Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner

jrk

Recommended Posts

Glömde bild med pris
Utresa :  Stockholm-Arlanda - Bangkok    augusti 2013

ti on to fr 31

1

2

3

4

32
5

6

7

8

9

10

11

33
12

13

14

15

16

17

18

34
 19
2 910
 20
1 399
 21
2 660
 22
1 399
23

24
1 399
25

35
 26
2 360
 27
1 699
 28
2 310
 29
1 699
30

31
1 699
Dela på andra sajter

• Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• leifen

52

• Sam sip sam

47

• Moritz

45

• Soengsang

41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

må ti on to fr lö sö 31

1

2

3

4

32
5

6

7

8

9

10

11

33
12

13

14

15

16

17

18

34
 19
2 910
 20
1 399
 21
2 660
 22
1 399
23

24
1 399
25

35
 26
2 360
 27
1 699
 28
2 310
 29
1 699
30

31
1 699

Veckans lottorad eller ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

För en spottstyver extra får du lite mera säkerhetsmarginal i Dubai på hemresan.

Under två timmar brukar göra mig nervös, fast det finns nog många här som tycker det både räcker och blir över.  :-)

post-10507-0-65451000-1376831401_thumb.j

Dela på andra sajter

För en spottstyver extra får du lite mera säkerhetsmarginal i Dubai på hemresan.

Under två timmar brukar göra mig nervös, fast det finns nog många här som tycker det både räcker och blir över.  :-)

attachicon.gifemir.jpg

Eller så kan man ta den korta anslutningen och låta Emirates stå för fiolerna om de skulle missa anslutningen-Eftersom det är bokat med Emirates hela vägen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Oavsett hur man söker och med vilka man väljer att resa med, så har det nog aldrig varit så billigt att ta sig till Thailand.

Bara hoppas det håller i sig.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Oavsett hur man söker och med vilka man väljer att resa med, så har det nog aldrig varit så billigt att ta sig till Thailand.

Leif

Ser tyvärr svindyrt ut över jul och nyår än så länge i alla fall.

Hur man än krånglar till det med tre-fyra byten så lär det inte bli några 4000-kronors biljetter för oss i år.

Dela på andra sajter

Leif

Helt riktigt, konkurrensen främjar oss kunder :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

må ti on to fr lö sö 31

1

2

3

4

32
5

6

7

8

9

10

11

33
12

13

14

15

16

17

18

34
 19
2 910
 20
1 399
 21
2 660
 22
1 399
23

24
1 399
25

35
 26
2 360
 27
1 699
 28
2 310
 29
1 699
30

31
1 699

Håller med dig. Men det är bara tur och var är retur

Jag kollade med de. I fall så fixar de annat flygförbindelse eller bjuder på hotell och i Dubai är det nog ingen fel att stanna.

Dela på andra sajter

Håller med dig. Men det är bara tur och var är retur

Jag kollade med de. I fall så fixar de annat flygförbindelse eller bjuder på hotell och i Dubai är det nog ingen fel att stanna.

Frågan är om Norwegian bjuder på något ifall man missar anslutningen i Oslo som det är med vissa avgångar? Normalt sett så bjuder inte lågprisbolag på den servicen men inom sitt eget bolag borde de kanske göra det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Kollar på 3 veckor i December

Emirates: 4603 kr

Thai: 7893 kr

Qatar: 5375 kr

Turkish: 5700 kr

Finnair: 5823 kr

Norweigan: 7368 kr

SAS: 6774:

Så Norweigan är knappast ett "lågprisbolag"

När jag flög med SAS 1979 till Bangkok kostade det 9000 kr !

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ser tyvärr svindyrt ut över jul och nyår än så länge i alla fall.

Hur man än krånglar till det med tre-fyra byten så lär det inte bli några 4000-kronors biljetter för oss i år.

Över jul och nyår har väl aldrig varit billigt tidigare heller.

Sällan under 10.000kr

Dela på andra sajter

Över jul och nyår har väl aldrig varit billigt tidigare heller.

Sällan under 10.000kr

Vi har haft tur hittills att komma iväg för under 5500  med hemresa mitt i januari, men det har varit ett jävla pillande med sökmotorerna.

I år tycker jag det ser mörkare ut än vanligt men vi får se när vi kommer in i oktober om något bolag får kalla fötter (innan jag gör det).

Det blir inte billigare heller av att man åker från Göteborg.

Ändrades av Moritz
Dela på andra sajter

Stockholm-Arlanda - Bangkok Tisdag 3. dec 2013 kl.14:40 - Terminal: 5 Flygning DY7205 - LowFare Trafikeras av Norwegian Long Haul   1 Vuxen 2 799 SEK   Hemresa   Bangkok - Stockholm-Arlanda Onsdag 25. dec 2013 kl.09:00 Flygning DY7206 - LowFare Trafikeras av Norwegian Long Haul   1 Vuxen 2 206 SEK   Totalpris inkl.

skatter och avgifter 5 005

Snygga priser.

En kompis ringde efter sin premiär med Dreamlinern och var nöjd med nästan allt,underbar besättning,lite tråkig mat.

Dela på andra sajter

Stockholm-Arlanda - Bangkok Tisdag 3. dec 2013 kl.14:40 - Terminal: 5 Flygning DY7205 - LowFare Trafikeras av Norwegian Long Haul   1 Vuxen 2 799 SEK   Hemresa   Bangkok - Stockholm-Arlanda Onsdag 25. dec 2013 kl.09:00 Flygning DY7206 - LowFare Trafikeras av Norwegian Long Haul   1 Vuxen 2 206 SEK   Totalpris inkl.

skatter och avgifter 5 005

Snygga priser.

En kompis ringde efter sin premiär med Dreamlinern och var nöjd med nästan allt,underbar besättning,lite tråkig mat.

Tror inte jag någonsin upplevt spännande flygplansmat. Brukar käka innan flight och sen försöka sova bort resan. För mej är det inte direkt någon upplyftande  :nyam: upplevelse att flyga från punkt A till B efter 15 års flaxande fram och tillbaka. Lika kul som att ta bussen hem ungefär fast mycket längre väntan innan avresa.

Helst skall det vara bekvämt, snabbt och tyst. Kanske jag är motpolen till charter-Svenne som tycker att festen har börjat redan på väg mot flygplatsen... :bs_help:

Dela på andra sajter

Såg ett program från BBC om en kändis/mästerkock som tog på sig utmaningen att få fram flygplansmat som smakar gott på hög höjd.

I programmet kom man snabbt fram till att utan trixande (t.ex. spray i näsan innan måltiden)

så smakar all mat sämre p.g.a. tryckförhållanden och/eller luftfuktigheten i kabinen.

Jag tvivlar på att några flygbolag har viljan eller har hunnit ta till sig hans resultat.

Maten ser fortfarande godare ut än den är.

Dela på andra sajter

Maten är väl mer som ett tidsfördriv...likaså drikken.

Maten är ju färdiglagad och uppvärmd typ hemtjänsten... Nu kan jag inget om första klass och klasserna därutöver. Men jag tror inte reglementet tillåter restaurangkök på ett flygplan.

Skulle tro att enda praktiska alternativet med stjärnkock är resa med klassisk Zeppelinare i långsam fart..

Ändrades av chiangmai
Dela på andra sajter

Såg ett program från BBC om en kändis/mästerkock som tog på sig utmaningen att få fram flygplansmat som smakar gott på hög höjd.

I programmet kom man snabbt fram till att utan trixande (t.ex. spray i näsan innan måltiden)

så smakar all mat sämre p.g.a. tryckförhållanden och/eller luftfuktigheten i kabinen.

Jag tvivlar på att några flygbolag har viljan eller har hunnit ta till sig hans resultat.

Maten ser fortfarande godare ut än den är.

Det höll SAS på med för en hel del år sedan och gör fortfarande av och till.

Den mat som serverades av SAS i våras CPH-BKK var riktigt jävla bra, baconet och potatisen var som det precis kom ur pannan.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Jag åkte business med Finnair 2012 och där fanns egen kock ombord som tillagade köttet enl. mitt önskemål.

I economy var det uppvärmd mat i tråg som vanligt.

Leif

Dela på andra sajter

Du glömde nämna att man ska sluta tro på vad Norwegian säger till pressen:

Efter massiv kritik tvingas flygbolaget Norwegian att backa.

I fortsättningen blir dricksvatten ombord gratis.

Men filtar kostar fortfarande extra.

Från och med nu ska ingen behöva vara törstig på Norwegians flyg.

– Vatten ska delas ut gratis under hela flygningen och så mycket som passagerarna önskar,

säger Åsa Larsson, Norwegians presschef i Sverige, till Resumé.

Norwegian backar

Nu gällde det långlinjerna och inte inom Europa

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Hej 

När jag beställde min resa någon gång i Juni Så blev det Finnair 5 188 Norvegian blev totalt 6 200 ung  2 Enkel 2 baggage+mat Är det som några säger maten var dålig gör det inte saken bättre ! Valet var lätt Flygtid 12t 15min båda hållen 

Kollade pris Noevegian Bkk Arn Tor På denb varianten vat Nv bäst Det var deras första schemalagda tur tror det var dagen efter midsommar 

Offe

Dela på andra sajter

Dagens Eko 12.30

Noewegian och Ryan Tar sin piloter från bemaningsföretag 

Det leder till att man inte vill anmäla incidenter pg ortygga anstälningsvilkor enligt Svensk Pilotförening

Offe

Dela på andra sajter

Nu gällde det långlinjerna och inte inom Europa

Hon kanske glömde säga det, eller är det du som läser meningen "ingen ska behöva vara törstig på Norwegians flyg"

som "ingen ska behöva vara törstig på Norwegians flyg (OBS gäller ej i Europa)"?

Klart att om Norwegian tävlar med Ryan om vem som kan vara den största skitstöveln så gör du nog rätt :-)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...