Jump to content
IGNORERAD

Elgenerator


Kollba

Recommended Posts

Ett litet el-verk räcker till vattenpump, belysning, TV, dator och kyl/frys etc och ett lite större klarar av att driva duschvärmaren jag tvivlar på att det blir så dyrt.

Det kanske blir billigare i längden om du slipper tanka ett stort verk hela tiden.

 

Nu kommer det förhoppningsvis inte att gå så ofta, men jag vill ha reservkapacitet.

Frun, som vet noll om elektricitet, kanske får för sig att dra igång både micron och den vanliga ugnen utan att tänka på att det är generatorn som snurrar...

10 kW kanske var att ta i men minst 8...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 143
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    53

  • ban99arne

    20

  • Stickan

    10

  • Moritz

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilket alltså betyder att du inte är ansluten till kommunalt vatten och att du har en tunna med vatten stående i reserv i duschen...

Eller har ett litet "vattentorn"

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller har ett litet "vattentorn"

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

I Sverige ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige ?

Trodde detta handlade om Thailand, och det är väl inte nämnvärt ovanligt att en högtank eller ett vattentorn i sitt vattensystem med egen brun.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde detta handlade om Thailand, och det är väl inte nämnvärt ovanligt att en högtank eller ett vattentorn i sitt vattensystem med egen brun.

 

Nja...

Jag fattade honom som att han använder en tunna med vatten och en skopa även i Sverige...

Sen är det så att jag kan inte få tillräckligt tryck i en 100 meter lång vattenslang för att driva en sprinkler från ett vattentorn såvida jag inte hissar upp det åtminstone 25 (kanske 50) meter, så har jag valt en pump som ger ett tryck så att slangen faktiskt svullnar när jag använder den...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst, men det är ganska skönt att ha lyse även på toan och vatten att spola toaletten med, för att bara inte tala om fläktar och ström till datorn eller en läslampa...

I stället för att installera en massa fläktar på toan så kanske Ni skulle prova att lägga om kosten.

Link to comment
Dela på andra sajter

I stället för att installera en massa fläktar på toan så kanske Ni skulle prova att lägga om kosten.

 

Du kan inte ens läsa innantill men jag är inte det minsta förvånad...

Du slutade väl skolan efter obligatoriska 9:an... Eller om det var 8:an på din tid... Fast av dina inlägg att döma så gick du i skolan på den tiden den handlade om 6 år...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan inte ens läsa innantill men jag är inte det minsta förvånad...

Du slutade väl skolan efter obligatoriska 9:an... Eller om det var 8:an på din tid... Fast av dina inlägg att döma så gick du i skolan på den tiden den handlade om 6 år...

 

Är det månne Altzheimer som gör att ni inte minns vad Ni skrev och ej heller kan finna inlägget, nå låt mig återigen hjälpa Er.

Jovisst, men det är ganska skönt att ha lyse även på toan och vatten att spola toaletten med, för att bara inte tala om fläktar .

 

Ni ville alltså för en stund sedan både ha vatten och belysning men framför allt fläktar på toan och det är ju inget fel idet men genom att äta en mer lättsmält diet så torde behovet av fläktar minska.

Vägen till toaletten får Ni själv försöka hitta.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det månne Altzheimer som gör att ni inte minns vad Ni skrev och ej heller kan finna inlägget, nå låt mig återigen hjälpa Er.

Jovisst, men det är ganska skönt att ha lyse även på toan och vatten att spola toaletten med, för att bara inte tala om fläktar .

 

Ni ville alltså för en stund sedan både ha vatten och belysning men framför allt fläktar på toan och det är ju inget fel idet men genom att äta en mer lättsmält diet så torde behovet av fläktar minska.

Vägen till toaletten får Ni själv försöka hitta.

 

Som jag skrev tidigare så visar din läsförståelse på att du slutade skolan tidigt... Du gick antagligen inte ens ut 6:an...

Det kanske kan förklara varför du aldrig lyckats tjäna ihop tillräckligt med pengar för att någonsin besöka Thailand trots att du hänger på ett thaiforum... Stackars människa...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev tidigare så visar din läsförståelse på att du slutade skolan tidigt... Du gick antagligen inte ens ut 6:an...

Det kanske kan förklara varför du aldrig lyckats tjäna ihop tillräckligt med pengar för att någonsin besöka Thailand trots att du hänger på ett thaiforum... Stackars människa...

Trots en utförlig förklaring så förstår Ni inte vad Ni själva skrivit, nåväl alla kan inte hjälpas.

 

Nej, att sitta i ett garage i Thailand är inget som direkt lockar mig men det kunde ju varit värre, det finns säkert någon som huserar i ett cyckelställ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trots en utförlig förklaring så förstår Ni inte vad Ni själva skrivit, nåväl alla kan inte hjälpas.

 

Nej, att sitta i ett garage i Thailand är inget som direkt lockar mig men det kunde ju varit värre, det finns säkert någon som huserar i ett cyckelställ.

 

Jag förstår utmärkt väl vad jag skrivit. Att du inte kan läsa beror, som sagt, antagligen på bristande utbildning.

Sen finns det de som saknar intelligens och ändå försöker vara roliga.

Åt var och en efter hans behov... Om du hade gått ut skolan så kanske du hade lärt dig hur man stavar till cykelställ, men du kanske åker omkring på en cyckel och behöver ett cyckelställ... Stackars människa... Du kan inte ha mycket roligt i ditt liv...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att ni uppmärksammade mig på att där var ett c för mycket i textmassan.

 

"Jovisst, men det är ganska skönt att ha lyse även på toan och vatten att spola toaletten med, för att bara inte tala om fläktar ..."

 

Å, nu ser jag, Ni vill alltså ha belysning och vatten på toan för att inte prata om fläktar.

Innebär det att Ni känner Er tvingad att tala om fläktar om något av de två andra attributen saknas på toan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för att ni uppmärksammade mig på att där var ett c för mycket i textmassan.

 

"Jovisst, men det är ganska skönt att ha lyse även på toan och vatten att spola toaletten med, för att bara inte tala om fläktar ..."

 

Å, nu ser jag, Ni vill alltså ha belysning och vatten på toan för att inte prata om fläktar.

Innebär det att Ni känner Er tvingad att tala om fläktar om något av de två andra attributen saknas på toan?

 

Du glömde datorn och läslampan... Men jag förstår att din bristande utbildning inte ger dig möjlighet att läsa och förstå vanlig svenska...

Det finns kompletterande kurser på Komvux för de stackare som aldrig gick klart skolan. Kanske något att tänka på ? 

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att du har en otrevlig ton bara för att jag råkar vara mer kompetent och visade min spetskompetens i hur man sparar vatten och enegi.

Det finns säkert någon som har mindre förstånd än dig om det nu kan vara till någon glädje och finns det inte det är det bara att läsa på och förkovra sig bäst det nu går.

 

TÖNT!

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

TÖNT!

 

Ett ord, men 100% korrekt...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den som tar Banarne på allvar och börjar käfta med honom tar nog sin forumidentitet på högre allvar än sig själv i verkligheten.

:14:

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Försökte gå in på ditt nya forum   seriösasajtenförfolkutanhumorochtyckerdetärkulattkommenteraandrasinläggnegativt.se

 

Kommer inte in...är det felstavat på något vis eller.vad?

 

 

Du måste gå till inställningarna på din browser och avmarkera "spärra seriösa saiter".

Link to comment
Dela på andra sajter

TÖNT!

 

Nu tycker jag att Ni tar Er lite stora bröstoner och vore det inte för min goda uppfostran så skulle jag kallat Er Pajas.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Du glömde datorn och läslampan... Men jag förstår att din bristande utbildning inte ger dig möjlighet att läsa och förstå vanlig svenska...

Det finns kompletterande kurser på Komvux för de stackare som aldrig gick klart skolan. Kanske något att tänka på ? 

 

Då Ni både besitter ett teflonminne av sällan skådat slag och en oförmåga att förstå vad Ni själva skriver så får jag nog trots allt ge upp mina försök att få Er att förstå.

Jag får tacka för konversationen och påminna om en sund diet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tycker jag att Ni tar Er lite stora bröstoner och vore det inte för min goda uppfostran så skulle jag kallat Er Pajas.

 

TÖNT!

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

TÖNT!

 

Nåväl, jag låter det passera denna gång utan att replikera med att ni är en Pajas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och denna tråden startade med ström

Jag tror det. Har ingen koll längre.

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Och denna tråden startade med ström

 

Nåja, TS är själv inte främmande för att leda andra trådar in på sidospår.

Det får man nog lära sig att leva med på MPR.

Både detta och ditt inlägg är OT. de med :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och denna tråden startade med ström

 

Fel. Den startades av eventuell avsaknad av av ström.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...