Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Nej, det tror jag inte man kan men det innebär nog en extra tripp till Immigration och ett antal blanketter att fylla i.. Har bara råkart ut för det en gång, då var vi redan incheckade och fick åka buss i till ett Hotell i Bangkok ett par timmar för att sedan köras tillbaka på morgonen och borda ett annat plan. Vill inte minnas att vi passerade immigration igen?

Vi fick passera genom fasttracken och imorgon blir det säkert en resa till genom immigration. Tvivlar på att någon får overstay, problemet är väl all taxfree sprit som handlats visserligen fick vi hämta ut väskorna men brukar vara lugnare ta sådant värdefullt i hand bagaget

post-3645-1380289798,52_thumb.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai

Kanske bra att lägga några delar halvvägs också, Shannon på Irland och i Tasjkent i Uzbekistan?

 

Har för mig att Norwegian hade kallat till sig Boeing för ett krismöte i veckan som gick, undras om det var detta som blev resultatet av mötet? Reservdelar utspridda längs de tänkta rutterna.

 

Det blev nog -köp ett få tre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Min avgång till BKK imorgon, fick SMS nu om att det blir air bus med Hi fly

apropå ingenting  ,  Du har tur ! det är Mc-träff i Lampang d 5/10-13  välkommen  ,  ha en bra resa       Ola

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Frugan satt och sökte biljetter till vinterns Thailandsresa igår och den billigaste biletten hon hittade var med just Norwegian och hon vill ta den, men när jag berättade för henne om alla problem och risker var hon inte intreserad längre.

 

Så det blev en dyrare biljett med Lufthansa och deras väl beprövade plan istället och det känns betydligt tryggare just nu.

 

Med vänlig hälsning Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju vara samma plan som strular för baggarna-och samma fel som gjorde att det blev stående sist, kan det vara ett måndagsexemplar?

 

Jag antar att Boeing får kompensera dem rejält för allt strul de har och förmodligen kommer att ha framöver. Tror inte heller att de är så värst många flygbolag som rusat till Boeing och tecknat nya order på 787 de senaste månaderna heller. Det kan bli kostsamt för varumärket "Dreamliner" med allt detta strul som rapporteras om runtom i världen.

 

Skulle vara intressant att se Baggarnas bokningsstatistik för rutterna New York och Bangkok de senaste 2-3 månaderna.

 

Tur man åker beprövade trippel sjuor ...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det verkar ju vara samma plan som strular för baggarna-och samma fel som gjorde att det blev stående sist, kan det vara ett måndagsexemplar?

 

Jag antar att Boeing får kompensera dem rejält för allt strul de har och förmodligen kommer att ha framöver. Tror inte heller att de är så värst många flygbolag som rusat till Boeing och tecknat nya order på 787 de senaste månaderna heller. Det kan bli kostsamt för varumärket "Dreamliner" med allt detta strul som rapporteras om runtom i världen.

 

Skulle vara intressant att se Baggarnas bokningsstatistik för rutterna New York och Bangkok de senaste 2-3 månaderna.

 

Tur man åker beprövade trippel sjuor ...

Hej

 

Det är ju inte bara denna Dreamliner hos Norwegian som har haft problem, men visst skulle det kunna vara lite extra otursförföljt.

 

Själv väntar jag allt några år till innan jag börjar flyga denna flygplanstyp, det är ju så nytt att även ännu dolda brister kan finnas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det besked vi har fått på morgonen är att ska bokas om till flyget på söndag morgon alt. Boka biljett med annat bolag själv.

//K

post-3645-1380344933,86_thumb.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Frugan satt och sökte biljetter till vinterns Thailandsresa igår och den billigaste biletten hon hittade var med just Norwegian och hon vill ta den, men när jag berättade för henne om alla problem och risker var hon inte intreserad längre.

Så det blev en dyrare biljett med Lufthansa och deras väl beprövade plan istället och det känns betydligt tryggare just nu.

Med vänlig hälsning Isan Lover

Jo luftwaffe är säkert ,åkte med dom 94 tog 28 timmar bkk-sthlm efter nödlandning i Dubai och en i Istanbul :rolleyes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Hemresan ser ut att bli Airbus istället:

 

söndag, 29 september 2013 | varaktighet 11:15
•Avr:  09:30 Bangkok, Thailand  | Suvarnabhumi International BKK  
•Ank:  15:45  Stockholm, Sverige  | Arlanda ARN | Terminal 5  

•Flightnummer:
Norwegian Air Shuttle - DY 7206

•Pristyp:Ekonomiklass med restriktioner
•Drivs av: HI Fly Transportes Aereo

•Flygplan:Airbus Industrie A340-300

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemresan ser ut att bli Airbus istället:

söndag, 29 september 2013 | varaktighet 11:15

•Avr: 09:30 Bangkok, Thailand | Suvarnabhumi International BKK

•Ank: 15:45 Stockholm, Sverige | Arlanda ARN | Terminal 5

•Flightnummer:

Norwegian Air Shuttle - DY 7206

•Pristyp:Ekonomiklass med restriktioner

•Drivs av: HI Fly Transportes Aereo

•Flygplan:Airbus Industrie A340-300

Låter som du åker hem i den Airbus som jag anländer med.

Link to comment
Dela på andra sajter

... jag berättade för henne om alla problem och risker var hon inte intreserad längre.

Vilka risker?

Ändrades av kuai

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står 2 000 SEK i ersättning,? Det är väl en bra kompensation, eftersom det var en tekniskt fel som

var orsaken till inställning. http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/sv/03-air.html

 

 

Då detta är inom 7 dagar så är det reglerna för detta som gäller.

 

 

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Resor-och-turism/Flyg/Efter-flygresan/Installt-flyg/Sa-stor-ersattning-har-du-ratt-till/

600Euro. ca: 5200sek.

 

Inställt på grund av extraordinära omständigheter är detta inte.

Då det är känt innan avresa och inte är Strejk, politisk oro, mm.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Det är ju inte bara denna Dreamliner hos Norwegian som har haft problem, men visst skulle det kunna vara lite extra otursförföljt.

 

Själv väntar jag allt några år till innan jag börjar flyga denna flygplanstyp, det är ju så nytt att även ännu dolda brister kan finnas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Otursförföljt???

 

Var det inte du som var någon slags flygmekaniker???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Jo luftwaffe är säkert ,åkte med dom 94 tog 28 timmar bkk-sthlm efter nödlandning i Dubai och en i Istanbul :rolleyes:

 

Man har bytt ut de flesta planen man hade -94....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo luftwaffe är säkert ,åkte med dom 94 tog 28 timmar bkk-sthlm efter nödlandning i Dubai och en i Istanbul :rolleyes:

Enda bolaget som har uppgraderat mig till Business...t.o.m 2 ggr Bkk-Frankfurt-GBG. Men det var på den tiden man var nykär och åkte som en jo-jo fram och tbx.

Hade ju Guld-kort på Star-alliance på den tiden. Nu har man bara några Thailändska ATM-kort. Men frugan älskar mig ändå :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo luftwaffe är säkert ,åkte med dom 94 tog 28 timmar bkk-sthlm efter nödlandning i Dubai och en i Istanbul :rolleyes:

Jag fick perfekt service av lufthansa -73 om vi ska dra upp historia.

Pga överbokat plan fick vi lyxhotell inkl mat och dryck i Hamburg som tack för att vi åkte dagen efter till Sthlm.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick perfekt service av lufthansa -73 om vi ska dra upp historia.

Pga överbokat plan fick vi lyxhotell inkl mat och dryck i Hamburg som tack för att vi åkte dagen efter till Sthlm.

jo lite skillnad på överbokat och nödlandning :crazy:  he he

Link to comment
Dela på andra sajter

jo lite skillnad på överbokat och nödlandning :crazy:  he he

Lite spänning i tillvaron skadar väl inte,se bara på Nokia. :ironi:

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite spänning i tillvaron skadar väl inte,se bara på Nokia. :ironi:

jrk

Vilka destinationer flyger Nokia på?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknar nu med Airbus 340 på tisdag och givetvis en uppgradering också  :thumbsup:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...