Jump to content
IGNORERAD

Moped i Thailand


Triumph Thaiger

Recommended Posts

Triumph Thaiger

Hej en liten fråga

Vad kostar en moped i Thailand antingen ny eller begagnad fick en fråga från damen om att hon önskade sig en sådan.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kollba

    8

  • Benjamas

    5

  • olle123987

    4

  • Stickan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Khemmarat

Ny Honda från  ungefär 37.0000 och uppåt

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Moppe?

Hon menar nog scooter, eller motobaj som dom sager!

Beg finns i alla prislagen,, men de basta klippen gor man om man koper en ganska ny som finansbolagen tag tillbaka, en kompis fick tag i en nastan ny Mio for 25 000,

Nya beror pa storlek o fabrikat, fran 45 till 55 for de vanligaste!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

En sån här kostade ca 47000baht för 2 år sen i Chiang Mai.

Så du får nog räkna med 50000baht och uppåt idag beroende på märke

post-6510-0-95819300-1368093540_thumb.jp

post-6510-0-95819300-1368093540_thumb.jp

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Frugan vill ha en med stort öga :crazy:

 

Tror hon menar den modell med stort framlyse

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Triumph Thaiger

Ja det är uppe i Chiang mai o hon säger att en ny kostar 50000 och en begagnad 30000 då kan det ju stämma rätt så bra

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Ja det är uppe i Chiang mai o hon säger att en ny kostar 50000 och en begagnad 30000 då kan det ju stämma rätt så bra

Begagnade finns det i alla prisklasser från 1000B upp till 60.000B

Men för 30,000B så får du en fin standard moppe, men lägger du till 17.000B så får du en ny kanonmoppe.

Jag köpte en ny i jan 2013, en Yamaha Mio GT 125i för 47.000B inkl hjälm,jacka,1års försäkring och 1 fri service

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en av de dyrare. Honda PCX 150. kostar 75000:- Men den klarar tom av att accelerera bra med en tung farang vid behov...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Köpte en av de dyrare. Honda PCX 150. kostar 75000:- Men den klarar tom av att accelerera bra med en tung farang vid behov...

Den är fin, jag var sugen på en sån och helt inne på att köpa en, men gumman väger 40kg och vågar inte köra en så stor och tung moppe så det vart ingen PCX

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och reparerade vår Yamaha efter en olycka förra veckan och en ny Yamaha nano kostar 34 000 Baht.

Det är en enkel hoj med kickstart för det priset.

Skithojen Mio som men som farang kan köra ihjäl sig på i kurvorna om man inte sitter med knäna rakt ut ät sidorna kostar 43 000

Sedan hade dom hela spectrat uppåt till "värstinghojen" för 58 000 baht.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är fin, jag var sugen på en sån och helt inne på att köpa en, men gumman väger 40kg och vågar inte köra en så stor och tung moppe så det vart ingen PCX

 

Jag köpte faktiskt en åt frun åsså. Problemet hon har är att sitsen är ganska hög så hon har ibland problem att nå ned när hon stannar. Men hon hade tidigare en Yamaha Spark så hon kan hantera den.

 

Edit Skrev Honda Spark istf Yamaha - klantigt.

Ändrades av Kollba

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en av de dyrare. Honda PCX 150. kostar 75000:- Men den klarar tom av att accelerera bra med en tung farang vid behov...

Är du nöjd med den? Tycker dom är snygga?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte den här för 14000. Sedan kostade jag på den på verkstaden 4000 THB till (service, nya däck, nya stötdämpare + lite till). Helt OK moppe, men köpte den av en systeson till min fru, så priset kanske blev därefter :)

 

post-5922-0-65869800-1368172356_thumb.jp

 

/GSt

post-5922-0-65869800-1368172356_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en av de dyrare. Honda PCX 150. kostar 75000:- Men den klarar tom av att accelerera bra med en tung farang vid behov...

Har mest kört Yamaha Novo 135 cc men sneglat mycket på en PCX, inbillar mig att den är mycket stabilare vid lite högre fart och bekvämare när man ska köra en bit, men samtidigt inte lika smidig när det är trångt som det ofta är.

Hur upplever du skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Denna har jag visat här tidigare. Yamaha Spark 135cc Kostade 54.000 Baht inkl. ett års försäkring.

Luftkyld oljekylare,autostart m.m

Tror den kostar ca  59.000 Baht idag. Har kört den snart 1500 mil. Helt problemfritt(punka,byta däck,

batteribyte en gång räknar jag inte)

Enl. mig,kanonmoppe,kvalitet hela vägen.

 

post-8709-0-77171500-1368173304.jpg

post-8709-0-77171500-1368173304.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har mest kört Yamaha Novo 135 cc men sneglat mycket på en PCX, inbillar mig att den är mycket stabilare vid lite högre fart och bekvämare när man ska köra en bit, men samtidigt inte lika smidig när det är trångt som det ofta är.

Hur upplever du skillnaden?

 

Vi har en Nouvo Elegance 135 cc. Jag har jämfört med en PCX. Nouvon är smidigare, går tillräckligt bra och är stor nog för en farang. Frugan älskar att köra den. Hennes lillasyster som är runt 150 cm lång når inte ner till backen från den och vill inte köra den. Nouvon är tillräckligt stor för att man skall kunna åka två vuxna och två barn någorlunda bekvämt på den.

Den är lattare att kliva på och av än PSX.en

 

PSX. är kanske stabilare i högre farter runt 100 km/tim men så fort vill i varje fall inte jag åka i Thailand.

Passageraren på PSX:en sitter mycket höre än föraren vilket försämmrar balansen avsevärt i låga farter.

Vid en ev krasch så har oxå passageraren längre väg att falla ner rill backen vilket jag är glad för att min fru slapp när vi kraschade för ett par veckor sedan.

 

Själv ser jag ingen anledning till att ha en större hoj än Novon.

Om jag skulle köpa en ny i dag så skulle det bli en sådan igen fast med nya 125 cc insprutningsmotorn. 

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte den här för 14000. Sedan kostade jag på den på verkstaden 4000 THB till (service, nya däck, nya stötdämpare + lite till). Helt OK moppe, men köpte den av en systeson till min fru, så priset kanske blev därefter :)

 

attachicon.gifIMAG0451.jpg

 

/GSt

Bra pris för en Blade tycker jag men drar lite för mycket bensin.

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en Nouvo Elegance 135 cc. Jag har jämfört med en PCX. Nouvon är smidigare, går tillräckligt bra och är stor nog för en farang. Frugan älskar att köra den. Hennes lillasyster som är runt 150 cm lång når inte ner till backen från den och vill inte köra den. Nouvon är tillräckligt stor för att man skall kunna åka två vuxna och två barn någorlunda bekvämt på den.

Den är lattare att kliva på och av än PSX.en

 

PSX. är kanske stabilare i högre farter runt 100 km/tim men så fort vill i varje fall inte jag åka i Thailand.

Passageraren på PSX:en sitter mycket höre än föraren vilket försämmrar balansen avsevärt i låga farter.

Vid en ev krasch så har oxå passageraren längre väg att falla ner rill backen vilket jag är glad för att min fru slapp när vi kraschade för ett par veckor sedan.

 

Själv ser jag ingen anledning till att ha en större hoj än Novon.

Om jag skulle köpa en ny i dag så skulle det bli en sådan igen fast med nya 125 cc insprutningsmotorn. 

Kraschade med frugan,usch då, hur gick det med er?

Har du lust att berätta lite om hur kraschen gick till?

Intressant att dela erfarenheter om den Thailändska trafiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är fin, jag var sugen på en sån och helt inne på att köpa en, men gumman väger 40kg och vågar inte köra en så stor och tung moppe så det vart ingen PCX

 

Fru Oscar kör både 125 och 150 cc PCX. 150'an är köpt av en dansk som kommer på 30 dagars några gånger om året men registrerad på fru Oscar tillsvidare. Hennes uppgift är att hålla den fungerande och köra nägon/några gånger per månad. Hon funderar på att byta ut sin 125 till en 150 när den här försvinner.

 

Hon var och 'dreglade' över, och kände på den nya 250 PCX, men kom underfund med att det var kanske lite för mycket för hennes 152 cm och 50 kg.

 

 

Oscar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Oscar kör både 125 och 150 cc PCX. 150'an är köpt av en dansk som kommer på 30 dagars några gånger om året men registrerad på fru Oscar tillsvidare. Hennes uppgift är att hålla den fungerande och köra nägon/några gånger per månad. Hon funderar på att byta ut sin 125 till en 150 när den här försvinner.

 

Hon var och 'dreglade' över, och kände på den nya 250 PCX, men kom underfund med att det var kanske lite för mycket för hennes 152 cm och 50 kg.

 

 

Oscar.

Det ultimata är nog att ha en liten smidig 125:a för smårundor i stan och en 150/250 för längre utflykter.

Tycker själv att Nouvon inte är kul att köra över 80 och ibland vill man upp i 100 för att hänga med i trafiken.

Får nog bli att hyra en PCX nån vecka å testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Fru Oscar kör både 125 och 150 cc PCX. 150'an är köpt av en dansk som kommer på 30 dagars några gånger om året men registrerad på fru Oscar tillsvidare. Hennes uppgift är att hålla den fungerande och köra nägon/några gånger per månad. Hon funderar på att byta ut sin 125 till en 150 när den här försvinner.

 

Hon var och 'dreglade' över, och kände på den nya 250 PCX, men kom underfund med att det var kanske lite för mycket för hennes 152 cm och 50 kg.

 

 

Oscar.

 

Har du lite fakta om 250PCX?

Det känns som om det kunde vara en hyfsad knallert åt mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du nöjd med den? Tycker dom är snygga?

//G

 

Jo. Jag är hyfsat nöjd. Egentligen är den lite för liten för en farang på 186 cm / 105 kg men den är bekväm att slingra sig fram med i stadstrafiken och den klarar utan vidare 100 km/tim med mig på.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har mest kört Yamaha Novo 135 cc men sneglat mycket på en PCX, inbillar mig att den är mycket stabilare vid lite högre fart och bekvämare när man ska köra en bit, men samtidigt inte lika smidig när det är trångt som det ofta är.

Hur upplever du skillnaden?

 

Eftersom jag inte kört någon av de mindre modellerna så kan jag inte jämföra.

Sen gillar jag automatlådan. När jag drar på full gas vi grönt ljus så är jag redan 50 meter före de andra motorcyklarna innan de ens hunnit lägga i nästa växel.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...