Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Jaha har dom fått gula febern

Avgångar: Bangkok - den 6 september 2013

DY7206 Stockholm-Arlanda 09:00 15:15 Försenad (Ny tid: 18:25, 2013-09-07 Lördag)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hoppas de inte få kalla fötter nu med alt krångel, konkurrensen gynnar ju oss resenärer i längden !

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det blev start med A-340 och nio timmars försening idag till Bkk.

Kommer det att få följdverkningar för mig den 11:e undrar man ju.

Tur att man har en ombokningsbar biljett med SAS till Umeå om det strular.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som det blev start med A-340 och nio timmars försening idag till Bkk.

Kommer det att få följdverkningar för mig den 11:e undrar man ju.

Tur att man har en ombokningsbar biljett med SAS till Umeå om det strular.

 

 

Leif

Var det fullbokat på Norwegians flyg från Arlanda till Umeå ca: två timmar efter landning eftersom du inte tog dom hela vägen ?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det fullbokat på Norwegians flyg från Arlanda till Umeå ca: två timmar efter landning eftersom du inte tog dom hela vägen ?

 

Fritz..

Har så mycket bonuspoäng med SAS, så jag använder poängen till anslutningsflyg. Endast därför, för allt på samma bokning är ju normalt det bästa.

Men nu är jag ju inte normal. :thumbsup:

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket strul det är med baggarna

 

Nå sitter 250 passasjerer fast på Oslo Lufthavn.

Dreamliner-flyet til Bangkok skulle ha gått i går klokken 15.30, men måtte utsettes da det ble oppdaget feil med strømforsyningen.
 

Det ble satt opp med ny avgang søndag morgen klokken 09.00.

Nå sier Norwegian at det kommer en ny oppdatering klokken 13, og derfor bærer det mot at flyet vil være et døgn forsinket hvis det kan ta av i dag. Men det er ikke sikkert.

Norwegian-passasjerer er snart et døgn forsinket.

 

 

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Norwegian-passasjerer-er-snart-et-dogn-forsinket-2963241.html#.UixOQU1vns0

 

 

 

 

 

//Broskan

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar vara extrem känsligt det här moderna planet, brinner inte batterierna eller hela planet så är det andra elektriska fel. De kanske skulle dammat av några hederliga DC-3 istället, inte så mycket elektronik som kan strula där inte...

 

post-3473-0-34563200-1378636742.jpeg

 

Den i marknadsföringen som omhuldade "Dreamliner upplevelsen" verkar mest bestå i att vänta på flygplatser...

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

post-5349-1378637709,86_thumb.jpg

Vissa DC3 kan fortfarande konkurrera med bekvämlighet.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det verkar vara extrem känsligt det här moderna planet, brinner inte batterierna eller hela planet så är det andra elektriska fel. De kanske skulle dammat av några hederliga DC-3 istället, inte så mycket elektronik som kan strula där inte...

 

attachicon.gifUnknown.jpeg

 

Den i marknadsföringen som omhuldade "Dreamliner upplevelsen" verkar mest bestå i att vänta på flygplatser...

Hej

 

Dom behöver nog några år till på sig innan planet är färdigutvecklat, det är som sagt väntat att inkörningsproblem finns med ett sånt här jätteprojekt.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Dom behöver nog några år till på sig innan planet är färdigutvecklat, det är som sagt väntat att inkörningsproblem finns med ett sånt här jätteprojekt.

 

Mvh isan lover

 

jo, rent spontant känns det som om de släppt ut en produkt inte har varit helt färdig och jag har för mig att den vid introduktionen redan var ett par år försenad vilket gjorde att den fått öknamnet Seven-Late-Seven.

 

PR förlusterna och kompensationerna som Boeing måste betala måste nog snart överstiga de böter som de får betala för förseningarna?

 

Väldigt få resenärer tror jag är villiga att åka med ett plan som inte är färdigutvecklat. Men om en 3-4 år ska det väl vara utprovat och klart!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

jo, rent spontant känns det som om de släppt ut en produkt inte har varit helt färdig och jag har för mig att den vid introduktionen redan var ett par år försenad vilket gjorde att den fått öknamnet Seven-Late-Seven.

 

PR förlusterna och kompensationerna som Boeing måste betala måste nog snart överstiga de böter som de får betala för förseningarna?

 

Väldigt få resenärer tror jag är villiga att åka med ett plan som inte är färdigutvecklat. Men om en 3-4 år ska det väl vara utprovat och klart!

Hej

 

Här på forumet verkar det inte vara många som tvekar vilket förvånar mig, dom verkar mer vara intreserade av benutrymmet, stolen och priset än om planet verkligen fungerar, kommer iväg och fram till destinationen. 

 

Nästan alla plan har haft inkörningsproblem och det här är inget undantag, och i förhållande till projektets storlek är nog ändå problemen på en relativt normal nivå, hoppas att allt ordnar sig innan ett riktigt allvarligt bakslag inträffar.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

jo, rent spontant känns det som om de släppt ut en produkt inte har varit helt färdig och jag har för mig att den vid introduktionen redan var ett par år försenad vilket gjorde att den fått öknamnet Seven-Late-Seven.

 

PR förlusterna och kompensationerna som Boeing måste betala måste nog snart överstiga de böter som de får betala för förseningarna?

 

Väldigt få resenärer tror jag är villiga att åka med ett plan som inte är färdigutvecklat. Men om en 3-4 år ska det väl vara utprovat och klart!

Börjar undra om deras huvudprojektledare kommer från mjukvaruindustrin där ofärdiga produkter snarare är en regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Dom behöver nog några år till på sig innan planet är färdigutvecklat, det är som sagt väntat att inkörningsproblem finns med ett sånt här jätteprojekt.

 

Mvh isan lover

 

Att släppa ut ett plan på marknaden som är så"ofärdigt" som 787:an är skrämmande inkompetent!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att släppa ut ett plan på marknaden som är så"ofärdigt" som 787:an är skrämmande inkompetent!!!

Hej

 

Nästan alla komplicerade produkter kommer väl ut på marknaden för tidigt av t.ex ekonomiska och konkurensmässiga skäl.

 

Själv tillhör jag som sagt dom lite försiktigare som låter produkterna testas ett tag så att även eventuella dolda och brister upptäcks och ger tillverkaren tid för nödvändiga modifieringar och förbättringar innan jag anser dom vara tillförlitliga.

 

Ibland visar det sig vara bra att vänta lite och ibland har man nog oroat sig lite i onödan men huvudsaken är väl att man själv känner sig tillfreds, själv skulle jag aldrig sätta min fru och barn i ett plan med kända brister och problem, men det är ju ett högst personligt ställningstagande.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai

Hej

 

Nästan alla komplicerade produkter kommer väl ut på marknaden för tidigt av t.ex ekonomiska och konkurensmässiga skäl.

 

Själv tillhör jag som sagt dom lite försiktigare som låter produkterna testas ett tag så att även eventuella dolda och brister upptäcks och ger tillverkaren tid för nödvändiga modifieringar och förbättringar innan jag anser dom vara tillförlitliga.

 

Ibland visar det sig vara bra att vänta lite och ibland har man nog oroat sig lite i onödan men huvudsaken är väl att man själv känner sig tillfreds, själv skulle jag aldrig sätta min fru och barn i ett plan med kända brister och problem, men det är ju ett högst personligt ställningstagande.

 

Mvh isan lover

 

I detta fallet så håller jag med dej till 100% jag skulle inte få för mej att avsiktligt boka en flight med detta sunkplan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Nästan alla komplicerade produkter kommer väl ut på marknaden för tidigt av t.ex ekonomiska och konkurensmässiga skäl.

Själv tillhör jag som sagt dom lite försiktigare som låter produkterna testas ett tag så att även eventuella dolda och brister upptäcks och ger tillverkaren tid för nödvändiga modifieringar och förbättringar innan jag anser dom vara tillförlitliga.

Ibland visar det sig vara bra att vänta lite och ibland har man nog oroat sig lite i onödan men huvudsaken är väl att man själv känner sig tillfreds, själv skulle jag aldrig sätta min fru och barn i ett plan med kända brister och problem, men det är ju ett högst personligt ställningstagande.

Mvh isan lover

Det är väl ok om man släpper en dator eller en mobiltelefon med lite buggar och skickar ur uppdateringar som kan laddas ner som fixar problemen

Men att släppa ut ett stort passagerarplan med allvarliga tekniska problem känns inte ok och skandalmässigt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nästan alla komplicerade produkter kommer väl ut på marknaden för tidigt av t.ex ekonomiska och konkurensmässiga skäl.

 

Själv tillhör jag som sagt dom lite försiktigare som låter produkterna testas ett tag så att även eventuella dolda och brister upptäcks och ger tillverkaren tid för nödvändiga modifieringar och förbättringar innan jag anser dom vara tillförlitliga.

 

Ibland visar det sig vara bra att vänta lite och ibland har man nog oroat sig lite i onödan men huvudsaken är väl att man själv känner sig tillfreds, själv skulle jag aldrig sätta min fru och barn i ett plan med kända brister och problem, men det är ju ett högst personligt ställningstagande.

 

Mvh isan lover

 

 

Se upp i mörra  går det upp 2 solar pöjkera är av samma åsikt he he

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får se hur det går för Airbus när de sätter in sin A-350 modell nästa år, lika mycket barnsjukdomar eller lär de sig av Boeing?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu flög dreamlinern över här, på väg mot new york

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu flög dreamlinern över här, på väg mot new york

Man får väl önska dom lycka till så dom kommer fram

Link to comment
Dela på andra sajter

va fan är det så mycket problem med Dreamlinern...tänkte åka till Bkk nästa månad...flyger Thai airways med dom åxå? (jag reser från Arlanda) elfel känns lite otrevligt minst sagt :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu flög väl Dreamlinern för första gången 2008, och jag tror inte flygplanet i sig själv har brister utan några underleverantörer har komponenter som krånglar.

Nu är det ju många som köper en bil av senaste årsmodell, utan att tänka på att produkten inte är färdigutvecklad.

Hur många bilolyckor av går det på en flygolycka med Dreamlinern?

 

Den säkra Boeing 747 har flera krascher bakom sig och har fått ställa in flera flygningar sista åren för motorbyten på Arlanda. 

Ändå hyllar man den trotjänaren som säker.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu flög väl Dreamlinern för första gången 2008, och jag tror inte flygplanet i sig själv har brister utan några underleverantörer har komponenter som krånglar.

Nu är det ju många som köper en bil av senaste årsmodell, utan att tänka på att produkten inte är färdigutvecklad.

Hur många bilolyckor av går det på en flygolycka med Dreamlinern?

 

Den säkra Boeing 747 har flera krascher bakom sig och har fått ställa in flera flygningar sista åren för motorbyten på Arlanda. 

Ändå hyllar man den trotjänaren som säker.

 

Har väl ingen betydelse om det är egna eller underleverantörers komponenter som krånglar

 

Ansvaret är EXAKT lika stort på tillverkaren av flygplanet som innehar certifikatet att flyga med det

 

Inte f:n hängde man Firestone för att Ford Explorer-bilarna välte vid fel manöver p.g.a undermåliga däck från Firestone t.ex utan det var Ford som fick byta ut däcken på alla Ford Explorer som sålts oavsett slitage på däcken vid tillfället. Alla fick nya Michelin-däck i åtgärden inkl mig !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl ingen betydelse om det är egna eller underleverantörers komponenter som krånglar

 

Ansvaret är EXAKT lika stort på tillverkaren av flygplanet som innehar certifikatet att flyga med det

 

Inte f:n hängde man Firestone för att Ford Explorer-bilarna välte vid fel manöver p.g.a undermåliga däck från Firestone t.ex utan det var Ford som fick byta ut däcken på alla Ford Explorer som sålts oavsett slitage på däcken vid tillfället. Alla fick nya Michelin-däck i åtgärden inkl mig !

Ett väntat svar av en debattör som gärna bara ställer följdfrågor och till slut målar in sig i det berömda hörnet.

 

Jag har inte skrivit ett ord vems ansvar det är men det är ju det du vill få det till.

 

Liknelsen med olika däcksmärkens brister är bara löjlig liknande ditt försvinnande ur tråden om obehagligt övervakning där du bara slutade skriva likt den du kritiserar mest på forat när brallorna är nere.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...