Jump to content
IGNORERAD

Får man någon ersättning tro?


HajKaj

Recommended Posts

Av en slump fick jag reda på att det den 19:de maj inte flyger något ThaiAir plan till Stockholm,

Den dagen e den enda för mig möjliga dagen att flyga tillbax till Sverige. (därför har jag naturligvis en bokad fullprisbiljett den dagen)

 

Jag kan inte åka varken tidigare (på grund av familjeskäl) och inte heller senare (på grund av mitt jobb i Sverige)

 

Så om jag nu mot förmodan skulle bli strandsatt här i Thailand, kommer då ThaiAirways att ersätta mig för förlorad lön? Hur blir det med boende och sånna saker? Ersätter dom det oxxå?

 

Visst skulle jag vilja stanna längre i Thailand men jag har faktiskt inga mer semesterdagar att ta ut.

 

Tacksam för eventuella svar.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    32

  • pigge01

    10

  • HajKaj

    10

  • janne_h

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Du får kolla på Hem alt reseförsäkring ang viss ersättning. Hotell borde Thai stå för. Thai eller annat flygbolag har nog ingen skyldighet ang förlorad inkomst.

 

MVH BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Nack Laeng

att thai skulle plocka bort söndagsflighten i maj pga låga bokningssiffror fick jag höra på jobbet för några veckor sen, konstigt att dom inte har kontaktat dig?

 

dom eller din resebyrå, det e väl bara o kolla med dom

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

att thai skulle plocka bort söndagsflighten i maj pga låga bokningssiffror fick jag höra på jobbet för några veckor sen, konstigt att dom inte har kontaktat dig?

 

dom eller din resebyrå, det e väl bara o kolla med dom

Var ner till Thai nu i morse och dom kunde / ville  inte vare sig bekräfta eller förneka att den 19 de var inställd. Och på min fråga om vad jag annars skulle göra vart det bara tyst. Så jag åker ut till flygplatsen den 18de på kvällen och sen får dom styra upp det därifrån åt mig.

 

Ingen från Thai eller ifrån resebyrån har kontaktat mig. Båda har min e-mail och mitt Thailänska nummer.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av en slump fick jag reda på att det den 19:de maj inte flyger något ThaiAir plan till Stockholm,

Den dagen e den enda för mig möjliga dagen att flyga tillbax till Sverige. (därför har jag naturligvis en bokad fullprisbiljett den dagen)

 

Jag kan inte åka varken tidigare (på grund av familjeskäl) och inte heller senare (på grund av mitt jobb i Sverige)

 

Så om jag nu mot förmodan skulle bli strandsatt här i Thailand, kommer då ThaiAirways att ersätta mig för förlorad lön? Hur blir det med boende och sånna saker? Ersätter dom det oxxå?

 

Visst skulle jag vilja stanna längre i Thailand men jag har faktiskt inga mer semesterdagar att ta ut.

 

Tacksam för eventuella svar.

 

Kolla med Thai om du kan flygas via annan flygplats.

Kastrup eller Frankfurt med flera.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog åka via CPH med TG950 tror jag..

 

mfg Repe

 

 

och vad får man då för ersättning ? jag har ju trotts allt valt ThaiAirways för att jag vill slippa dessa jävla mellanlandningar.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla avgångar Onsdag och Söndag är inställda hela maj ..

detta skulle dom ju kunna meddela sina kunder via mail eller telefon tycker man ju...

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

undrar hur många som sitter i Thailand på sin semester ser detta?

och jag har INTE blivit meddelad detta 14 dagar innan som praxis är.

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Thai Airways har ställt in några avgångar i maj månad. Detta har informerats 14 dagar i förväg som praxis är.

Är ni som passagerare drabbad ber vi er att vända er till den resebyrå som ni bokat era biljetter hos. Dessa hjälper er att ändra / uppdatera biljetten till närliggande flygavgång med THAI.

Så hör av dig till resebyrån du köpt biljetten av så hjälper dom dig

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Thai Airways har ställt in några avgångar i maj månad. Detta har informerats 14 dagar i förväg som praxis är.

Är ni som passagerare drabbad ber vi er att vända er till den resebyrå som ni bokat era biljetter hos. Dessa hjälper er att ändra / uppdatera biljetten till närliggande flygavgång med THAI.

Så hör av dig till resebyrån du köpt biljetten av så hjälper dom dig

ja men det e just det dom Inte gjort. meddelat mig om ändringen... jag fick reda på det av en slump igår...

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

ja men det e just det dom Inte gjort. meddelat mig om ändringen... jag fick reda på det av en slump igår...

Precis för du ska kontakta dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis för du ska kontakta dom

jag var nere och snackade med dom i morse. som ville inte ens medge att flyget var inställt.

Sen om jag nu INTE hade fått reda på detta av en slump Hur skulle jag då vetat att jag ska kontakta dom?

Är det inte deras skyldighet att kontakta Mig?

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
jag var nere och snackade med dom i morse. som ville inte ens medge att flyget var inställt.

Sen om jag nu INTE hade fått reda på detta av en slump Hur skulle jag då vetat att jag ska kontakta dom?

Är det inte deras skyldighet att kontakta Mig?

Har du köpt biljetten av en resebyrå så är det dom du ska kontakta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

jag var nere och snackade med dom i morse. som ville inte ens medge att flyget var inställt.

Sen om jag nu INTE hade fått reda på detta av en slump Hur skulle jag då vetat att jag ska kontakta dom?

Är det inte deras skyldighet att kontakta Mig?

Tydligen är det resenären som ska hålla reda på inställda flyg och det var ju bra att du

fick reda på det av en slump i så pass god tid och det är resebyrån du ska kontakta, och jag har meddelat dom åt dig , är biljetten köpt på thais hemsida ska man maila dom ,lycka till och hoppas det löser sig till det bästa för dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tydligen är det resenären som ska hålla reda på inställda flyg och det var ju bra att du

fick reda på det av en slump i så pass god tid och det är resebyrån du ska kontakta, och jag har meddelat dom åt dig , är biljetten köpt på thais hemsida ska man maila dom ,lycka till och hoppas det löser sig till det bästa för dig

 

Så är det och förr skulle man alltid bekräfta sin biljett senast 24 timmar innan avresa men det tack å lov borttaget nu

 

Hoppas också att det löser sig till det bästa för dig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

och vad får man då för ersättning ? jag har ju trotts allt valt ThaiAirways för att jag vill slippa dessa jävla mellanlandningar.

 

Tyvärr så får du nog ingenting i ersättning.

Men kolla på Måndag med dem.

 

TG 960/961 har alltid varit ett osäkert flyg.

Med många spontana inställningar genom åren.

 

Denna inställning har varit känd längre än 14 dagar.

3maj

  http://www.thaiairways.se/nyheter/39-installda-flyg

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna inställning har varit känd längre än 14 dagar. 3maj
Är 3:e Maj mer än 14 dagar sen?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att man brukar köpa biljetter av flygbolag med lite klass.typ finnarna och sas :crazy:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Tur att man brukar köpa biljetter av flygbolag med lite klass.typ finnarna och sas :crazy:

Ja hade du köpt med sas hade du haft samma problem eftersom thai sköter den sträckan åt dom

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Ja hade du köpt med sas hade du haft samma problem eftersom thai sköter den sträckan åt dom

Sköter och sköter, de är väl ett av bolagen som SAS sammarbetar med, senast i Jan så köpte jag(företaget där jag jobbar) biljett av SAS och jag flög med Air China.

Link to comment
Dela på andra sajter

Av en slump fick jag reda på att det den 19:de maj inte flyger något ThaiAir plan till Stockholm,

Den dagen e den enda för mig möjliga dagen att flyga tillbax till Sverige. (därför har jag naturligvis en bokad fullprisbiljett den dagen)

 

Jag kan inte åka varken tidigare (på grund av familjeskäl) och inte heller senare (på grund av mitt jobb i Sverige)

 

Så om jag nu mot förmodan skulle bli strandsatt här i Thailand, kommer då ThaiAirways att ersätta mig för förlorad lön? Hur blir det med boende och sånna saker? Ersätter dom det oxxå?

 

Visst skulle jag vilja stanna längre i Thailand men jag har faktiskt inga mer semesterdagar att ta ut.

 

Tacksam för eventuella svar.

 

 

Hej  HajKaj

 

Tror du har rätt till max 800 Euro + hotell och mat  jag hade liknande problem med inställt flyg och dom betalade tillbaka 600 Euro.

 

Ha det

Ändrades av acdc
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...