Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra stämmer tecknare för förtal


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Premiärminister Yingluck Shinawatras advokater tog under dagen rättsliga åtgärder mot Chai Rachawat - tecknare för tidningen Thai Rath - för att ha jämfört henne med prostituerade.

Advokaterna lämnade in stämningen vid Dusits polisstation under eftermiddagen. Chai - vars riktiga namn är Somchai Katanyutanan - har lagt upp bilder på Yingluck när hon är i Mongoliet och vid ett thailändskt parlamentsmöte tillsammans med texten: "Snälla förstå att prostituerade inte är dåliga kvinnor. Prostituerade säljer bara sina kroppar, men en dålig kvinna har vandrat runt och försökt att sälja landet."

Premiärministerns generalsekreterare Suranan Vejjajiva sade att Yingluck är redo att lyssna på kritik, men att kritiker måste vara försiktiga med att inte använda olämpliga ord. Suranan sade att tecknaren inte bara förolämpade premiärministern, utan att hans agerande även är nedvärderande mot kvinnor.

Källa: http://www.nationmultimedia.com/national/Yingluck-sues-Thai-Rath-cartoonist-for-defamation-30205360.html

a32aca33c306d48c22d2b39c5e41c243.jpg

Läs artikeln på huvudsidan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    18

  • Tallviking

    13

  • Surin P3

    12

  • jan53

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så länge man inte kan kritisera Kungenen så tycker jag de göre rätt. det skall väl finnas någon form av mortal i landet.

Feminist

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Borde stämma henne för att hon aldrig hämtade sin son i tid vid Na Daaron School.

Varje gång vi var i tid för att hämta dottern var hon senare!

Och fick krypa fram efter svarta bilarna. Med vänlig hälsning,

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, satir är tydligen ingen stark sida hos klanen...

 

post-3473-0-23368000-1367650113.jpeg

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Satir kav vara av godo men för den skull finns det gränser för hur mycket man får förnedra en offentlig person.

Tröskeln för offentliga personer skall vara rätt hög men att jämföras med en prostituerad skall ingen behöva tåla.

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Satir kav vara av godo men för den skull finns det gränser för hur mycket man får förnedra en offentlig person.

Tröskeln för offentliga personer skall vara rätt hög men att jämföras med en prostituerad skall ingen behöva tåla.

 

born41

Är de så dåliga människor, de där prostituerade?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är de så dåliga människor, de där prostituerade?

Prostituerade är generellt set inga dåliga människor, men det är sosialt förnedrande att kallas hora.

 

born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Är de så dåliga människor, de där prostituerade?
Nej det är dom inte, dom jobbar ju iallafall, mer än vad man kan säga om vissa i Regeringen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kanske de prostituerade också kan stämma för att ha blivit jämförda med Yingluck :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Ett bra initiativ av Yingluck, jag tycker att det är alldeles för vanligt med kränkande av personer i Thailand och även rent felaktiga påståenden, många fler borde anmäla sånt här då skulle landet ta ytterligare några steg åt rätt håll eftersom förtal är straffbart i dom flesta länder och jag tycker att en mer europeisk hållning i frågan är att föredra, man ska inte kunna kränka någon hur mycket som helst och komma undan med det, stäm och begär dyra skadestånd.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Ett bra initiativ av Yingluck, jag tycker att det är alldeles för vanligt med kränkande av personer i Thailand och även rent felaktiga påståenden, många fler borde anmäla sånt här då skulle landet ta ytterligare några steg åt rätt håll eftersom förtal är straffbart i dom flesta länder och jag tycker att en mer europeisk hållning i frågan är att föredra, man ska inte kunna kränka någon hur mycket som helst och komma undan med det, stäm och begär dyra skadestånd.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Du länkade ett antal mycket kränkande bilder på bl.a Abhisit under demonstrationerna i Bangkok 2010

 

Hur hänger ditt beteendet då ihop med det du säger nu ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett bra initiativ av Yingluck, jag tycker att det är alldeles för vanligt med kränkande av personer i Thailand och även rent felaktiga påståenden, många fler borde anmäla sånt här då skulle landet ta ytterligare några steg åt rätt håll eftersom förtal är straffbart i dom flesta länder och jag tycker att en mer europeisk hållning i frågan är att föredra, man ska inte kunna kränka någon hur mycket som helst och komma undan med det, stäm och begär dyra skadestånd.

Med vänlig hälsning Isan lover

 

Har inget minne av Du fördömde Thaksin, eller rekomenderade någon stämning, när han jämställde Abhisit med Hitler och påstod att regeringen betstod av ett gäng bögar. Double standards?

För har Thailand betydligt högre straffsatser förtal än många andra länder. Tex Sverige. Dock inte avseende skadestånd, utan snarare fängelsestraff.

Ändrades av Surin P3
fixat html
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Du länkade ett antal mycket kränkande bilder på bl.a Abhisit under demonstrationerna i Bangkok 2010

 

Hur hänger ditt beteendet då ihop med det du säger nu ?

Hej

 

Att nid bilder och rent förtal finns och ibland länkas till på forumet ändrar inte min uppfattning i frågan, grovt förtal bör anmälas och bestraffas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Att nid bilder och rent förtal finns och ibland länkas till på forumet ändrar inte min uppfattning i frågan, grovt förtal bör anmälas och bestraffas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så du tänker anmäla dig själv med syfte att du straffas för det du gjorde och sa om regeringen under demonstrationerna i Bangkok 2010 då du t.ex vid upprepade tillfällen skrev att Abhisit är en blodtörstig mördare etc etc etc etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så du tänker anmäla dig själv med syfte att du straffas för det du gjorde och sa om regeringen under demonstrationerna i Bangkok 2010 då du t.ex vid upprepade tillfällen skrev att Abhisit är en blodtörstig mördare etc etc etc etc

Hej

 

Jag anser att han är delaktig i mord och det är knappast något förtal eftersom det med största sannolikhet är sant och det pågår utredningar om detta i Thailand just nu, men om han kommer att fällas för dessa återstår att se.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Hej

 

Jag anser att han är delaktig i mord och det är knappast något förtal eftersom det med största sannolikhet är sant och det pågår utredningar om detta i Thailand just nu, men om han kommer att fällas för dessa återstår att se.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så om man anser att Yinluck har prostituerat sig genom att bli marionett åt sin bror är det OK att kalla henne prostituerad då med andra ord om man skall anse din logik vara korrekt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Så om man anser att Yinluck har prostituerat sig genom att bli marionett åt sin bror är det OK att kalla henne prostituerad då med andra ord om man skall anse din logik vara korrekt ?

Hej

 

Jag anser nog att det är förtal att utmåla och kalla en kvinnlig PM för hora och jag hoppas att domstolen agerar i ärendet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag utläser det inte som att Yingluck kallas för prostituerad.

 

Mera ett politiskt uttalande om att hon försöker utnyttja Thailand för att de själva (The Shinawatras) ska kunna tjäna mer pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
Jag utläser det inte som att Yingluck kallas för prostituerad.

 

Mera ett politiskt uttalande om att hon försöker utnyttja Thailand för att de själva (The Shinawatras) ska kunna tjäna mer pengar.

Vilket är sant och kan inte bli förtal hur man än vänder det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ett bra initiativ av Yingluck, jag tycker att det är alldeles för vanligt med kränkande av personer i Thailand och även rent felaktiga påståenden, många fler borde anmäla sånt här då skulle landet ta ytterligare några steg åt rätt håll eftersom förtal är straffbart i dom flesta länder och jag tycker att en mer europeisk hållning i frågan är att föredra, man ska inte kunna kränka någon hur mycket som helst och komma undan med det, stäm och begär dyra skadestånd.

 

Med vänlig hälsning Isan lover

 

En mer euorpeisk hållning!? Vad menar du?

 

kungamiddagen.jpg

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag anser nog att det är förtal att utmåla och kalla en kvinnlig PM för hora och jag hoppas att domstolen agerar i ärendet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu far du med lögn...igen.

Vad  Chai Rachawat skrev på sin facebook sida var.

"Please understand that prostitutes are not bad women. Prostitutes only sell their bodies, but a bad woman has been wandering around trying to sell the country."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Eller det mer "svenska" sättet att kritisera och debattera ?

 

post-3404-0-60334500-1367736968.jpeg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon är för vek, för sin position. "If you can´t stand the heat get out of the kitchen"

Link to comment
Dela på andra sajter

PTP försöker smyga in Diktatur genom att försöka styra vad media får skriva.

 

 

The party wants the NBTC, the national broadcasting regulator, to strictly monitor the content of TV and radio programmes that defame and unfairly 
rebuke "the national leader", said deputy party spokesman Anusorn Iamsa-ard.
 
PTP vill att NBTC, (Tillsynings Myndigheten som övervakar radio och TV sändningar), att strikt övervaka innehållet i tv-och radioprogram som 
förtalar och orättvist försöker tillrättavisa Nationens ledare', säger partiets vice talesman Anusorn IAMSA-ard.
 
 
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...