Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Kenneth4618

Hur smart är det att mäta ljudnivån i tex en minivan full med thailändskor och sedan skylla på att bil för oväsen :crazy:

 

Ungefär samma sak som mäta ljudnivån i flygplan med 300 passagerare och sedan skylla på flygplanet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

charter och fredagsavgång, då störs man inte av motorerna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Seaserpent

Testade några Appar i taxin i går, de gav väldigt olika resultat. Den från Arbetsmiljöverket och en till visade 67-70 DB 70

En av anledningarna till att A380 är så tyst är pga av planets storlek som gör att motorerna kommer längre ifrån flygplanskroppen.

787 är inte lika tyst, när man läser på nätet så finner jag ingen som direkt klagar på ljudet förutom syrgas nissen.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Testade några Appar i taxin i går, de gav väldigt olika resultat. Den från Arbetsmiljöverket och en till visade 67-70 DB 70

En av anledningarna till att A380 är så tyst är pga av planets storlek som gör att motorerna kommer längre ifrån flygplanskroppen.

787 är inte lika tyst, när man läser på nätet så finner jag ingen som direkt klagar på ljudet förutom syrgas nissen.

 

Ett riktigt pro som av någon anledning lyckas utlösa syrgasmasken och dessutom klarar av att låsa in sig på dasset.

Vet inte helt om man ska ta denna gubbes reviews på ett seriöst sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett riktigt pro som av någon anledning lyckas utlösa syrgasmasken och dessutom klarar av att låsa in sig på dasset

 

Förmodligen en stenbordsexpert från MPR

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag bättre de är ingen häftig flygupplevelse men man har provat.

jag tror att det blir en magiskt avgång.

 

Ha en bra kväll

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegian får första leveransen av Boeings flygplan 787 Dreamliner sista veckan i juni. Det andra planet kommer att levereras i slutet av juli.

Enligt Norwegians vd Björn Kjos kommer flygplanstypen att först testas på Norwegians europeiska rutter. Först därefter, i augusti, börjar användas på bolagets kommande långdistansflygningar.

De hoppas man på.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tror nog att Norwegian 787 Dreamliner kommer att konkurera ut Thai!

Vad tror ni?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eller hur Pigge?

jrk

Ändrades av jrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att Norwegian 787 Dreamliner kommer att konkurera utt Thai! Vad tror ni?

Gör några provbokningar så upptäcker du att Thai håller samma priser eller längre.

Med bagage och mat som tillägg ser det bra ut i annonsering för Norwegian, men men..

 

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tänk att få snacke norsk hele väjen till Thailand,det får man sällan med Thai.

Bara en sån sak Pigge.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det nog portugisiska i så fall från början. :crazy: , och thailändska senare  :thumbsup:

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Gör några provbokningar så upptäcker du att Thai håller samma priser eller längre.

Med bagage och mat som tillägg ser det bra ut i annonsering för Norwegian, men men..

 

 

 

Leif

 

Hej.

 

Går inte att säga generellt. Beror på avresedatum och bokningsdatum.

 

Våra Norwegianbiljetter i vinter för  13208 kronor  ( 2 vuxna 2 barn inklusive mat bagage och platsbokning) kostar just nu 21739 med Thai och 19524 med Norwegian (inklusive mat bagage och platsbokning)

 

 

Med vänlig hälsning

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall också flyga drömplanet om nu det blir enl vad som står i tidtabell.

Men får kanske lära mig Ethiopiska eller nåt annat djungelspråk om det skall till viss konversation :)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall också flyga drömplanet om nu det blir enl vad som står i tidtabell.

Men får kanske lära mig Ethiopiska eller nåt annat djungelspråk om det skall till viss konversation :)

Prata det språk du och hårbollen kan bäst "Flörtspråket",det är nog internationellt. :thumbsup:

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Prata det språk du och hårbollen kan bäst "Flörtspråket",det är nog internationellt. :thumbsup:

jrk

Kan vara så men jag har ingen aning.Det jag vet är att många av världens vackraste kommer från trakterna.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tänk att få snacke norsk hele väjen till Thailand,det får man sällan med Thai.

Bara en sån sak Pigge.

jrk

Dom kommer ha thailändsk crew men förhoppningsvis kan dom några ord engelska.

Nu vet jag inte vad dom andra bolagen har, men jag såg på norrmännens sida att dom bara ska ha 4 pers i kabinen. Det blir 75 passagerare var att servera. Kommer att ta tid.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kommer ha thailändsk crew men förhoppningsvis kan dom några ord engelska.

Nu vet jag inte vad dom andra bolagen har, men jag såg på norrmännens sida att dom bara ska ha 4 pers i kabinen. Det blir 75 passagerare var att servera. Kommer att ta tid.

Skönt att slippa  vara påpassad hela tiden.

Mvh jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kommer ha thailändsk crew men förhoppningsvis kan dom några ord engelska.

Nu vet jag inte vad dom andra bolagen har, men jag såg på norrmännens sida att dom bara ska ha 4 pers i kabinen. Det blir 75 passagerare var att servera. Kommer att ta tid.

Så illa är det nog inte! Av de 75 passagerarna har 50 valt bort den norska maten. 25 av dom har med sig sin favoritmat från Isaan, plaa raa. De andra 25 äter bara flytande föda inköpt på taxfree.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya problem och nödlandning för Dreamliner

 

Dreamlinern tvingades landa

En av Boeings problemdrabbade prestigeplan 787 Dreamliner lyfte igår från Denver med destination Tokyo. Och tvingades nödlanda. Det nya problemet: ett oljefilter.

 

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/dreamlinern-tvingades-landa_8278210.svd

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Åkte med norwegan nu i lördags hifly (portugiser) körde med Airbus 300 köpte premium fick samma stolar som alla andra ryggstödet gick inte o fälla iPad som underhållning en liten sketen filt nej hifly är Inget bra men det blir nog bra när norwegan får sina dreamliner

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Norwegians första Dreamliner klar för start

 

Det blev en lång väntan, men nu har flygbolaget Norwegian till slut fått sin första Dreamliner. Företagets vd Bjørn Kjos beskriver planet som en spelförändrare, ett plan som gör det möjligt för lågkostnadsbolag att på allvar utmana de etablerade flygbolagen med riktigt långa flygningar.

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

jorake pitpokkati
Åkte med norwegan nu i lördags hifly (portugiser) körde med Airbus 300 köpte premium fick samma stolar som alla andra ryggstödet gick inte o fälla iPad som underhållning en liten sketen filt nej hifly är Inget bra men det blir nog bra när norwegan får sina dreamliner

va gick det inte att ens fälla stolarna??

 

hamna du på den bakersta raden eller var det lika överallt??

 

hade du betalat för maten? tyckte du det va bra mat??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...