Jump to content
IGNORERAD

Renovera Condo


Gustav

Recommended Posts

Sitter och fluktar runt på condos i Pattaya. Är det någon som har renoverat och har en aning om vad det kostar. T ex för att bygga ett mindre pentry. Måla om ett rum. Installera AC Eller renovera ett badrum. 

Sugen på att köpa en riktig billig Condo. Typ Nirun Condo för. 500 000 typ Men dom har ofta inget kök i den prisklassen. 

Någon som vet var det finns någon byggaffär med färg ,golv etc?

Så någon som har renoverat kan väl hinta om vad det kostar.

Tackar på förhand

Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Gustav

    18

  • Sam sip sam

    4

  • Fritz

    4

  • Benjamas

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bath eller kronor?

500 000 alltså?

Funderar själv på köpa condo nämligen

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bath eller kronor?

500 000 alltså?

Funderar själv på köpa condo nämligen

ja dom som ts menar måste vara bath eller lire skulle jag vilja påstå

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Bath eller kronor?

500 000 alltså?

Funderar själv på köpa condo nämligen

500 000 thb menar jag. Men det är oväsentligt. Det är kostnaden för renovering som är det intressanta.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

har bott där tidigare! skulle inte ens vilja flytta dit igen om jag fick en condo där gratis!!

Link to comment
Dela på andra sajter

har bott där tidigare! skulle inte ens vilja flytta dit igen om jag fick en condo där gratis!!

Jag har varit där utanför, håller med om att det ser lite ruffigt ut. Berätta gärna mera om dina erfarenheter om stället.

Var det bråk och stök där?

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Jag har varit där utanför, håller med om att det ser lite ruffigt ut. Berätta gärna mera om dina erfarenheter om stället.

Var det bråk och stök där?

//G

Jag har bott där 5 gånger. Varav nu i vintras 5 mån. Och dom fina condosarna är fina och dom sunkiga e ju sunkiga... Så är det ju... Men köper du en sunkig condo och renoverar den som du vill ha den så har du ju en fin condo. Området i sig är lugnt och skönt, finns allt man behöver där inne. Massage, salonger, resebyråer, resturanger, tvättstugor, småaffärer, barer, 2 swimmingpoolar m.m. m.m. m.m. 

Har aldrig vart med om bråk och stök inne på området, oftast tyst efter kl 22 om det inte är någon speciell fest, typ födelsedag eller så, men det är väldigt sällan dom har det där inne utan det brukar firas på andra ställen. 

Priser på vad det kan kosta att renovera vet jag inte, men condos finns från 200.000 bath och upp till 1,5 mille inne på Nirun. 

 

Kolla detta inlägget på min blogg så ser du lite bilder på min condo jag hyrde i vintras.. Men här har dom slagit bort väggen till balkongen och gjort condon lite större istället. Men jag vill ha balkong i forsättningen för matlagning å så slipper man röka inomhus. 

 

http://jimdrake.blogg.se/2013/january/kalas.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott där 5 gånger. Varav nu i vintras 5 mån. Och dom fina condosarna är fina och dom sunkiga e ju sunkiga... Så är det ju... Men köper du en sunkig condo och renoverar den som du vill ha den så har du ju en fin condo. Området i sig är lugnt och skönt, finns allt man behöver där inne. Massage, salonger, resebyråer, resturanger, tvättstugor, småaffärer, barer, 2 swimmingpoolar m.m. m.m. m.m. 

Har aldrig vart med om bråk och stök inne på området, oftast tyst efter kl 22 om det inte är någon speciell fest, typ födelsedag eller så, men det är väldigt sällan dom har det där inne utan det brukar firas på andra ställen. 

Priser på vad det kan kosta att renovera vet jag inte, men condos finns från 200.000 bath och upp till 1,5 mille inne på Nirun. 

 

Kolla detta inlägget på min blogg så ser du lite bilder på min condo jag hyrde i vintras.. Men här har dom slagit bort väggen till balkongen och gjort condon lite större istället. Men jag vill ha balkong i forsättningen för matlagning å så slipper man röka inomhus. 

 

http://jimdrake.blogg.se/2013/january/kalas.html

Bugar och tackar. En fråga hur åkte du ned till Pattaya? Det går väl inga Bathbussar därifrån? Eller?

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Bugar och tackar. En fråga hur åkte du ned till Pattaya? Det går väl inga Bathbussar därifrån? Eller?

//Gustav

Från bkk åker jag buss till Pattaya, 124 bath...

 

Och menar du från Nirun till Pattaya centrum så antingen går jag ut till Pattaya klang där vid big c och tar en bathbuss (300 m promenad), eller så går jag ner vid seven eleven så jag kommer ut på third road... Oftast så går jag när jag ska nånstans. Ibland moppetaxi eller hyr egen moppe... Man går till Nid bar på ca 15 min, stranden ca 20-25 min, Two lions ca 10-15 min, Maitans i jomtien 1 timme, foodland under 10 min, likaså big c..

Link to comment
Dela på andra sajter

Från bkk åker jag buss till Pattaya, 124 bath...

 

Och menar du från Nirun till Pattaya centrum så antingen går jag ut till Pattaya klang där vid big c och tar en bathbuss (300 m promenad), eller så går jag ner vid seven eleven så jag kommer ut på third road... Oftast så går jag när jag ska nånstans. Ibland moppetaxi eller hyr egen moppe... Man går till Nid bar på ca 15 min, stranden ca 20-25 min, Two lions ca 10-15 min, Maitans i jomtien 1 timme, foodland under 10 min, likaså big c..

Tack för snabbt svar! J666 :-) Jo det var från Nirun till Pattaya jag menade

 

 

Nu ska vi se om det finns några som har renoverat i Pattaya som kan ge hint om vad det kostar. 

Det finns en del billiga condos runt om i Pattaya. Tänkte om man köper en billigt och gör den skitfin så kan man bo billigt och bra:-)

Skulle vara skönt att ha ett ställe att parkera badbyxor på

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Varför inte dubbla pengen och köpa en ny fräsch med havsutsikt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Tack för snabbt svar! J666 :-) Jo det var från Nirun till Pattaya jag menade

 

 

Nu ska vi se om det finns några som har renoverat i Pattaya som kan ge hint om vad det kostar. 

Det finns en del billiga condos runt om i Pattaya. Tänkte om man köper en billigt och gör den skitfin så kan man bo billigt och bra:-)

Skulle vara skönt att ha ett ställe att parkera badbyxor på

Enligt han jag hyrde av nu i vintras så är den condon renoverad för ca 200.000 bath... Och då är det med möbler å allting, riktiga avloppsrör å sånt till toaletten, alltså större rör som vi har typ i Sverige... Den condon är helrenoverad från golv till tak... Plus att dom rivit väggen mellan rum och balkong då.. Om detta är en siffra som stämmer eller inte kan jag inte svara på, utan det var vad hyresvärden sa till mig...

Men det finns lite bygghandlar på Dark Side iaf såg jag när jag bodde där och dom har bra priser så tror det går renovera en condo för skapliga pengar.

 

En annan grej jag hört ryktas om och som jag inte kan bekräfta är att som farang får man inte renovera/bygga på balkongen. Man får ju äga condo å så, men bara renovera inomhus typ... Ska man t.ex bygga eller fixa på balkongen måste man ha thai människor till det... Låter lite konstigt men Thailand e ju Thailand, så blir inte förvånad om det skulle vara så =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte dubbla pengen och köpa en ny fräsch med havsutsikt

Ja eller lägga ännu mera pengar och köpa en 2rummare. Nä det är lite spån bara. Och jag är inte rik heller för den delen. Tänkte om man kunde få en riktigt fin liten lägenhet för 150-200 tusen svenska. Skön säng bra tv bra litet pentry energi och effektiv AC, osv. Egen stil helt enkelt. Visst hittar man en fin lya som man inte behöver fixa till rätt pris så få.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Skulle jag köpa blir det nära beachen så det svalkar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bott där 5 gånger. Varav nu i vintras 5 mån. Och dom fina condosarna är fina och dom sunkiga e ju sunkiga... Så är det ju... Men köper du en sunkig condo och renoverar den som du vill ha den så har du ju en fin condo. Området i sig är lugnt och skönt, finns allt man behöver där inne. Massage, salonger, resebyråer, resturanger, tvättstugor, småaffärer, barer, 2 swimmingpoolar m.m. m.m. m.m. 

Har aldrig vart med om bråk och stök inne på området, oftast tyst efter kl 22 om det inte är någon speciell fest, typ födelsedag eller så, men det är väldigt sällan dom har det där inne utan det brukar firas på andra ställen. 

Priser på vad det kan kosta att renovera vet jag inte, men condos finns från 200.000 bath och upp till 1,5 mille inne på Nirun. 

 

Kolla detta inlägget på min blogg så ser du lite bilder på min condo jag hyrde i vintras.. Men här har dom slagit bort väggen till balkongen och gjort condon lite större istället. Men jag vill ha balkong i forsättningen för matlagning å så slipper man röka inomhus. 

 

http://jimdrake.blogg.se/2013/january/kalas.html

 

Tycker inte att det ser speciellt ruffigt ut på dina bilder av området och lägenheten är ju jättefin.

Får man fråga vad du betalade i hyra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666
Tycker inte att det ser speciellt ruffigt ut på dina bilder av området och lägenheten är ju jättefin.

Får man fråga vad du betalade i hyra?

Nä jag tycker inte det är några fel där... Det ända jag saknade var balkongen. Hyrorna där ligger mellan 3000-6000 bath i månaden och i stora huset (lite större condos med kök) mellan 6000-10000 bath...

Jag gav 5000 för min condo. Å det tycker jag e helt okej per månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä jag tycker inte det är några fel där... Det ända jag saknade var balkongen. Hyrorna där ligger mellan 3000-6000 bath i månaden och i stora huset (lite större condos med kök) mellan 6000-10000 bath...

Jag gav 5000 för min condo. Å det tycker jag e helt okej per månad.

Ja det är bra pris. Tycker jag med. Men balkong och kök vill jag ha.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666

Ja det är bra pris. Tycker jag med. Men balkong och kök vill jag ha.

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Ja det var synd att jag inte har med mig min andra hårddisk i lastbilen men bilder från förra årets condo. Kanon fin med kök och allting... Balkong ut över swimmingpoolen... 6000 bath i månaden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var synd att jag inte har med mig min andra hårddisk i lastbilen men bilder från förra årets condo. Kanon fin med kök och allting... Balkong ut över swimmingpoolen... 6000 bath i månaden...

Ja det blir skillnad när man bor en bit från stranden. Jag bodde i ViewTallay5 för 15000-Thb. 48kvm. Men den var tokfin..

Du får väl slänga ut bilderna när du kommer åt disken. Kul att se. Så här såg min ut. 

Men jag får nog inga lån att köpa nått för så jag måste kontantköpa om jag ska äga nått

Men som sagt köpa nått billigt och göra fint. 

 

Skulle vara skoj att veta lite vad folk har fått betala för renoveringar.

 

post-7723-0-78208900-1367757162.jpg

post-7723-0-66479800-1367757167.jpg

post-7723-0-78208900-1367757162.jpg

post-7723-0-66479800-1367757167.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och fluktar runt på condos i Pattaya. Är det någon som har renoverat och har en aning om vad det kostar. T ex för att bygga ett mindre pentry. Måla om ett rum. Installera AC Eller renovera ett badrum. 

Sugen på att köpa en riktig billig Condo. Typ Nirun Condo för. 500 000 typ Men dom har ofta inget kök i den prisklassen. 

Någon som vet var det finns någon byggaffär med färg ,golv etc?

Så någon som har renoverat kan väl hinta om vad det kostar.

Tackar på förhand

Gustav

Tjenare Gustav. Jag har ju träffat dig hos Maitans nån gång och har för mig att du är rena ungdomen, i alla fall jämfört med mig.

Hur många kvadrat får du för 500 000 bath och får du plats för ett pentry där om du nu skulle renovera ?

 

Själv är jag fastboende i Pattaya sen fem år men tycker ändå att det är lugnast att hyra ett hus eftersom hyrorna är så billiga.

 

Vis av egen erfarenhet så är det bäst ifall man plötsligt får en stökig granne som flyttar in bredvid. Då det hände var i alla fall jag jäkligt glad att jag att jag var hyresgäst och inte ägare till huset vi bodde i.

 

Men lycka till med vad du än företar dig.

 

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Gustav. Jag har ju träffat dig hos Maitans nån gång och har för mig att du är rena ungdomen, i alla fall jämfört med mig.

Hur många kvadrat får du för 500 000 bath och får du plats för ett pentry där om du nu skulle renovera ?

 

Själv är jag fastboende i Pattaya sen fem år men tycker ändå att det är lugnast att hyra ett hus eftersom hyrorna är så billiga.

 

Vis av egen erfarenhet så är det bäst ifall man plötsligt får en stökig granne som flyttar in bredvid. Då det hände var i alla fall jag jäkligt glad att jag att jag var hyresgäst och inte ägare till huset vi bodde i.

 

Men lycka till med vad du än företar dig.. H

 

 

Fritz..

Hej Fritz jag jag kommer ihåg dig, 

Ja runt 25 -30 kvm verkar det som. Inte bara i nirun condo det finns andra ställen men t ex Majestic i Jomtien. Jag kollar runt lite och funderar Äger en liten etta i södertälje på 18kvm där har jag rikigt kök. Ok rummet blir inte så stort men kök finns. Har hyrt i Jomtien en 25kvm och den hade ett liten kök i hallen när man kom in. Kallas inte kök och inte trinet men du vet nog vad jag menar. Ja om man köper kontant så losar man räntan på kapital. Sedan har man en avgift till föreningen. Men den brukar inte vara många kronor. Så en bostadkostnad på ca 500:- svenska kronor i månaden.  Kan man bo billigare?

post-7723-0-01702100-1367764485.jpg

post-7723-0-01702100-1367764485.jpg

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Äger en liten etta i södertälje på 18kvm där har jag rikigt kök. Ok rummet blir inte så stort men kök finns. 

 

Jag inser att jag börjar bli gammal. Mitt första egna boende var på 28 kvadrat om jag inte minns fel och det tyckte jag var trångt.

Men nu bor du på 18 kvadrat där det finns kök.och Jimmy666 eller vad han nu heter bor i en lastbil när han är i Sverige och jobbar.

Jag är helt klart imponerad ! :thumbsup:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag inser att jag börjar bli gammal. Mitt första egna boende var på 28 kvadrat om jag inte minns fel och det tyckte jag var trångt.

Men nu bor du på 18 kvadrat där det finns kök.och Jimmy666 eller vad han nu heter bor i en lastbil när han är i Sverige och jobbar.

Jag är helt klart imponerad ! :thumbsup:

 

Fritz..

Nä den får grabben ha. Jag bor i husvagn!:-)  Det är när man blir gammal som man krymper boendet! Sista boendet blir träfracken. :-)  Bor inte du på södra sidan (dark side)? Hur långt kontrakt har du skaffat på ditt boende? Ett år eller tills du har tröttnat?

//Gustav

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666

Jag inser att jag börjar bli gammal. Mitt första egna boende var på 28 kvadrat om jag inte minns fel och det tyckte jag var trångt.

Men nu bor du på 18 kvadrat där det finns kök.och Jimmy666 eller vad han nu heter bor i en lastbil när han är i Sverige och jobbar.

Jag är helt klart imponerad ! :thumbsup:

Fritz..

Etta med ratt ;)... Går utmärkt med 4-5 kvadrat :)

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

bodde nära poolen! mycket otrevligt folk i området där, knarklangare, lånehajar och alkade thaiar! kanske bättre på andra ställen på området. invändigt: stinkande äcklig toa, ofta strömavbrott, ofa som det inte fanns vatten! vet folk som bor där och trivs, men aaldrig mer för mej!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...