Detta inlägg gillas... sarne Inlagd Januari 11 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 11 På barnens dag lördag 10 januari delades det ut matlådor på flickhemmet vilket personalen bett oss om. Totalt pris 12.200 baht (3.600 kr). Nya föreståndarinnan sa att hon återkommer när de behöver mer stöd. Grabbarna på pojkhemmet fick även iår besöka, äta Korean Barbeque på restaurang vid Mekong i Nong Khai. Lite rörande var när de ställde upp på led framför restaurangen, två av de minsta sjuåringarna kom spontant fram och kramade mig. Nim sa att de kände igen oss sedan tidigare från flickhemmet där de ju bott fram till sex års ålder. Därefter satte sig 116 grabbar och 29 personal till bords. Det var härligt att se när de gick till angrepp på de välfyllda kantinerna. Råvaror fylldes på hela tiden, alla kunde äta så mycket de orkade. Fyra nyinköpta stereoanläggningar överlämnades till respektive husföreståndare. Maten kostade 24.875 baht(7.425 kr). Vi har även sponsrat med en PartyBox som används till musik vid gruppövningar mm. Fortsättning följer.... Stort Tack till alla Givare vilka gör det här möjligt för sextonde året I rad. Vi har totat skänkt närapå 3 miljoner baht. 26 7 3 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Januari 11 Dela Inlagd Januari 11 Fy fan vad ni är bra. Kommer till sommaren som vanligt. Då måste vi träffas 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 11 Dela Inlagd Januari 11 3 timmar sedan, skrev sarne: På barnens dag lördag 10 januari delades det ut matlådor på flickhemmet vilket personalen bett oss om. Totalt pris 12.200 baht (3.600 kr). Nya föreståndarinnan sa att hon återkommer när de behöver mer stöd. Grabbarna på pojkhemmet fick även iår besöka, äta Korean Barbeque på restaurang vid Mekong i Nong Khai. Lite rörande var när de ställde upp på led framför restaurangen, två av de minsta sjuåringarna kom spontant fram och kramade mig. Nim sa att de kände igen oss sedan tidigare från flickhemmet där de ju bott fram till sex års ålder. Därefter satte sig 116 grabbar och 29 personal till bords. Det var härligt att se när de gick till angrepp på de välfyllda kantinerna. Råvaror fylldes på hela tiden, alla kunde äta så mycket de orkade. Fyra nyinköpta stereoanläggningar överlämnades till respektive husföreståndare. Maten kostade 24.875 baht(7.425 kr). Vi har även sponsrat med en PartyBox som används till musik vid gruppövningar mm. Fortsättning följer.... Stort Tack till alla Givare vilka gör det här möjligt för sextonde året I rad. Vi har totat skänkt närapå 3 miljoner baht. De bästa pengarna jag har spenderat i år❤️! Snyggt jobbat Sarne👍❤️ 6 2 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... sarne Inlagd Februari 11 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 11 Nedan kan ni läsa Årets Redovisning av insamlingen till barnhemmet Udon Thani Home for Girls. Med start ifjol samlar vi in pengar och sponsrar även pojkhemmet som finns norr om Udon, nära Nong Khai. Som bekant tas både flickor och pojkar emot på flickhemmet upp till 6 års ålder. Därefter flyttas pojkarna till Boys Home, Ban Nong Khai. Vår kontaktperson sedan många år Khon Nim började arbeta även på pojkhemmet ifjol, hon har numera helt gått över dit. Standarden på pojkhemmet är betydligt sämre än hos flickorna. Eftersatt underhåll, brist på utrustning mm. Omkring 100 pojkar bor där plus ytterligare 25 på ett special boende bredvid. Efter att sedan starten 2010 haft hand om insamlingen började jag söka efter yngre som kan hjälpa till. Jag fyller 76 i år, efter sexton år känns det lagom att planera för att andra på sikt tar över. Det visade sig inte vara lätt att hitta den/de personerna. Lösningen blev att bilda en styrgrupp som består av förutom mig själv Pelle Svensson och Hans Wengelin. Vi delade upp arbetet så att Pelle och Hans sköter flickhemmet, jag tar hand om pojkhemmet och ekonomin. Redovisning barnhemsinsamlingen 2025 Intäkter Redovisning 2025-03-07 Kvar på kontot 2.399 baht. Bankkontot Sverige 43.000 SEK = 144.573 baht Drivern (Västgötaträffen 8.000 kr= 27.200 baht) Towe Lundell, Anders Rendell, Mats Veenhuis, Ronny Finnsson, Mikael Holmqvist, Lars Gustafsson, Christian Jönsson, Jens Rengren, Reijo Aho, Leif Levin, Thaiola, Mikael Nordkvist, Reidar Olofsson, Görgen Lunder, Patrik Forsblom, Kjell Borg, Lars Munther, Peer Krudtaa, Björn Forsell, Tomas Klein, John Håkan Ström Jan-Erik Elmebratt, Bankkontot Thailand (PromtPay mm) 34.890 baht Björn Blom (Stockholmsträffen 20.557) Kjell Nyström (Glögg 400) SA (Auktion kaffe 300) Benny Dahlkvist, Kjell Nyström, Miss Bangon, Lars Johan Niclas, Ingvar Nilsson, Kjell-Åke Johansson, Sven Erik Hedgren, David Lee, Anders Wahlgren. Auktion av kniv och halssmycke tillverkat av Leo Chankong inbringade 1.500 + 2.500 SEK. Stort Tack Leo för din fina support genom åren. Tack Kötthandlaren och Husse som blev de lyckliga vinnarna. Annandagsträffen 2025 Auktion svenska delikatesser gav hela 8.150 baht. Stort tack Ni som skänkte varorna och Stort Tack alla köpare. Insamlingen “vid sittande bord” plus inlämnade kuvert (Hua Hin x3 och Kenneth Rendell) inbringade hela 31.400 baht. Sent inkomna 15 jan -26 3.100 4.800 17 jan-26 1.000 Summa 230.312 baht Totalt har vi mellan 2010 - 2026 donerat varor för 2.900.000 THB. Utgifter. Barbeque pojkar 24.875 Förbrukningsvaror flickor 51.541 Rostfria pallar pojkar 60 st 11.100 Rostfria bord pojkar 7st 48.693 Lunchboxar Barnens Dag flickor 13.200 Musikanläggning pojkar 4st 8.100 PartyBox pojkar 9.990 Ryggsäck/skolväskor pojkar 100 st 31.160 Summa utgifter 198.659 baht Resultat: 31.643 baht kvar på kontot. Tack alla Givare. Ni är som tidigare sagts Fantastiska. Iår har vi kunnat köpa förbrukningsvaror till flickorna.Bjuda pojkar på barbeque. Musikanläggningar till pojkarna. Rostfria matbord till pojkarna. Rostfria pallar till pojkarna. Partybox till pojkarna. Ryggsäck/skolväskor åt pojkarna. Udon Thani 2026-02-10 Sven Arne Hedell Stereoanläggningarna används flitigt. Här ihopkopplade med en laptop. Dags att åka till skolan. 23 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... sarne Inlagd Februari 21 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 21 Nu har de nya borden och pallarna kommit på plats hos pojkarna. Nya skolväskor-ryggsäckar överlämnades till pojkarna av personalen i förrgår. Fick frågan om vi kunde ordna en white-board vilket gick snabbt att ordna 😉 Dubbelsidigt, storlek 180x90 cm på stativ med hjul. Nu blir det också strax SmartTV vilket saknas, verkligen behövs. Tack vare era generösa bidrag har vi kunnat höja standarden lite grann på pojkhemmet. Stort TACK igen. De sju rostfria borden levererades dirket från TPN Group som tillverkade till rabatterat pris, precis som ifjol till flickhemmet. Det blev även 60 st rostfria pallar till matsalen. Här är matsalen med nya bord-pallar. 21 Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. Sverige: Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Kötthandlarn Inlagd Februari 21 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 21 Så härligt att se alla dessa fina bilder🙏. Har precis avslutat mitt lilla projekt med kniven som jag ropade in på auktionen. Även om den var ett resultat av ett fantastiskt hantverk, så har jag ingen tanke på att använda den men den måste visas upp på ngt sätt. Efter att ha funderat länge kom jag fram till denna lösning. Köpte en lådram och folierade bakstycket, så att det ser ut som grå ek. Därefter monterade jag "osynliga" fästpunkter för kniven och fodralet, så att det ser ut som att de svävar fritt i ramen. Blev väldigt nöjd över resultatet 🙏❤️. 22 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu