Tujtuj Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Min 1 månads resa i oktober kostade 3385 och då ingår mat, dryck, AVOD och 30 kilo bagage. Motsvarande resa med Norwegian blev 5760 och utan bagage och mat kostar den 4662. Hittade många fullservice bolag för de pengarna eller till och med under. Nonstop dit från Arlanda men via Oslo på hemvägen. Jag åker med Emirates. Personligen är jag skeptisk till "lågprisflyg" på långdistans, väldigt få flyger till Bangkok över en weekend och klarar sig med handbagage (Som väl bransch trendsättarna Ryanair nu funderar på att ta betalt för?) men på resor upp till 3 timmar funkar ju de flesta lågprisflygen om man vet vad det innebär innan man kliver ombord. Väldigt många svenskar verkar tro att de får fullservice på Norwegian bara för att de betalt vad de tror är ett lågt pris. Grymt bra pris det också, bara att gratulera. Fast det ändrar ju inte det faktum att Norwegian har prisvärda biljetter för den som orkar leta och kan vara lite flexibel. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Så vilka datum åker du för 3200? Hur ska man kunna jämföra andra bolag om inte med priserna som är aktuella. 30 nov-25 dec. Vadå inte aktuella? De var ju högst aktuella då jag köpte dem och andra bolag hade inget i närheten av samma pris just då. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burken Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 För oss är det intressant då man kan åka ner billigt utan mat (äter alltid riktig mat innan resa) då jag inte är förtjust i flygplansmat. Behöver inte heller bagage mot Thailand då allt hänger i garderoben där redan. Hem är det ALLTID maxvikt som gäller då frun skall ha mat för ett halvår i väskorna och då kanske 100 Kg bagage är ett klipp för en liten extraslant. Det enda som oroar mej är ifall det uppstår nåt fel på planet då det är så nytt... man får väl KÖPA några extra groggar då för att hålla lugnet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Grymt bra pris det också, bara att gratulera. Fast det ändrar ju inte det faktum att Norwegian har prisvärda biljetter för den som orkar leta och kan vara lite flexibel. Gör gärna det och ta fram en vettig biljett i högsäsong. Det är vi många som är på jakt efter. Nu i september och oktober kan vemsomhelst hitta biljetter på mellan 3000 och 4000 spänn. Inklusive bagage och mat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Gör gärna det och ta fram en vettig biljett i högsäsong. Det är vi många som är på jakt efter. Nu i september och oktober kan vemsomhelst hitta biljetter på mellan 3000 och 4000 spänn. Inklusive bagage och mat. Vad är det du inte förstår? Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Så vilka datum åker du för 3200? Hur ska man kunna jämföra andra bolag om inte med priserna som är aktuella. Kolla på www.momondo.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 (ändrad) 30 nov-25 dec. Vadå inte aktuella? De var ju högst aktuella då jag köpte dem och andra bolag hade inget i närheten av samma pris just då. Om det ska vara ett argument för att välja Norwegian framför andra bolag kan man inte räkna med historiska data. Här är de aktuella priserna för din resa. Inga 3200 där, snarare 6200 spänn med mat och bagage. Ändrades Augusti 18, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Om det ska vara ett argument för att välja Norwegian framför andra bolag kan man inte räkna med historiska data. Här är de aktuella priserna för din resa. Inga 3200 där, snarare 6200 spänn med mat och bagage. _Norwegian2.jpg Försätt vidare med bokningen där tillkommer skatter och bränsletillägg så det blir 1000 sek till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Faktum är att det är lite tvärt om ju. Det är ju massor av saker man vill ha ner till sitt boende, både husgeråd prylar och matvaror. Delar av min lista: 3-4kg kräftor. Sursrömming. Köttkvarnen 3-4kg Div kryddor, både till mig och bekanta. Några kilo mussli. Några datorer. Presenter till barnen från mor&far. Ett gäng gamla hårddiskar, från kasserade datorer. Etc Etc Etc Sen fyller jag normalt sett upp "dödvikten" med böcker. Så möjligheten att ta upp till 50kg med Norrbaggarna för en rimlig kostnad är ju perfekt Visst är det så även för mig, jag kommer att frakta ned en massa böcker, DVD filmer och även matvaror. Men jag behöver inte det alla gånger så därför passar valfriheten mig perfekt. Sen på hemresan blir det nästan ingenting om man nu inte hittar någon pryl som jag kan tjäna pengar på hemma i Sverige. Får väl utvärdera norrmännen då jag har två resor bokade med dom, och jag bokar kommande resor med dom som har ett pris och villkor som attraherar mig. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Försätt vidare med bokningen där tillkommer skatter och bränsletillägg så det blir 1000 sek till Det trodde jag ingick. Har aldrig gått så långt som till betalningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 (ändrad) Om det ska vara ett argument för att välja Norwegian framför andra bolag kan man inte räkna med historiska data. Här är de aktuella priserna för din resa. Inga 3200 där, snarare 6200 spänn med mat och bagage. _Norwegian2.jpg Otroligt korkat inlägg! Varför kan man inte jämföra priser med andra bolag vid ett givet tillfälle, oavsett om det var för några månader sedan eller i dag? Jag orkar inte argumentera med någon som bara gör det för argumentationens skull. Kan bara återigen skriva: 3200 kronor, direktflyg ToR för 4 veckor under högsäsong = prisvärt hur du än vrider och vänder på det! Ändrades Augusti 18, 2013 av Tujtuj Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 (ändrad) Otroligt korkat inlägg! Varför kan man inte jämföra priser med andra bolag vid ett givet tillfälle, oavsett om det var för några månader sedan eller i dag? Jag orkar inte argumentera med någon som bara gör det för argumentationens skull. Kan bara återigen skriva: 3200 kronor, direktflyg ToR för 4 veckor under högsäsong = prisvärt hur du än vrider och vänder på det! Hur gynnar det andra potentiella biljettköpare här, som står i valet och kvalet mellan Norwegian och säg Thai, att du var så smart och framsynt att köpa biljetten då den var som billigast. Ändrades Augusti 18, 2013 av Moritz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Faktum är att det är lite tvärt om ju. Det är ju massor av saker man vill ha ner till sitt boende, både husgeråd prylar och matvaror. Delar av min lista: 3-4kg kräftor. Sursrömming. Köttkvarnen 3-4kg Div kryddor, både till mig och bekanta. Några kilo mussli. Några datorer. Presenter till barnen från mor&far. Ett gäng gamla hårddiskar, från kasserade datorer. Etc Etc Etc Sen fyller jag normalt sett upp "dödvikten" med böcker. Så möjligheten att ta upp till 50kg med Norrbaggarna för en rimlig kostnad är ju perfekt Edit: Fick just en beställning på en vävstol till min ena dotter också, inte en stor utan en sån där liten för barn. Förutsätter att det är E-böcker du fyller upp "dödvikten" med för du verkar med lätthet komma upp i maxvikt med den listan du har... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Grymt bra pris det också, bara att gratulera. Fast det ändrar ju inte det faktum att Norwegian har prisvärda biljetter för den som orkar leta och kan vara lite flexibel. Jo, men det priset hänger ju säkert ihop med att Emirates kör introduktionspriser på sina flighter från Arlanda. Men precis som du säger. är man flexibel med datumen kan man hitta bra priser med Baggarna och för oss som jobbar i LOS så är det bra att kunna åka enkelresor med handbagage till rimliga pengar. Fast jag hade ju föredragit att det var nattflyg båda hållen men man kan ju inte få allt. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Förutsätter att det är E-böcker du fyller upp "dödvikten" med för du verkar med lätthet komma upp i maxvikt med den listan du har... Hur mycket väger en e-bok? kan du det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 (ändrad) Fast jag hade ju föredragit att det var nattflyg båda hållen men man kan ju inte få allt. Det är de "slot-tider" Norski har fått. Suwarnhabum går ju på sina gränser vad gäller kapasiteten så de har fått nöja med den avgångstiden som erbjudits. Detta är insider info från Norwegians förste kapten på 787-8 som är finsk ( nu kan man väl inte flyga dem mer över huvudtaget). Han skriver/bloggar på ett finskt Thailands forum http://www.thaiklupi.fi Ändrades Augusti 18, 2013 av Loikkari Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Hur gynnar det andra potentiella biljettköpare här, som står i valet och kvalet mellan Norwegian och säg Thai, att du var så smart och framsynt att köpa biljetten då den var som billigast. Men ge dig nån gång snälla!!! Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Det är de "slot-tider" Norski har fått. Suwarnhabum går ju på sina gränser vad gäller kapasiteten så de har fått nöja med den avgångstiden som erbjudits. Detta är insider info från Norwegians förste kapten på 787-8 som är finsk ( nu kan man väl inte flyga dem mer över huvudtaget). Han skriver/bloggar på ett finskt Thailands forum http://www.thaiklupi.fi Ok, jag trodde det var för att få resenärerna att konsumera mer på planet, sover alla blir det ju inte så mycket sålt... fast de kan ju göra som Ryanair och var femte minut tjata om sina lotterier och annan skit de vill sälja i PA systemet så är det ingen jävel som kan sova! "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Hur mycket väger en e-bok? kan du det? Ungefär 400 MB. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Ok, jag trodde det var för att få resenärerna att konsumera mer på planet, sover alla blir det ju inte så mycket sålt... fast de kan ju göra som Ryanair och var femte minut tjata om sina lotterier och annan skit de vill sälja i PA systemet så är det ingen jävel som kan sova! Tell me, hur blir man så cyniskt ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Ungefär 400 MB. Jag frågade om vikt. Hur mycket kan väga 400 Mb. Du måste ha någon elektron för varje liten bit, vare sig den är på eller av. Kan du räkna ihop det? Du får lite hjälp med att en elekton väger 9.11x10^(-31) kg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Tell me, hur blir man så cyniskt ? Fråga Michael O´leary... "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
civona Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Försätt vidare med bokningen där tillkommer skatter och bränsletillägg så det blir 1000 sek till Skatter och bränsletillägg och handbagage ingår i priset. Angående handbagaget så är det måttet som gäller, den vägs inte Det ända som tillkommer är avgift för inchekat bagage och mat. Har åkt med dom i augusti för 1900 kr. enkel biljett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 (ändrad) Skatter och bränsletillägg och handbagage ingår i priset. Angående handbagaget så är det måttet som gäller, den vägs inte Det ända som tillkommer är avgift för inchekat bagage och mat. Har åkt med dom i augusti för 1900 kr. enkel biljett Jag kollade idag och fick en fantastisk låg pris i september - oktober sedan tillkom alla avgifter och tillägg så att de kommer att vara Emirates Där allt ingår. Thai samma dag har turer för ca 6,4 tusen all inclusive och med Norwegian ca 8 tusen All exklusiv. Aeroflot 4,5 tusen allt inkluderat Jag alltid kollar med momondo.se där kan man se förändringar hela tiden och välja det passar en just då och nu. Ändrades Augusti 18, 2013 av Swift 4X4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd Augusti 18, 2013 Dela Inlagd Augusti 18, 2013 Glömde bild med pris Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu