Jump to content
IGNORERAD

Hur rensar man en dator?


Guest J666

Recommended Posts

Du gillar utanförskap , ja du vet vad jag menar apfån osv

Han är i gott sällskap. :thumbsup:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 103
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    14

  • Kollba

    8

  • Gustav

    6

  • andrejsdenruskige

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sam sip sam
Han är i gott sällskap. :thumbsup:

Skicka ett vcard till hans apfån ,gick visst inte att öppna ha ha :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Skicka ett vcard till hans apfån ,gick visst inte att öppna ha ha :crazy:

Dom kommer inte ens fram. Haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
Dom kommer inte ens fram. Haha

Nä precis och apfånarna var utestängda fråm Maitans wifi i vintras när jag var nere ,fan va kul det var he he

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Körde just superantispyware och fick bort en jädra massa tracking cookies.Avast har aldrig reagerat på dessa.

Tracking cookies är cookies som visat var du varit, alltså egentlugen inget som är farligt eller slöar ner datorn. Gör det hela bara enklare när du kommer till samma ställe nästa gång :)

 

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, jag är inte fundamentalist. Kör Windows PC också både hemma och på jobbet. Min 5,5 år gamla MacBook har jag endast uppgraderat med lite extra minne. Utöver det har den bara gått och gått utan det minsta krångel eller bekymmer. Men snart blir det en ny MacBook Pro 15 tum med retinaskärm :)

Dyrt ja värt priset vet ej än, har bara haft den i ett halvår, några problem nej..

Inga problem med att sitta ute på altanen med fullt solljus, bra batteritid, inga virus ännu..

När FFFs PC ska bytas ut, blir det nog en Mac..

post-5021-0-23548500-1367745459_thumb.jp

 

post-5021-0-51221500-1367745474_thumb.jp

 

FF

post-5021-0-23548500-1367745459_thumb.jp

post-5021-0-51221500-1367745474_thumb.jp

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanWarrior

Hade samma problem med min gamla laptop.rensade som fan men var en massa skit kvar, gav bort den till fruganw systerdotter och köpte en ny.billigt & smidigt. Ps. Ge fan i & porrsurfa.har inte gjort det med min nya och den funkar klockrent fortfarande efter 4 månader ds. ;)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hade samma problem med min gamla laptop.rensade som fan men var en massa skit kvar, gav bort den till fruganw systerdotter och köpte en ny.billigt & smidigt. Ps. Ge fan i & porrsurfa.har inte gjort det med min nya och den funkar klockrent fortfarande efter 4 månader ds. :wink:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

 

Lägg av!

Som att du skulle kunna låta bli att porrsurfa på 4 månader.

 

Går ju max 3 timmar mellan dina porrsurfnings sessioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Hade samma problem med min gamla laptop.rensade som fan men var en massa skit kvar, gav bort den till fruganw systerdotter och köpte en ny.billigt & smidigt. Ps. Ge fan i & porrsurfa.har inte gjort det med min nya och den funkar klockrent fortfarande efter 4 månader ds. :wink:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Inte porrsurfat på 4 månader :ahh: Skaffa ett gratis virusskydd istället så är det bara porrsurfa på :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vad jag ska med datorn till om jag inte får porrsurfa. :crazy:  :crazy:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Porrsurfa funkar klockrent, inga virus på macen ännu, PS har kollat..

 

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanWarrior

Tack för tipset mina porrsurfande vänner!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Lägg till Adblock+ och Ghostery i Firefox så slipper du mycket skit

 

Men glöm inte att slå av adblock+ på MPR så vi inte förlorar intäkter till siten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666

Porrsurfa tänker jag inte lägga av med. Då får fan datorn vara seg istället. Men nu har jag viaplay abonnemang å där finns massa bra filmer så har minskat med internetporr... Hehe

 

Har kört lite av tipsen jag fått här å datorn e snabbare nu och all pop up reklam e borta. Så tackar och bockar för alla tips =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Utöver tidigare tips så kan jag tillägga att Internet Explorer är bland det sämsta du kan använda för att surfa med. Ladda ner Firefox istället. Avsevärt snabbare. http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/

Jag har både firefox och chrome i datorn men använder nästan bara Explorer.. Men måååånga säger som du... hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Gå in i startmenyn och välj kör

skriv "msconfig"

Välj fliken autostart.

Avbocka allt utom virusprogram och om du har nåt annat viktigt program som tvunget måste startas direkt.

Spara

 

Nu startar den förmodligen lite snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Gå in i startmenyn och välj kör

skriv "msconfig"

Välj fliken autostart.

Avbocka allt utom virusprogram och om du har nåt annat viktigt program som tvunget måste startas direkt.

Spara

 

Nu startar den förmodligen lite snabbare.

I detta fönster??

 

post-10493-0-06437000-1367757572.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, jag skulle avmarkera allt och spara.

Om det är något som inte startar som det brukar så är det bara att bocka i det igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara tillägga att det inte blir bättre med MAC utan samma skit där. Jag har jobbat som sysadmin med pc, mac, linux osv. Ungefär som same same but differnt

Gör som många här har sagt Installera ett bra betalantivirus, ladda ned ccleaner och gärrna addaware.

Använd Chrome eller Firefox

Kör CCleaner då och då. Ge fan i att installera diverse toolbars. Kolla då och då vad som startas i autostarten. Enkelt när du använder ccleaner.

 

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Japp, jag skulle avmarkera allt och spara.

Om det är något som inte startar som det brukar så är det bara att bocka i det igen.

Kan inte datorn explodera å grejja om man håller på för mycket????? Dör datorn så dör ju jag med. Haha

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Avira betalvirus från Tyskland, kostar väl 230.- skr per år på hemmadatorn, på firmadatorn har jag Norton Internet Security, lite dyrare men har en massa bra joks att leka med.

Sedan kan man även köra Ms eget filrensnings system, köra defrag på auto, köra Windows denfender, den är bättre än sitt rykte. CC tvätten är bra med betalversionen.

Inte köra för häftig bakgrund på skrivbordet är osså bra, den kan dra en hel del Power, sedan skall man se till och UPPGRADERA alla drivrutiner minst en gång i månaden, kan ställas in auto osså!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

jordvarme

Jag kör en ominstallation ungefär var 6:e månad, då blir datorn ren från allt skräp.

Sparar det nyttiga på en extern hårddisk först. Så gör proffsen också.

Google chrome är den snabbaste och bästa webbläsaren tycker jag

kör alltid den. Explorer är rena skiten. Har betal-antivirus F-secure

som är bland de bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg till Adblock+ och Ghostery i Firefox så slipper du mycket skit

 

Men glöm inte att slå av adblock+ på MPR så vi inte förlorar intäkter till siten

 

Jag har gjort som du föreslår och slipper nu popups (reklam), men har fått har fått en annan popup varje gång jag byter sida och den är minst lika enerverande.

 

Vid varje sidbyte får jag upp en ruta i övre högra hörnet av sidan som innehåller namn på allt som är blockerat. I värsta fall är rutan 7x12 cm och lägger sej över allt annat. Rutan, som innehåller olika många namn beroende på vilken sida jag har uppe försvinner efter 5-15 sek, men återkommer alltså vid nästa sidbyte.

 

Jag har försökt allting på Ghosterysidan (kryssat av och sparat), men inget hjälper.

Jag hittar heller inte programmet Ghostery någonstans i datorn, så jag kan göra en avinstallering.

 

Kan du eller någon annan hjälpa mej?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har du menyfältet uppe så går du på verktyg och så ska Ghostery finnas med under den fliken - Manage Ghostery options - Advanced - Klicka ur de rutor under Display som du inte vill ska synas.

 

Har du inte menyfältet så har du högst uppe i vänstra hörnet en orange Firefox knapp, klicka på den välj Tillägg - Tillägg igen - välj inställningar i Ghostery - Advanced- osv

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...