Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sökmotorerna brukar ange priset exklusive mat och bagage (och ev. avgift för att betala med bankkort)

när det gäller Norwegian , Air Asia, WizzAir osv - dvs de bolagen som gör sig en extra hacka på sånt.

 

Om du inte behöver varken eller så är det 2805 som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sökmotorerna brukar ange priset exklusive mat och bagage (och ev. avgift för att betala med bankkort)

när det gäller Norwegian , Air Asia, WizzAir osv - dvs de bolagen som gör sig en extra hacka på sånt.

 

Om du inte behöver varken eller så är det 2805 som gäller.

 

 

Det var 2.805 sek som drogs på kortet,

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var 2.805 sek som drogs på kortet,

 

Ser ut som du bokat via Opodo.

Såg du varningen?

 

post-10507-0-52307400-1376912409.jpg

 

Längre ner på Opodos sida kunde du välja hur mycket bagage du vill ta med

Sannolikt gjorde du inte det annars hade beloppet blivit större

 

post-10507-0-22917200-1376912687.jpg

 

 

Om du kollar din bokning på Norwegians hemsida kan du även se hur mycket bagage som ingår.

Bara att lägga till i efterhand om du vill ha det.

Ändrades av Moritz
Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kanske glömde säga det, eller är det du som läser meningen "ingen ska behöva vara törstig på Norwegians flyg"

som "ingen ska behöva vara törstig på Norwegians flyg (OBS gäller ej i Europa)"?

 

Klart att om Norwegian tävlar med Ryan om vem som kan vara den största skitstöveln så gör du nog rätt :-)

Nu handlade den artikeln om flyget till Thailand och inget annat

 

Men plockar man ut bara en liten del så kan man få det till vad som helst

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reser i morgon med baggarna och får återkomma med en kommentar.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut som du bokat via Opodo.

Såg du varningen?

 

attachicon.gifopodo.jpg

 

Längre ner på Opodos sida kunde du välja hur mycket bagage du vill ta med

Sannolikt gjorde du inte det annars hade beloppet blivit större

 

attachicon.gifopodo2.jpg

 

 

Om du kollar din bokning på Norwegians hemsida kan du även se hur mycket bagage som ingår.

Bara att lägga till i efterhand om du vill ha det.

 

 

Tack, men jag ska på sommar semester det räcker med 10 kg handbagage äter gör jag innan och efter flyget

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men jag ska på sommar semester det räcker med 10 kg handbagage äter gör jag innan och efter flyget

 

Det är smart :-)

Jag tror dock jag skulle bli hungrig när det börjar lukta mat runtikring mig :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, men jag ska på sommar semester det räcker med 10 kg handbagage äter gör jag innan och efter flyget

Inte käka på över 10 tim  :ahh:  Jag skulle bli tokig om jag inte fick käk minst 2 ggr under flygningen :13:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte käka på över 10 tim  :ahh:  Jag skulle bli tokig om jag inte fick käk minst 2 ggr under flygningen :13:

 

Och vem ska ta ansvar för fotande av flygplansmaten om den vanan sprider sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vem ska ta ansvar för fotande av flygplansmaten om den vanan sprider sig?

Mat i economy passar ändå inte på bild, vi får nog i fortsättningen se matbilder från business och kanske från PE.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Mat i economy passar ändå inte på bild, vi får nog i fortsättningen se matbilder från business och kanske från PE.

 

Leif

 

 

Vi får photoshoppa fattigmansflygplansmaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

De som flyger i ap-klassen brukar fota sin öl och mat på flygplatsen innan man går ombord, tror jag gör så imorgon själv.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

De som flyger i ap-klassen brukar fota sin öl och mat på flygplatsen innan man går ombord, tror jag gör så imorgon själv.

 

Det är en möjlighet, ja.

 

Fast då blir korten utan den sexiga plasten och den sotiga blecklådan som är viktiga delar av upplevelsen.

 

Knivar som böjer sig och plastgafflar som tappar minst två tänder (som man sedan inte hittar)

kan man iofs ta med hemifrån för att göra det mera autentiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

De som flyger i ap-klassen brukar fota sin öl och mat på flygplatsen innan man går ombord, tror jag gör så imorgon själv.

Men om man nu vill spara slantar så kan man ju skippa den dyra flygplatsmaten och äta medhavd matsäck och lägga slantarna på käk på planet.

DET är smart..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är smart :-)

Jag tror dock jag skulle bli hungrig när det börjar lukta mat runtikring mig :-)

 

 

Jag har med mig en klädnypa till näsan och när jag blundar så ser jag inte sörjan de andra äter om de äter

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte käka på över 10 tim  :ahh:  Jag skulle bli tokig om jag inte fick käk minst 2 ggr under flygningen :13:

 

 

Det finns de forumet som inte äter på 48 timmar så 10 timmar är väl inget att oroa sig för.

 

Normalt så äter jag senast 18 på kvällen nästa blir frukost på morgonen efter sex (om man får någet) det blir 12 timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har med mig en klädnypa till näsan och när jag blundar så ser jag inte sörjan de andra äter om de äter

Sväljer du en klädnypa också eller?
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har med mig en klädnypa till näsan och när jag blundar så ser jag inte sörjan de andra äter om de äter

 

Bytte Lufthansaplan tre ggr samma dag på en resa från Balkan till Sverige och fick på varje plan serverat

en LufthansaInplastadOstmackaBulle med cola eller juice.

 

Hur tröstlöst som helst men fan ta den som inte sätter i sig den maten som ingår.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bytte Lufthansaplan tre ggr samma dag på en resa från Balkan till Sverige och fick på varje plan serverat

en LufthansaInplastadOstmackaBulle med cola eller juice.

 

Hur tröstlöst som helst men fan ta den som inte sätter i sig den maten som ingår.

 

 

 

Ja på varje flyg som jag flygit oavsett bolag så har det alltid varit flera som inte ens titta på sin "gratis" mat, så jag har frågat om jag får äta deras mat också för det är så små potioner så 3 st så är jag lagom mätt

 

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Tack, men jag ska på sommar semester det räcker med 10 kg handbagage äter gör jag innan och efter flyget

Jag åkte i förrgår och det går hur bra som helst att köpa både mackor och pastasallad under hela resan.

Så hungrig behöver man inte vara.

Mvh

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Är själv lite förvånad över att dom flesta verkar vara mer intreserade av och oroade över Dreamlinerns komfort, utrymme, mat och biljettpris än om planets välkända tekniska problem, men man kanske blir lite yrkesskadad eftersom man själv är i branschen.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Är själv lite förvånad över att dom flesta verkar vara mer intreserade av och oroade över Dreamlinerns komfort, utrymme, mat och biljettpris än om planets välkända tekniska problem, men man kanske blir lite yrkesskadad eftersom man själv är i branschen.

 

Mvh isan lover

 

Flyger rätt mycket, men har aldrig haft några funderingar över att inte flyga B787 på grund av bristande säkerhet, tekniska fel och andra incidenter inträffar på hela tiden hos alla flygbolag och flygplanstyper, ytterst sällan är det några personskador. Förutsätter att seriösa flygbolag och myndigheter gör allt i sin makt för att vi skall kunna åka säkert.

 

Pris, val av bolag, komfort och val av rutt/antal mellanlandningar är sånt som man kan styra över själv och välja det man anser passar en bäst.

 

Vad som dock gör mig fundersam när det gäller säkerhet ombord är när föräldrar till barn under två år som väljer att ha barnet fastspänt i sitt eget knä istället för att köpa ett eget säte till barnet och ta med godkänd barnstol eller säkerhetsbälte typ Cares, samma föräldrar spänner säkert fast barnet i bilbarnstolen om dom så bara skall köra några hundra meter till butiken i 30-40 Km/H, men när man kan spara några kronor så kan man låta barnet sitta i ett plan i flera hundra km/H och riskeras att kastas runt av oväntade luftgropar eller mosas av förälder vid landning.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Flyger rätt mycket, men har aldrig haft några funderingar över att inte flyga B787 på grund av bristande säkerhet, tekniska fel och andra incidenter inträffar på hela tiden hos alla flygbolag och flygplanstyper, ytterst sällan är det några personskador. Förutsätter att seriösa flygbolag och myndigheter gör allt i sin makt för att vi skall kunna åka säkert.

 

Pris, val av bolag, komfort och val av rutt/antal mellanlandningar är sånt som man kan styra över själv och välja det man anser passar en bäst.

 

Vad som dock gör mig fundersam när det gäller säkerhet ombord är när föräldrar till barn under två år som väljer att ha barnet fastspänt i sitt eget knä istället för att köpa ett eget säte till barnet och ta med godkänd barnstol eller säkerhetsbälte typ Cares, samma föräldrar spänner säkert fast barnet i bilbarnstolen om dom så bara skall köra några hundra meter till butiken i 30-40 Km/H, men när man kan spara några kronor så kan man låta barnet sitta i ett plan i flera hundra km/H och riskeras att kastas runt av oväntade luftgropar eller mosas av förälder vid landning.

Hej

 

Naturligtvis är säkerheten relativt bra, men man kan ändå inte komma ifrån att pengar också påverkar och det kostar oerhörda pengar när ett plans leveranser försenas, får flygförbud och drabbas av diverse problem.

 

Det är ju ingen hemlighet att allt nytt som är lite komplicerat oftast har lite nybörjar problem, ta t.ex en ny bilmodell många gånger har dom lite problem i början och ibland kallas dom t.o.m tillbaka efter det att man upptäckt vissa brister, är det inte oftast så att en bilmodell anses som mest färdig när den har funnits så länge på marknaden att den snart ska tas ur produktion?

 

Jag hoppas verkligen att inget ska hända och att tillverkare och myndigheter har allt under kontroll, men jag ser det ändå kanske lite mer som tur och slump att inte någon av incidenterna hitills har lett till ett allvarligt haveri.

 

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...