Jump to content
IGNORERAD

Norwegian Boeing 787-8 Dreamliner


jrk

Recommended Posts

Skit allt sammen infor extra avg pa platser med extra bra utrymme ( Nodutgangar ) enligt privata Affarer og Dn

Dom har lart sig hur man forlorar passagerare enligt Thai logik o Ryan Norvegian

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 702
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    52

  • Sam sip sam

    47

  • Moritz

    45

  • Soengsang

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har kommit till insikt om att det är passagerarna som har svårt att anpassa sig till ändrat biljett prissättning.

Man pratar ju mycket om att företagen måste anpassa sig till passagerarnas ändrade resevanor, varför är

det så svårt i motsatt riktning? Själv hoppas jag att de slopar spriten helt på flyget, mer nyttovikt istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej 

Jag har idg kollat Pricerunner o Novegian hemsida 

Fick upp pa Nv hemsida 3mander mitten av juni till sep 192 Ero envag plus bag 60 Ero samma pris hem mycket avrundat 5000 sek o direket bada hallen

Pr 5444 lagst direkt ett hall ej d tillbaka Heatrow tex Ar priscrunner en opalitlig sida Resstart Bangkok Stockholm o tvartom 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som åkt mardrömsplanet, har ni märkt nån skillnad i typ luft, ljud osv i kabinen?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som åkt mardrömsplanet, har ni märkt nån skillnad i typ luft, ljud osv i kabinen?

 

 

Ett jävla oväsen på hydraliken före landning å avgång

Inte ett dugg bättre än thaiair

Aldrig mer norrbaggarna

Försenad avgång

Försenad ankomst

Missade tåget med en timme å fick vänta på nästa tåg 3 timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som åkt mardrömsplanet, har ni märkt nån skillnad i typ luft, ljud osv i kabinen?

 

Åkte med Qatar's 787  i somras,

visst, jag märkte skillnad på lufttrycket, betydligt behagligare  för öronen.

 

Jag hade dessutom fönsterplats alldeles vid framkant på vingen,

så jag kunde se det enorma flexet på dom lååånga vingarna.

Helskotta vad vingspetsen lade iväg uppåt när planet fick fart.

Imponerande.

 

Men trångt, trångt med 3-3-3 konfiguration.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Var väl bromsarna denna gången?

http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2227370-norwegianplan-fast-i-new-york

 

"Det är inte det första problemet med Dreamlinerplan för det norska flygbolaget. Så sent som i söndags hade ett flyg från Bangkok till Oslo problem med en ventil, vilket ledde till temperaturer på över 30 grader i kabinen under den tolv timmar långa flygturen, skriver norska VG."

Lite halvkul att mysa i 30 grader, som en fisljummen bastu, man känner sing nog fräsch när man kommer fram.

Låter som man kanske skall nöja sig med den resa man gjort med Dreamline planet från Norwegian, (resan ner fungerade den ju inte, ( i oktober))...

 

http://e24.no/naeringsliv/nye-norwegian-forsinkelser/22689396

 

Verkar vara samma plan som krånglar.

"Dreamlineren Norwegian mottok fra Boeing tidligere i år, og identisk med flyet som søndag fikk problemer med varme- og klimastyringen på vei fra Bangkok til Oslo.

270 passasjerer opplevde da temperaturer opp til 32 grader, skrev VG i helgen.

Norwegian har i dag tre fly av typen 787-8 Dreamliner"

Ändrades av wix

Alltid på de svagas sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara Norwegian som har problem numera? Tycker inte att man hör något om andra flygbolag, har åkt Qatar flera gånger och det har gått smärtfritt.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag får SMS av Malmö Aviation, SAS och Norwegian gällande förseningar, byte av gate mm.

Bra funktion som är frivillig, men är ett hjälpmedel som dock inte är 100% om man själv stänger av tjänsterna i utlandet.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu kräver Baggarna att man MÅSTE ha mobiltelefon för att få resa med dom.

 

 

http://www.dn.se/ekonomi/norwegian-det-kan-bero-pa-passagerarens-telefon/

 

 

 

FY f*n för vilka id**ter det finns i den sista sovjetrepubliken.

Och i vilken mening de KRÄVER att man ska ha mobilen när man reser med dem? Inte hittar jag sån

i artikeln iaf. Men man ska ju kunna skriva skit ovasett om det stämmer eller inte, eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kräver Baggarna att man MÅSTE ha mobiltelefon för att få resa med dom.

http://www.dn.se/ekonomi/norwegian-det-kan-bero-pa-passagerarens-telefon/

FY f*n för vilka id**ter det finns i den sista sovjetrepubliken.

Kan inte se var de kräver mob.

Annars så är det väl rätt normalt att info går ut den vägen idag, är väl ett bra medium och inget att hetsa upp sig över.

Tror faktiskt inte att jag känner någon som inte har en mobiltelefon 2014.

Att flygplan kan bli försenade är väl inget konstigt heller, jag menar SJ klarar ju inte ens att hålla tåg på tidtabell, och tåg är ju dumma, går ju bara på räls. . . Hur svårt kan det vara?

Så att det inträffar driftproblem med flygplan är inte särskilt underligt.

Och vad beträffar nya flygplan, så har de mångfalds mer avancerad övervaknings och larmutrustning som varnar för det minsta lilla, många av den typen av fel som uppståt på tex 787:an hade inte upptäckts på ett äldre plan.

Så allt för passagerarnas säkerhet, jag skulle känna mig väldigt trygg på en 787:a då jag vet vilken avancerad kontroll och övervakningsutrustning de har.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt Norweigan stänger folk av roamingen när som åker utomlands därför nås dom inte av sms

 

För att ta emot sms behövs inte roamingen vara påslagen.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

För att ta emot sms behövs inte roamingen vara påslagen.

 

// mrco

Yes så är det, men det vet inte folk och stänger av sin mobil ändå i rädsla för att räkningarna ska ticka iväg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes så är det, men det vet inte folk och stänger av sin mobil ändå i rädsla för att räkningarna ska ticka iväg.

 

Ja, men enligt Norwegian så fungerar inte sms p.g.a. att folk har stängt av roamingen. Mycket dåligt av ett flygbolag att komma med en förklaring som inte stämmer.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men enligt Norwegian så fungerar inte sms p.g.a. att folk har stängt av roamingen. Mycket dåligt av ett flygbolag att komma med en förklaring som inte stämmer.

 

// mrco

 

De skriver nog vad folk ska förstå, folk är ju allmänt dumma i huvudet.

 

Skulle de skriva att de ska slå på sina  ab utomlands, och någon stackare får surfkostnad på några hundringar så skulle det väl genast vara Norwegians fel och ett jävla tjut av något dumhuvud(läs IT-handikappad)  igen.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Är det inte dn som har skrivit, vi vet inte vad Norwegian har sagt. SMS tjänsten är väldigt smidigt, hoppas det blir vanligare,

tex boardingkort behövs ju inte hos Finnair inom Europeiska flyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

enligt Norweigan stänger folk av roamingen när som åker utomlands därför nås dom inte av sms

 

Det är alltid avstängd på mina privata telefoner.

Så att telefonen inge kopplar över på Danmark

När man kör längst kusten av Öresund.

 

Det bör funka med e-post.

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid avstängd på mina privata telefoner.

Så att telefonen inge kopplar över på Danmark

När man kör längst kusten av Öresund.

 

Det bör funka med e-post.

 

Hälsar pigge01

 

Ingen data fungerar, tex mms eller epost, endast mottagna sms....du ser folk är IT-handikappade :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen data fungerar, tex mms eller epost, endast mottagna sms.du ser folk är IT-handikappade :)

 

E-post funka på min gamla N95a med Thaikort.

Men nu har jag slopat de kortet.

Då jag inte ska åka fören V50 1914.

Kom hem från förra resan V2 1913

 

Så det blir 23månader hemma denna gång.

Mot 3 resor per år, tidigare.

 

 

Hälsar pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är vad de menar med Roaming. Dataromingen behöver man väl inte för att kunna ta emot sms. Den vanliga roamingen dvs att man ringer eller tar emot samtal via en annan operatör vet jag inte hur man stänger av. Har inte sätt den funktionen på min telefon. Har man telefonen på "roamar" den väl automatiskt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...