Jump to content
IGNORERAD

Svåra stormar i norra Thailand


Wangthong

Recommended Posts

Wangthong

Såg på Thai tv att det stormat i norra delarna av landet.

Från Pitsanulok visade de bilder på flera hus som taken blåst bort på.

 

Hur har det varit i övriga landet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på Thai tv att det stormat i norra delarna av landet.

Från Pitsanulok visade de bilder på flera hus som taken blåst bort på.

 

Hur har det varit i övriga landet?

 

Åskväder nära eller långt bort varje dag i en dryg vecka, med de plötsliga vindbyar som hör till men inget extremt i Sisaket som jag känner till.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
Åskväder nära eller långt bort varje dag i en dryg vecka, med de plötsliga vindbyar som hör till men inget extremt i Sisaket som jag känner till.

Chiang May hade haft storm också och på Thai tv hördes det som om det stormade ända ner mot Bangkok.

Tydligen verkar Isaan klarat sig den här gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chiang May hade haft storm också och på Thai tv hördes det som om det stormade ända ner mot Bangkok.

Tydligen verkar Isaan klarat sig den här gången.

 

Skulle vara rätt typiskt om taket blåste av mitt hus som bara är halvfärdigt...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
Skulle vara rätt typiskt om taket blåste av mitt hus som bara är halvfärdigt...

Knyt fast det.

Fast är det riktigt byggt vill det nog till riktigt mycket innan det flyger iväg.

Det såg ut på TV som det var runt 50 halvbyggda hus som stormen tog med taken på.

Jag hörde inte riktigt vad dom sa men det var mycket andra hus också som råkat illa ut.

De hus de visade stod på en lång rad och det såg ut som om de hade fått dit tre ytterväggar. Kom då blåsten från den öppna sidan blir det solklart ett bra blås uppåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knyt fast det.

Fast är det riktigt byggt vill det nog till riktigt mycket innan det flyger iväg.

Det såg ut på TV som det var runt 50 halvbyggda hus som stormen tog med taken på.

Jag hörde inte riktigt vad dom sa men det var mycket andra hus också som råkat illa ut.

De hus de visade stod på en lång rad och det såg ut som om de hade fått dit tre ytterväggar. Kom då blåsten från den öppna sidan blir det solklart ett bra blås uppåt.

 

Jag har snart alla väggar på plats så då hoppas jag att det klara sig.

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

På dagsnyheterna visade dom något förhållandevis ovanligt även från ChiangMaitrakterna.drivor av hagel utefter vägarna med vidhängande halkolyckor, inga små futtiga fläckar utan decimeterljup snösörja..nån som har hemlängtan så ta er dit snabbt som fan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Häftiga vindar hos oss också väster om udon. Som jag skrev tidigare så flög grannens

kåk bort 20-30m. Var riktigt nervös då lilleman är där nu. Gick inte att prata i skype då

vinden ven så man hörde inget. Taket höll iaf,phew..

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...