Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Dom är kanon bra flög upp till arlanda med dom å sept resan är bokad med dom hela vägen

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför sänker de inte priserna för att fylla planen?
Inte ofta Thai är billigast när man söker efter biljetter.

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Varför sänker de inte priserna för att fylla planen?

Inte ofta Thai är billigast när man söker efter biljetter.

 

M

 

För då skulle alla vänta tills priserna dumpas. I långa loppet är det nog inte lönsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

För då skulle alla vänta tills priserna dumpas. I långa loppet är det nog inte lönsamt.

 

Fast "sista minuten" på charterplanen har funnits ganska länge.

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Fast "sista minuten" på charterplanen har funnits ganska länge.

 

M

 

 

Med för många sista minuten platser så är det nog inte helt lönsamt.

 

Tror att dom har ganska bra kontroll över vad som är lönsamt eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med för många sista minuten platser så är det nog inte helt lönsamt.

 

Tror att dom har ganska bra kontroll över vad som är lönsamt eller inte.

 

I en statisk miljö kanske.

Får se vad som händer när norr-bagge effekten slår igenom.

 

Såsom jag tolkar det får vi vänta till Juni med det.

 

"Med start den 20 juni kommer Norwegian att flyga från Stockholm till Bangkok tre gånger i veckan, varje tisdag, torsdag och lördag. Avgång från ARN är kl.14.50"

 

Ska bli intressant detta, kan ju sluta med att Thai kastar in handduken på linjen till ARN

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är väl inte thailändare kända för att reagera logiskt på konkurrens och minskade intäkter.

Man har förr hört om de som ökar priserna för att kompensera för uteblivna kunder :-)

 

M

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Tror nog att de som får stryka på foten först och främst är de som inte flyger passagerare nonstop från Arlanda till Bangkok såsom Finnair, Qatar, Air China osv.

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att de som får stryka på foten först och främst är de som inte flyger passagerare nonstop från Arlanda till Bangkok såsom Finnair, Qatar, Air China osv.

Dom som flyger från ARN (läs thai) tar ju lite extra betalt för det, med all rätt.

Denna premium kostnad kommer nu under press av Norwegian.

Så Thai är ju i skottglugen.

Indirekt får ju dom andra också sänka priset såklart, flyga omvägar vill man ju inte betala extra för men ändå är det ju givetvis dyrare att genomföra fysiskt.

Så, ja du kan få rätt.

Spännande och se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Denna premium kostnad kommer nu under press av Norwegian

 

Nja, har testbokat olika datum under vinterhalvåret och inkluderat bagage och matpaket, och

 

inte har det varit  billigare än med Thai inte, och att man på köpet får sitta trångt, nej tack.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som flyger från ARN (läs thai) tar ju lite extra betalt för det, med all rätt.

Denna premium kostnad kommer nu under press av Norwegian

Stämmer icke.Under stora delar av året kör Thai med någon av sina eviga kampanjer som väl matchar dom billiga alternativen.

Skickat från min U8860 via Tapatalk 2

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng
Nja, har testbokat olika datum under vinterhalvåret och inkluderat bagage och matpaket, och

 

inte har det varit  billigare än med Thai inte, och att man på köpet får sitta trångt, nej tack.

 

 

Hej.

 

Beror på när man bokar.

 

Vår kommande vinterresa kostade 12600 ( 2 vuxna 1 barn 1 spädbarn) med Norwegian inklusive platsbokning och bagage och käk , bokat i april.

 

Just nu kostar samma datum 21 159 med Norwegian, 23 757 med Thai, 15 800 med Turkish, 16 800 med Quatar, 17700 med Emirates.

 

Skulle jag boka idag skulle jag varken välja Thai eller Norwegian.

 

 

mvh

 

 

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Khemmarat

Beror på när man bokar.

 

Ja, men jag har testat i januari, mars ,april och maj och hamnat runt 21.000 varje gång.

 

(2 vuxna 1barn) Så jag tror dom har ett antal billigare biljetter som dom flesta andra och

 

när dom är slut så....

 

Och att sitta och laborera med olika datum i timmar ids jag inte, så som straff

 

betalar jag några tusen extra :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som flyger från ARN (läs thai) tar ju lite extra betalt för det, med all rätt.

 

Hur tänkte du nu? Finnair kör premium från Helsingfors. Airfrance från paris. Austrian Airlines kör premium från Wien o.s.v?

 

En direktflight bör ju tvärtemot vara billigare! Se skillnad i pris dom dagar som norwegian kör via oslo.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du nu? Finnair kör premium från Helsingfors. Airfrance från paris. Austrian Airlines kör premium från Wien o.s.v?

En direktflight bör ju tvärtemot vara billigare! Se skillnad i pris dom dagar som norwegian kör via oslo.

Jag tänker att byte och längre restid inte är premium.

Allt annat lika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)

Någon som tycker till  om det här

 

      

        Stora fönster som kan tonas – varje sittplats är en fönsterplats.

  • En bekvämare, lugnare resa.
  • Mjuk LED-belysning, avvägd för arbete eller vila.
  • Stora och lätt åtkomliga bagagehylllor.
  • Lägre kabintryck och renare luft, vilket innebär att passagerarna är mer utvilade vid ankomsten.
  • Miljömässigt ansvarstagande – det mest bränsleeffektiva kommersiella jetplanet någonsin.
Ändrades av jrk
Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Hur tänkte du nu? Finnair kör premium från Helsingfors. Airfrance från paris. Austrian Airlines kör premium från Wien o.s.v?

 

En direktflight bör ju tvärtemot vara billigare! Se skillnad i pris dom dagar som norwegian kör via oslo.

 

Kör Finnair premium?..trodde de bara körde busniess? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Finnair premium?..trodde de bara körde busniess? 

Då hänvisar jag dig till Nicholas som jag citerade då han menar att direktflyg borde kosta mer och  kallade detta premium.

Direktflyg borde naturligtvis vara billigare.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Någon som tycker till  om det här

 

      

        Stora fönster som kan tonas – varje sittplats är en fönsterplats.

  • En bekvämare, lugnare resa.
  • Mjuk LED-belysning, avvägd för arbete eller vila.
  • Stora och lätt åtkomliga bagagehylllor.
  • Lägre kabintryck och renare luft, vilket innebär att passagerarna är mer utvilade vid ankomsten.
  • Miljömässigt ansvarstagande – det mest bränsleeffektiva kommersiella jetplanet någonsin.
 

Lägre kabintryck? ????

En av de stora fördelarna med 787 är det HÖGRE kabintryck som de kan använda tack vare att den är byggd i compositmaterial.

Trycket i 787 motsvara trycket på 6000 fötters höjd, mot vanliga plan som tvingas ha ett lägre tryck motsvarande 7500-8000 fötter.

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmai

Vi bokade i januari för flyg BKK till Arlanda och vidare till Landvetter, T o R.  Mat, väskor och platsbokning.Två vuxna  totalt 13400 SEK.

Avresa juli månad.

Tyckte det var kul att flyga med ett plan som är helt nytt. Sniffa in  nybilskänslan. Fick ett välkomstmail att vi var en av de första som bokat.  Blev väldigt besviken då vi var tvugna att bekräfta ombokning till  ett gammal sunkigt plan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägre kabintryck? ????

En av de stora fördelarna med 787 är det HÖGRE kabintryck som de kan använda tack vare att den är byggd i compositmaterial.

Trycket i 787 motsvara trycket på 6000 fötters höjd, mot vanliga plan som tvingas ha ett lägre tryck motsvarande 7500-8000 fötter.

Då fick man lära sig något nytt igen. :ok:

jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bokade i januari för flyg BKK till Arlanda och vidare till Landvetter, T o R.  Mat, väskor och platsbokning.Två vuxna  totalt 13400 SEK.

Avresa juli månad.

Tyckte det var kul att flyga med ett plan som är helt nytt. Sniffa in  nybilskänslan. Fick ett välkomstmail att vi var en av de första som bokat.  Blev väldigt besviken då vi var tvugna att bekräfta ombokning till  ett gammal sunkigt plan...

 

Tvingade?

Har inte Norwegian varit tydliga med att de som känner sig besvikna att inte få flyga med nya planen

kunde få tillbaka alla pengarna? Tror det var anledningen till att ni ombads bekräfta.

 

Testade A380 när det begav sig och visst var det nytt och fint - men hellre gratis rödvin :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Intressant men vi bör jämföra samma månad dec. 2012 med dec. 2013.

Annars blir det konstigt.

 

Norwegen gör ju en variant av Malaysiern airway,

Dom flög också 3 gånger i veckan KL-ARN-JFK

Med B747-400

 

Lades ner efter en tid.

 

 

Hälsar pigge01

 

Stor skillnad mellan Thai och Malaysierna, Malaysierna var snorbilliga med sina biljetter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...