Jump to content
IGNORERAD

Bra BBC reportage om konflikten i Thailand 2010.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Tallviking
Hej

 

Att den som blir utsatt för en annan medlems personangrpp skulle be förövaren om ursäkt är en befängd och absurd tanke och det är en skrämmande utveckling och att det är  är tragiskt att andra backar upp dom som ligger bakom personangrepp på forumet i brist på argument speciellt med tanke på att jag har rätt i mitt påstående.

 

Mvh isan lover

 

Du bevisade just hur rätt Poffa har.. :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • Kollba

    11

  • måne

    9

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover
Du bevisade just hur rätt Poffa har.. :whistle:

Hej

 

Ja han tillhör tydligen tyvär dom som uppmuntrar och stöder personangrepp på forumet.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Ja han tillhör tydligen tyvär dom som uppmuntrar och stöder personangrepp på forumet.

 

Mvh Isan Lover

 

Att påstå vad andra tycker och säger utan att dom själva tyckt och sagt det är nog den absolut värsta formen av personangrepp

 

Och där är du den absoluta kungen och mästaren.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag tycker man kan se en hel del likheter med händelserna i Husby nu och demonstrationerna i Bangkok

 

Först demonstrerar man och tänder eld på privat egendom, kastar sten och förstör. Sedan kastar man sten på och hotar brandkår och polis när dom kommer för att återställa ordningen och dom tvingas försvara sig och ta till våld för att utföra sina jobb

 

Då möts dom av anklagelser om övervåld och man ser sådana här reaktioner:

 

post-3404-0-73209900-1369286269_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Jag tycker man kan se en hel del likheter med händelserna i Husby nu och demonstrationerna i Bangkok

 

Först demonstrerar man och tänder eld på privat egendom, kastar sten och förstör. Sedan kastar man sten på och hotar brandkår och polis när dom kommer för att återställa ordningen och dom tvingas försvara sig och ta till våld för att utföra sina jobb

 

Då möts dom av anklagelser om övervåld och man ser sådana här reaktioner:

 

attachicon.gif1200.jpg

Hej

 

Skulle du tycka det samma om resultatet blev 91 döda och 2000 skadade även i Sverige ?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att den som blir utsatt för en annan medlems personangrpp skulle be förövaren om ursäkt är en befängd och absurd tanke och det är en skrämmande utveckling och att det är  är tragiskt att andra backar upp dom som ligger bakom personangrepp på forumet i brist på argument speciellt med tanke på att jag har rätt i mitt påstående.

 

Mvh isan lover

 

När argumenten tryter och lögnerna tar slut är det dags för personangrepp och förlöjligande av sin motståndare. 

 

Ett bra exempel är ditt försök att förlöjliga Abhisit genom att kalla honom Apishit. Pinsamt. Men som snarast förlöjligar dig själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Skulle du tycka det samma om resultatet blev 91 döda och 2000 skadade även i Sverige ?

 

Mvh isan lover

Tycker du att de gör rätt i Husby,du uppmuntrar alltså denna typ av händelser.Vad kallar du den typ av demonstrationer vi ser nu i Husby,fredliga?Var det tandlösa gummor där oxå?Tror du behöver omvärdera din syn på vad som är rätt och fel.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Tycker du att de gör rätt i Husby,du uppmuntrar alltså denna typ av händelser.Vad kallar du den typ av demonstrationer vi ser nu i Husby,fredliga?Var det tandlösa gummor där oxå?Tror du behöver omvärdera din syn på vad som är rätt och fel.

Hej

 

Jag anser nog till din förtvivlan att det finns andra sätt att tackla dom händelser som vi nu ser i Husby likväl som i Bangkok än med en våldsupptrappning.

 

Det är jättelätt och populistiskt att förespråka mer poliser, våldsupptrappning och kanske t.o.m sätta in militär och prickskyttar o.s.v som förslag på lösningar i såna här situationer, men leder det verkligen till några varaktiga lösningar och kvarstår inte själva grundproblemet ?

 

För det första bör man ju fråga sig vad händelserna är ett symtom på och beror på och i andra hand försöka få till en dialog med dom inblandade, våld ifrån myndigheternas sida lär definitivt inte lösa problemet med segregation, utanförskap, arbetslöshet, dåliga skolor och en i grunden felaktig flyktingpolitik, det krävs helt andra lösningar om man på allvar vill ta tag i detta.

 

Mvh isan lover 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Jag är nästan helt ensam på detta forum som anser att det militära försvaret mot terroristerna i Bangkok 2010 var obefogat.

 

Hur jag har hamnat i den situationen är ju något som jag  borde fråga mig själv och inte er.

 

Mvh Isan lover

 

Jag korrigerade ett par fel som smugit sej förbi korrekturläsaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Inte alls, men om karln kan påstå att jag går till personliga angrepp, medan han skall kunna påstå att jag "uttalat" stöder att militären skjuter ned obeväpnade civila då skall han ta mig fan kunna visa på i vilket inlägg jag sagt det eller också skall han backa och be om ursäkt.

Annars är han inget annat än en skitstövel utan ryggrad som gömmer sig bakom floskler.

Valet är hans...

Jag funderar faktiskt på om hans inlägg är åtalbart i Sverige... I så fall skall det bli mig ett sant nöje att lämna in en polisanmälan.

 

I hans rödskimrade glasögon så är alla som ifrågasätter Tasksvinets förskingrardiktatur stödtrupper till de gula och militären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Jag tycker man kan se en hel del likheter med händelserna i Husby nu och demonstrationerna i Bangkok

 

Först demonstrerar man och tänder eld på privat egendom, kastar sten och förstör. Sedan kastar man sten på och hotar brandkår och polis när dom kommer för att återställa ordningen och dom tvingas försvara sig och ta till våld för att utföra sina jobb

 

Då möts dom av anklagelser om övervåld och man ser sådana här reaktioner:

 

attachicon.gif1200.jpg

 

Jag tycker lagen i sverige skulle byta till tårgas och gummikulor och om det inte hjälper så KSP58 med hålspets.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Hej

 

Jag anser nog till din förtvivlan att det finns andra sätt att tackla dom händelser som vi nu ser i Husby likväl som i Bangkok än med en våldsupptrappning.

 

Det är jättelätt och populistiskt att förespråka mer poliser, våldsupptrappning och kanske t.o.m sätta in militär och prickskyttar o.s.v som förslag på lösningar i såna här situationer, men leder det verkligen till några varaktiga lösningar och kvarstår inte själva grundproblemet ?

 

För det första bör man ju fråga sig vad händelserna är ett symtom på och beror på och i andra hand försöka få till en dialog med dom inblandade, våld ifrån myndigheternas sida lär definitivt inte lösa problemet med segregation, utanförskap, arbetslöshet, dåliga skolor och en i grunden felaktig flyktingpolitik, det krävs helt andra lösningar om man på allvar vill ta tag i detta.

 

Mvh isan lover 

 

Här finns en vettig lösning:

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16829729.ab

 

Hjälper inte detta så borde utvisning av hela familjer kanske övervägas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du är långt ifrån ensam eller unik på detta forum eftersom det finns en hel hög människor som anser att det militära våldet mot demonstranterna i Bangkok 2010 var befogat trots att HRW, Amnesty och FN har kritiserat regering och militär för detta, ni tycker inte Apishit och Suthep borde straffas för detta och ser åtalet för mord av Apishit och Suthep som politisk betingad och inte som ett brottsmål trots att både HRW, Amnesty och FN har vädjat till den nuvarande regeringen att utreda detta och pröva det rättsligt, enligt mitt sätt att tolka det ni skriver i dessa frågor anser jag med rätta att man kan säga att ni försvarar det övervåld som användes 2010 och förringar det ansvar som Apishit och Suthep anses ha enligt DSI och åklagare.

 

Hur ni har hamnat i den situationen är ju något ni borde fråga er själva och inte mig.

 

Mvh Isan lover

 

Men plocka då för helvete fram det inlägg där jag uttalar stöd för miltärens beskjutning av civila...

Men det kan du inte så då skiter du antingen i att svara eller också kommer du med ovanstående generalisarade svammel.

Plocka fram det (de) inlägg där jag uttalar stödet så skall JAG be DIG om ursäkt för att jag hade fel.

I annat fall så är det ärekränkning du sysslar med och det är faktiskt åtalbart.

Hade jag varit kvar i Sverige så hade jag skrivit ut ditt inlägg och tagit med mig till en advokat. Härifrån är det lite krångligare att ordna, men långt ifrån omöjligt.

Så... Fram med inlägget eller kryp till korset och erkänn att du hade fel...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

våld ifrån myndigheternas sida
 

Och vilka är det som står för våldet?Är det polisen som sätter eld på bilar,kastar sten på räddningstjänsten?Eftersom du verka veta allt om allt varför hjälper du inte myndigheterna att lösa dessa problem.Du finns som försvarare till Thaksin här hemma,hur vore det om du löste de problem som finns på hemmaplan.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilka är det som står för våldet?Är det polisen som sätter eld på bilar,kastar sten på räddningstjänsten?Eftersom du verka veta allt om allt varför hjälper du inte myndigheterna att lösa dessa problem.Du finns som försvarare till Thaksin här hemma,hur vore det om du löste de problem som finns på hemmaplan.

 

En salongskommunist har, mig veterligen, aldrig lyckats lösa några problem vare sig i sitt eget land eller något land...

Däremot så är de experter på att i sitt eget huvud lösa andras problem, gärna med hjälp av rödvin eller malvablomste. Det är en jäkla tur att de aldrig någonsin försöker sätta sina idéer i verket utan nöjer sig med att sitta hemma i mysproggbyxor på kuddar på golvet och förvåna sig själva med hur intelligenta de egentligen är...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

En salongskommunist har, mig veterligen, aldrig lyckats lösa några problem vare sig i sitt eget land eller något land...

Däremot så är de experter på att i sitt eget huvud lösa andras problem, gärna med hjälp av rödvin eller malvablomste. Det är en jäkla tur att de aldrig någonsin försöker sätta sina idéer i verket utan nöjer sig med att sitta hemma i mysproggbyxor på kuddar på golvet och förvåna sig själva med hur intelligenta de egentligen är...

Med tanke på dom fraserna han svänger sig med hela tiden. Så skulle jag nog bedöma honom som fraskommunist. :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på dom fraserna han svänger sig med hela tiden. Så skulle jag nog bedöma honom som fraskommunist. :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

 

Existerar sånt elände ?

Om jag kallar honom knaskommunist så förolämpar jag väl Knasen antar jag.

Och maskommunister existerar väl enbart i Dalarna.

Sen har vi baskommunister på operan och i murarskrået.

Och LAS-kommunister för att trygga anställningen.

Finns många varianter...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Du är långt ifrån ensam eller unik på detta forum eftersom det finns en hel hög människor som anser att det militära våldet mot demonstranterna i Bangkok 2010 var befogat trots att HRW, Amnesty och FN har kritiserat regering och militär för detta, ni tycker inte PM Abhisit och Suthep borde straffas för detta och ser åtalet för mord av PM Abhisit och Suthep som politisk betingad och inte som ett brottsmål trots att både HRW, Amnesty och FN har vädjat till den nuvarande regeringen att utreda detta och pröva det rättsligt, enligt mitt sätt att tolka det ni skriver i dessa frågor anser jag med rätta att man kan säga att ni försvarar det övervåld som användes 2010 och förringar det ansvar som PM Abhisit och Suthep anses ha enligt DSI och åklagare.

 

Hur ni har hamnat i den situationen är ju något ni borde fråga er själva och inte mig.

 

Mvh Isan lover

Nu undrar jag om det inte brunnit i säkringarna.

HRW, Amnesty och FN kritiserar alltid, med rätta, militärt våld. Det ligger i deras roll att göra det. Dom kritiserade å det grövsta Thaksins våldsturné i södra Thailand. Thaksins svar blev bl.a "FN är inte min fader".

Man har begärt att det övervåld som Thaksin beordrade skulle utredas av regeringen. vad jag vet så har detta inte gjort i den omfattning att någon dragits inför rätt.

 

HRW har grovt kritiserat de rödas aktiva roll i eskalationen av våldet 2010.

 

T.o.m. en blind höna inser spelet bakom varför PM Abhisit är anklagad.

 

Huruvida det var övervåld OCH hur denna våldsspiral startade; det kan du läsa i HRW rapport.

Om jag var du (vilket jag ju inte är) så skulle jag vara mycket lågmäld och ödmjuk efter att ha läst den. Gör det!

 

PS. Har igen hjälpt dig med stavningen...det är inte din starka sida att ta lära antar jag.

Ändrades av andersbangkok

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu undrar jag om det inte brunnit i säkringarna.

HRW, Amnesty och FN kritiserar alltid, med rätta, militärt våld. Det ligger i deras roll att göra det. Dom kritiserade å det grövsta Thaksins våldsturné i södra Thailand. Thaksins svar blev bl.a "FN är inte min fader".

Man har begärt att det övervåld som Thaksin beordrade skulle utredas av regeringen. vad jag vet så har detta inte gjort i den omfattning att någon dragits inför rätt.

 

HRW har grovt kritiserat de rödas aktiva roll i eskalationen av våldet 2010.

 

T.o.m. en blind höna inser spelet bakom varför PM Abhisit är anklagad.

 

Huruvida det var övervåld OCH hur denna våldsspiral startade; det kan du läsa i HRW rapport.

Om jag var du (vilket jag ju inte är) så skulle jag vara mycket lågmäld och ödmjuk efter att ha läst den. Gör det!

 

PS. Har igen hjälpt dig med stavningen...det är inte din starka sida att ta lära antar jag.

Han kan ju läsa det knifetown la in(fr.sid 63)där har du svart på vitt om thaksins roll i det hela(även om man har röda glasögon)Gick kalla kårar längs ryggen när man kan offra sitt folk för sin egen profit,maktgalen är han Thaksin

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

T.o.m. en blind höna inser spelet bakom varför PM Abhisit är anklagad.

 

I det här fallet handlar det om en blind ål och de kan inte flyga, bara slingra sig...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Skulle du tycka det samma om resultatet blev 91 döda och 2000 skadade även i Sverige ?

 

Mvh isan lover

 

Ingen skillnad

 

Skulle demonstranterna i Husby kastat in bomber och skjutit ett antal brandmän och poliser till döds skulle nog de flesta i Sverige välja att ställa sig på polis, brandkår och regeringens sida och inte många skulle ställa sig upp och hylla demonstranterna.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Ingen skillnad

 

Skulle demonstranterna i Husby kastat in bomber och skjutit ett antal brandmän och poliser till döds skulle nog de flesta i Sverige välja att ställa sig på polis, brandkår och regeringens sida och inte många skulle ställa sig upp och hylla demonstranterna.

Hej

 

Misstänkte detta och det är anledningen till att militär inte får användas mot civila i Sverige.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Misstänkte detta och det är anledningen till att militär inte får användas mot civila i Sverige.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Spelar enligt mig ingen roll vem som återställer kaos.

 

Om polisen i Sverige vägrar att ingripa...?

Ska man bara låta förstörelse och kaos fortgå bara för att militären i princip inte får ingripa?

 

Man kanske ska vänta in nästa val?

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågar jag återigen var du har hittat stöd för ditt påstående om att jag stöder militärt övervåld...

 

Citat:

Jag har förståelse för din ovilja att ta till dig fakta p.g.a ditt uttalade stöd för det militära övervåldet mot obeväpnade civila i Bangkok 2010, men jag tycker att du är lite oförskämd när du förlorar debatten och går till personangrpp istället för att hålla dig till sakfrågan, men det är väl mer ett tecken på egna brister som du behöver jobba med.

 

Du häver ur dig rena lögner och när du inte kan besvara frågor så struntar du i dem.

TALA FÖR HELVETE OM I VILKET INLÄGG JAG STÖTT MILITÄRT ÖVERVÅLD !!!

 

Du ville ha en ursäkt, istället fick du fler oförskämdheter...

 

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Spelar enligt mig ingen roll vem som återställer kaos.

 

Om polisen i Sverige vägrar att ingripa...?

Ska man bara låta förstörelse och kaos fortgå bara för att militären i princip inte får ingripa?

 

Man kanske ska vänta in nästa val?

Hej

 

Du är säkert inte ensam om den åsikten men själv tror jag som sagt inte på militära lösningar av sociala problem och missnöje.

 

Bråkstakarna bör hindras i största möjliga mån och samtidigt filmas, fotas, gripas och identifieras av polis, sen bör domstol se till att dom får lämpliga straff och om möjligt utvisas.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...