

då är det kört med många saker för dig. Även om kärleken är blind så

vill jag att du ska kunna se, en framtid för dig  är nog med en ny dam

 

Pingis som lider med dina tankar :17: 

Ändrades av Pingislover
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Själv skulle jag inte acceptera nån sorts våld inom familjen. Efter våran första dispyt undra

frun om inte jag ska puckla på henne typ..:) Sa bara att det kommer aldrig att hända och om

hon skulle lyfta handen mot mig  så drar jag direkt.

En person med detta beteende slutar aldrig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först tänkte jag att här har vi ytterligare ett "Troll" som ställer en tokig fråga om en tokig Thai-brud.

 

Men efter en tid tänkte jag att det kanske trotts allt ändå inte är på låtsas.

Kanske denna Sakaeo faktiskt menar allvar med att han gillar en tjej som har misshandlat honom

och som har avtjänat ett fängelsestraff för detta.

Jag menar att Vi är ju alla olika funtade och med olika ramverk för vad som kan anses som "normalt" och ett acceptabelt beteende.

 

Men utgår jag från mig själv och mina normer så skulle jag aldrig någonsin fortsätta att leva eller umgås med någon som har hotat eller redan fysiskt eller psykiskt har misshandlat mig. Det skulle inte bara vara pinsamt och förbannat förnedrande mot mig själv att välja att leva med en sådan person, det skulle också innebära att omgivningen inkl. släktingar och vänner skulle säga skyll dig själv då din självplågande stolle, och kom inte gnällandes när du åker på en smäll nästa gång.

 

Jag känner till en annan snubbe som också valde att "förlåta" en våldsam Thaitjej som fortsatte att hota och även pucklade på sin svenske man.

Att han stod ut med slagen berodde på ren och skär snålhet eftersom han inte ville bli "blåst" på det kapital som han hade satsat på brudens risfällt mm.

 

Så mitt råd är "1 gång slagen är 1 gång för mycket".

Ansök om besöksförbud och svara inte i telefonen när hon ringer.

 

SN

 

 

SN

Nu känner inte jag sakeo mer än genom forumet. Men Sakeo har varit med sen TT. Och han har tidigare berättat i någon tråd att hon stack honom med en kniv så att han förlorade synen på ena ögat. Så något troll är han definitivt inte! 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Nu känner inte jag sakeo mer än genom forumet. Men Sakeo har varit med sen TT. Och han har tidigare berättat i någon tråd att hon stack honom med en kniv så att han förlorade synen på ena ögat. Så något troll är han definitivt inte! 

Är det så allvarligt så finns det inte på denna världskartan att man tagit tillbaks henne. Det är bara glömma och gå vidare oavsett hur man känner för henne... nästa gång kanske man inte har det valet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
En misshandlare ger sällan upp sitt beteende och i ett parförhållande där misshandel förekommer är inte bra.Vad tror du har ändrat sig med fängelsestraffet,svensk fångvård är inte behandlande,det är förvaring,dumpa henne blixtsnabbt,för din egen skull.Tror du hon har tyckt synd om dig under sin botgöring,skulle inte tro det.

 

Instämmer.

 

Om du nu känner att du är nyfiken på om hon är en bättre människa nu, kan du väl kanske på något sätt ha kontakt med henne, men jag skulle inte släppa in henne och låta allt vara som förut.

 

Visst kan man förlåta vissa saker och visst kan människor förändras - om man har tur - men man skall för den sakens skull inte vara dumdristig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vet i alla fall vem som använde kjol i det förhållandet.    :(

Riktigt svinigt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känner inte jag sakeo mer än genom forumet. Men Sakeo har varit med sen TT. Och han har tidigare berättat i någon tråd att hon stack honom med en kniv så att han förlorade synen på ena ögat. Så något troll är han definitivt inte! 

 

.och ändå undrar/frågar han på ett forum hur han skall göra, ta henne tillbaka eller inte. Knivsticket verkar ha varit djupt och skadat delar av hjärnan på honom. Hur i he----e skulle helt okända människor för honom, kunna ge råd i en sån här fråga?

 

PS. Inget illa menat, jag är bara realistisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt svinigt inlägg.

 

Kan du utveckla din ide, så skall jag svara på ditt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Kan du utveckla din ide, så skall jag svara på ditt inlägg.

Svara du istället hur du tänkte istället!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666

Var lika hjälpsam mot henne som hon hade vart mot dig när du muckar efter att misshandlat henne

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du utveckla din ide, så skall jag svara på ditt inlägg.

Är inte i behov av nått svar. Du förstod säkert vad jag menade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

För mig vore det helt otänkbart att ta tillbaka min fru efter att hon grovt misshandlat mig men å andra sidan vore det också helt otänkbart att hon skulle misshandla mig, därför är mitt svar helt hypotetiskt och meningslöst och det gäller nog de flestas svar.

 

Om TS vet varför hon gjorde det och tror sig vara säker på att inte hamna i den situationen igen så skulle han ju kunna försöka men det förutsätter nog att de älskade varandra ofantligt mycket innan det inträffade för att det ska vara värt risken att det går ännu värre nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men här kommer mitt problem. Min Thai tjej muckar från fängelset nästa vecka efter grov misshandel på mig. Hur konstigt det än låter så har jag känslor kvar för henne. Fast hon gjort mig så illa, hon har ingenstans att bo när hon kommer ut. Ska jag ta emot henne eller låta henne bo på gatan. Det tycker jag är fel. Kan man förlåta? Vad tycker ni?

MVH

Sakaeo

Hej. Inte tusan skall du ta ett sånt fruntimmer tillbaka, det bara blir samma igen o kanske ännu värre en det hon gjorde med dig förra gången. är hon kabebel att slå en gång så slår hon gärna 2 ggr till. skit i henne,det är inte kärlek det är snarare så att du är en svag själ o du behöver en jämlike som förstår dig o du förstår henne och att känslorna är på samma nivå,

 

ps. sen tycker jag kanske att du kan ju alltid gå o lära dig självförsvar på någon klubb, typ judo eller taikondo eller aikido. det gör livet lite lättare att leva då kanske. :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...