HajKaj Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Av en slump fick jag reda på att det den 19:de maj inte flyger något ThaiAir plan till Stockholm, Den dagen e den enda för mig möjliga dagen att flyga tillbax till Sverige. (därför har jag naturligvis en bokad fullprisbiljett den dagen) Jag kan inte åka varken tidigare (på grund av familjeskäl) och inte heller senare (på grund av mitt jobb i Sverige) Så om jag nu mot förmodan skulle bli strandsatt här i Thailand, kommer då ThaiAirways att ersätta mig för förlorad lön? Hur blir det med boende och sånna saker? Ersätter dom det oxxå? Visst skulle jag vilja stanna längre i Thailand men jag har faktiskt inga mer semesterdagar att ta ut. Tacksam för eventuella svar. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Du får kolla på Hem alt reseförsäkring ang viss ersättning. Hotell borde Thai stå för. Thai eller annat flygbolag har nog ingen skyldighet ang förlorad inkomst. MVH BC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nack Laeng Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 att thai skulle plocka bort söndagsflighten i maj pga låga bokningssiffror fick jag höra på jobbet för några veckor sen, konstigt att dom inte har kontaktat dig? dom eller din resebyrå, det e väl bara o kolla med dom To do list- (1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds. (3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2013 att thai skulle plocka bort söndagsflighten i maj pga låga bokningssiffror fick jag höra på jobbet för några veckor sen, konstigt att dom inte har kontaktat dig? dom eller din resebyrå, det e väl bara o kolla med dom Var ner till Thai nu i morse och dom kunde / ville inte vare sig bekräfta eller förneka att den 19 de var inställd. Och på min fråga om vad jag annars skulle göra vart det bara tyst. Så jag åker ut till flygplatsen den 18de på kvällen och sen får dom styra upp det därifrån åt mig. Ingen från Thai eller ifrån resebyrån har kontaktat mig. Båda har min e-mail och mitt Thailänska nummer. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Du får nog åka via CPH med TG950 tror jag.. mfg Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Av en slump fick jag reda på att det den 19:de maj inte flyger något ThaiAir plan till Stockholm, Den dagen e den enda för mig möjliga dagen att flyga tillbax till Sverige. (därför har jag naturligvis en bokad fullprisbiljett den dagen) Jag kan inte åka varken tidigare (på grund av familjeskäl) och inte heller senare (på grund av mitt jobb i Sverige) Så om jag nu mot förmodan skulle bli strandsatt här i Thailand, kommer då ThaiAirways att ersätta mig för förlorad lön? Hur blir det med boende och sånna saker? Ersätter dom det oxxå? Visst skulle jag vilja stanna längre i Thailand men jag har faktiskt inga mer semesterdagar att ta ut. Tacksam för eventuella svar. Kolla med Thai om du kan flygas via annan flygplats. Kastrup eller Frankfurt med flera. Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Alla avgångar Onsdag och Söndag är inställda hela maj .. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2013 Du får nog åka via CPH med TG950 tror jag.. mfg Repe och vad får man då för ersättning ? jag har ju trotts allt valt ThaiAirways för att jag vill slippa dessa jävla mellanlandningar. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2013 Alla avgångar Onsdag och Söndag är inställda hela maj .. detta skulle dom ju kunna meddela sina kunder via mail eller telefon tycker man ju... Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 http://www.thaiairways.se/nyheter/39-installda-flyg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2013 (ändrad) http://www.thaiairways.se/nyheter/39-installda-flyg undrar hur många som sitter i Thailand på sin semester ser detta? och jag har INTE blivit meddelad detta 14 dagar innan som praxis är. Ändrades Maj 11, 2013 av HajKaj Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 tur att MPR finns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 (ändrad) Thai Airways har ställt in några avgångar i maj månad. Detta har informerats 14 dagar i förväg som praxis är.Är ni som passagerare drabbad ber vi er att vända er till den resebyrå som ni bokat era biljetter hos. Dessa hjälper er att ändra / uppdatera biljetten till närliggande flygavgång med THAI.Så hör av dig till resebyrån du köpt biljetten av så hjälper dom dig Ändrades Maj 11, 2013 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2013 (ändrad) Thai Airways har ställt in några avgångar i maj månad. Detta har informerats 14 dagar i förväg som praxis är. Är ni som passagerare drabbad ber vi er att vända er till den resebyrå som ni bokat era biljetter hos. Dessa hjälper er att ändra / uppdatera biljetten till närliggande flygavgång med THAI. Så hör av dig till resebyrån du köpt biljetten av så hjälper dom dig ja men det e just det dom Inte gjort. meddelat mig om ändringen... jag fick reda på det av en slump igår... Ändrades Maj 11, 2013 av HajKaj Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 ja men det e just det dom Inte gjort. meddelat mig om ändringen... jag fick reda på det av en slump igår...Precis för du ska kontakta dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Maj 11, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 11, 2013 Precis för du ska kontakta dom jag var nere och snackade med dom i morse. som ville inte ens medge att flyget var inställt. Sen om jag nu INTE hade fått reda på detta av en slump Hur skulle jag då vetat att jag ska kontakta dom? Är det inte deras skyldighet att kontakta Mig? Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 jag var nere och snackade med dom i morse. som ville inte ens medge att flyget var inställt. Sen om jag nu INTE hade fått reda på detta av en slump Hur skulle jag då vetat att jag ska kontakta dom? Är det inte deras skyldighet att kontakta Mig? Har du köpt biljetten av en resebyrå så är det dom du ska kontakta “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 jag var nere och snackade med dom i morse. som ville inte ens medge att flyget var inställt.Sen om jag nu INTE hade fått reda på detta av en slump Hur skulle jag då vetat att jag ska kontakta dom?Är det inte deras skyldighet att kontakta Mig?Tydligen är det resenären som ska hålla reda på inställda flyg och det var ju bra att dufick reda på det av en slump i så pass god tid och det är resebyrån du ska kontakta, och jag har meddelat dom åt dig , är biljetten köpt på thais hemsida ska man maila dom ,lycka till och hoppas det löser sig till det bästa för dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Tydligen är det resenären som ska hålla reda på inställda flyg och det var ju bra att du fick reda på det av en slump i så pass god tid och det är resebyrån du ska kontakta, och jag har meddelat dom åt dig , är biljetten köpt på thais hemsida ska man maila dom ,lycka till och hoppas det löser sig till det bästa för dig Så är det och förr skulle man alltid bekräfta sin biljett senast 24 timmar innan avresa men det tack å lov borttaget nu Hoppas också att det löser sig till det bästa för dig “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 och vad får man då för ersättning ? jag har ju trotts allt valt ThaiAirways för att jag vill slippa dessa jävla mellanlandningar. Tyvärr så får du nog ingenting i ersättning. Men kolla på Måndag med dem. TG 960/961 har alltid varit ett osäkert flyg. Med många spontana inställningar genom åren. Denna inställning har varit känd längre än 14 dagar. 3maj http://www.thaiairways.se/nyheter/39-installda-flyg Hälsar pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Denna inställning har varit känd längre än 14 dagar. 3maj Är 3:e Maj mer än 14 dagar sen? Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
omarama Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Tur att man brukar köpa biljetter av flygbolag med lite klass.typ finnarna och sas And that's all I have to say about that Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Tur att man brukar köpa biljetter av flygbolag med lite klass.typ finnarna och sas Ja hade du köpt med sas hade du haft samma problem eftersom thai sköter den sträckan åt dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 Ja hade du köpt med sas hade du haft samma problem eftersom thai sköter den sträckan åt dom Sköter och sköter, de är väl ett av bolagen som SAS sammarbetar med, senast i Jan så köpte jag(företaget där jag jobbar) biljett av SAS och jag flög med Air China. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acdc Inlagd Maj 11, 2013 Dela Inlagd Maj 11, 2013 (ändrad) Av en slump fick jag reda på att det den 19:de maj inte flyger något ThaiAir plan till Stockholm, Den dagen e den enda för mig möjliga dagen att flyga tillbax till Sverige. (därför har jag naturligvis en bokad fullprisbiljett den dagen) Jag kan inte åka varken tidigare (på grund av familjeskäl) och inte heller senare (på grund av mitt jobb i Sverige) Så om jag nu mot förmodan skulle bli strandsatt här i Thailand, kommer då ThaiAirways att ersätta mig för förlorad lön? Hur blir det med boende och sånna saker? Ersätter dom det oxxå? Visst skulle jag vilja stanna längre i Thailand men jag har faktiskt inga mer semesterdagar att ta ut. Tacksam för eventuella svar. Hej HajKaj Tror du har rätt till max 800 Euro + hotell och mat jag hade liknande problem med inställt flyg och dom betalade tillbaka 600 Euro. Ha det Ändrades Maj 11, 2013 av acdc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu