Jump to content

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

FarangLao

Svenskt nummer vid mottagande av sms från "True Move"!?!?!?

Recommended Posts

FarangLao

Frun bytte mobiloperatör igår till "True move" från AIS. Det märkliga är att när hon sänder sms till mig är det inte hennes nummer utan +4676XXXXXXX. Jag fattar ingenting hur fan det kan bli så. 

Någon som har en aning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FF

Har ni Iphone med sammankopplade abbonemang så kan det bli så när man byter telnr..

FF

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FarangLao
Har ni Iphone med sammankopplade abbonemang så kan det bli så när man byter telnr..

FF

Nej, jag har svensk iPhone och hon Nokia smartphone (windows) med thainummer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FarangLao
Kan det inte vara så att TrueMove samarbetar med Svenska mobiloperatörer och det går genom dom.  http://www.truemove.com/en/ir-intersms-coverage.htm

Funderade på det själv och har också hittat den länken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FarangLao
Kan det inte vara så att TrueMove samarbetar med Svenska mobiloperatörer och det går genom dom.  http://www.truemove.com/en/ir-intersms-coverage.htm

Ringde min operatör 3 men supporten antog att det var någon felinställning i hennes Nokia eller hos True move.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Jonasn

Är du säker på att hon är i Thailand då?  :angel:   :ironi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FarangLao
Är du säker på att hon är i Thailand då?  :angel:   :ironi:

Nä fan det har du rätt i, att jag inte tänkte på det :(

Jodå, vi Skypade idag och det såg ut som hon var hemma annars har hon byggt upp en kuliss så jag ska tro det :P

Pratade med min dotter idag vars kille är i USA och jobbar. Samma för henne när han skickar från sitt USA-nummer. Men hon får olika svenska nummer för varje sms han skickar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Guest BpaijingKatai
Nä fan det har du rätt i, att jag inte tänkte på det :(

Jodå, vi Skypade idag och det såg ut som hon var hemma annars har hon byggt upp en kuliss så jag ska tro det :P

Pratade med min dotter idag vars kille är i USA och jobbar. Samma för henne när han skickar från sitt USA-nummer. Men hon får olika svenska nummer för varje sms han skickar.

Kan man svara på dessa SMS så det kommer till rätt mobil?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
FarangLao
Kan man svara på dessa SMS så det kommer till rätt mobil?

Nej. Idag är det nya nummer när hon skickar. Måste ju gå genom nån server som omvandlar till svenskt nummer. Och idag fick jag bara kinesiska tecken i ett sms. Har bett henne att kontakta sin operatör "True move" om detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Oregistrerad

När jag pratade med comviq för ett par år sen ang. amigos och att det ibland var nästan omöjligt att komma fram och dålig mottagning vissa dagar, för att nästa fungera väldigt bra,

sa personen jag pratade med att dom inte använder samma server hela tiden utan använder den som är billigast för dagen. Kanske beror på nåt sånt, att du får olika nummer

när hon skickar sms.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

• Liknande innehåll

• Mankan
      Av Mankan
      Thailand inför hårdare regler för köp av sim-kort
       Från och med nästa månad krävs det fingeravtryck eller ansiktsigenkänning för att få köpa sim-kort i Thailand. Kravet är en följd av landets försök att minska antalet bedrägerier och uppmuntra användandet av mobila banktjänster.
      Det nya biometriska identifieringskravet, som liknar krav som redan finns i Bangladesh, Saudiarabien och Pakistan, träder i kraft den 15 december, enligt Thailands telekommyndighet NBTC.
      – Vi går in i den digitala åldern, våra pengar är nu kopplade till mobilen. Med de här kraven kommer förtroendet för mobila banktjänster och betalningar att öka, säger Takorn Tantasith, generaldirektör för NBTC.

http://omni.se/Thailand-infor-hardare-regler-for-kop-av-sim-kort/a/VOwVl

Är det någon som vet mer om detta? Påverkas de som redan har ett registrerat sim-kort?
NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy