Jump to content
IGNORERAD

Elgenerator


Kollba

Recommended Posts

Då Ni både besitter ett teflonminne av sällan skådat slag och en oförmåga att förstå vad Ni själva skriver så får jag nog trots allt ge upp mina försök att få Er att förstå.

Jag får tacka för konversationen och påminna om en sund diet.

 

Om du med det menar att du aldrig mer kommer att kommentera mina inlägg så tackar jag och bugar...

 

Eftersom jag inte är kungen och inte heller flera personer så duger "vad Ni själv skriver", men du kanske har en personlighetsklyvning så att du har flera identiteter och därigenom även tror att andra människor är likadana ?

 

"Ingen människa är mer än en, utom kungen, för kungen är två" - Hoola Bandola

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    53

  • ban99arne

    20

  • Stickan

    10

  • Moritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nåja, TS är själv inte främmande för att leda andra trådar in på sidospår.

Det får man nog lära sig att leva med på MPR.

Både detta och ditt inlägg är OT. de med :-)

 

Där har du för en gångs skull rätt.

Men eftersom P3 sagt att han ser inget fel i lite tjafs när trådens huvudsyfte väl uppfyllts så tycker jag det är ok.

Ändrades av Kollba

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåväl, jag låter det passera denna gång utan att replikera med att ni är en Pajas.

 

TÖNT!

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du med det menar att du aldrig mer kommer att kommentera mina inlägg så tackar jag och bugar...

 

Eftersom jag inte är kungen och inte heller flera personer så duger "vad Ni själv skriver", men du kanske har en personlighetsklyvning så att du har flera identiteter och därigenom även tror att andra människor är likadana ?

 

"Ingen människa är mer än en, utom kungen, för kungen är två" - Hoola Bandola

 

Då Ni inte verkar vara påläst så kan jag nämna att ordet Ni både kan syfta på en person eller flera.

Fast som vanligt har Ni förmodligen inte förstått vad Ni skrivit så det visste Ni kanske redan.

 

Tillåt mig återigen hjälpa Er:

  • Personligt pronomen i andra person pluralis. Det har utvecklats ur "I", där föregående plurala verbändelse -n så småningom smälte samman med pronominet. Före den s.k. du-reformen var Ni i vissa landsdelar och i vissa sociala sammanhang det vanliga tilltalsordet även i singularis till främmande personer som man inte kände titeln på. Användandet av Ni har emellertid inte försvunnit.

Då vi varken är du eller bror med varandra så är Ni det korrekt använda pronomet i vår konversation.

Link to comment
Dela på andra sajter

TÖNT!

 

Om ni visste hur förgrymmad jag blir när Ni kallar mig detta så skulle Ni nóg tänkt Er för och nu är jag nästan så ilsk att jag är nära att kalla dig Mupp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då Ni inte verkar vara påläst så kan jag nämna att ordet Ni både kan syfta på en person eller flera.

Fast som vanligt har Ni förmodligen inte förstått vad Ni skrivit så det visste Ni kanske redan.

 

Tillåt mig återigen hjälpa Er:

  • Personligt pronomen i andra person pluralis. Det har utvecklats ur "I", där föregående plurala verbändelse -n så småningom smälte samman med pronominet. Före den s.k. du-reformen var Ni i vissa landsdelar och i vissa sociala sammanhang det vanliga tilltalsordet även i singularis till främmande personer som man inte kände titeln på. Användandet av Ni har emellertid inte försvunnit.

Då vi varken är du eller bror med varandra så är Ni det korrekt använda pronomet i vår konversation.

 

Då borde väl du, som är språkexpert även veta att om man använder Ni när man tilltalar en person så heter det fortfarande "Ni själv". "Ni själva" syftar på flera personer, vilket du uppenbarligen missat totalt.

Istället för att klippa och klistra för att folk här skall tro att du är mer intelligent än vad du är, så rekommenderar jag att du läser på...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Då borde väl du, som är språkexpert även veta att om man använder Ni när man tilltalar en person så heter det fortfarande "Ni själv". "Ni själva" syftar på flera personer, vilket du uppenbarligen missat totalt.

Istället för att klippa och klistra för att folk här skall tro att du är mer intelligent än vad du är, så rekommenderar jag att du läser på...

Å tusan, det var ett förfluget a som gjode att Ni trodde att Ni var flera personer. Jag blev lite orolig för att det var någon bil som stod på tomgång i Erat garage. 

Då inser Ni alltså att det bara är Ni och inga andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kortslutning? eller har någon propp gått?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur blir det nu, Kollba.

Har du hittat ett elverk?

 

Vi väntar med spänning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur blir det nu, Kollba.

Har du hittat ett elverk?

 

Vi väntar med spänning.

 

Jag har faktiskt inte varit iväg till Ubon ännu så jag har inte tittat runt.

Jag ville ha lite kött på benen innan det blir dags att se vad som finns...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Å tusan, det var ett förfluget a som gjode att Ni trodde att Ni var flera personer. Jag blev lite orolig för att det var någon bil som stod på tomgång i Erat garage. 

Då inser Ni alltså att det bara är Ni och inga andra.

 

Så nu var det jag som satte dit det extra a:et ?

Om du försöker att härma IL och vränga ord så är du bara en blek kopia...

Du behöver fortfarande läsa inläggen mer noggrant - och framför allt läsa på och försöka begripa själv, vad det står - inte klippa och klistra. Det lär man sig inte mycket av och man blir definitivt inte intelligentare av det...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt inte varit iväg till Ubon ännu så jag har inte tittat runt.

Jag ville ha lite kött på benen innan det blir dags att se vad som finns...

 

Bra upplägg.

Jag tittade också runt tills jag fick mera kött mellan benen :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Så nu var det jag som satte dit det extra a:et ?

Om du försöker att härma IL och vränga ord så är du bara en blek kopia...

Du behöver fortfarande läsa inläggen mer noggrant - och framför allt läsa på och försöka begripa själv, vad det står - inte klippa och klistra. Det lär man sig inte mycket av och man blir definitivt inte intelligentare av det...

 

Bäste Herr Kolja, nu är det det här med att förstå inlägg som spökar igen.

Det verkar som om Ni istället för att fokusera på raderna istället läser mellan dem.

Eftersom jag förstår vad jag skriver så vet jag att jag inte skrivit att Ni satt dit något extra a.

Ni vandrar ut och in i något sinnesförvirrat tillstånd, finns det månne lösningsmedel i garaget?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra upplägg.

Jag tittade också runt tills jag fick mera kött mellan benen :-)

 

Då antar jag att detta hände i Pattaya...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  

Bäste Herr Kolja, nu är det det här med att förstå inlägg som spökar igen.

Det verkar som om Ni istället för att fokusera på raderna istället läser mellan dem.

Eftersom jag förstår vad jag skriver så vet jag att jag inte skrivit att Ni satt dit något extra a.

Ni vandrar ut och in i något sinnesförvirrat tillstånd, finns det månne lösningsmedel i garaget?

 

Om du inte var så förbannat barnslig så skulle du tom kunna vara rolig i dina ljusare stunder...

Kolja... Går du ännu kvar i småskolan eller ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att en längre tid lyckats prestera en hel del förnuftiga inlägg så verkar nu den ursprungliga ban99arne vara tillbaks igen.

Beklagigt tycker jag då forumet bara svamlas sönder ännu mer och blir mindre värt att besöka.

Än mindre värt att skriva någonting vettigt när drygarne gör sig lustig.

 

Men jag ser att P3 delar din humor så grattis!

 

Stickan. Det här är tredje sidan på Kollbas förfrågan om el-verk och i mitt tycke har han fått en hel del seriösa svar på sin fråga. Om det sedan kommer ett eller annat humoristiskt inlägg i frågan, så har jag svårt att se att det skulle vara något negativt.

 

Du låter som en riktig "party pooper".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tittade också runt tills jag fick mera kött mellan benen

 

Så du är en mottagare  :crazy:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagare och mottagare en mottagare behövs för att ta emot

Ändrades av burrabus
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Om du inte var så förbannat barnslig så skulle du tom kunna vara rolig i dina ljusare stunder...

Kolja... Går du ännu kvar i småskolan eller ?

Nej, jag går på mellanstadiet men så långt kom väl Ni inte i studierna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nej, jag går på mellanstadiet men så långt kom väl Ni inte i studierna. 

 

Nej. Jag gick faktiskt över till Realskolan, så där kom du ingenvart...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt inte varit iväg till Ubon ännu så jag har inte tittat runt.

Jag ville ha lite kött på benen innan det blir dags att se vad som finns...

 

Tjena!

Min Thai-polare har detta eminenta el-verk till salu. Går på Diesel,fotogen,Sangsom ev. laokoo men då utspädd med Fanta.

Ger ca 15-25 KW om du lyckas få igång skiten. Garanterat kraftig rök-utveckling.önskas sömn när el-verket är

igång, rekommenderas hörselskydd modell bättre. Mycket flexibelt el-verk,kan flyttas med pick-up eller ca 22 starka,

friska thaiare som skjuter på. Garanti lämnas runt hörnet...dvs i princip obefintlig. (min personliga uppfattning) Nytt batteri medföljer,tyvärr funkar inte startmotorn ibland. Måste kortslutas med större skruvmejsel. Instruktion på både Thai och Kinesiska medföljer.

Kvitto lämnas om så önskas. Pris: någonstans mellan 10.000- 50.000 Baht. Kontant betalning erfordras.

Om intresse PM till mig eller maila min kompis  trefas?@hotmail.com

 

post-8709-0-29487800-1369406715.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon skribent är ur fas och någon skribent är en nolla.

Dålig kontakt?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade detta alternativ  hoppas du förstår tanken  det finns på sidan också mkt annat matnyttigt generatorer vindkraft,solceller etc.Du kanske kan köpa en motor ifrån skroten och koppla till en generator?Vet inte hur händig du är men den lokala hantverkare fixar det mesta  bara du kommer med en god ide   Du kanske har tillgång till en traktor?

 

http://www.legoelektronik.se/index.php/generatorer/reservelverk-traktordrivna/traktordrivna-reservelverk.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade detta alternativ  hoppas du förstår tanken  det finns på sidan också mkt annat matnyttigt generatorer vindkraft,solceller etc.Du kanske kan köpa en motor ifrån skroten och koppla till en generator?Vet inte hur händig du är men den lokala hantverkare fixar det mesta  bara du kommer med en god ide   Du kanske har tillgång till en traktor?

 

http://www.legoelektronik.se/index.php/generatorer/reservelverk-traktordrivna/traktordrivna-reservelverk.html

 

Tyvärr så har jag ingen traktor och att köpa en bara för att generera ström skulle bli lite väl dyrt :-)

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...