Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Flög till Stockholm med dem nyss och ca 30 minuter innan landning får vi höra meddelandet att vi inte får landa i Stockholm utan måste vidare till Oslo istället.

För att flygas till Sthlm lite senare därifrån.

Anledningen som gavs var att ett annat plan skulle få förtur på Arlanda, pga nåt skumt och vi lika gärna kunde landa i Oslo, då.

 

Det blidde ett himla liv på ett fåtal passagerare och 15 minuter senare får vi veta att vi landar på Arlanda ändå, tack vare "förhandlingar".

 

När vi sedan har landat, hörs det i högtalarna att vi måste skynda oss av planet för att de måste vidare till Oslo och det är brådis, brådis, brådis.

 

Får väl se om jag landar i BKK den 15. eller om det blir nån annan trevlig plats. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Planet skall vidare till New York ett par timmar efter landning.

Har man då tagit ett plan ur drift så är det i valet och kvalet hur man gör.

Man har ett plan för lite för Oslo eller Stockholm tills man fått ett ersättningsplan från HiFly i Portugal.

Enl. en tidningsartikel så har man tänkt använda den "enda" kvarvarande 787 på Oslo och Airbus 340 på Stockholm.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hemresan ser ut att bli Airbus istället:

söndag, 29 september 2013 | varaktighet 11:15

•Avr: 09:30 Bangkok, Thailand | Suvarnabhumi International BKK

•Ank: 15:45 Stockholm, Sverige | Arlanda ARN | Terminal 5

•Flightnummer:

Norwegian Air Shuttle - DY 7206

•Pristyp:Ekonomiklass med restriktioner

•Drivs av: HI Fly Transportes Aereo

•Flygplan:Airbus Industrie A340-300

9:30 Inställt på grund av tekniska problem! !!!!

Ny avgång 15:00 och nu med DREAMLINER som de tycks ha reparerat?!?!

Ändrades av Stray Dog
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas verkligen att de får ordning på sina problem med 787:orna.

Det med flera aktörer på planen gynnar ju prisbilden för resor till Bkk, och Norwegian är en av de som pressar dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om de har fått ordning på "shitlinern" till midsommar De har bästa priset från BKK till Arn och tillbaka då

Offe

Ps Norsktorkarna har alltid slickat Us i röven så dom kan "ha det"

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo luftwaffe är säkert ,åkte med dom 94 tog 28 timmar bkk-sthlm efter nödlandning i Dubai och en i Istanbul :rolleyes:

Hej

 

Nu för tiden tar det 14 respektive 15 timmar Göteborg-Munchen-Bangkok, jag gillar dom ordning och reda, punktliga och fortfarande fri alkohol även i ekonomiklass, leksaker och pyssel till barnen.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag fick perfekt service av lufthansa -73 om vi ska dra upp historia.

Pga överbokat plan fick vi lyxhotell inkl mat och dryck i Hamburg som tack för att vi åkte dagen efter till Sthlm.

Hej

 

Numera erbjuds man 600 euro + hotell + mat om man råkar ut för överbokning med Lufthansa, helt ok tycker jag.

 

Vi blev erbjudna detta för några år sedan när vi hade frugans systers barn här på besök, så vi var fyra st som erbjöds detta men vi tackade nej och några andra nappade på erbjudandet.

 

Med vänlig hälsning isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Numera erbjuds man 600 euro + hotell + mat om man råkar ut för överbokning med Lufthansa, helt ok tycker jag.

Med vänlig hälsning isan Lover

Inte bara Lufthansa...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian passar mig utmärkt, man betalar för det man vill ha, inte vill jag pröjsa andras sprit eller leksaker.

Som det oftast är för mig, flyger jag mellan ARN-HEL över helgen o då behöver man inte så mycket klöder

med sig heller så man klarar med tillåtna 10 kg i handbagage. Har inte PC:n med mig heller på korta trip.

 

Hoppas de får bukt på maskinen, tror andå att väntar ett tag innan jag sätter min fot i 787, den upplevelsen

kan jag var utan tillsvidare. Som flygbolag har Norski funkat bra tycker jag, personligen har inte råkat ut

för nåt missär, som försening, inställning eller dyligt. Ha det bra allihoppa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu för tiden tar det 14 respektive 15 timmar Göteborg-Munchen-Bangkok, jag gillar dom ordning och reda, punktliga och fortfarande fri alkohol även i ekonomiklass, leksaker och pyssel till barnen.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Ja det tog inte längre tid då ,men eftersom vi fick NÖDLANDA i Dubai och instägda i ett plan i 8 tim bla innan vi fick lämna planet

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian passar mig utmärkt, man betalar för det man vill ha, inte vill jag pröjsa andras sprit eller leksaker.

Som det oftast är för mig, flyger jag mellan ARN-HEL över helgen o då behöver man inte så mycket klöder

med sig heller så man klarar med tillåtna 10 kg i handbagage. Har inte PC:n med mig heller på korta trip.

 

Hoppas de får bukt på maskinen, tror andå att väntar ett tag innan jag sätter min fot i 787, den upplevelsen

kan jag var utan tillsvidare. Som flygbolag har Norski funkat bra tycker jag, personligen har inte råkat ut

för nåt missär, som försening, inställning eller dyligt. Ha det bra allihoppa.

 

Japp dom funkar verkligen kanon he he ,får väl hoppas dom får ordning på det konkurrens behöves

 

 

 

 

 

Nya, långa förseningar och ilskna passagerare både i New York, Stockholm och Bangkok.

– Jag trodde aldrig Norwegian skulle behandla sina kunder så här, säger Jessica Eriksson, som väntar på att få åka hem från New York

 

Dominoeffekten av att flygbolaget Norwegians Boeing 787 Dreamliner inte kunde lyfta från Arlanda i måndags fortsätter.

Klockan 05.30 torsdag morgon, tolv timmar försenat, kom Norwegians tänkta onsdagsflight till New York äntligen iväg. Men inte med en Dreamliner – det planet står fortfarande på backen på Arlanda och väntar på ytterligare nya reservdelar som kanske, eller kanske inte, ska lösa problemet med en varningslampa som lyser.

I nuläget vet ingen när det splitter nya flygplanet kan komma i luften igen.

– Teknikerna jobbar dygnet runt med att lösa, säger Norwegians informationschef Åsa Larsson.

Inhyrda plan flyger

Samtidigt fortsätter följdverkningarna av det krånglande planet.

Norwegian hyrde häromkvällen in två Airbus 340 från portugisiska HighFly, inklusive besättningar, för att täcka rutterna till New York och Bangkok.

Men besättningar måste förstås ha ett visst antal vilotimmar mellan flygningarna, och någon ersättningspersonal har ännu inte kunnat ta sig till vare sig Bangkok eller New York, med nya förseningar som följd.

Redan i morse fanns därför uppgifterna om att dagens flyg från Arlanda till Bangkok är 9 timmar försenat. I alla fall enligt information från Arlanda – på Norwegians egen hemsida står vid samma tidpunkt att planet beräknas avgå i rätt tid.

”Jag vill bara hem”

Och i New York har närmare 300 strandsatta passagerare precis fått besked om att deras flyg hem fått en ny, preliminär avgångstid satt till klockan 7 fredag morgon, lokal tid, vilket innebär ännu en hotellnatt.

Några av dem, bland annat Jessica, får däremot besked om att de ska få flyga redan på kvällen, lokal tid, via Oslo.

– Jag vill bara hem, suckar Jessica Eriksson från Fagersjö, som varit i New York på semester. Allt  varit jättebra fram tills det här, men tyvärr är det ju det här man kommer att komma ihåg mest.

Alla som hört av sig till Aftonbladet är framförallt ilskna över bristande information, och i deras tycke nonchalant behandling.

Värst, säger Jessica Eriksson, var när de igår beordrades ut till flygplatsen för att få mer information. Ingen fanns på plats, och först ett par timmar senare kommer ett nytt sms – som säger att de ska få ny information, 17.30 på eftermiddagen.

– Då är klockan närmare 13, och hela vår dag är förstörd.

Flygbolaget beklagar

De nästan 300 passagerarna fick så småningom veta att de skulle tillbringa natten på ett hotell, och bussades dit.

– Det värsta är att vi inte får någon information, bara ett sms att vi ska få åka hem imorgon. Vi är flera stycken som försökt nå Norwegian via telefon, men det har varit omöjligt, flera gånger lägger de bara på.

– Jag trodde aldrig Norwegian var så oseriösa och behandlade sina kunder så här, säger Jessica Eriksson uppgivet.

Norwegians informationschef Åsa Larsson menar dock att det gått ut massor med information.

– Det har gått ut sms till våra passagerare, kontinuerligt, hela tiden, säger hon. Men jag förstår om folk är frustrerade, och vi beklagar verkligen det här och jobbar dygnet runt med att lösa så snart vi kan.

Men badwillen för flygbolaget har inte tagit slut, bara för att de tidigare strandsatta passagerarna kommit hem till Sverige.

”Vi följer regelverket”

Tidigt i morse upptäckte ett antal passagerare, som skulle med sena anslutningsflyg, att maxgränsen på 1000 kronor för ett hotellrum inte räckte någonstans alls, delvis på grund av Obamas Sverigebesök. Många stannade därför kvar på flygplatsen, eller försökte hålla sig vakna ytterligare några timmar.

– Det är taket, vi följer regelverket enligt EU. Men vi har sagt att under de här omständigheterna får de skicka in sina krav med kvitton till vår reklamationsavdelning, så kommer vi att behandla varje specifik reklamation vid ett senare tillfälle, säger  Åsa Larsson.

Den som inte bokat anslutningsflyg med Norwegian fick däremot klara sig själva och blev av flygbolaget hänvisade att kräva ersättning via sin hemförsäkring i första hand.

– Jag har inte sovit på snart 48 timmar, mejlar en annan frustrerad passagerare. Nu sitter jag äntligen på ett tåg hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror norskarnas dreamliner är världens säkraste plan.

 

Tror jag med. Eftersom som att det för det mesta står på backen lär det inte störta i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp dom funkar verkligen kanon he he ,får väl hoppas dom får ordning på det konkurrens behöves

 

 

 

 

 

Nya, långa förseningar och ilskna passagerare både i New York, Stockholm och Bangkok.

– Jag trodde aldrig Norwegian skulle behandla sina kunder så här, säger Jessica Eriksson, som väntar på att få åka hem från New York

 

Dominoeffekten av att flygbolaget Norwegians Boeing 787 Dreamliner inte kunde lyfta från Arlanda i måndags fortsätter.

Klockan 05.30 torsdag morgon, tolv timmar försenat, kom Norwegians tänkta onsdagsflight till New York äntligen iväg. Men inte med en Dreamliner – det planet står fortfarande på backen på Arlanda och väntar på ytterligare nya reservdelar som kanske, eller kanske inte, ska lösa problemet med en varningslampa som lyser.

I nuläget vet ingen när det splitter nya flygplanet kan komma i luften igen.

– Teknikerna jobbar dygnet runt med att lösa, säger Norwegians informationschef Åsa Larsson.

Inhyrda plan flyger

Samtidigt fortsätter följdverkningarna av det krånglande planet.

Norwegian hyrde häromkvällen in två Airbus 340 från portugisiska HighFly, inklusive besättningar, för att täcka rutterna till New York och Bangkok.

Men besättningar måste förstås ha ett visst antal vilotimmar mellan flygningarna, och någon ersättningspersonal har ännu inte kunnat ta sig till vare sig Bangkok eller New York, med nya förseningar som följd.

Redan i morse fanns därför uppgifterna om att dagens flyg från Arlanda till Bangkok är 9 timmar försenat. I alla fall enligt information från Arlanda – på Norwegians egen hemsida står vid samma tidpunkt att planet beräknas avgå i rätt tid.

”Jag vill bara hem”

Och i New York har närmare 300 strandsatta passagerare precis fått besked om att deras flyg hem fått en ny, preliminär avgångstid satt till klockan 7 fredag morgon, lokal tid, vilket innebär ännu en hotellnatt.

Några av dem, bland annat Jessica, får däremot besked om att de ska få flyga redan på kvällen, lokal tid, via Oslo.

– Jag vill bara hem, suckar Jessica Eriksson från Fagersjö, som varit i New York på semester. Allt  varit jättebra fram tills det här, men tyvärr är det ju det här man kommer att komma ihåg mest.

Alla som hört av sig till Aftonbladet är framförallt ilskna över bristande information, och i deras tycke nonchalant behandling.

Värst, säger Jessica Eriksson, var när de igår beordrades ut till flygplatsen för att få mer information. Ingen fanns på plats, och först ett par timmar senare kommer ett nytt sms – som säger att de ska få ny information, 17.30 på eftermiddagen.

– Då är klockan närmare 13, och hela vår dag är förstörd.

Flygbolaget beklagar

De nästan 300 passagerarna fick så småningom veta att de skulle tillbringa natten på ett hotell, och bussades dit.

– Det värsta är att vi inte får någon information, bara ett sms att vi ska få åka hem imorgon. Vi är flera stycken som försökt nå Norwegian via telefon, men det har varit omöjligt, flera gånger lägger de bara på.

– Jag trodde aldrig Norwegian var så oseriösa och behandlade sina kunder så här, säger Jessica Eriksson uppgivet.

Norwegians informationschef Åsa Larsson menar dock att det gått ut massor med information.

– Det har gått ut sms till våra passagerare, kontinuerligt, hela tiden, säger hon. Men jag förstår om folk är frustrerade, och vi beklagar verkligen det här och jobbar dygnet runt med att lösa så snart vi kan.

Men badwillen för flygbolaget har inte tagit slut, bara för att de tidigare strandsatta passagerarna kommit hem till Sverige.

”Vi följer regelverket”

Tidigt i morse upptäckte ett antal passagerare, som skulle med sena anslutningsflyg, att maxgränsen på 1000 kronor för ett hotellrum inte räckte någonstans alls, delvis på grund av Obamas Sverigebesök. Många stannade därför kvar på flygplatsen, eller försökte hålla sig vakna ytterligare några timmar.

– Det är taket, vi följer regelverket enligt EU. Men vi har sagt att under de här omständigheterna får de skicka in sina krav med kvitton till vår reklamationsavdelning, så kommer vi att behandla varje specifik reklamation vid ett senare tillfälle, säger  Åsa Larsson.

Den som inte bokat anslutningsflyg med Norwegian fick däremot klara sig själva och blev av flygbolaget hänvisade att kräva ersättning via sin hemförsäkring i första hand.

– Jag har inte sovit på snart 48 timmar, mejlar en annan frustrerad passagerare. Nu sitter jag äntligen på ett tåg hem.

Varför klistra in denna textmassa utan att ange källa?

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför klistra in denna textmassa utan att ange källa?

dagspressen är du riktigt nyfiken kopierar du lite text ,klistra in på google och vips letar den reda på källan

 

tog 2 sekunder med hjälp av google att hitta källan ,se så ta en liten datakurs så blir livet lättare för dig

tänk på han politkern i Örebro klippa, klistra, kopiera ,

 

http://www.aftonbladet.se/resa/article17416358.ab

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

dagspressen

Det är ingen källhänvisning! Så med länk till källan ger det mer trovärdighet till inlägget och skribenten.

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

:14: 

Det är ingen källhänvisning! Så med länk till källan ger det mer trovärdighet till inlägget och skribenten.

Använd google om du är nyfiken , jag är trovärdig så det räcker och blir över ,till skillnad mot en del mytomaner på mpr

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Använd google om du är nyfiken , jag är trovärdig så det räcker och blir över ,till skillnad mot en del mytomaner på mpr

Du sällar ju dig själv till mytomanerna, när du tror din trovärdighet står över kravet på källa för kopierad text.

Livet är en resa, lev mera!
Frihet det ger man och ansvar det tar man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sällar ju dig själv till mytomanerna, när du tror din trovärdighet står över kravet på källa för kopierad text.

Det är nog ngt fel på dig tror jag :crazy:  :ahh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ingen källhänvisning! Så med länk till källan ger det mer trovärdighet till inlägget och skribenten.

tog 2 sekunder med hjälp av google att hitta källan ,se så ta en liten datakurs så blir livet lättare för dig

tänk på han politkern i Örebro klippa, klistra, kopiera ,

 

http://www.aftonblad...icle17416358.ab

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som att norrbaggarna tycker att om inte vi får ha våra 787:or i luften så ska ingen annan heller få det, iaf inte i Norge. Fan va skumt.

 

EDIT: Texten var inte så lättläst i bilden så här är den:

Earlier today LOT flight LO42 (B787 Dreamliner) from Toronto to Warsaw was forced to land in Keflavik, Iceland because the aircraft was denied entry into Norwegian airspace.
Playback: http://www.flightradar24.com/2013-09-29/09:00/12x/LOT42

Polish media reports that this was because of "aircraft identification issues" which could be a broken ModeC transponder (ModeC transponder is mandatory in Norwegian airspace and ADS-B is not yet used by ATC in most countries).

LOT has sent an Embraer E195 and a Boeing 737 to pick up the stranded passengers.
http://www.flightradar24.com/LOT9001
http://www.flightradar24.com/LOT9003

Picture of SP-LRA at Keflavik airport:
https://twitter.com/Flyerhuks/status/384302566311333888

 

post-4721-0-41790900-1380472646_thumb.jp

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...