Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Stor skillnad mellan Thai och Malaysierna, Malaysierna var snorbilliga med sina biljetter.
Inte hjälpte det. Dom la ner ganska snabbt Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Seaserpent

Norwegian får första Dreamlinern i slutet av Juni

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian får första Dreamlinern i slutet av Juni

 

Länk?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ett plan kommer då och det ska dom sätta in på europarutter

Vi kommer til å beholde de to innleide maskinene inntil videre, sier Norwegian-talsmann Sandaker-Nielsen - uviss om når Dreamliner nummer 2 vil lande på norsk jord.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ANA som är den för tillfället största användaren av Dreamliner kommer börja flyga med dom i början på juni.

 

Här några observationer från en som flög med dreamliner, dock en kort tripp.

 

pros
- the enormous windows! it's actually possible to see what's going on, outside, on the other side of the plane. The view from a window seat itself is fantastic.
- cabin lighting. It's fresh and airy, with a complete natural light feeling. A great compliment to the windows.
- well designed toilets in both cabins.

cons
- this aircraft is surprisingly loud(!). I was expecting some level of whisper quiet, but this aircraft is louder than some 737s i've flown lately. Engine noise aside, the rear (economy) cabin had a horrible high pitched dog-whistle type noise throughout the whole flight. Was not expecting to have to take out my QC3s on this one, expecting an a380-like hush, but had to put them into service right away. Biz cabin doesn't seem any better - high pitched noise wasn't present there(?), but engine noise was louder. A quick google gives some backup to my impression: 
http://www.talkingpointz.com/the-787...iner-parts-5-6
- window dimmer is a bit of a gimmick. Can't see the reason to have 5 different settings, as it's super slow to react (taking minutes to go from "fully open" to "fully closed"), so it's actually not easy to see which setting you are getting. 3 settings would suffice.

 

Dom stora fönstren låter grymt och oljudet i maskinen låter mindre grymt.Läs gärna länken också för den som är intresserad.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jänkare bryr sig inte om ljud.

Dom har inte kommit dit i sin utveckling ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jänkare bryr sig inte om ljud.

Dom har inte kommit dit i sin utveckling ännu.

 

Nä, de bygger ju fortfarande HD...så mycket oljud och lite prestanda, känns liksom igen... :giggle:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och tittar efter flyg i juli och hittar premiumbiljetter med norrmännen för runt 10000:-

 

Frågan är om var det innebär?  får man sitta i business i dom inhyrda planen så borde det vara prisvärt

 

Man ger runt 9000:- för vanliga Thai biljetter på samma datum

 

Vad säger ni som är insatta?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Sitter och tittar efter flyg i juli och hittar premiumbiljetter med norrmännen för runt 10000:-

Frågan är om var det innebär? får man sitta i business i dom inhyrda planen så borde det vara prisvärt

Man ger runt 9000:- för vanliga Thai biljetter på samma datum

Vad säger ni som är insatta?

Slå till

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Synd att MD80 går i pension.

Modda en sån till långdistansflyg.

Helt djävla knäpptyst så länge man sitter på de främre raderna.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att MD80 går i pension.

Modda en sån till långdistansflyg.

Helt djävla knäpptyst så länge man sitter på de främre raderna.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Finns nyare versioner av modellen, men heter då Boing 717 har jag för mig.

Kortdistans dock.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nyare versioner av modellen, men heter då Boing 717 har jag för mig.

Kortdistans dock.

Leif

Nel men passar bra till SAS.

B 717 är DC9an (MD 80 - 91)

Hälsar pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre kabintryck? ????

En av de stora fördelarna med 787 är det HÖGRE kabintryck som de kan använda tack vare att den är byggd i compositmaterial.

Trycket i 787 motsvara trycket på 6000 fötters höjd, mot vanliga plan som tvingas ha ett lägre tryck motsvarande 7500-8000 fötter.

Boeing 787-8 Dreamliner

Dreamlinern är det mest effektiva och moderna långdistansflygplanet som finns på marknaden i dag. I tillägg till driftsfördelar har Dreamlinern en rad innovationer som kommer passagerarna väl till hand. Det invändiga lufttrycket gör att kabinmiljön blir mer likvärdigt med hur det är på marknivå, något som reducerar typiska ”jet-lag” symptom som huvud- och muskelvärk.

Luftfuktigheten är också högre, något som reducerar torra ögon och torr hud. Flygplanet är konstruerat på ett sådant sätt att turbulens inte känns av lika tydligt i kabinen samt att flygplanet har 65 procent större fönster än dagens andra flygplanstyper.

Flygplanet är utrustat med Dreamliner-interiören ”Sky” som våra passagerare redan har haft glädje av på många av Norwegians nyaste Boeing 737-800. Du kan läsa mer om Dreamlinern.

Saxat från Norwegians hemsida.

jrk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Boeing 787-8 Dreamliner

Dreamlinern är det mest effektiva och moderna långdistansflygplanet som finns på marknaden i dag. I tillägg till driftsfördelar har Dreamlinern en rad innovationer som kommer passagerarna väl till hand. Det invändiga lufttrycket gör att kabinmiljön blir mer likvärdigt med hur det är på marknivå, något som reducerar typiska ”jet-lag” symptom som huvud- och muskelvärk.

Luftfuktigheten är också högre, något som reducerar torra ögon och torr hud. Flygplanet är konstruerat på ett sådant sätt att turbulens inte känns av lika tydligt i kabinen samt att flygplanet har 65 procent större fönster än dagens andra flygplanstyper.

Flygplanet är utrustat med Dreamliner-interiören ”Sky” som våra passagerare redan har haft glädje av på många av Norwegians nyaste Boeing 737-800. Du kan läsa mer om Dreamlinern.

Saxat från Norwegians hemsida.

jrk.

 

Jag säger fortfarande "huh" ... 86 dB

Läs här

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Jag säger fortfarande "huh" ... 86 dB

Läs här

Verkar ju lite märkligt då det är bland de tystaste planen på utsidan

http://www.svd.se/resor/dreamliner-787-ar-tystare-an-fagelkvitter_6159499.svd

 

Fast å andra sidan mäter man ljud med en telefon i plan fullt med folk kan det bli höga värden

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar ju lite märkligt då det är bland de tystaste planen på utsidan

http://www.svd.se/resor/dreamliner-787-ar-tystare-an-fagelkvitter_6159499.svd

 

Fast å andra sidan mäter man ljud med en telefon i plan fullt med folk kan det bli höga värden

 

Har inga aktier i varken Boeing eller Norwegian så jag bryr mig inte innan man ev. står

i valet och kvalet och ska köpa biljett.

 

Hans huvudvärk verkar inte spelat och hans telefon brukar mäta rätt vad jag förstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom verkar tro sig att komma igång med sin 787:a i september, fram till augusti inhyrt av Hi Fly.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag säger fortfarande "huh" ... 86 dB

Läs här

Nja, jag tror det var fullt av lögner i den artikeln.

En del fakta fel angående dB var det också.

Om du säger "huh" till 86dB, vad säger du då till de övriga värden han mätte upp.

Tror gubben bör kalibrera sin telefon.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag tror det var fullt av lögner i den artikeln.

En del fakta fel angående dB var det också.

Om du säger "huh" till 86dB, vad säger du då till de övriga värden han mätte upp.

Tror gubben bör kalibrera sin telefon.

Sent from my analog teleprinter using A4 paper

 

Jag har inte de kunskaper om ljudmätning du verkar ha.

Fästade mig vid hans "pounding headache" och detta:

 

Because I work in HR and tour all sorts of facilities, I find it useful to travel with a decibel meter.

I have a couple of iPhone apps that are decibel meters and they’re surprisingly accurate.

 

 

 - men om du vet mera om ämnet så dela gärna med dig av dina erfarenheter

av ljudmätningar på Dreamlinern - eller andra flyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog inte appar till moderna mobiltelefoner skall räknas som mätinstrument med precition oavsett märke, för att mäta ljud och buller.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog inte appar till moderna mobiltelefoner skall räknas som mätinstrument med precition oavsett märke, för att mäta ljud och buller.

 

 

Leif

 

"Huh" säger jag bara, 83-97 dB  :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
"Huh" säger jag bara, 83-97 dB  :-)

 

När han skriver "Some areas were over 100db" så undrar jag hur han har utfört sina mätningar och vilket avstånd han har haft till ljudkällan.

Konsert stuk på den ljudnivån. 100dB när han spolar på dasset och har telefonen nära toalettstolen, kanske?

 

Mätte just upp kontorsdatorn till 81dB...när jag höll mitt verktyg in mot chassit...ja närmare bestämt i närheten av fläktutblåset.

 

 

Att sedan gubben ha klarat av att frigöra syrgasmaskerna istället för att tända lampan både tror och hoppas jag att han är ensam om. Han kan väl knappast vara en van resenär. Sedan så undrar jag om inte betjäningen av lampor och dylikt är i armstöden när man flyger Biz-klass.

 

Tycker att hela artikeln känns väldigt påhittad och överdriven. Men då är jag en fanatiskt skeptiker.

 

Jag mätte själv upp ljudnivån till 83,2dB när jag satt snett bakom propellern på ett Dash 8 flyg för ca 1-timme sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...