Jump to content
IGNORERAD

ERV ändrar villkoren för försäkringar


hasseigöteborg

Recommended Posts

hasseigöteborg

ERV (Europeiska) ändrar nu reglerna för sin långtidsförsäkring Backup.

 

Tidigare kunden man köpa denna försäkring tills man fyllt 60 år. Men nu har dom sänkt gränsen till 45 år. 

 

Samtidigt höjde man priset från 11 till 13:- per dag. 

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

ERV (Europeiska) ändrar nu reglerna för sin långtidsförsäkring Backup.

 

Tidigare kunden man köpa denna försäkring tills man fyllt 60 år. Men nu har dom sänkt gränsen till 45 år. 

 

Samtidigt höjde man priset från 11 till 13:- per dag. 

 

hf

 

 

Tur att det finns andra bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
ERV (Europeiska) ändrar nu reglerna för sin långtidsförsäkring Backup.

 

Tidigare kunden man köpa denna försäkring tills man fyllt 60 år. Men nu har dom sänkt gränsen till 45 år. 

 

Samtidigt höjde man priset från 11 till 13:- per dag. 

 

hf

 

Man ska vara noga med att kolla så att ERVs försäkring gäller där man ska vistas, man har inte dessa områden angivna i sina 4 sidor med villkor så det är säkrast att skicka ett mail med en förfrågan.

I Thailand så gäller inte varken sjuk eller olycksfallsförsäkringen i söder, i delar av gränsområdet mot Burma och delar av gränsområdet mot Kambodja, gränsen mot Laos vet jag inte hur den gäller där.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Körde den i vintras. 6 månader för 4 personer till ett hyfsat pris!

Nu får vi väl se vilket bolag det blir nästa långvistelse.

Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
Man ska vara noga med att kolla så att ERVs försäkring gäller där man ska vistas, man har inte dessa områden angivna i sina 4 sidor med villkor så det är säkrast att skicka ett mail med en förfrågan.

I Thailand så gäller inte varken sjuk eller olycksfallsförsäkringen i söder, i delar av gränsområdet mot Burma och delar av gränsområdet mot Kambodja, gränsen mot Laos vet jag inte hur den gäller där.

Finns väl inga svenska reseförsäkringar som gäller i områden som UD avråder från. 

 

Läs du reglerna för din hemförsäkring och du hittar nog samma sak där. 

 

Sedan förra vintern när det var översvämning i Thailand så avrådde ju UD från vissa platser även där. bl.a Centrala Bangkok och stadsdelen Samut Sakon. Så i princip när man reste från flygplatsen till Hua Hin så hade man ingen försäkring under några mil. Vilket kunde inneburit att man varit utan försäkring vid en trafikolycka eller om man fått en infarkt just då.

 

hf 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Finns väl inga svenska reseförsäkringar som gäller i områden som UD avråder från. 

 

Läs du reglerna för din hemförsäkring och du hittar nog samma sak där. 

 

Sedan förra vintern när det var översvämning i Thailand så avrådde ju UD från vissa platser även där. bl.a Centrala Bangkok och stadsdelen Samut Sakon. Så i princip när man reste från flygplatsen till Hua Hin så hade man ingen försäkring under några mil. Vilket kunde inneburit att man varit utan försäkring vid en trafikolycka eller om man fått en infarkt just då.

 

hf 

 

Det finns många försäkringsbolag som har giltig sjuk och olycksfallsförsäkring ÄVEN i områden som UD avråder från bland annat min hemförsäkring som ligger hos IF, även ICA´s olycksfallsförsäkring gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

För en tid sedan fick jag en extraförsäkring på jobbet. Det kom via en försäkringsmäklare och inget vanligt bolag.

Då började jag kolla runt lite bland diverse såna förmedlare om man kanske skulle anlita en sådan för att få en bra reseförsäkring om man är borta en längre tid.

Dessvärre finns det en uppsjö med bolag och ingen verkade ha något jag var ute efter. Förslag???

 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

För en tid sedan fick jag en extraförsäkring på jobbet. Det kom via en försäkringsmäklare och inget vanligt bolag.

Då började jag kolla runt lite bland diverse såna förmedlare om man kanske skulle anlita en sådan för att få en bra reseförsäkring om man är borta en längre tid.

Dessvärre finns det en uppsjö med bolag och ingen verkade ha något jag var ute efter. Förslag???

 

 

If?

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver
If?

If what??? :crazy:  :thumbsup:

 

Ska kolla dom.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...