Jump to content
IGNORERAD

Får man någon ersättning tro?


HajKaj

Recommended Posts

Ersättning för förlorad inkomst lär du inte få, finns säkert nån liten klausul om det i villkoren som du säkert läste innan du klickade i den rutan, eller hur? ;)

 

Däremot så kommer de säkert att forsla hem dig på ett eller annat sätt. 

 

Tråkigt att de inte hör av sig till dig dock. 

Råkade ut för nåt liknande när jag skulle hem från Seoul för några år sen, kommer ut till flygplasten och ser inte skymten av någon incheckning med Air France. Efter lite frågande här och där så hamnar jag på deras kontor och blir ombokad med Korean Air. Jag kommer hem samma tid och får dessutom 3 ggr mer i bonus på den ombokningen.

Jag frågar varför jag inte fått meddelande om att det var inställt så svarar hon "Maybe some error?"

Planet från Paris till GOT var 20 minuter försenad och då fick jag både mail och sms om det...

 

Lycka till.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    32

  • pigge01

    10

  • HajKaj

    10

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam
Sköter och sköter, de är väl ett av bolagen som SAS sammarbetar med, senast i Jan så köpte jag(företaget där jag jobbar) biljett av SAS och jag flög med Air China.

Ja i januari ja , men nu i vår  efter att sas slutade flyga till bkk skulle dom sända sina resenärer med thai

Link to comment
Dela på andra sajter

Är 3:e Maj mer än 14 dagar sen?

 

3maj - 19maj är

 

16 dagar

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Hej  HajKaj

 

Tror du har rätt till max 800 Euro + hotell och mat  jag hade liknande problem med inställt flyg och dom betalade tillbaka 600 Euro.

 

Ha det

Från sverige får du 600 euro ,men inte mig veterligen från Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hade du köpt med sas hade du haft samma problem eftersom thai sköter den sträckan åt dom

Fast helt sant att man får jävligt bra benutrymme med Thai...speciellt när flighten är inställd och man ligger kvar på stranden i en solstol :whistle:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Från sverige får du 600 euro ,men inte mig veterligen från Thailand

Du har rätt till ersättning jag lägger in info efter att jag varit ute med Hundarna

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Från sverige får du 600 euro ,men inte mig veterligen från Thailand

 

Kan inte riktigt reglerna men beror nog på när du kommer till din destination. I mitt fall kom jag hem som planerat så fick inte en dajm. Är man däremot mer än X timmar försenad så har man nog rätt till ersättning. Detta är något som alla Europeiska bolag är skyldiga att betala men är lite osäker på hur det är men asiatiska och amerikanska bolag, tror inte de har den skyldigheten som du skriver här..

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Gjorde en provbokning på sas och då blev det thai som operatör  

post-5585-0-49729700-1368270808_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Fast helt sant att man får jävligt bra benutrymme med Thai...speciellt när flighten är inställd och man ligger kvar på stranden i en solstol :whistle:

Ja men du hade väl flygit via köpenhamn så dig hade det ju inte berört ,för vad jag vet har ju baksidan ingen direktflight till bkk :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Min hemresa senare i maj blev avbokad. Resebyrån Oden ringde upp mig och frågade om det var ok att åka hem en dag senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Gjorde en provbokning på sas och då blev det thai som operatör  

Jag vet inte om det gör någon skillnad, men prova Longyearbyen - Bangkok så som jag får biljetterna om jag inte ber om ett stopp i Stockholm

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jag vet inte om det gör någon skillnad, men prova Longyearbyen - Bangkok så som jag får biljetterna om jag inte ber om ett stopp i Stockholm

Blev thai via oslo enl sas

post-5585-0-97217400-1368272305_thumb.pn

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Blev thai via oslo enl sas

Jaha, då får man väl flyga med skitflyget Thai då om ett par veckor.... ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar alltid confirm/telesamtal någon vecka före avgång även fast man inte behöver detta längre men

man får ju info om ändringar!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Kan inte riktigt reglerna men beror nog på när du kommer till din destination. I mitt fall kom jag hem som planerat så fick inte en dajm. Är man däremot mer än X timmar försenad så har man nog rätt till ersättning. Detta är något som alla Europeiska bolag är skyldiga att betala men är lite osäker på hur det är men asiatiska och amerikanska bolag, tror inte de har den skyldigheten som du skriver här..

 

Jag har för mej att alla bolag som flyger på EU är skyldiga att följa dessa ersättningsregler.

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Min fru skulle åka tillbaka till Sverige söndag för en vecka sedan. Hon var på Suvvan när hon fick beskedet. Dock hade Ticket, där vi köpte biljetten, skicka ett mail på fredagen där man meddelade detta. Det fanns två alternativ. Avresa samma dag men via Oslo eller en dag senare.Tyvärr såg vi inte det förrän hon var tillbaka i Sverige...

På flygplatsen kunde hon välja mellan resa via Frankfurt eller en dag senare även där. Nu ville hon inte sitta ett gäng timmar på en flygplats utan valde att åka natten till måndag.

Hon blev inbokad på Novatel i närheten med limo dit som Thai betalade. OK hotell men halvtaskigt kök. Hon kan sånt efter 15 år som köksmästare på hotell.

När hon kom hit anmälde vi till Folksam där vi har hemförsäkring och även har en extra reseförsäkring. Jag har fått muntligt besked av dom att där kommer vi få 2400 kr tillbaka. Jag skickade även till ERV (Europeiska) som har Visakortförsäkringen. Där har vi fått bekräftat med 1000 kr. Men jag är inte säker på allt förrän pengarna finns på kontot.

Viktigt är att man får ett intyg från Thai att flyget var inställt. Jag tror att det avgjorde att det gick så smidigt. Visst jag var tvungen att ta kompledigt en dag från jobbet, men det gjorde inget. Det verkar som om vi får mer än halva biljettkostnaden tillbaka.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har rätt till ersättning jag lägger in info efter att jag varit ute med Hundarna

 

Ha det

 

Har man köpt resan i EU land har man rätt till ersättning,flygbolaget har en särskild sida där man kan skriva och klaga.

Det måste gälla Thai air med eftersom dom flyger inom EU.

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Jaha, då får man väl flyga med skitflyget Thai då om ett par veckor.... ;-)

Ja har du tur så ,kul när du får åka och redan får thaikänsla på planet ,dom har gott om bis stolar så har du tur kan du bli uppgraderad

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Har man köpt resan i EU land har man rätt till ersättning,flygbolaget har en särskild sida där man kan skriva och klaga.

Det måste gälla Thai air med eftersom dom flyger inom EU.

 

Ha det

Dom flyger inte inom eu dom flyger till och från eu och från eu är dom ersättningskyldiga men inte till eu

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom flyger inte inom eu dom flyger till och från eu och från eu är dom ersättningskyldiga men inte till eu

Är det samma resa en tur och retur så måste Eu reglerna gälla om han köpt resan i EU

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Är det samma resa en tur och retur så måste Eu reglerna gälla om han köpt resan i EU

 

Ha det

Nej så är det inte ,Thai behöver bara gå efter eu:s regler inom eu ,hur fanken skulle det se ut om eu skulle bestämma i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt opålitliga dom där Thai, för oss har det krånglat tidsmässigt tre ggr av tre vilket borde vara något slags rekord. Senast så hade de flyttat vår avgång STO-BKK till CPH-BKK och våran biljett från Norrland gick ju bara till Stockholm så det gick ju inte för sig. Fick åka dagen efter istället och köpa nya inrikesbiljetter på egen bekostnad. Ingen ersättning alls utgick för ändringen av dag/avreseort.

Nä, är bäst att hålla sig till mer tidspålitliga bolag i fortsättningen.

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

 

Råkade ut för samma sak med Finnair, fick hotell i Helsingfors.

De gav även voucher för 200 euro som jag kunde köpa sprit för...

 

När detta har hänt med Sas har ersättningen varit lägre och ett förbud mot vissa varor såsom alkohol.

 

I inget av fallen har jag blivit kontaktad innan.

 

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt opålitliga dom där Thai, för oss har det krånglat tidsmässigt tre ggr av tre vilket borde vara något slags rekord. Senast så hade de flyttat vår avgång STO-BKK till CPH-BKK och våran biljett från Norrland gick ju bara till Stockholm så det gick ju inte för sig. Fick åka dagen efter istället och köpa nya inrikesbiljetter på egen bekostnad. Ingen ersättning alls utgick för ändringen av dag/avreseort.

Nä, är bäst att hålla sig till mer tidspålitliga bolag i fortsättningen.

 

ajjabaja Kim inte skriva så där för då kommer snart en Pigg En och basunerar ut att det helt och hållet är ditt fel.. som inte köpt kopplade biljetter. för Thai . de är perfekta de.

 

 

:crazy:

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...