Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

E-post funka på min gamla N95a med Thaikort.

Men nu har jag slopat de kortet.

Då jag inte ska åka fören V50 1914.

Kom hem från förra resan V2 1913

 

Så det blir 23månader hemma denna gång.

Mot 3 resor per år, tidigare.

 

 

Hälsar pigge01

 

Men nu var det utländskt sim-kort i Thai som var på tapeten :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Är det inte dn som har skrivit, vi vet inte vad Norwegian har sagt. SMS tjänsten är väldigt smidigt, hoppas det blir vanligare,

tex boardingkort behövs ju inte hos Finnair inom Europeiska flyg.

 

Hur gör man då. Kan man bara kliva ombord utan att dom kollar så att man har betalt för resan?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

E-post funka på min gamla N95a med Thaikort.

Men nu har jag slopat de kortet.

Då jag inte ska åka fören V50 1914.

Kom hem från förra resan V2 1913

 

Så det blir 23månader hemma denna gång.

Mot 3 resor per år, tidigare.

 

 

Hälsar pigge01

 

Behöver du en fluxkondensator till din nästa resa så kan jag sälja en åt dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver du en fluxkondensator till din nästa resa så kan jag sälja en åt dig.

 

Nästa resa blir det Nokia L800 som får bli utlandstelefon.

Den klarar det jag behöver.

Och mer där till.

 

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nästa resa blir det Nokia L800 som får bli utlandstelefon.

Den klarar det jag behöver.

Och mer där till.

 

 

 

Hälsar pigge01

 

Hoppas L800 klarar av inte bara vanlig semesterresa utan även en resa både genom tid och rum.

 

Man undrar vilket operativsystem denna Nokia har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver du en fluxkondensator till din nästa resa så kan jag sälja en åt dig.

 

Känns som han redan har en, lite gammal kanske men ändå.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man undrar vilket operativsystem denna Nokia har?

 

Infinity 8.8 är min gissning.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Känns som han redan har en, lite gammal kanske men ändå.

 

Ja, på något vis får jag en känsla att teknologin han använder är lite före sin tid, fast det kan ju lika gärna vara efter sin tid eller bara i ett parallellt universum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, på något vis får jag en känsla att teknologin han använder är lite före sin tid, fast det kan ju lika gärna vara efter sin tid eller bara i ett parallellt universum.

 

Tänk norskt, tänk framtid, tänk utveckling, tänk finskt, tänk AI, tänk TG, tänk Skåne, tänk nydanande. Vad får du? Ett vakuum om du frågar mig ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Infinity 8.8 är min gissning.

 

Det är i alla fall inte Pre-sens 2.0 eller Presens som det kanske stavas. Preteritum kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas L800 klarar av inte bara vanlig semesterresa utan även en resa både genom tid och rum.

 

Man undrar vilket operativsystem denna Nokia har?

 

W 7.8 för tillfället.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

W 7.8 för tillfället.

 

 

Hälsar pigge01

 

 

Känns lite klent med tanke på att du ska resa år 1914. Ja, 1914års teknologi är den väl överlägsen, men det blir knepigt med vanligt Win OS att ta sig tillbaka i tiden.

Nåväl, hoppas du inte bokat biljetten än, för då har du nog missat avgången redan ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns lite klent med tanke på att du ska resa år 1914. Ja, 1914års teknologi är den väl överlägsen, men det blir knepigt med vanligt Win OS att ta sig tillbaka i tiden.

Nåväl, hoppas du inte bokat biljetten än, för då har du nog missat avgången redan ;)

 

 

Är du helt ute och flyger nu? Det är väl klart att pigge alltid får det bästa benutrymmet och armutrymmet samt en mjuk stol, det är ju en tidslös service från TG, i alla tider.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hur gör man då. Kan man bara kliva ombord utan att dom kollar så att man har betalt för resan?

Det funkar precis som en vanlig boardingcard, alla uppgifter finns i SMS som man visar vid safecontrollen först och

vid gaten vid boarding. Har inga sparade i telefonen längre men det finns flygnr, sittplats, avgångstid, bokningsnr

etc Man kan inkludera rätt mycket på 160 tecknen. Vöskan lämnar man i baggagedrop som om man gör vid internet

chek in.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det funkar precis som en vanlig boardingcard, alla uppgifter finns i SMS som man visar vid safecontrollen först och

vid gaten vid boarding. Har inga sparade i telefonen längre men det finns flygnr, sittplats, avgångstid, bokningsnr

etc Man kan inkludera rätt mycket på 160 tecknen. Vöskan lämnar man i baggagedrop som om man gör vid internet

chek in.

 

Aha! Elektroniskt boardingkort.

Annars kan man flyga med SAS och ta biljetten på NFC, SAS egna app, passbook eller liknande och på sitt kontokort.

Funkar säkert på andra bolag också.

 

Funkar även med Thai. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är vad de menar med Roaming. Dataromingen behöver man väl inte för att kunna ta emot sms. Den vanliga roamingen dvs att man ringer eller tar emot samtal via en annan operatör vet jag inte hur man stänger av. Har inte sätt den funktionen på min telefon. Har man telefonen på "roamar" den väl automatiskt.

Har inte fattat detta! Byter kort i LOS Då blir det väl inga med? Har en gla Nokia med 2 Sim ett svenskt ( Comvick ) o ett Thai Funkar medelanden då om båda korten är aktiva? Men då kan någon ringa från S på comvick kortet Eller

 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag äter normalt inte den.

Då jag sällan äter frukost normalt.

Jag tyckte om stolarna och att jag får det jag vill dricka fritt.

Speldosan kan kvitta.

En viktig faktor är att det går direkt

Utan mellanlandningar och från Kastrup.

Så då är det SAS eller Thai att välja på.

Tiden är viktig.

Hälsar pigge01

Det finns fler som går Direkt Arlanda - Bkk..Norwegian till exempel. Dom flyger jag med efter helgen. Inget jag ser fram emot tyvärr.

Ändrades av Beer Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fler som går Direkt Arlanda - Bkk..Norwegian till exempel. Dom flyger jag med efter helgen. Inget jag ser fram emot tyvärr.

 

Till Thailand passar dem fint

För östra mellan Sverige!

 

Men inte för oss i Västra Sverige.

Dom flyger inte från Kastrup!

 

 

Hemresan är kass!

Dagflyg,

Samt kassa flygplan B787

Tacka vet jag B747

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då köpte jag returbiljetten hem 14 maj 2014 kl 09.00 från BKK till ARN inkl en väska på 20 kg totalpris 2 001 SEK

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas L800 klarar av inte bara vanlig semesterresa utan även en resa både genom tid och rum.

 

Man undrar vilket operativsystem denna Nokia har?

Jag har en Nokia 1021. Fungerar perfekt för ändamålet, det vill säga att ringa. Har klarat resan genom tid och rum. Har aldrig krånglat. Vill jag något annat så har jag Notebook. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygförbudet gäller resa över vatten med mer än en timmes flygtid tillbaka till flygplats på land tror jag så till BKK är inga problem. Men till New York blir det värre

Det skiter väl samma var den störtar, över land eller över hav

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som hört nåt nytt angående direktlinken Kastrup - BKK med Norwegian?

 

Var ju på tal den skulle starta Februari 2014 enligt denna nyhet:http://cphpost.dk/news/norwegian-reveals-new-flights-to-us-and-Bangkok.4652.html

 

 

Men antar att det skjutits fram då det inte verkar kommit fram något nytt sen dess...

Ändrades av Acker
Link to comment
Dela på andra sajter

Da har man testat Norwegian. ALDRIG MER! Skulle vara om man fick gratis skjuts. Dreamliners saten gick knappast att tilta bakat. Allt i Plast. Kass underhallning i LCD'n. Filmer fran 80 talet och 4 barn spel. Som tidigare namnts att vatten ar gratis pga att nagon hade ett icke fungerande kort och blev sjuk av uttorkning. Men det fanns inte gratis vatten! Men varst var den plastiga kanslan och satet som inte luta bak tillrackligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det hänt igen.

Ett Norwegian dreamliner plan har varit tvungen att vända tillbaka till Bangkok. Detta på grund av bränsle läckage. sa dom för en liten stund sedan på nyheterna.

Dom beräknade förseningen till 19 timmar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...