Guest BpaijingKatai Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 För att vara ett statligt ägt bolag så känns det som att man tänker mycket på sin kvinnliga personal speciellt med förbudet mot rött läppstift och rött nagellack. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Kollade just resan jag köpte i fredags för 5955:-. Nu var den uppe i drygt 7800:-. Känns ju bra för stunden iaf Var tvungen att göra samma sak och kolla. Nu är våra plåtar 8638:- spänn dyrare än när vi bokade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Maj 6, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 6, 2013 Var tvungen att göra samma sak och kolla. Nu är våra plåtar 8638:- spänn dyrare än när vi bokade. Känns ju bra När åker ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 För att vara ett statligt ägt bolag så känns det som att man tänker mycket på sin kvinnliga personal speciellt med förbudet mot rött läppstift och rött nagellack.Om man betänker att det är muslimskt styre i Turkiet är det ju ändå ganska liberalt kan jag tycka. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Om man betänker att det är muslimskt styre i Turkiet är det ju ändå ganska liberalt kan jag tycka. Turkiet muslimskt? Trodde det var en sekulariserad stat som just av den anledningen har det jobbigt med grannen Iran. M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Känns ju bra När åker ni? 13 juli Skickat från en halvfet helgalkis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Maj 6, 2013 Dela Inlagd Maj 6, 2013 Turkiet muslimskt? Trodde det var en sekulariserad stat som just av den anledningen har det jobbigt med grannen Iran. M AKP regerar och islamistiskt. Man strävar efter att sekularisera staten, men långt ifrån alla skulle påstå att det helt har lyckats. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 Om man betänker att det är muslimskt styre i Turkiet är det ju ändå ganska liberalt kan jag tycka. Jag hade tänkt åka med turkarna nästa resa men detta beslutet gör att jag inte kommer att välja det bolaget. Jag är för att folk får bestämma över sitt utseende inom vissa gränser och dit hör läppstift och nagellack för kvinnor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 Åkte med turkarna förra resan och är helnöjd med dem. Jag rankar dem före Qatar som jag åker med den här gången. 30 kg bagage, bra mat och dryck, bra service, kort byte, låg avgift för ombokning av hemresan(50 Euro) https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Holst Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 Åkte med turkarna förra resan och är helnöjd med dem. Jag rankar dem före Qatar som jag åker med den här gången. 30 kg bagage, bra mat och dryck, bra service, kort byte, låg avgift för ombokning av hemresan(50 Euro) är det 30 kg bagage i economy? /Holst Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig. Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 är det 30 kg bagage i economy? /Holst Ja M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeterDahlin Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 Har bara åkt med Finnair förut och väntetiden på 3 timmar på nervägen är ok, och sedan 45 min på hemvägen, passar mig perfekt, men vill testa andra bolag nästa resa Hade den resan senast men redan i bkk visste finnair att dom skulle bli försenade så det blev 3 tim väntetid på hemvägen också Duracellkanin med dopade batterier. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Moritz Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 Hade den resan senast men redan i bkk visste finnair att dom skulle bli försenade så det blev 3 tim väntetid på hemvägen också Finnairs frukost är ett dåligt skämt: En inplastad fuktig och kall bulle med smaklös ost. Vill man ha flera än en öl till varmrätten vill personalen ha Euro. Försökte välja flygstol på deras hemsida senast.. men även det skulle dom ha extra för. Det ska vara jävligt billigt om man ska välja dom igen, men för 1500 spänn kan jag stå ut. Jämfört med turkarna tillkommer 500 kr för att få ta med lika många kilo bagage på hemresan. M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 är det 30 kg bagage i economy? /Holst I vintras var vi några här på forumet som jämförde våra biljetter med turkarna och konstaterade att vissa fått 30 kg medan andra bara fått 20. Tror aldrig vi kom fram till någon anledning till varför det skiljde. Kan vara värt att kolla lite extra om ni ska boka. Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 Finnairs frukost är ett dåligt skämt: En inplastad fuktig och kall bulle med smaklös ost. Vill man ha flera än en öl till varmrätten vill personalen ha Euro. Försökte välja flygstol på deras hemsida senast.. men även det skulle dom ha extra för. Det ska vara jävligt billigt om man ska välja dom igen, men för 1500 spänn kan jag stå ut. Jämfört med turkarna tillkommer 500 kr för att få ta med lika många kilo bagage på hemresan. M De gånger jag åkt med finnarna har jag fått fri öl och vin till maten, 2-3 öl + 2-3 vin utan problem. När maten är bortplockad kostar drickat 4-5€, fullt överkommligt om man köpt en billig biljett Skall åka med dem igen i juli, får se hur det funkar då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L64 Inlagd Maj 7, 2013 Dela Inlagd Maj 7, 2013 I vintras var vi några här på forumet som jämförde våra biljetter med turkarna och konstaterade att vissa fått 30 kg medan andra bara fått 20. Tror aldrig vi kom fram till någon anledning till varför det skiljde. Kan vara värt att kolla lite extra om ni ska boka. Några internationella rutter bla dom Nordiska har denna specialare med 30 Kg. Älskar flygplansmat, karma och grupper. Best website on internet here Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tujtuj Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 (ändrad) Nu kan även kvinnorättskämparna flyga med Turkish igen. http://www.aftonbladet.se/resa/article16752081.ab Ändrades Maj 10, 2013 av Tujtuj Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest BpaijingKatai Inlagd Maj 10, 2013 Dela Inlagd Maj 10, 2013 Nu kan även kvinnorättskämparna flyga med Turkish igen. http://www.aftonbladet.se/resa/article16752081.ab Någon dag försent för mej, har bokat nästa resa med annat bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 I vintras var vi några här på forumet som jämförde våra biljetter med turkarna och konstaterade att vissa fått 30 kg medan andra bara fått 20. Tror aldrig vi kom fram till någon anledning till varför det skiljde. Kan vara värt att kolla lite extra om ni ska boka. När jag åkte senast så hade jag sällskap av Piloten66 och han hade 40 kg på sin ekonomibiljett och jag 30 kg. Vi hade betalat samma pengar för våra biljetter så det var ingen skillnad på dem förutom bagagevikten. https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gorocco Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Jag hade 30 kg förra vintern ner på min då extremt billiga biljett med turkarna, fast det stod inte på biljetten men kom fram i diskussion med dem. Lillkrabban som jag köpte en dyrare biljett till från Bangkok till Stockholm hade bara 20 kg så all thaimat hamnade i mina väskor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Jag hade 30 kg förra vintern ner på min då extremt billiga biljett med turkarna, fast det stod inte på biljetten men kom fram i diskussion med dem. Lillkrabban som jag köpte en dyrare biljett till från Bangkok till Stockholm hade bara 20 kg så all thaimat hamnade i mina väskor. Får du ha egen väska? Nu blir jag avundsjuk .. Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mamma bäng fan pappa käng Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Vi hade bara 20+20+20+10 incheckningsbart på våra 6-månaders. Men 86 gled igenom utan protester., Med vänlig hälsning, "Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa. ".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 (ändrad) Bäst att fråga experterna här,.bagaget behöver man väl inte hämta ut förrän man kommit fram till BKK om flyger Arlanda-Istanbul-Bkk.Väntetid ca 3 timmar i Istanbul som vi tänkte tillbringa i deras lounge(har blivit smittat av Lamai och Bibben) Nu blir jag lite sur när jag läser att man får ta med upp till 40 kg på economy. Bokade bussines och tyckte priset för biljetten var ok bl.a. för att vi ha 40 kg+8 i handbagaget, Äntligenkan man säga till frugan: köp så mycket thaimat du vill och packa ner i väskorna.Skönt att slippa väga och överväga vad man kan ta med osv. Men nu föll ju det argumentet med business class när economy får ta med lika mycket . Ändrades Maj 12, 2013 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FarangLao Inlagd Maj 12, 2013 Trådstartare Dela Inlagd Maj 12, 2013 Bäst att fråga experterna här,.bagaget behöver man väl inte hämta ut förrän man kommit fram till BKK om flyger Arlanda-Istanbul-Bkk.Väntetid ca 3 timmar i Istanbul som vi tänkte tillbringa i deras lounge(har blivit smittat av Lamai och Bibben) Nu blir jag lite sur när jag läser att man får ta med upp till 40 kg på economy. Bokade bussines och tyckte priset blev för biljetten var ok bl.a. för att vi ha 40 kg+8 i handbagaget, Äntligenkan man säga till frugan: köp så mycket thaimat du vill och packa ner i väskorna.Skönt att slippa väga och överväga vad man kan ta med osv. Men nu föll ju det argumentet med business class när economy får ta med lika mycket . Bagaget behöver man inte checka ut förrän i BKK. Krävs det business biljett för att få tillgång till deras lounge i BKK eller kan man få tillgång till den på annat sätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 12, 2013 Dela Inlagd Maj 12, 2013 Reser man ofta och i ekonomi så kan man skaffa ett http://www.prioritypass.com/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu