Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Jag valde baggarna för det var bäst pris från BKK. Hade gärna åkt med nya planet och fått sniffa ny bil-------

När jag åker till SEK vill jag ha det billigaste, kan ligga neddrogad i en låda i lastrummet tillsammnas med eventuella katter och hundar,,,

 Resan är ingen semester. Bara familybusiness. pengarna jag sparar på kattresan ,kan jag ösa på min familj.

Åker jag på semester vill jag ha allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Hej

 

Något man bör tänka på är att helt nya flygplans typer ofta har vissa problem och själv föredrar jag väl utprövade plan som har varit i tjänst ett tiotal år.

 

Om man ser tillbaka så hade ju t.ex DC10 problem med att motorer ramlade av i början, stridsflygplanet Viggen tappade vingar, JAS hade ju problem med styrsystemet och SAS Dash 8 Q400 hade ju problem med landningsställen, samtliga dessa plan fick som följd flygförbud när dom var nya, sen visade utredningar och undersökningar vad felen berodde på och dom avhjälptes.

 

Det nu aktuella planet Dreamliner har haft flera olika typer av fel som bl.a har orsakat bränder och det har följdriktigt också haft flygförbud, jag har inte bråttom att boka in mig på dessa plan, för min del får dom gärna säkerställa och åtgärda alla fel och flyga utan allvarliga problem några år innan jag anser det som säkert och väljer just detta plan för en flygning.

 

Enligt mig och mina erfarenheter bör man välja plan som har funnits på marknaden ett tag och där den problemtyngda utvecklingsperioden är över och man bör inte heller välja dom äldsta planen även om dom är väl utprövade och har flugit många årtionden eftersom dom till slut riskerar utmattningsskador och korrosionsskador som försvagar konstruktionen av alla starter och landningar tillsammans med alla flygtimmar och klimat påverkan.

 

Vi ser ju sett ex. på detta ibland när plan har landat utan delar av taket bl.a den gången en flygvärdinna en sögs ut och passagerarna satt som satt fastspända klarade sig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Dreamlinern kommer det ta lång tid innan jag vågar sätta mig i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamlinern kommer det ta lång tid innan jag vågar sätta mig i.

Man kanske skulle lyssna på dig för jag hade vissa planer åka hem med dom på Söndag. Kanske säkrare göra en Visarun till kambodja men är år och dar sedan så är det någon ni kan rekomendera här i fiskebyn?

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är lika trångt på Norwegians Dreamliner som det är på Qatar's

Då ska ni vara glada om ni får flyga

Airbus 340 istället.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Skåneljungen och Mårten på plats på premiärturen med Dreamlinern från Arlanda.. :-)

 

Nu vet inte jag vem som är vem men kan inte grabben i mitten ta fönsterplatsen

så han slipper sitta på trekvarten hela vägen?

 

Visst ser det lite snålt ut med platsen?

Hur känns det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet inte jag vem som är vem men kan inte grabben i mitten ta fönsterplatsen

så han slipper sitta på trekvarten hela vägen?

 

Visst ser det lite snålt ut med platsen?

Hur känns det?

 

Visst ser det lite trångt ut, men jag gissar att gossen som sitter i gången är ganska fullvuxen och det därför ser lite trångt ut för den lite mer normalstora grabben i mitten. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst ser det lite trångt ut, men jag gissar att gossen som sitter i gången är ganska fullvuxen och det därför ser lite trångt ut för den lite mer normalstora grabben i mitten. 

 

 

Jag brukar alltid hamna bredvid "fullvuxna" killar på flyget och även om jag är liten så är jag ganska bred på mitten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den bilden räcker för mej, Norwegian och dreamliner går  bort .

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

skåneljungen

Visst ser det lite trångt ut, men jag gissar att gossen som sitter i gången är ganska fullvuxen och det därför ser lite trångt ut för den lite mer normalstora grabben i mitten.

Vad menar du med att jag är "ganska fullvuxen" ? Påstår du att jag är fet...vaaaa

Hahahahaha

Mvh

Skpneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

Stolsbredd 17,2 tum hos 787 Dreamliner. Både Quatar och Norwegian.

Jag tror att Thai har lite bredare men ej säker på deras nya 777.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Stolsbredd 17,2 tum hos 787 Dreamliner. Både Quatar och Norwegian.

Jag tror att Thai har lite bredare men ej säker på deras nya 777.

18,5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter den bilden känns beslutet att stanna kvar här i Thailand inte helt fel :)


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Efter den bilden känns beslutet att stanna kvar här i Thailand inte helt fel :)

 

Kycklingspett och ostbricka illa nog. Stolsbredden droppen.

Hur mycket porto behövs för att skicka tillbaka passet till polisen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är lika trångt på Norwegians Dreamliner som det är på Qatar's

Då ska ni vara glada om ni får flyga

Airbus 340 istället.

Mvh

Bredd på säten; SAS Airbus 340, 17.3, Qatar A330/340 17.5, Norwegian B787 17.2

Pitch på Norwegians Dreamliner är 31, men ger mer benplats än de Airbus 330/340 som jag flugit med.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Skåneljungen och Mårten på plats på premiärturen med Dreamlinern från Arlanda.. :-)

Wow vad härligt det ser ut! :nyam:.

Leve Norge.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där tror jag inte på förrän Pigge har bekräftat det :crazy:

 

Nått fel är det säkert.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

18,5

Thais trippel sjuor har 18,5 och 18.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Thais trippel sjuor har 18,5 och 18.

 

Kan inte se att du heter Pigge ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får det bli Aeroflot som har över 20 tum i economy.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...