Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner

jrk

Recommended Posts

Åkte med Norwegian Bangkok - Oslo den portugisiska besättningen var trevliga men gav intryck av att vara oerfarna. Planet var helt okej, med bra säten, dessvärre var inte underhållningssystemet i bruk, Norwegian informerade om detta 24H före avgång.

Hade köpt deras stol, mat och bagage packet, maten var det jäkligaste jag någonsin ätit på flygplan, Sodexo var leverantören, barnmaten var bra och levererad av Thai.

Frugan pratade med några andra thaiare som hade blivit nekade att att betala med kontanter ombord. Det gratis vatten som Norwegian gjorde en grej av såg vi aldrig till.

Vi hade tre väskor med 22,23, knappt 27 kg vi betalde för 1 kg, så där var dom hyggliga.

Vi flyger ner i augusti hoppas det blir bättre då.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

• Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• leifen

52

• Sam sip sam

47

• Moritz

45

• Soengsang

41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

va gick det inte att ens fälla stolarna??

hamna du på den bakersta raden eller var det lika överallt??

hade du betalat för maten? tyckte du det va bra mat??

Jag åkte premium så ja jag hade redan betalat för maten o jag satt nästan längst fram kunde byta plats men spelade ingen roll samma över allt SKIT men det är ju inte norwegans fel så det blir nog bra när dreamlinern kommer igång o maten ja nääääää..

För mycket är lagom

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu har första leveransen kommit till Oslo. Nästa ska levererars aug-sept. .

post-7521-0-34210700-1372582823.jpg

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ser ut som det är gott om plats där det är 2 "sittsigt".

Det ska bli spännande att testa.

Ja det är deras sk premium he he
Dela på andra sajter

Ja det är deras sk premium he he

Det tackar man för,då slipper man kreti o pleti.

Dela på andra sajter

Åkte med Norwegian Bangkok - Oslo den portugisiska besättningen var trevliga men gav intryck av att vara oerfarna. Planet var helt okej, med bra säten, dessvärre var inte underhållningssystemet i bruk, Norwegian informerade om detta 24H före avgång.Hade köpt deras stol, mat och bagage packet, maten var det jäkligaste jag någonsin ätit på flygplan, Sodexo var leverantören, barnmaten var bra och levererad av Thai.Frugan pratade med några andra thaiare som hade blivit nekade att att betala med kontanter ombord. Det gratis vatten som Norwegian gjorde en grej av såg vi aldrig till.Vi hade tre väskor med 22,23, knappt 27 kg vi betalde för 1 kg, så där var dom hyggliga.Vi flyger ner i augusti hoppas det blir bättre då.
Norska nyheter säger att norvegian ska ha thaipersonal på sträckan Oslo Bangkok
Dela på andra sajter

Norska nyheter säger att norvegian ska ha thaipersonal på sträckan Oslo Bangkok

Visst, men just nu flygs sträckan av Hi Fly med deras egna portugisiska crew.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Har bockat in mig på Bangkok - Stockholm 1/9 och det ska vara dreamliner enligt bokningen får se hur det blir med det men jag hoppas :thumbsup:

//P

Dela på andra sajter

Har bockat in mig på Bangkok - Stockholm 1/9 och det ska vara dreamliner enligt bokningen får se hur det blir med det men jag hoppas :thumbsup:

Innan dess ska du förlorat en kamp i fiske i Korat. :crazy:.. fixat nya fiskeställen och även fått bjuda på en sjurättersmiddag i Khon Buri.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Det ryktas att Belgiaren där mer eller mindre lagt sin restaurang i dvala, men det ska också ha öppnat en ny restaurang lite mer centralt av en amerikan/iranier.det ryktades att han skulle ha öppnat nu i juni/juli?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Det ryktas att Belgiaren där mer eller mindre lagt sin restaurang i dvala, men det ska också ha öppnat en ny restaurang lite mer centralt av en amerikan/iranier.det ryktades att han skulle ha öppnat nu i juni/juli?

En nudelsoppa, ett stenbord och öl.går också  :thumbsup:

Dela på andra sajter

Dela på andra sajter

Innan dess ska du förlorat en kamp i fiske i Korat. :crazy:.. fixat nya fiskeställen och även fått bjuda på en sjurättersmiddag i Khon Buri.

Leif

Vi får väl se vem som förlorar och står för notan :crazy:  :17:

//P

Dela på andra sajter

Den var öppen hela april i alla fall och det skulle vara synd om han stängt ner för maten var det bästa som KhonBuri har eller hade att erbjuda. Bor på promenad avstånd så det kan jag kolla upp så fort jag kommer ner...

//P

Dela på andra sajter

Den var öppen hela april i alla fall och det skulle vara synd om han stängt ner för maten var det bästa som KhonBuri har eller hade att erbjuda. Bor på promenad avstånd så det kan jag kolla upp så fort jag kommer ner...

Tydligen senare han "halvstängde", säkert bara under lågsäsong..men ska bli skoj att se vad det är för ställe denna amerikan/iranier har öppnat. . .  om han nu har öppnat?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
Guest Oregistrerad knasen

En stilla undran flyger "baggarna" i morn?

jrk

Dreamlinern flyger ARN-JFK imorrn, inhyrda 340:n flyger sista svängen BKK-ARN imorrn.

Dela på andra sajter

Tror inte att det är sista svängen för jag fick göra om platsbokningen då de hade flyttat runt oss. Hade skjutit upp resan just för att få flyga Dreamliner men efter den nya platsbokningen så är det fortfarande A340 sittning 1/9 Bangkok - Stockholm. Surt!!!!

//P

Dela på andra sajter

Tror inte att det är sista svängen för jag fick göra om platsbokningen då de hade flyttat runt oss. Hade skjutit upp resan just för att få flyga Dreamliner men efter den nya platsbokningen så är det fortfarande A340 sittning 1/9 Bangkok - Stockholm. Surt!!!!

Då dom satte in Dreamlinern 14/8 OSL-BKK pga tekniska problem med A340 så kanske det fuckade upp deras planering.

www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Hade inte jag läst här på MPR hade jag inte haft en aning om vad de olika flygplanen heter.

Innan var jag jättenöjd om jag slapp propellerplan :-)

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Något man bör tänka på är att helt nya flygplans typer ofta har vissa problem och själv föredrar jag väl utprövade plan som har varit i tjänst ett tiotal år.

Om man ser tillbaka så hade ju t.ex DC10 problem med att motorer ramlade av i början, stridsflygplanet Viggen tappade vingar, JAS hade ju problem med styrsystemet och SAS Dash 8 Q400 hade ju problem med landningsställen, samtliga dessa plan fick som följd flygförbud när dom var nya, sen visade utredningar och undersökningar vad felen berodde på och dom avhjälptes.

Det nu aktuella planet Dreamliner har haft flera olika typer av fel som bl.a har orsakat bränder och det har följdriktigt också haft flygförbud, jag har inte bråttom att boka in mig på dessa plan, för min del får dom gärna säkerställa och åtgärda alla fel och flyga utan allvarliga problem några år innan jag anser det som säkert och väljer just detta plan för en flygning.

Enligt mig och mina erfarenheter bör man välja plan som har funnits på marknaden ett tag och där den problemtyngda utvecklingsperioden är över och man bör inte heller välja dom äldsta planen även om dom är väl utprövade och har flugit många årtionden eftersom dom till slut riskerar utmattningsskador och korrosionsskador som försvagar konstruktionen av alla starter och landningar tillsammans med alla flygtimmar och klimat påverkan.

Vi ser ju sett ex. på detta ibland när plan har landat utan delar av taket bl.a den gången en flygvärdinna en sögs ut och passagerarna satt som satt fastspända klarade sig.

Med vänlig hälsning isan lover

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...