Jump to content
IGNORERAD

Bra BBC reportage om konflikten i Thailand 2010.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

Misstänkte detta och det är anledningen till att militär inte får användas mot civila i Sverige.

Med vänlig hälsning isan lover

Precis! Och skulle polisen strunta i att upprätthålla lag och ordning, för att man sympatiserade med upprorsmakarna så skulle det nog bli ganska stora rumsteringar i kåren. Plus att jag är ganska säker på att det skulle komma upp diskussion om ändring av lagen som förbjuder militär inblandning i inrikes händelser..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • Kollba

    11

  • måne

    9

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du är säkert inte ensam om den åsikten men själv tror jag som sagt inte på militära lösningar av sociala problem och missnöje.
 

 

Jag pratar om själva våldshandlingen. Inte sociala problem.

Kan du för en sekund (eller en minut) försöka låta bli att bara smutskasta dina meningsmotståndare utan att svara på något vis och fundera på min fråga?

 

Vem ska ingripa om polisen vägrar upprätta ordningen när beväpnade personer gör livet farligt och outhärdligt för gemene man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Misstänkte detta och det är anledningen till att militär inte får användas mot civila i Sverige.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Har jag nämnt något om militär ?

 

Varför är dina svar på inlägg aldrig på något sätt kopplade till det du "besvarar" ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag pratar om själva våldshandlingen. Inte sociala problem.

Kan du för en sekund (eller en minut) försöka låta bli att bara smutskasta dina meningsmotståndare utan att svara på något vis och fundera på min fråga?

 

Vem ska ingripa om polisen vägrar upprätta ordningen när beväpnade personer gör livet farligt och outhärdligt för gemene man?

Hej

 

Jag var inte ute efter att smutskasta dig, jag tror bara att det är omöjligt att se dessa aktioner enbart som en våldshandling eftersom handlingen både enligt förövarna själva och expertis har sin grund i socialt missnöje, jag vill inte på något ätt försvara det som dessa idi*ter ställer till med men det handlar helt klart om något mer än viljan att vandalisera, man vill få uppmärksamhet genom att protestera på detta vis och man lyckas uppenbarligen med det.

 

Jag tror att militär med skarp ammunition skulle åstadkomma en massaker som skulle bli en skamfläck i svensk historia och vad är det som säger att inte vandalerna också besvarar en sådan upptrappning med våld och vapen?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Har jag nämnt något om militär ?

 

Varför är dina svar på inlägg aldrig på något sätt kopplade till det du "besvarar" ?

Hej

 

Där var jag nog lite snabbt ute.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Där var jag nog lite snabbt ute.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så försök istället svara på vad svensk polis i Husby skall göra om demonstranterna börjar kasta bomber och skjuter ett antal polis- och brandmän till döds ?

 

Dom får inte kalla in militär är vi båda överens om enligt svensk lag.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag var inte ute efter att smutskasta dig, jag tror bara att det är omöjligt att se dessa aktioner enbart som en våldshandling eftersom handlingen både enligt förövarna själva och expertis har sin grund i socialt missnöje, jag vill inte på något ätt försvara det som dessa idi*ter ställer till med men det handlar helt klart om något mer än viljan att vandalisera, man vill få uppmärksamhet genom att protestera på detta vis och man lyckas uppenbarligen med det.

 

Jag tror att militär med skarp ammunition skulle åstadkomma en massaker som skulle bli en skamfläck i svensk historia och vad är det som säger att inte vandalerna också besvarar en sådan upptrappning med våld och vapen?

 

Med vänlig hälsning Isan Lover  

 

Jag håller med till stor del.

Sociala problem finns.

Och de finns alltid och skall till största mån ses över och förbättringar måste till och det jobbar förhoppningsvis de flesta regeringar med aktivt.

 

Men frågan kvarstår.

 

När en eventuell hotfull och väldigt farlig situation uppstår för alla bisittare som lever sitt vanliga liv i lugnan ro.

Vem ska ta hand om situationen just när det händer, om polisen vägrar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag var inte ute efter att smutskasta dig, jag tror bara att det är omöjligt att se dessa aktioner enbart som en våldshandling eftersom handlingen både enligt förövarna själva och expertis har sin grund i socialt missnöje, jag vill inte på något ätt försvara det som dessa idi*ter ställer till med men det handlar helt klart om något mer än viljan att vandalisera, man vill få uppmärksamhet genom att protestera på detta vis och man lyckas uppenbarligen med det.

Jag tror att militär med skarp ammunition skulle åstadkomma en massaker som skulle bli en skamfläck i svensk historia och vad är det som säger att inte vandalerna också besvarar en sådan upptrappning med våld och vapen?

Med vänlig hälsning Isan Lover

Nu bor jag relativt nära Husby och har varit där ganska mycket genom åren.

Dom sociala problem är egentligen inte värre där än på många andra ställen (till exempel Sollentuna där jag bpr). Men här handlar det om ungdomsgäng som anser sig ha rätten att terrorisera för andra. Normala boende i Husby. Och bränner dom inte bilar? Så kan du ge dig på att dom rånar andra ungdomar på mobiltelefoner eller terroriserar vardagslivet för vanligt hederligt folk. Oavsett vilken nationalitet det är på dom boende. Så att se detta som en Protest? Är nog att förenkla det hela. Skicka dom på arbetsläger i dom norrländska skogarna skulle nog vara modellen.

Tydligen var 13 av 16 anhållna kända tidigare av polisen. Vilket säger det mesta om dessa terrorister.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag var inte ute efter att smutskasta dig, jag tror bara att det är omöjligt att se dessa aktioner enbart som en våldshandling eftersom handlingen både enligt förövarna själva och expertis har sin grund i socialt missnöje, jag vill inte på något ätt försvara det som dessa idi*ter ställer till med men det handlar helt klart om något mer än viljan att vandalisera, man vill få uppmärksamhet genom att protestera på detta vis och man lyckas uppenbarligen med det.

 

Detta är till del en massmedia-anka. Det finns säkert ett stort socialt missnöje men att detta skulle ta sig uttryck i vandalism och terror; det är inte alls fastställt

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16841783.ab

 

Som någon sa "8 av 10 häktade för upploppen har tidigare dömts för brott; inte konstigt att just dessa hyser agg mot polisen. Polisen stör ju deras affärsverksamheter" Inte fair att polisen jagar dem i deras knarkförsäljning, beskyddaraktiviteter och andra kreativa jobb :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med till stor del.

Sociala problem finns.

Och de finns alltid och skall till största mån ses över och förbättringar måste till och det jobbar förhoppningsvis de flesta regeringar med aktivt.

 

Men frågan kvarstår.

 

När en eventuell hotfull och väldigt farlig situation uppstår för alla bisittare som lever sitt vanliga liv i lugnan ro.

Vem ska ta hand om situationen just när det händer, om polisen vägrar?

Chuck Norris såklart!! You know, Chuck threw a handgranade and killed 25 terrorists. Then the grenade exploded. :giggle:

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Du ville ha en ursäkt, istället fick du fler oförskämdheter...

 

Jo. Det är helt meningslöst att diskutera med vissa människor. Som min salig faster brukade säga: Det är som att gapa mot en ugnslucka...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Jag har inget förslag på lösning av problem som dessa i Husby, liknande aktioner (upplopp) har ju förekommit runt om i Europa i invandrartäta områden med hög arbetslöshet, bidragsberoende, låga inkomster och låg utbildning, så det finns helt klart ett missnöje och en social bakgrund till detta fenomen.

 

En bidragande orsak är väl den globala ekonomiska krisen, den förda politiken med sänkta skatter,och sänkta bidrag, nedmonteringen av den svenska välfärdssamhället och en politik som ensidigt belönar dom som har ett jobb och missgynnar dom som inte har ett jobb ökar naturligtvis klyftorna mellan dessa grupper och leder till ökade spänningar i samhället.

 

Det tragiska är förutom allt elände detta ställer till att politikerna har fört en invandringspolitik (flyktingpolitik) som har legat på en nivå som inget annat land i EU har ansett sig klara av eller ha råd med och som har varit helt i otakt med folkviljan, dom har kört över det Svenska folket i årtionden och nu ser vi följderna av detta och det gynnar varken invandrarna eller svenskarna, politikerna får nu ta ansvar för detta som var väntat och förmodligen kommer att bli ännu värre i framtiden om inget görs.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...