Jump to content
IGNORERAD

Tv-tips. Kunskapskanalen 21,00


BanFang

Recommended Posts

Kan bli ett intressant program ikväll,

 

" Har Seppo hittat äkta kärlek i Thailand eller är det köpt tillgivenhet? Wille följer med till Sydöstasien för att bilda sig en uppfattning om gudfaderns förhållande med Pin. Snart får Wille anledning att fundera över sina egna fördomar."

 

Får återkomma efter jag sett programet i kväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bli ett intressant program ikväll,

 

" Har Seppo hittat äkta kärlek i Thailand eller är det köpt tillgivenhet? Wille följer med till Sydöstasien för att bilda sig en uppfattning om gudfaderns förhållande med Pin. Snart får Wille anledning att fundera över sina egna fördomar."

 

Får återkomma efter jag sett programet i kväll.

Coolt att Wille är med, är det därför han inte har tid att skriva på mpr längre?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var helt klart ett sevärt program.  

Willes lite naiva men ändå med ett sunt kritiskt tänkande. Men han gick till överdrift med sina frågor och med sina handlingar.

 

Jag pratade med en god vän som också såg programmet. Han kom hit till Sverige som politisk flykting för 20 år sedan.

Han tyckte att programmet var bra och att "Pin" älskar säkert sin man. Men att hon vill ha precis som dom flesta av oss andra

dvs, en fast inkomst. Hos oss innebär det ett fast arbete. I hennes värld fick hon både en stabil inkomst och kärlek.

 

Sen kan man ha olika synsätt på det.  Men jag lägger inga aspekter i det utan önskar båda lycka och framgång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Det var helt klart ett sevärt program.  

Willes lite naiva men ändå med ett sunt kritiskt tänkande. Men han gick till överdrift med sina frågor och med sina handlingar.

 

Jag pratade med en god vän som också såg programmet. Han kom hit till Sverige som politisk flykting för 20 år sedan.

Han tyckte att programmet var bra och att "Pin" älskar säkert sin man. Men att hon vill ha precis som dom flesta av oss andra

dvs, en fast inkomst. Hos oss innebär det ett fast arbete. I hennes värld fick hon både en stabil inkomst och kärlek.

 

Sen kan man ha olika synsätt på det.  Men jag lägger inga aspekter i det utan önskar båda lycka och framgång.

 

Ja, sevärt. Wille var kanske lite väl misstänksam, och jag trodde på en annan avslutning av programmet än vad det blev. Gudfadern förtjänar visst beröm för sitt tålamod med Wille, själv hade jag nog bett Wille fara åt...

 

Rent ut skrattretande när Wille beslagtar gudfaderns plånbok för att se vad thaidamen gör då.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Pinsamt är nog snarare ordet för hans beteende

 

kanske "ungdomlig oförstånd" kan skyllas på

 

Dessutom hyra in två thailändare med uppdrag att avslöja tjejen som en bedragare.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kändes lite märkligt att hela programidén bygger på att Wille vill ta reda på om "äkta kärlek" kan råda i ett finsk/thailändskt förhållande. utan att han för ens ett ögonblick ifrågasätter sin egen strikt lutheranska västlandsdefinition av "äkta kärlek". Gissar att Wille framstod som en stor idi*t i de flesta thailändarnas ögon. med rätta. Thailändarna förstod nog inte ens själva kärnan i frågan, nämligen det något underliga lutheranska resonemanget som säger att kärlek och pengar absolut inte har med varandra att göra...

 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult

Det är endast när man upplever en annan kultur som man kan jämföra och se vad det är som är bra respektive

dåligt i sin egen kultur.

Och när man sen kan båda kulturerna kan man plocka ut russinen och slänga resten i klongen.   :_russian:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang
Pinsamt är nog snarare ordet för hans beteende

 

kanske "ungdomlig oförstånd" kan skyllas på

 

Dessutom hyra in två thailändare med uppdrag att avslöja tjejen som en bedragare.

 

Ja, det var ganska roande att se. Precis som om dom skulle avslöja eventuellt bedrägeri av en annan thailändare för en farang...

 

Ganska rörande när Wille tröttnar på bylivet och tar in på hotell. Nu med tillgång till internet måste flickvännen i Finland konsulteras via Skype om vad som är äkta kärlek! Ännu bättre när den finländska flickvännen får se thaidamen på Skype video och ska avge omdöme huruvida det verkligen är kärlek ;)

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Ja, det var ganska roande att se. Precis som om dom skulle avslöja eventuellt bedrägeri av en annan thailändare för en farang...

 

Ganska rörande när Wille tröttnar på bylivet och tar in på hotell. Nu med tillgång till internet måste flickvännen i Finland konsulteras via Skype om vad som är äkta kärlek! Ännu bättre när den finländska flickvännen får se thaidamen på Skype video och ska avge omdöme huruvida det verkligen är kärlek :wink:

 

Herr Chang har talat.

Dom däringa inhyrda gubbarna såg ut att fatta noll vad Wille snackade om.  :_russian:

Fint tal på slutet som fick farsans ögon att tåras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Dom däringa inhyrda gubbarna såg ut att fatta noll vad Wille snackade om.  :_russian:

Fint tal på slutet som fick farsans ögon att tåras.

 

Så länge dom fick betalt brydde dom nog sig inte. Att "trycka in honom i hörnet" var definitivt inget dom förstod.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...