Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra stämmer tecknare för förtal


MPR Nyheter

Recommended Posts

Gör ett nytt försök efter jag nu hjälpt frun med uträkning av löner och efter vi bestämt löneökningen för personalen.

Även jag anmäler mig som skyldig då jag också ramlar ur själva trådens inriktning men vore det inte fruktbart om vi försökte sätta debatten till rätt tråd.

Denna handlar om Yinglucks tillkortakommanden i politiken och enligt mig självförvållat. Hon med sin bror som närmaste rådgivare borde ha anat den kritikerstorm och det löje som talet skulle få. Kanske det är beviset på hur desperat Thaksin egentligen är efter att få upprättelse.

Men hur mycket skall en officiell person i statens tjänst behöva tåla det är frågan som jag tycker vi skall diskutera...

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    18

  • Tallviking

    13

  • Surin P3

    12

  • jan53

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest BpaijingKatai
OM du inte är Thailändsk medborgare så kan du inte göra din röst hörd, om du har medborgarskap  så är det en annan sak då KAN du rösta men annars så håll tyst när du är i Landet. jag har ett liv o jaf´g lägger ingen energi på att skaffa en massa ovänner på en politik som jag inte kan påverka, jag kan däremot engagera mig där jag är registrerad som medborgare, för den politik jag känner för o vill leva för. annars håller jag käft o det bör du ochså göra. o märk väl att jag inte är Thai

 

Genom att informera min sambo och få henne lite intresserad av vad som händer på det politiska planet i Thailand så har jag inte bara fått fart på henne utan även en del av hennes vänner och släktingar!!

 

Så där har du helt FEL!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

I ett öppet och demokratisk samhälle är det normalt väldigt mycket en befattningshavare behöver få tåla

 

Gränsen går när det hamnar under olagligheter som förtal etc

 

Finns ju en del exempel på när t.ex kungahuset stämt tidningar för rena lögner om dom

 

Men detta fall med Yinluck är definitivt inte straffbart eftersom texten i sig inte säger det som den anklagas för utan det är först när den tolkas av andra som problemen uppstår och det kan man ju inte straffa författaren av texten för vad andra tolkar hans text som.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att informera min sambo och få henne lite intresserad av vad som händer på det politiska planet i Thailand så har jag inte bara fått fart på henne utan även en del av hennes vänner och släktingar!!

 

Så där har du helt FEL!!

vem bryr sig , du får tycka precis vad du vill, jag har min åsikt o du har din.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
vem bryr sig , du får tycka precis vad du vill, jag har min åsikt o du har din.

 

Varför göra inlägg då?

Du får tycka vad du vill, jag kan inte tvinga dej att ha rätt....

Ändrades av BpaijingKatai
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför göra inlägg då?

Du får tycka vad du vill, jag kan inte tvinga dej att ha rätt....

 

det är väl ett fritt forum, och nu är det 3 dagar sen jag gjorde mitt inägg, så jag har släptt det nu, har diskuterat en hel del här så nu får det bli något annat ämne när det dycker upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. det är väl en jäkla skillnad att "prata"om hur läget är , men i forumet så blir pratat /diskusionen rent ut sagt fientlig o mycket otrevlig, oavsett hur mycket man diskuterar här . så har det ingen röst i det politiska valet i Thailand när det är val. eller HUR?och jag håller med om att visst kan man prata om det , men fan inte blir jag otrevlig eller hatisk mot personen som har en annan åsikt , var o en får precis tycka va tusan han vill.

 

Det är väl frivilligt att läsa politiska trådar ?

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl frivilligt att läsa politiska trådar ?

absolut, inget tvång där inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag frågar därför att jag inte riktigt förstår vitsen med ditt ursprungliga inlägg.

 

Att man kan påverka ett annat lands politik genom att diskutera med och informera människor runt omkring sig är väl ganska självklart.

Dessbättre har jag aldrig behövt ha den sortens diskussioner med min fru eftersom hon hatar Thaksin.

 

Att det sen blir lite hetsiga diskussioner i politiktrådarna tycker jag inte är något att hänga upp sig på, det sker i många trådar.

Jag är till 100 % övertygad om att ifall IL höll på att drunkna eller hade varit med om en trafikolycka så skulle samtliga "gula" här på MPR göra allt som stod i deras makt för att hjälpa honom, även om det inte alltid låter på det viset i diskussionerna...

Det löser sig, sa han som sket i vasken.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
vem bryr sig , du får tycka precis vad du vill, jag har min åsikt o du har din.

Man skulle kunna tro att just du bryr dig eftersom det var du som tog upp frågan...alternativt kanske du bara skrev för att fördriva tiden och det kan man ju också göra.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att informera min sambo och få henne lite intresserad av vad som händer på det politiska planet i Thailand så har jag inte bara fått fart på henne utan även en del av hennes vänner och släktingar!!

 

Så där har du helt FEL!!

Gött att man inte är ensam. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunna tro att just du bryr dig eftersom det var du som tog upp frågan...alternativt kanske du bara skrev för att fördriva tiden och det kan man ju också göra.

Helt rätt. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
I ett öppet och demokratisk samhälle är det normalt väldigt mycket en befattningshavare behöver få tåla

 

Gränsen går när det hamnar under olagligheter som förtal etc

 

Finns ju en del exempel på när t.ex kungahuset stämt tidningar för rena lögner om dom

 

Men detta fall med Yinluck är definitivt inte straffbart eftersom texten i sig inte säger det som den anklagas för utan det är först när den tolkas av andra som problemen uppstår och det kan man ju inte straffa författaren av texten för vad andra tolkar hans text som.

Hej

 

Så är det i Sverige men är du helt säker på att den Thailändska lagen är utformad på exakt samma sätt, själv känner jag mig inte helt säker på det och jag tycker att det är bra att saken prövas i domstol.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Så är det i Sverige men är du helt säker på att den Thailändska lagen är utformad på exakt samma sätt, själv känner jag mig inte helt säker på det och jag tycker att det är bra att saken prövas i domstol.

 

Mvh Isan Lover

 

 

Så du tror att man kan straffas för något man INTE skrivit men som andra gjort tolkningar på som kan anses negativa ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Hej

 

Så är det i Sverige men är du helt säker på att den Thailändska lagen är utformad på exakt samma sätt, själv känner jag mig inte helt säker på det och jag tycker att det är bra att saken prövas i domstol.

 

Mvh Isan Lover

det röda gänget använder numera systematiskt stämningar och domstolarna som ett av flera verktyg att tysta folk som har andra åsikter än de själva. Det är så många stämningar inlämnade av indignerade rödmyror att det börjar likna en fars.

Det fortsätter i den gamla vanan "Thaksin thinks, people act" Lyckligtvis funkar folk annorlunda än vad taxens spinn-doktorer vill.

Notera gärna propellerministerns hot om våld mot de som ev avser demonstrera under "hans" konferens i Chiang Mai.

 

Det är demokrati a la PT.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du tror att man kan straffas för något man INTE skrivit men som andra gjort tolkningar på som kan anses negativa ?

 

 

Men han tänkte säkert skriva något negativt om Miss Ballonhead och det är ju tanken som räknas!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så du tror att man kan straffas för något man INTE skrivit men som andra gjort tolkningar på som kan anses negativa ?

Hej

 

Jag har ingen aning om hur det Thailändska rättssystemet kommer att hantera det här men jag motsätter mig absolut inte att saken prövas.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så är det i Sverige men är du helt säker på att den Thailändska lagen är utformad på exakt samma sätt, själv känner jag mig inte helt säker på det och jag tycker att det är bra att saken prövas i domstol.

 

Mvh Isan Lover

Så nu ska man lita på domstolarna.

Är inte de skyldiga till "juridiska kupper"?

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Gött att man inte är ensam. :thumbsup:

 

Vi hittade ganska intressanta grejor på tuben vid sök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Jag har ingen aning om hur det Thailändska rättssystemet kommer att hantera det här men jag motsätter mig absolut inte att saken prövas.

 

Mvh isan lover

 

Är det i dina totalt korrupta och ojusta domstolar då eller är dom helt plötsligt att lita på ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
Är det i dina totalt korrupta och ojusta domstolar då eller är dom helt plötsligt att lita på ?

Det beror väl på domslutet! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Det beror väl på domslutet! :crazy:

 

Japp. Kallas Double Standards och tillämpas hårt av vissa..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så nu ska man lita på domstolarna.

Är inte de skyldiga till "juridiska kupper"?

Hej

 

Man ska absolut inte lita på Thailands domstolsväsen det bör abslolut reformeras, men i nuläget är det vad som finns och då får dom hantera sånt här.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Man ska absolut inte lita på Thailands domstolsväsen det bör abslolut reformeras, men i nuläget är det vad som finns och då får dom hantera sånt här.

 

Mvh isan lover

Du menar avskaffas och istället införa "folkdomstolar" med enbart röd/svart skjortor.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...