jrk Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Någon som tror att Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner kommer att bli start klara till premiären Stockholm-Bangkok,när nu den var (slutet av maj tror jag) jrk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Någon som tror att Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner kommer att bli start klara till premiären Stockholm-Bangkok,när nu den var (slutet av maj tror jag) jrk Nej jag TROR inte de levereras och kan flygas i slutet av maj. Men produktionen är tydligen i full gång. http://www.di.se/artiklar/2013/4/22/dreamliner-snart-klar-for-leverans/ Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Det är väl uteslutet att de kommer upp i luften på en resa Oslo/Sthlm - BKK den närmaste tiden då de har flygförbud att flyga över vatten i dagsläget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Det är väl uteslutet att de kommer upp i luften på en resa Oslo/Sthlm - BKK den närmaste tiden då de har flygförbud att flyga över vatten i dagsläget. Flygförbudet gäller resa över vatten med mer än en timmes flygtid tillbaka till flygplats på land tror jag så till BKK är inga problem. Men till New York blir det värre Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Tror ju visserligen att produktionen har fortgått trots flygförbudet så planet blir nog klart i tid men frågan är ur de ska kunna flyga det från Seattle till Skandinavien om flygförbudet över vatten kvarstår? Fast kanske det går, Seattle-Nån obskyr flygplats på Kanadas västkust-Grönland-Island-Färöarna-Skottland-England-och över kanalen där till Fastlandet. Nu har de ju redan hyrt in kapacitet men jag tror inte att Boeing är intresserade av att en av deras Dreamliner kunder ska behöva flyga med en Airbus om planet är fullt "friskförklarat" av myndigheterna? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Flygförbudet gäller resa över vatten med mer än en timmes flygtid tillbaka till flygplats på land tror jag så till BKK är inga problem. Men till New York blir det värre Indiska oceanen då? skall de flyga runt den då? och hur dyrt blir inte den omvägen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Tror ju visserligen att produktionen har fortgått trots flygförbudet så planet blir nog klart i tid men frågan är ur de ska kunna flyga det från Seattle till Skandinavien om flygförbudet över vatten kvarstår? Fast kanske det går, Seattle-Nån obskyr flygplats på Kanadas västkust-Grönland-Island-Färöarna-Skottland-England-och över kanalen där till Fastlandet. Nu har de ju redan hyrt in kapacitet men jag tror inte att Boeing är intresserade av att en av deras Dreamliner kunder ska behöva flyga med en Airbus om planet är fullt "friskförklarat" av myndigheterna? Då är det väl bättre att ta vägen över Ryssland? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Indiska oceanen då? skall de flyga runt den då? och hur dyrt blir inte den omvägen? Vad skall dom ut över den och göra ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Vad skall dom ut över den och göra ? Lite i kanten är de i alla fall och naggar när de flyger över Bengalbukten, men jag tror de klarar det med max 1h... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Lite i kanten är de i alla fall och naggar när de flyger över Bengalbukten, men jag tror de klarar det med max 1h... Utan tvekan Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 (ändrad) Utan tvekan map.gif Det där är inte riktigt hela sanningen, har du aldrig följt kartan i en direkt flight från Sthlm, och då sett att det går en bit över just Bengalbukten, mellan Indien och Myanmar..jag fick min middag där just över havet för en vecka sedan, och har så fått många gånger med TG960?...trodde du var mer påläst och observant än att hänvisa till den karta du gör! Kör en uppspelning på tex flightradar24 så får du se vilken väg tex TG 960/961 flyger....och det är ca 1h över hav/Indiska oceanen/Bengaliska bukten! Ändrades Maj 4, 2013 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad clion Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Någon som tror att Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner kommer att bli start klara till premiären Stockholm-Bangkok,när nu den var (slutet av maj tror jag) Det tror jag har åkt inrikes med dom nu ock har bestält full rutt till Bkkk i sept/quote] När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser... Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång. Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Har du flugit inrikes med B787-8 / Norwegian ? ? ? ? ? ? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 (ändrad) Det där är inte riktigt hela sanningen, har du aldrig följt kartan i en direkt flight från Sthlm, och då sett att det går en bit över just Bengalbukten, mellan Indien och Myanmar..jag fick min middag där just över havet för en vecka sedan, och har så fått många gånger med TG960?...trodde du var mer påläst och observant än att hänvisa till den karta du gör! Kör en uppspelning på tex flightradar24 så får du se vilken väg tex TG 960/961 flyger....och det är ca 1h över hav/Indiska oceanen/Bengaliska bukten! Den lilla bit dom flyger över vattnet längs kusten från Bangladesh och Myanmar samt från floddeltat söder om Rangoon in över myanmars östkust är så otroligt kort relativt så den är väl inte så mycket att bråka om för du vet ju uppenbart att den inte påverkar Så varför älta för ältandets skull med en massa subtila spydigheter Ger det dig något i tillfredsställelse att hålla på så eller är det något personligt ? Ändrades Maj 4, 2013 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Den lilla bit dom flyger över vattnet längs kusten från Bangladesh och Myanmar samt från floddeltat söder om Rangoon in över myanmars östkust är så otroligt kort relativt så den är väl inte så mycket att bråka om för du vet ju uppenbart att den inte påverkar Så varför älta för ältandets skull med en massa subtila spydigheter Ger det dig något i tillfredsställelse att hålla på så eller är det något personligt ? Nja nu var det ju du som påstod att man ej flyger över öppet hav, rätt ska väl vara rätt..annars är du ju expert att anmärka på småsaker, ofta riktiga anmärkningar förvisso. Så endera flyger man över öppet hav eller så gör man det inte! Jag förstår att det kan vara jobbigt för dig att ha fel Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Nja nu var det ju du som påstod att man ej flyger över öppet hav, rätt ska väl vara rätt..annars är du ju expert att anmärka på småsaker, ofta riktiga anmärkningar förvisso. Så endera flyger man över öppet hav eller så gör man det inte! Jag förstår att det kan vara jobbigt för dig att ha fel Nej. Jag reagerade på att olle använde "ut över indiska oceanen" och som om det skulle påverka eftersom vi redan innan rett ut att flygning över hav med mer än en timme till flygplats var kriteriet för flygförbudet vilket även du vet men ända skall du på och tjafsa helt i onödan vilket verkar ge dig någon slags personlig tillfredsställelse Så endera flyger man över hav med mer än en timme till flygplats och då är det inte OK eller så är det mindre än en timme till flygplats och då är det inte intressant. Samma som att flyga biten över Östersjön vilket heller då inte är intressant samt vissa bitar över de stor sjöarna i Ryssland etc vilket ej heller är intressant men ändå skall du tvångsmässigt på och hacka trots att du själv vet att det enbart är för hackandets skull Lite sjukt.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Nej. Jag reagerade på att olle använde "ut över indiska oceanen" och som om det skulle påverka eftersom vi redan innan rett ut att flygning över hav med mer än en timme till flygplats var kriteriet för flygförbudet vilket även du vet men ända skall du på och tjafsa helt i onödan vilket verkar ge dig någon slags personlig tillfredsställelse Så endera flyger man över hav med mer än en timme till flygplats och då är det inte OK eller så är det mindre än en timme till flygplats och då är det inte intressant. Samma som att flyga biten över Östersjön vilket heller då inte är intressant samt vissa bitar över de stor sjöarna i Ryssland etc vilket ej heller är intressant men ändå skall du tvångsmässigt på och hacka trots att du själv vet att det enbart är för hackandets skull Lite sjukt.. Nu var det ju inget "hackande" utan endast en tillrättavisning pga av ditt hackande på den som skrev att man bla flög över Indiska oceanen, varför inte anmärka på felaktig information. Acceptera en tillrättavisning och att du onödigt lade energi på att publicera en värdelös karta, som var totalt felaktig! Nog om detta nu. Ha en bra dag!! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Nu var det ju inget "hackande" utan endast en tillrättavisning pga av ditt hackande på den som skrev att man bla flög över Indiska oceanen, varför inte anmärka på felaktig information. Acceptera en tillrättavisning och att du onödigt lade energi på att publicera en värdelös karta, som var totalt felaktig! Nog om detta nu. Ha en bra dag!! Du kan helt enkelt inte låta bli märker jag... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Nej. Jag reagerade på att olle använde "ut över indiska oceanen" och som om det skulle påverka eftersom vi redan innan rett ut att flygning över hav med mer än en timme till flygplats var kriteriet för flygförbudet vilket även du vet men ända skall du på och tjafsa helt i onödan vilket verkar ge dig någon slags personlig tillfredsställelse Så endera flyger man över hav med mer än en timme till flygplats och då är det inte OK eller så är det mindre än en timme till flygplats och då är det inte intressant. Samma som att flyga biten över Östersjön vilket heller då inte är intressant samt vissa bitar över de stor sjöarna i Ryssland etc vilket ej heller är intressant men ändå skall du tvångsmässigt på och hacka trots att du själv vet att det enbart är för hackandets skull Lite sjukt.. Den "lilla" biten över indiska oceanen i dagens flygrutt är hur lång? har du flyghamnar inom 1h med dagens flygrutt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Nu går det och flyga en nordligare rutt som Thaiair gjorde en tag och då passerar man endast Östersjön “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Nu går det och flyga en nordligare rutt som Thaiair gjorde en tag och då passerar man endast Östersjön Men det är inte den senaste tiden normala rutt, som faktiskt går över indiska oceanen....en liten bit. Jag vet mig aldrig ha åkt den mer nordliga rutten med TG. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Men det är inte den senaste tiden normala rutt, som faktiskt går över indiska oceanen....en liten bit. Jag vet mig aldrig ha åkt den mer nordliga rutten med TG. Dom gjorde det ett tag när det var nått tjaffs i Pakistan. Då passerade de även Mt Everst Tror nog att Norwegian anpassar sin flygrutt efter förhållandet för de behöver ju inte följa Thaiairs rutt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Den "lilla" biten över indiska oceanen i dagens flygrutt är hur lång? har du flyghamnar inom 1h med dagens flygrutt? Flygresan brukar gå över Calcutta och Rangoon och mellan dessa platser är det ca 100 mil Ett plan av 747-typ flyger ca 950-970 km/h på ca 33000 fot Om man räknar en punkt absolut mitt emellan dom så blir flygtiden ca 35 minuter till var och en av dom så ja, det är inga problem Avstånd till land oavsett flygplats när dom passerar bengaliska bukten är ca 10 mil Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Dom gjorde det ett tag när det var nått tjaffs i Pakistan. Då passerade de även Mt Everst Tror nog att Norwegian anpassar sin flygrutt efter förhållandet för de behöver ju inte följa Thaiairs rutt Jo så var det nog, mins också så...men det har inte varit den vanliga vägen de senaste åren. Norwegian får nog finna sig att använda de flygkorridorer som är aktuella för tillfället, och har de då samma avgångsort och destination som tex Thai, då får de nog också finna sig i att ta samma väg, det är inget som flygbesättningen styr över..förutom avvikelser pga väder eller andra ev hinder. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
olle123987 Inlagd Maj 4, 2013 Dela Inlagd Maj 4, 2013 Flygresan brukar gå över Calcutta och Rangoon och mellan dessa platser är det ca 100 mil Ett plan av 747-typ flyger ca 950-970 km/h på ca 33000 fot Om man räknar en punkt absolut mitt emellan dom så blir flygtiden ca 35 minuter till var och en av dom så ja, det är inga problem Avstånd till land oavsett flygplats när dom passerar bengaliska bukten är ca 10 mil Tack, jag var osäker och orkade inte googla själv, men nu vet jag, men vet flygbolaget Norwegian detta? kanske du kunde informera dem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu