Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Det är bara att konstatera att återigen så bedrar visheten snålheten.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är bara att konstatera att återigen så bedrar visheten snålheten.

Många flygbolag använder Boeing, även de dyrare

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Många flygbolag använder Boeing, även de dyrare

 

Tänkte väl mer på att många koper billiga biljetter.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser mailet ut.

 

Tycker ändå att man får fina villkor.

Kan boka om en billig oktoberresa till en dyr i december, kanske även över jul och nyår som kompensation.

Bara jag reser innan 15 december.

 

Jag tycker Norwegain tar ansvar för Boeings måndagsexemplar till flygplan.

 

attachicon.gifNorw.JPG

Där tycker jag baggarna ska ha all credd, schyssta villkor. Frågan är vill du komma till Thailand eller inte. Vill du prompt flyga med Dreamlinern så kan du ju förhoppningsvis det men är det att komma till Thailand som är det viktigaste så kan man ju det också.

Försök få Ryanair att gå med på något liknande..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I det stora hela så såg dealen bra ut men jag som person tycker att man kan bli informerad direkt innan man köper biljetten

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara att konstatera att återigen så bedrar visheten snålheten.

 

Det var inte snålheten som gjorde att jag köpte biljetten utan tänkte mest på att prova ett annat bolag än just thaiair som jag alltid har flugit med 

En erfarenhet rikare som sagt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

I det stora hela så såg dealen bra ut men jag som person tycker att man kan bli informerad direkt innan man köper biljetten

 

Finns inget bolag som kan förutse att deras flygplan kommer gå sönder just när du ska ut och åka.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn skulle åka till Thailand men dagen föra så fick han ett mail då han blev tillfrågad om han ville ha pengarna tillbaka för flygbiljetten eller flyga.

Han kommer ner tii arlanda å där står ett portugisiskt flygplan å väntar på att få lyfta

 

Heja Norwegian

Vad är felet? Jag skulle förstå om det var Du själv som hade rest (kanske hade jag då) Var det inte viktigaste att kasta skit

på Norwegian igen. Kan berätta en liten hemlighet, det händer ibland att flygbolagen är tvungna att byta flygplans typ

pga säkerhet etc. Lyfter hatten för Norwegian att de fixar ett annat plan istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker med baggarna den 22 Oktober och fick samma majl om de bytt flygplan och eventuellt kunde vi få nya platser eftersom stols konfigurationen var annorlunda.

Gick in och kollade, de hade de satt mig och frugan på helt skilda platser i planet.

Tur att jag kollade upp i förväg så jag kunde ändra då vi reser med barn.

Så ni som fått majlet kolla eran stolsbokning om ni reser tillsammans med någon.

 

//Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

I det stora hela så såg dealen bra ut men jag som person tycker att man kan bli informerad direkt innan man köper biljetten

 

Tror ju knappast att baggarna räknade med att få två halvt odugliga plan från Boeing så det känns som lite väl mycket USA att att informera när man köper en biljett-lite drygt ett år innan som jag tror att de började sälja biljetter att flighten eventuellt kunde ske med ett annat plan än det först bokade.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser mailet ut.

 

Tycker ändå att man får fina villkor.

Kan boka om en billig oktoberresa till en dyr i december, kanske även över jul och nyår som kompensation.

Bara jag reser innan 15 december.

 

Jag tycker Norwegain tar ansvar för Boeings måndagsexemplar till flygplan.

 

attachicon.gifNorw.JPG

samma brev men från Ryanair

 

post-3485-0-28865000-1381402849.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I det stora hela så såg dealen bra ut men jag som person tycker att man kan bli informerad direkt innan man köper biljetten

Nu köpte jag min biljett i april och då var det väl inte så lätt att förutse detta.

Quatar Airways som många reser med till Thailand och även höjer till skyarna för bra service och god mat använder Boeing 787 från Stockholm.

Tror inte att dom informerar om planbyte när man köper biljett...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde baggarna nyss å blev informerad att dom satt in ett annat plan men att dreamlinern ska vara igång igen de 28 october

 

Bokade även om min resa till den 1 december för 0:- kronor pga att jag gnällde lita ang planbytet ++++++++++++++ i kanten för baggarna

Link to comment
Dela på andra sajter

ja boka inte med thai då, dom är i regel dubbelt så dyra på deras hemsida som av en resebyrå

 

Min fru bokade oss 31/10 - 8/12 direkt på Jade,s sida med Thai för 6142 kr bara ca 600 dyrare än baggarna. Kostar väl lite mer om man ska ringa och beställa.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Reseperiod avgör priserna, 3400 betalade jag för 1okt- 23okt, men sen börjar efterfrågan stiga och då kan det dra iväg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4800 för baggarna

 

Slog precis på baggarna. Med plus (mat o bagage) 6 399 kronor

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Slog precis på baggarna. Med plus (mat o bagage) 6 399 kronor

Har du bokat i juni så hade priset varit en tusenlapp billigare, sen blir baggarna inte alls billiga.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Slog precis på baggarna. Med plus (mat o bagage) 6 399 kronor

 

Utan mat å utan bagage tog jag

Liten ryggsäck=åker lätt

Maten=smakar skit

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru bokade oss 31/10 - 8/12 direkt på Jade,s sida med Thai för 6142 kr bara ca 600 dyrare än baggarna. Kostar väl lite mer om man ska ringa och beställa.

Du har nog missuppfattat mitt inlägg
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur det än är så är det dåligt av tillverkaren.

Att släppa ut så dåliga plan.

Över 70 plan har levererats!

Kvalitets kontrollen på B787 är inte bra.

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur det än är så är det dåligt av tillverkaren.

Att släppa ut så dåliga plan.

Över 70 plan har levererats!

Kvalitets kontrollen på B787 är inte bra.

Hälsar pigge01

 

 

Jaså..

 

Vad skulle de gjort annorlunda?

 

Hade 34" räddat allt?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

JAL plan i onsdags. Moskva -Tokyo fick vända pg strejkande toaletter Shitliner? Då jag beställde min resa någon gång i juni så skilde det ung 1000 spän till Finnarnas fördel 5188 Sek 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad är felet? Jag skulle förstå om det var Du själv som hade rest (kanske hade jag då) Var det inte viktigaste att kasta skit

på Norwegian igen. Kan berätta en liten hemlighet, det händer ibland att flygbolagen är tvungna att byta flygplans typ

pga säkerhet etc. Lyfter hatten för Norwegian att de fixar ett annat plan istället.

Hej

 

Håller med dig där, att dom ställer planen på backen tyder på ett bra säkerhetsmedvetande, detta kostar naturligtvis Norwegian pengar men dom gör det enda rätta just nu.

 

Att inte alla passagerare inser riskerna kan man ju förstå men bolaget måste ju reagera, en svår olycka skulle vara förödande för bolagets förtroende om dom fortsätter flyga trots kända problem.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...