Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Någon som tror att  Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner kommer att bli start klara till premiären

Stockholm-Bangkok,när nu den var (slutet av  maj tror jag)

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Soengsang
Någon som tror att  Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner kommer att bli start klara till premiären

Stockholm-Bangkok,när nu den var (slutet av  maj tror jag)

jrk

 

Nej jag TROR inte de levereras och kan flygas i slutet av maj.

Men produktionen är tydligen i full gång.

 

http://www.di.se/artiklar/2013/4/22/dreamliner-snart-klar-for-leverans/

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987

Det är väl uteslutet att de kommer upp i luften på en resa Oslo/Sthlm - BKK den närmaste tiden då de har flygförbud att flyga över vatten i dagsläget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Det är väl uteslutet att de kommer upp i luften på en resa Oslo/Sthlm - BKK den närmaste tiden då de har flygförbud att flyga över vatten i dagsläget.

 

Flygförbudet gäller resa över vatten med mer än en timmes flygtid tillbaka till flygplats på land tror jag så till BKK är inga problem. Men till New York blir det värre

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ju visserligen att produktionen har fortgått trots flygförbudet så planet blir nog klart i tid men frågan är ur de ska kunna flyga det från Seattle till Skandinavien om flygförbudet över vatten kvarstår?

 

Fast kanske det går, Seattle-Nån obskyr flygplats på Kanadas västkust-Grönland-Island-Färöarna-Skottland-England-och över kanalen där till Fastlandet. 

 

Nu har de ju redan hyrt in kapacitet men jag tror inte att Boeing är intresserade av att en av deras Dreamliner kunder ska behöva flyga med en Airbus om planet är fullt "friskförklarat" av myndigheterna?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Flygförbudet gäller resa över vatten med mer än en timmes flygtid tillbaka till flygplats på land tror jag så till BKK är inga problem. Men till New York blir det värre

Indiska oceanen då? skall de flyga runt den då? och hur dyrt blir inte den omvägen?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Tror ju visserligen att produktionen har fortgått trots flygförbudet så planet blir nog klart i tid men frågan är ur de ska kunna flyga det från Seattle till Skandinavien om flygförbudet över vatten kvarstår?

 

Fast kanske det går, Seattle-Nån obskyr flygplats på Kanadas västkust-Grönland-Island-Färöarna-Skottland-England-och över kanalen där till Fastlandet. 

 

Nu har de ju redan hyrt in kapacitet men jag tror inte att Boeing är intresserade av att en av deras Dreamliner kunder ska behöva flyga med en Airbus om planet är fullt "friskförklarat" av myndigheterna?

 

Då är det väl bättre att ta vägen över Ryssland?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Indiska oceanen då? skall de flyga runt den då? och hur dyrt blir inte den omvägen?

 

Vad skall dom ut över den och göra ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Vad skall dom ut över den och göra ?

 

Lite i kanten är de i alla fall och naggar när de flyger över Bengalbukten, men jag tror de klarar det med max 1h...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Lite i kanten är de i alla fall och naggar när de flyger över Bengalbukten, men jag tror de klarar det med max 1h...

 

Utan tvekan

 

post-3404-0-83196400-1367651861.gif

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Utan tvekan

 

attachicon.gifmap.gif

 

Det där är inte riktigt hela sanningen, har du aldrig följt kartan i en direkt flight från Sthlm, och då sett att det går en bit över just Bengalbukten, mellan Indien och Myanmar..jag fick min middag där just över havet för en vecka sedan, och har så fått många gånger med TG960?...trodde du var mer påläst och observant än att hänvisa till den karta du gör!

 

Kör en uppspelning på tex flightradar24 så får du se vilken väg tex TG 960/961 flyger....och det är ca 1h över hav/Indiska oceanen/Bengaliska bukten!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Någon som tror att  Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner kommer att bli start klara till premiären

Stockholm-Bangkok,när nu den var (slutet av  maj tror jag)

Det tror jag har åkt inrikes med dom nu ock har bestält full rutt till Bkkk i sept/quote]

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

 

Har du flugit inrikes med B787-8 / Norwegian ? ? ? ? ? ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det där är inte riktigt hela sanningen, har du aldrig följt kartan i en direkt flight från Sthlm, och då sett att det går en bit över just Bengalbukten, mellan Indien och Myanmar..jag fick min middag där just över havet för en vecka sedan, och har så fått många gånger med TG960?...trodde du var mer påläst och observant än att hänvisa till den karta du gör!

Kör en uppspelning på tex flightradar24 så får du se vilken väg tex TG 960/961 flyger....och det är ca 1h över hav/Indiska oceanen/Bengaliska bukten!

Den lilla bit dom flyger över vattnet längs kusten från Bangladesh och Myanmar samt från floddeltat söder om Rangoon in över myanmars östkust är så otroligt kort relativt så den är väl inte så mycket att bråka om för du vet ju uppenbart att den inte påverkar

Så varför älta för ältandets skull med en massa subtila spydigheter

Ger det dig något i tillfredsställelse att hålla på så eller är det något personligt ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Den lilla bit dom flyger över vattnet längs kusten från Bangladesh och Myanmar samt från floddeltat söder om Rangoon in över myanmars östkust är så otroligt kort relativt så den är väl inte så mycket att bråka om för du vet ju uppenbart att den inte påverkar

Så varför älta för ältandets skull med en massa subtila spydigheter

Ger det dig något i tillfredsställelse att hålla på så eller är det något personligt ?

 

Nja nu var det ju du som påstod att man ej flyger över öppet hav, rätt ska väl vara rätt..annars är du ju expert att anmärka på småsaker, ofta riktiga anmärkningar förvisso.

Så endera flyger man över öppet hav eller så gör man det inte!

 

Jag förstår att det kan vara jobbigt för dig att ha fel ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Nja nu var det ju du som påstod att man ej flyger över öppet hav, rätt ska väl vara rätt..annars är du ju expert att anmärka på småsaker, ofta riktiga anmärkningar förvisso.

Så endera flyger man över öppet hav eller så gör man det inte!

 

Jag förstår att det kan vara jobbigt för dig att ha fel :wink:

 

Nej. Jag reagerade på att olle använde "ut över indiska oceanen" och som om det skulle påverka eftersom vi redan innan rett ut att flygning över hav med mer än en timme till flygplats var kriteriet för flygförbudet vilket även du vet men ända skall du på och tjafsa helt i onödan vilket verkar ge dig någon slags personlig tillfredsställelse

 

Så endera flyger man över hav med mer än en timme till flygplats och då är det inte OK eller så är det mindre än en timme till flygplats och då är det inte intressant. Samma som att flyga biten över Östersjön vilket heller då inte är intressant samt vissa bitar över de stor sjöarna i Ryssland etc vilket ej heller är intressant men ändå skall du tvångsmässigt på och hacka trots att du själv vet att det enbart är för hackandets skull

 

Lite sjukt..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Nej. Jag reagerade på att olle använde "ut över indiska oceanen" och som om det skulle påverka eftersom vi redan innan rett ut att flygning över hav med mer än en timme till flygplats var kriteriet för flygförbudet vilket även du vet men ända skall du på och tjafsa helt i onödan vilket verkar ge dig någon slags personlig tillfredsställelse

 

Så endera flyger man över hav med mer än en timme till flygplats och då är det inte OK eller så är det mindre än en timme till flygplats och då är det inte intressant. Samma som att flyga biten över Östersjön vilket heller då inte är intressant samt vissa bitar över de stor sjöarna i Ryssland etc vilket ej heller är intressant men ändå skall du tvångsmässigt på och hacka trots att du själv vet att det enbart är för hackandets skull

 

Lite sjukt..

 

Nu var det ju inget "hackande" utan endast en tillrättavisning pga av ditt hackande på den som skrev att man bla flög över Indiska oceanen, varför inte anmärka på felaktig information.

 

Acceptera en tillrättavisning och att du onödigt lade energi på att publicera en värdelös karta, som var totalt felaktig!

 

Nog om detta nu.

 

Ha en bra dag!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Nu var det ju inget "hackande" utan endast en tillrättavisning pga av ditt hackande på den som skrev att man bla flög över Indiska oceanen, varför inte anmärka på felaktig information.

 

Acceptera en tillrättavisning och att du onödigt lade energi på att publicera en värdelös karta, som var totalt felaktig!

 

Nog om detta nu.

 

Ha en bra dag!!

 

Du kan helt enkelt inte låta bli märker jag...

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Nej. Jag reagerade på att olle använde "ut över indiska oceanen" och som om det skulle påverka eftersom vi redan innan rett ut att flygning över hav med mer än en timme till flygplats var kriteriet för flygförbudet vilket även du vet men ända skall du på och tjafsa helt i onödan vilket verkar ge dig någon slags personlig tillfredsställelse

 

Så endera flyger man över hav med mer än en timme till flygplats och då är det inte OK eller så är det mindre än en timme till flygplats och då är det inte intressant. Samma som att flyga biten över Östersjön vilket heller då inte är intressant samt vissa bitar över de stor sjöarna i Ryssland etc vilket ej heller är intressant men ändå skall du tvångsmässigt på och hacka trots att du själv vet att det enbart är för hackandets skull

 

Lite sjukt..

Den "lilla" biten över indiska oceanen i dagens flygrutt är hur lång? har du flyghamnar inom 1h med dagens flygrutt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu går det och flyga en nordligare rutt som Thaiair gjorde en tag och då passerar man endast Östersjön

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Nu går det och flyga en nordligare rutt som Thaiair gjorde en tag och då passerar man endast Östersjön

 

Men det är inte den senaste tiden normala rutt, som faktiskt går över indiska oceanen....en liten bit.

Jag vet mig aldrig ha åkt den mer nordliga rutten med TG.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Men det är inte den senaste tiden normala rutt, som faktiskt går över indiska oceanen....en liten bit.

Jag vet mig aldrig ha åkt den mer nordliga rutten med TG.

Dom gjorde det ett tag när det var nått tjaffs i Pakistan. Då passerade de även Mt Everst

 

Tror nog att Norwegian anpassar sin flygrutt efter förhållandet för de behöver ju inte följa Thaiairs rutt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Den "lilla" biten över indiska oceanen i dagens flygrutt är hur lång? har du flyghamnar inom 1h med dagens flygrutt?

 

Flygresan brukar gå över Calcutta och Rangoon och mellan dessa platser är det ca 100 mil

 

Ett plan av 747-typ flyger ca 950-970 km/h på ca 33000 fot

 

Om man räknar en punkt absolut mitt emellan dom så blir flygtiden ca 35 minuter till var och en av dom så ja, det är inga problem

 

Avstånd till land oavsett flygplats när dom passerar bengaliska bukten är ca 10 mil

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Dom gjorde det ett tag när det var nått tjaffs i Pakistan. Då passerade de även Mt Everst

 

Tror nog att Norwegian anpassar sin flygrutt efter förhållandet för de behöver ju inte följa Thaiairs rutt

 

Jo så var det nog, mins också så...men det har inte varit den vanliga vägen de senaste åren.

 

Norwegian får nog finna sig att använda de flygkorridorer som är aktuella för tillfället, och har de då samma avgångsort och destination som tex Thai, då får de nog också finna sig i att ta samma väg, det är inget som flygbesättningen styr över..förutom avvikelser pga väder eller andra ev hinder.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

olle123987
Flygresan brukar gå över Calcutta och Rangoon och mellan dessa platser är det ca 100 mil

 

Ett plan av 747-typ flyger ca 950-970 km/h på ca 33000 fot

 

Om man räknar en punkt absolut mitt emellan dom så blir flygtiden ca 35 minuter till var och en av dom så ja, det är inga problem

 

Avstånd till land oavsett flygplats när dom passerar bengaliska bukten är ca 10 mil

Tack, jag var osäker och orkade inte googla själv, men nu vet jag, men vet flygbolaget Norwegian detta? kanske du kunde informera dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...