Jump to content
IGNORERAD

Turkish Airlines 2013

FarangLao

Recommended Posts

FarangLao

Har nyss hittat en resa 25/11-8/1 med Turkish Airlines för 5955:- inkl. servicepaket hos Travelstart. Undrar om det går att hitta bättre pris under den perioden? Reste med dem för två år sen och var helnöjd.

Dela på andra sajter

• Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• FarangLao

11

• mamma bäng fan pappa käng

6

• Tujtuj

5

• kenneth073

4

Mest aktiva i denna tråd

Har också tänkt att åka med Turkarna nästa resa, om någon kan skriva hur dom är, skulle jag bli väldigt tacksam

Dela på andra sajter

Har också tänkt att åka med Turkarna nästa resa, om någon kan skriva hur dom är, skulle jag bli väldigt tacksam

Dom brukar vara billigast men har också service och kundkänsla noll ombord. :nono:

Dela på andra sajter

Ankomst ARN kl. 23.35.

Passar inte vid transfer.

Bra val för 08:or och boende inom bilavstånd

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Har nyss hittat en resa 25/11-8/1 med Turkish Airlines för 5955:- inkl. servicepaket hos Travelstart. Undrar om det går att hitta bättre pris under den perioden? Reste med dem för två år sen och var helnöjd.

Tja.

Tycker det är ett bra pris över jul och nyår.

Reste med Turkish senast och är också nöjd men stoppet i Istanbul 4 timmar på hemresan var lite segt men vad gör man inte för 1500 kr i timoenning.

Tror det kan möjligtvis eventuellt kan dyka upp billigare på Austrian, SwizzAir eller Finair men inte på Thai på högsäsongen.

Har du kollat Norwegian för dina resedatum?

Jag hade nog slagit till..

Med vänlig hälsning,

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Är det dom korta restiderna 15 tim ner 18 hem så blir det nog inte så mycket billigare,jag skulle slå till. :thumbsup:

jrk

Dela på andra sajter

FarangLao

Jag åkte med dem min förrförra resa nov.-11 och jag var positiv. Acceptabla väntetider i Istanbul och har inget att invända mot deras service. Tyckte att deras glutenfria måltider var bra mycket bättre än Thai's för de var under all kritik min senaste resa. Bra benutrymme i moderna plan mellan Istanbul och BKK.

Dela på andra sajter

Vad brukar ingå

Kebab!  :nyam:

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Dela på andra sajter

FarangLao

Tja.

Tycker det är ett bra pris över jul och nyår.

Reste med Turkish senast och är också nöjd men stoppet i Istanbul 4 timmar på hemresan var lite segt men vad gör man inte för 1500 kr i timoenning.

Tror det kan möjligtvis eventuellt kan dyka upp billigare på Austrian, SwizzAir eller Finair men inte på Thai på högsäsongen.

Har du kollat Norwegian för dina resedatum?

Jag hade nog slagit till..

Med vänlig hälsning,

Har kollat Norwegian men de hade inga vidare bra priser. Finnair är det många som avrått ifrån här på MPR. Kör nog en bokning ikväll men ville ha lite respons först.

Dela på andra sajter

Finnair får både ris och ros, men flygtiderna är svåra att slå.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

kenneth073

Tror lamai åkte med dom nyligen,kolla hans senaste restråd

Ändrades av kenneth073
Dela på andra sajter

FarangLao

Bokat och klart, 25/11-8/1. Nu skulle jag nästan vilja fira med en Sang Som men spar det tills det blir lite varmare :)

Dela på andra sajter

Finnair får både ris och ros, men flygtiderna är svåra att slå.

Leif

Har bara åkt med Finnair förut och väntetiden på 3 timmar på nervägen är ok, och sedan 45 min på hemvägen, passar mig perfekt, men vill testa andra bolag nästa resa

Dela på andra sajter

Dom brukar vara billigast men har också service och kundkänsla noll ombord. :nono:
Äh .. Jag tycker kundkänslan är jämförbart med SwizzAir, Austrian, Finair., just snäppet under Thai..

86 kilo fast vi egentligen bara skulle få 70 ..

Postade en bild Inga problem!

Blev flyttade till 4 säten fast vi bara hade 3 biljetter + spädbarn..

Postade en bild

Postade en bild

Inga problem att beställa 2 vin och 2 vatten per servering..

Postade en bild

Bra filmer på inflight entertainment..

Postade en bild

Hygglig mat..

Postade en bild

Postade en bild

Turkish är Europas enda fyrstjärniga bolag i luften och det är inte utan anledning.

Problemet enl. mig är ev. väntetid i Istanbul., Men för en timoenning på 1650 SEK per timme skattefritt stod vi ut ..alla 6 timmar tor. (2+4)

Med vänlig hälsning,

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Vi har bokat Turkarna över jul o nyår för 7995 kr vilket var ett bra pris enligt mig, men vi åker 15 dec-14 jan. Positivt att vi får ta 40 kg bagage + 7 kg handbagage.

Dela på andra sajter

Dp

Dela på andra sajter

Jag har rest med turkarna de två senaste resorna och har varit helnöjd båda gångerna.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

FalangDao

Jag har åkt med både turkarna, finnarna och thailändarna.

Enligt mig så kommer Turkarna längst ned på den listan, visst bra priser, men betalar hellre en tusenlapp extra för att flyga direkt istället för 4-5 tim i Turkiet,

Planen var sådär hos turkarna.

Finnarnas plan helt ok, 1 tim vänta dit och 45min hem, helt perfekt + man kunde landa på Bromma, extra + för en sthlm:are som mig. :)

Men Thai vinner, inget slår direktflygningar, somna på planet och vakna i Thailand, bara att hoppa in i taxin till Pattis eller var man nu vill någonstans ;)

Jag håller på och letar biljett med Thai, 18 nov till 10 jan 7800 billigaste jag hittat. Mycket bra pris, men väntar på lite deg in först så jag kan betala för mig :)

Dela på andra sajter

Vi har bokat Turkarna över jul o nyår för 7995 kr vilket var ett bra pris enligt mig, men vi åker 15 dec-14 jan. Positivt att vi får ta 40 kg bagage + 7 kg handbagage.

På våra biljetter står det 30 kilo per person + handbagage och de har aldrig varit besvärliga med övervikt.

Sätt dig inte för långt bak i planet (man kan välja plats på deras hemsida 24 timmar innan avgång), för annars finns det risk att något

av matalternativen (i regeln det godaste) tyvärr är slut.

Över 6000 kronor per person med kort uppehåll i Istanbul (under 4 timmar) är dyrt men det beror förstås på hur flexibla ni kan vara med resedatum.

Rekommenderar dom men har å andra sidan inga större krav på sprit, mat, film eller spel. Vill bara ut och hem billigt och snabbt.

M

Dela på andra sajter

Enligt mig så kommer Turkarna längst ned på den listan, visst bra priser, men betalar hellre en tusenlapp extra för att flyga direkt istället för 4-5 tim i Turkiet,

Finnarnas plan helt ok, 1 tim vänta dit och 45min hem, helt perfekt + man kunde landa på Bromma, extra + för en sthlm:are som mig. :)

Men Thai vinner, inget slår direktflygningar, somna på planet och vakna i Thailand, bara att hoppa in i taxin till Pattis eller var man nu vill någonstans ;)

Jag håller på och letar biljett med Thai, 18 nov till 10 jan 7800 billigaste jag hittat. Mycket bra pris, men väntar på lite deg in först så jag kan betala för mig :)

Hej.

Håller med. Men en tusenlapp skillnad gäller ju bara om man är en person i mellansäsong Max 30 dagar?

Åkte thai air 2 gånger ensam på enmånadsbiljett år 2012 för 4.800 - 5.500 i låg/mellansäsong. Helt perfekt!

Men att åka Thai för en hel familj i högsäsong eller på en 3 månaders eller 6 månaders som vi gjorde, då är det 10.000 som skiljer och inte 1000. Med vänlig hälsning,

Dela på andra sajter

Tror lamai åkte med dom nyligen,kolla hans senaste restråd

Så var det, men givetvis i economy. ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men Thai vinner, inget slår direktflygningar, somna på planet och vakna i Thailand, bara att hoppa in i taxin till Pattis eller var man nu vill någonstans :wink:

Bokar du med Nonki behöver du ju inte betala från 3 veckor innan avresa

Dela på andra sajter

FarangLao

Kollade just resan jag köpte i fredags för 5955:-. Nu var den uppe i drygt 7800:-. Känns ju bra för stunden iaf :)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...