Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

skåneljungen

Har nu kommit fram till Bangkok. Dreamlinern var helt okey. Tyckte det var verkens bättre eller sämre än något annat plan. Jag är 188 lång och 114 pannor och jag satt helt okey. Bra med film och musik i displayen. Du beställde mat och dricka direkt i displayen och sen kom dom på 1-2 min med beställningen. Klart godkänt.

Reser gärna med Norrmännen igen

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I samband med strulet på Arlanda i går tvingades folk vänta i värmen i timmar på Norwegians plan i Barcelona.

En passagerare berättar att inte ens föräldrar kunde få vatten till sina barn.

 

Har inte Norwegian lärt sig något av kritiken som varit uppe förut?

Tävlar de med Ryan om att bli de största skitstövlarna både i luften och på marken?

 

Jag blir mera och mera skeptisk till om "Dreamliner upplevelsen" är något man bör undvika.

 

 

Fick ni vatten eller kaffe?

- Nej, vi har inte erbjudits något. Vissa föräldrar har bett om vatten till deras barn och andra passagerare har också börjat fråga efter vatten.

Personalen har svarat att det säljs och att alla måste betala för det

 

Från dagens SvD

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om barnen var törstiga, varför köpte föräldrar inte vatten eller läsk åt dem? Istället för att kontakta media.

Jävligt enkelt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om barnen var törstiga, varför köpte föräldrar inte vatten eller läsk åt dem? Istället för att kontakta media.

Jävligt enkelt tycker jag.

 

De hade säkert köpt vatten på ett Thaiplan och historien berättar inte heller om de gjorde det på Norwegian.

Det framgår inte heller om vem som kontaktat vem eller om föräldrar överhuvudtaget kontaktat nån.

 

Däremot framgår det tydligt att du missade poängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot framgår det tydligt att du missade poängen.

Då kanske Du är så snäll och berättar poängen då?

 

jag citerar en bit från artikeln:

Ändrades av Loikkari
Link to comment
Dela på andra sajter

Då kanske Du är så snäll och berättar poängen då?

 

Jag kan fetmarkera det som gick att läsa i inlägget. Håll tillgodo.

 

 

Fick ni vatten eller kaffe?

- Nej, vi har inte erbjudits något. Vissa föräldrar har bett om vatten till deras barn och andra passagerare har också börjat fråga efter vatten.

Personalen har svarat att det säljs och att alla måste betala för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Juh, jag fattar att vissa passagerare hade frågat personalen om vatten och personalen hade svarat att det finns att köpa? Alltså man meilar SvD hellre än lägger ut 30 spänn för att släcka barnens törst. Hör Du, luktar lite scandal sökande Bara för att kunn svartmåla Norski.Jag skulle ha köpt vatten åt ungen o varit tyst.

 

Sen är det ju ett specielt händelse, kanske hade man inte reserverat så mycket vatten ombord, men beordats till palttan därborta utan koll på helheten och hur länge stoppet varar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Juh, jag fattar att vissa passagerare hade frågat personalen om vatten och personalen hade svarat att det finns att köpa? Alltså man meilar SvD hellre än lägger ut 30 spänn för att släcka barnens törst. Hör Du, luktar lite scandal sökande Bara för att kunn svartmåla Norski.Jag skulle ha köpt vatten åt ungen o varit tyst.

 

Sen är det ju ett specielt händelse, kanske hade man inte reserverat så mycket vatten ombord, men beordats till palttan därborta utan koll på helheten och hur länge stoppet varar.

 

Efter timmars väntan i ett varmt plan och sedan ännu flera timmar på själva flygresan gissar du att de inte köpte vatten till sina barn.

Din gissning tyder på att du inte har några själv.

 

Jag tycker det är bra att det kommer fram att Norwegian under extraordinarie omständigheter utan AC i ett varmt plan

som de tvingar passagerarna att vänta i timmar i - inte kan bjussa ens barnen på vatten.

 

Om de eller andra barn skulle bli sjuka på en annan resa kan man undra vad en filt eller ett vänligt ord kommer att kosta.

Norwegian lämnar förstås inte ut prislistor på sånt, så passagerarnas berättelser är enda möjligheten att få reda på det.

 

Därför finns den här tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan var ju inte om jag har barn eller ej. Utan att hela tramset är så typiskt svenkst knäll om ingenting. När man rör sig ute i världen tar man medvetet risken, om litet men ändock att man kan hamna i situationer man inte har räknat med. Nu var ju inte felet hos flygbolaget ens, utan helt annanstans. Kanske har Barcelona behövt rören till en kommende flygplan och därför beordat dem till take off kön. Vi vet inte helheten och alla detaljer om saken. Sen att man flyger Barcelona- Arlanda som tar ca 4 timmar borde man i vanlig fall ha förberedd sig med vatten ifall man inte vill köpa det ombord, eller inte har råd, för man är ju medveten att drickat kostar på deras flyg. Så hur man än vänder och vrider på detta är det bara trams De ska veta hut.

 

Nu ör ja törstig,kommer Du med vatten Moritz? Annars mailar jag aftonbladet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen en smäll i ansiktet för många att åka lågprisflyg, bara att inse att inget ingår förutom en liten ynklig pall/stol att sitta på, allt annat kostar på lågprisflyg, på dessa typ Ryan-Air, Norwgian etc etc.

 

Patetiskt att se att folk tydligen väntat sig någon luxuös upplevelse bara för det är ett nytt flygplan. 

 

Kan inte fatta att det ska vara så svårt att förstå, man får helt enkelt vad man betalar för!

 

Men jag betvivlar inte att servicen kan var ok på tex Norwegian, om man nu vill betala.det är ju det de lever på!

 

post-3210-0-62035600-1376806099.png

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu kommit fram till Bangkok. Dreamlinern var helt okey. Tyckte det var verkens bättre eller sämre än något annat plan. Jag är 188 lång och 114 pannor och jag satt helt okey. Bra med film och musik i displayen. Du beställde mat och dricka direkt i displayen och sen kom dom på 1-2 min med beställningen. Klart godkänt.

Reser gärna med Norrmännen igen

Mvh

Skåneljungen

Föredömlig rapportering :thumbsup:.

Ha nu en skön semester.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu kommit fram till Bangkok. Dreamlinern var helt okey. Tyckte det var verkens bättre eller sämre än något annat plan. Jag är 188 lång och 114 pannor och jag satt helt okey. Bra med film och musik i displayen. Du beställde mat och dricka direkt i displayen och sen kom dom på 1-2 min med beställningen. Klart godkänt.

Reser gärna med Norrmännen igen

Mvh

Skåneljungen

 

Var det wifi på planet?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen en smäll i ansiktet för många att åka lågprisflyg, bara att inse att inget ingår förutom en liten ynklig pall/stol att sitta på, allt annat kostar på lågprisflyg, på dessa typ Ryan-Air, Norwgian etc etc.

 

Patetiskt att se att folk tydligen väntat sig någon luxuös upplevelse bara för det är ett nytt flygplan. 

 

Kan inte fatta att det ska vara så svårt att förstå, man får helt enkelt vad man betalar för!

 

Men jag betvivlar inte att servicen kan var ok på tex Norwegian, om man nu vill betala.det är ju det de lever på!

 

Bra inlägg fast när det gäller just Norwegian är de inte speciellt billiga

 

I många fall dyrare än Qatar, Etihad eller Turkish när man tar med kostnaderna för deras såkallade "service paket"

dvs självklarheter som bagage och mat. 1200 spänn för en resa och så har de mage att prata om upplevelse.

 

Så ett glas vatten till barn eller för den sakens vuxna är inte för mycket att begära när man betalar samma eller mera.

Man bör ju få vad man betalar för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att snåla på vatten är ju snudd på kriminellt. Att ta betalt för alkohol är ju ok om biljettpriset är lågt.

huvet ner i sanden och rumpan upp i skyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra inlägg fast när det gäller just Norwegian är de inte speciellt billiga

 

I många fall dyrare än Qatar, Etihad eller Turkish när man tar med kostnaderna för deras såkallade "service paket"

dvs självklarheter som bagage och mat. 1200 spänn för en resa och så har de mage att prata om upplevelse.

 

Så ett glas vatten till barn eller för den sakens vuxna är inte för mycket att begära när man betalar samma eller mera.

Man bör ju få vad man betalar för.

Exakt, just därför ska man vara observant när man köper en "lågprisprodukt", samt vara medveten om vad man köper och ställa sina krav efter det.

Alla säljer sina produkter för så mycket man kan just för stunden, det gäller såväl grönsakshandlare, budgetflygbolag och damerna i lampaffären, alla anpassar sig till marknaden!

Tillgång och efterfrågan, styr det mesta av våra liv.även de tjänster vi själva tillhandahåller våra arbetsgivare/kunder.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, just därför ska man vara observant när man köper en "lågprisprodukt", samt vara medveten om vad man köper och ställa sina krav efter det.

Alla säljer sina produkter för så mycket man kan just för stunden, det gäller såväl grönsakshandlare, budgetflygbolag och damerna i lampaffären, alla anpassar sig till marknaden!

Tillgång och efterfrågan, styr det mesta av våra liv.även de tjänster vi själva tillhandahåller våra arbetsgivare/kunder.

 

Inte lätt att vara observant - det är ju i efterhand man vet.

Inte misstänker man väl att vatten är en dyrbar bristvara när man betalar 6000 för resan med Norwegian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur många som fick utlösning av att flyga med Norwegian och allt bedyrande om hur fantastisk det är att 

flyga med de.

För min del så kommer det att vara Thai, Turkish eller annat bolag där allt ingår.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker man Thai så behöver man inte tjafsa så här.

 

Klokt inlägg, men Thai har väl sin egen tråd.

Denna handlar om Norwegian.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt att vara observant - det är ju i efterhand man vet.

Inte misstänker man väl att vatten är en dyrbar bristvara när man betalar 6000 för resan med Norwegian.

 

Tror nog det är ganska välkänt att Norwegian är ett lågprisbolag, de har ju profilerat sig så sedan de startade.

 

Och 6000 är ju fruktansvärt billigt, vill minnas att man blev glad om man hittade en resa för 6000 för 10 år sedan, priserna har ju inte stigit, snarare tvärt om.

 

Jag vidhåller att folk är fruktansvärt godtrogna och okunniga(opålästa, de ska lära sig att läsa MPR före de reser :) )

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati

Då får det bli Aeroflot som har över 20 tum i economy.

ja flog senast med dom för 10 dagar sedan

 

helt ok! gillar inte flygplatsen I moskva dock

 

men vad gör man inte för att spara några tusen

 

thai går bort då dom är allt för dyra, när bokningen börjar I Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Klokt inlägg, men Thai har väl sin egen tråd.

Denna handlar om Norwegian.

Känner till att Thai har en egen tråd viktigpetter.Om du nu är så viktig så kommer du att få citera ihjäl dig.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar hur många som fick utlösning av att flyga med Norwegian och allt bedyrande om hur fantastisk det är att 

flyga med de.

För min del så kommer det att vara Thai, Turkish eller annat bolag där allt ingår.  

Får du ofta utlösning när du flyger?

Tänk på oss andra stanna hemma.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner till att Thai har en egen tråd viktigpetter.Om du nu är så viktig så kommer du att få citera ihjäl dig.

 

Vad trevlig du verkar vara.

Godmorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte lätt att vara observant - det är ju i efterhand man vet.

Inte misstänker man väl att vatten är en dyrbar bristvara när man betalar 6000 för resan med Norwegian.

 

Undrar hur många som gick genom hela Norwegians hemsida och läste på vad som gäller verkligen utan att bara koncentrera sig på 

det inte så låga priset.

https://www.norwegian.com/Global/global/Menu/SkyMenuNOSEDK.pdf

 

https://www.norwegian.com/se/kundeservice/Reiseinformasjon/bagasje/

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...