Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Är NAX kanske det inhyrda bolaget HiFly´s prefix? Kanske kan vara smart av baggarna och köra code-share då de ju inte vet vilket plan det blir som slutligen dyker upp...

Det finns en harang av olika benämningar och tex DY står det på biljetten som jag tror har med IATA och deras tjofräs att göra.

NAX ser man på tex flightradar24 ang infon om ett specifikt flyg i luften men exakt vad eller vilken organisation eller vilken funktion det har har jag förträngt.

Börjar bli gammal och glömsk.

Tillägg: NAX är alltså DY :D

Ändrades av lamai64

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

DY används av IATA  (International Air Transport Association)

 

NAX används av ICAO (Internationella civila luftfartsorganisationen, engelska: International Civil Aviation Organization)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

DY används av IATA  (International Air Transport Association)

 

NAX används av ICAO (Internationella civila luftfartsorganisationen, engelska: International Civil Aviation Organization)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

Jag åkte billigt med Finnarna 5188 3 månades b Igår fick jag mina point Nada 

Hur kollar man en biljett innan man köper den av Internet resebyrå  Går det överhuvudtaget 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kollar man en biljett innan man köper den av Internet resebyrå  Går det överhuvudtaget 

 

Du provbokar den på det flygbolaget du vill åka med.  I ditt fall på finnair.se

 

Jag köper bara direkt via flygbolagen, ej via nån resebyrå. Finns olika tankar om det.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På nyheterna nu på morgonen sa dom att Norweigan nu även tar sin andra Dreamliner ur trafik

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

På nyheterna nu på morgonen sa dom att Norweigan nu även tar sin andra Dreamliner ur trafik

Ja, det är väl dax att fixa alla problem så det blir ett slut på allt strul en gång för alla.

Dessa två plan har nog kostat betydligt mer än vad de räknade med och då menar jag mest pga missnöjda resenärer.

Tror att många väljer bort Norwegian pga allt som skrivs om dessa två plan.

Lite synd kan man tycka för samtidigt gynnas vi alla av hårdare konkurrens som leder till lägre biljettpriser.

Hoppas nu bara att de får ordning på problemen så att de blir kvar på ARN-BKK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl hur Boeing kompenserar sina kunder, som fått en dålig produkt.

 

Bra att baggarna sätter stor press på Boeing..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skador på ett varumärke kan bara både svårt och dyrt att reparera och Boeings ersättning till Norweigan lär inte täcka det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skador på ett varumärke kan bara både svårt och dyrt att reparera och Boeings ersättning till Norweigan lär inte täcka det

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du provbokar den på det flygbolaget du vill åka med.  I ditt fall på finnair.se

 

Jag köper bara direkt via flygbolagen, ej via nån resebyrå. Finns olika tankar om det.

ja boka inte med thai då, dom är i regel dubbelt så dyra på deras hemsida som av en resebyrå

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fattar inte vad Thai sysslar med. Deras sajt har fasliga priser. Men andra bolag brukar jag boka direkt ifrån ibland. Exempelvis Qatar och Finskorna samt nu senast bokningen med Emirerna.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja boka inte med thai då, dom är i regel dubbelt så dyra på deras hemsida som av en resebyrå

 

 

 

 

Ja, boka flyg är en hel vetenskap, med åtminstone lika många teorier som det finns medlemmar på MPR :-). Själv brukar jag nästan alltid hitta billigast resor med Thai på deras egen  hemsida och inte via resebyråer. Men inte i den vanliga sökmotorn på första sidan, utan där deras kampanjer ligger, http://www.thaiairways.com/offers/special-fare-promotions/en/special-fare-promotions.htm

 

Nu utgår jag oftast inte från Sverige, men vill minnas att jag har kompisar som bokat ToR Arlanda där och fått bra kampanjpris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så att Thai har delegerat biljett försäljning till vissa resebyråer i Sverige. Bla Odenresor, Jorden resor och Jade resor.

Klart man kan boka via webben men då för man var beredd att det kostar mer. För övrigt har inte detta nåt med Norweigian att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn skulle åka till Thailand men dagen föra så fick han ett mail då han blev tillfrågad om han ville ha pengarna tillbaka för flygbiljetten eller flyga.

Han kommer ner tii arlanda å där står ett portugisiskt flygplan å väntar på att få lyfta

 

Heja Norwegian

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn skulle åka till Thailand men dagen föra så fick han ett mail då han blev tillfrågad om han ville ha pengarna tillbaka för flygbiljetten eller flyga.

Han kommer ner tii arlanda å där står ett portugisiskt flygplan å väntar på att få lyfta

 

Heja Norwegian

 

Det är dom inhyrda HiFly som ersätter Dreamliner-flygningarna medans dom står på marken

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Polarn skulle åka till Thailand men dagen föra så fick han ett mail då han blev tillfrågad om han ville ha pengarna tillbaka för flygbiljetten eller flyga.

Han kommer ner tii arlanda å där står ett portugisiskt flygplan å väntar på att få lyfta

 

Heja Norwegian

Det stod ju tydligt i mailet att det var ett annat flygbolag och han fick chansen att få pengarna tillbaka då villkoren ändras.

Vad är felet?

 

Jag har fått samma mail och accepterat en Airbus 340 istället.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dom inhyrda HiFly som ersätter Dreamliner-flygningarna medans dom står på marken

 

Så hette det ja,,,så med andra ord är risken jävligt stor att man får åka med dom då????

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hette det ja,,,så med andra ord är risken jävligt stor att man får åka med dom då ????

 

Så länge Norweigans 2 Dreamlinerns står på backen så lär det vara hög risk om du reser med Norweigan till Bangkok eller New York, ja.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stod ju tydligt i mailet att det var ett annat flygbolag och han fick chansen att få pengarna tillbaka då villkoren ändras.

Vad är felet?

 

Jag har fått samma mail och accepterat en Airbus 340 istället.

 

Ja felet ligger väl i att man bokar ett specielt bolag med specielt flygplan å får ett annat skitplan,,,,svar nog??

 

När kärringen kom så kom hon med som hon sa ett rött å vitt plan

Ändrades av Maloon
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser mailet ut.

 

Tycker ändå att man får fina villkor.

Kan boka om en billig oktoberresa till en dyr i december, kanske även över jul och nyår som kompensation.

Bara jag reser innan 15 december.

 

Jag tycker Norwegain tar ansvar för Boeings måndagsexemplar till flygplan.

 

post-7697-0-42927700-1381394577.jpg

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...