Jump to content
IGNORERAD

Yingluck Shinawatra stämmer tecknare för förtal


MPR Nyheter

Recommended Posts

Mycket "hej o hå" från personer som aldrig kommer att få rösträtt i Thailand. Varför lägga ner energi på att försvara en fd PM när man inte ens bor i landet på heltid?  Måste väl finnas viktigare saker att lägga ner sin tid på. Är ni medvetna om att Changen har gått upp med 2 Baht?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    18

  • Tallviking

    13

  • Surin P3

    12

  • jan53

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok
Mycket "hej o hå" från personer som aldrig kommer att få rösträtt i Thailand. Varför lägga ner energi på att försvara en fd PM när man inte ens bor i landet på heltid?  Måste väl finnas viktigare saker att lägga ner sin tid på. Är ni medvetna om att Changen har gått upp med 2 Baht?

Vi har uppenbarligen olika intressen. Om du håller koll på priset på Chang så kan vi kanske få intressera oss för Thailändsk politik?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket "hej o hå" från personer som aldrig kommer att få rösträtt i Thailand. Varför lägga ner energi på att försvara en fd PM när man inte ens bor i landet på heltid?  Måste väl finnas viktigare saker att lägga ner sin tid på. Är ni medvetna om att Changen har gått upp med 2 Baht?

Hade det varit en riktig regering så hade Changen gått ner.

 

Släpp fångarna loss det är vår!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har uppenbarligen olika intressen. Om du håller koll på priset på Chang så kan vi kanske få intressera oss för Thailändsk politik?

och av dessa intressen så blir ni fly förbannade på varandra om det ena o det andra om hur landet skall styras av den politikern som ni gillar eller inte gillar, som ni inte kan påverka ett jävla dugg . men ovänner o tillmälem duggar tätt här, den ena är gul o den andra är röd. skaffa ett liv o skit i politiken ni kan inte påverka ett jävla skit i Thailändsk politik eftersom ni inte är röst berittagde. lev livet o var vän med din vän.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
och av dessa intressen så blir ni fly förbannade på varandra om det ena o det andra om hur landet skall styras av den politikern som ni gillar eller inte gillar, som ni inte kan påverka ett jävla dugg . men ovänner o tillmälem duggar tätt här, den ena är gul o den andra är röd. skaffa ett liv o skit i politiken ni kan inte påverka ett jävla skit i Thailändsk politik eftersom ni inte är röst berittagde. lev livet o var vän med din vän.

Jag tycker du har fel när du skriver att man inte kan påverka politiken bara för att man inte är röstberättigad. Min uppfattning är att man visst kan det. Om påverkan på politiken bara är att rösta, då vore politik tråkigt.

Mitt råd är att du ska skaffa ett liv genom att engagera dig och ta ställning i frågor...eller du kanske bara flyter ovanpå och inte bryr dig? Sådan kan jag tyvärr inte vara.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Vad har du gjort konkret för att förändra Thailändsk politik??

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker du har fel när du skriver att man inte kan påverka politiken bara för att man inte är röstberättigad. Min uppfattning är att man visst kan det. Om påverkan på politiken bara är att rösta, då vore politik tråkigt.

Mitt råd är att du ska skaffa ett liv genom att engagera dig och ta ställning i frågor...eller du kanske bara flyter ovanpå och inte bryr dig? Sådan kan jag tyvärr inte vara.

OM du inte är Thailändsk medborgare så kan du inte göra din röst hörd, om du har medborgarskap  så är det en annan sak då KAN du rösta men annars så håll tyst när du är i Landet. jag har ett liv o jaf´g lägger ingen energi på att skaffa en massa ovänner på en politik som jag inte kan påverka, jag kan däremot engagera mig där jag är registrerad som medborgare, för den politik jag känner för o vill leva för. annars håller jag käft o det bör du ochså göra. o märk väl att jag inte är Thai

Link to comment
Dela på andra sajter

OM du inte är Thailändsk medborgare så kan du inte göra din röst hörd, om du har medborgarskap  så är det en annan sak då KAN du rösta men annars så håll tyst när du är i Landet. jag har ett liv o jaf´g lägger ingen energi på att skaffa en massa ovänner på en politik som jag inte kan påverka, jag kan däremot engagera mig där jag är registrerad som medborgare, för den politik jag känner för o vill leva för. annars håller jag käft o det bör du ochså göra. o märk väl att jag inte är Thai

 

Då tycker jag att du skall logga ur från alla trådar som diskuterar Thailändsk politik så slipper du komma med fler korkade inlägg. Personligen så debatterar jag på andra forum både USA,Ryssland,Israel och den muslimska världen och är säker att med min och alla andras utlandsröster ger det en effekt. Alla regeringar/stater är mer eller mindre beroende av bra press från utlandet och kan de sk.utlandsrösterna påverka att frågor kommer upp i dagsljuset så är mycket vunnet. 

Ändrades av Kjell
Link to comment
Dela på andra sajter

OM du inte är Thailändsk medborgare så kan du inte göra din röst hörd, om du har medborgarskap  så är det en annan sak då KAN du rösta men annars så håll tyst när du är i Landet. jag har ett liv o jaf´g lägger ingen energi på att skaffa en massa ovänner på en politik som jag inte kan påverka, jag kan däremot engagera mig där jag är registrerad som medborgare, för den politik jag känner för o vill leva för. annars håller jag käft o det bör du ochså göra. o märk väl att jag inte är Thai

 

Det går faktiskt påverka alldeles otroligt mycket utan att själv rösta genom att informera thailändare, som kan rösta. Jag har genom att använda proxy (Anonine) tillgång till en massa sidor som thailändare i gemen inte kommer åt. Och kan dessutom vara behjälplig med att översätta engelska sidor/tidningar. Där censuren inte är lika hård som på de thailändska. Men är man ute efter att status que ska råda där de rikare blir rikare och fattiga blir fattigare (eller i alla fall förblir fattiga) och är stolt över att ha den uppfattning ska man givetvis knipa käft i politiska frågor.

 

Men för mej som heltidsboende ser jag frågor om politik som betydligt väsentligare än om priset på Chang gått upp 2 bath. Vilket tydligen var Nemos stora problem för dagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många i regeringen läser ju MPR forum  dagligen,  och tar intryck av vad som skrivs på forat tror jag :crazy:

 

Ha det

Link to comment
Dela på andra sajter

Många i regeringen läser ju MPR forum  dagligen,  och tar intryck av vad som skrivs på forat tror jag :crazy:

 

Ha det

 

Många bäckar små blir till slut till en mäktig flod. Positiva eller negativa inlägg påverkar någon som i sin tur påverkar någon annan och så håller det på....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
Många i regeringen läser ju MPR forum  dagligen,  och tar intryck av vad som skrivs på forat tror jag :crazy:

 

Ha det

Hej

 

Det får vi hoppas att dom inte gör eftersom stödet för demokratin och dom regeringar folket väljer är litet i förhållande till militära och juridiska kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det får vi hoppas att dom inte gör eftersom stödet för demokratin och dom regeringar folket väljer är litet i förhållande till militära och juridiska kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du gillar att ljuga. Eller hur. Men det är klart. När sanningen inte stämmer så är det säkrats att köra vidare under parollen "Lögnen är mitt vapen".

 

Visa ett, ett enda, exempel på någon här på forumet som stöder militärkuppen. Eller erkänn att Du är en lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

och av dessa intressen så blir ni fly förbannade på varandra om det ena o det andra om hur landet skall styras av den politikern som ni gillar eller inte gillar, som ni inte kan påverka ett jävla dugg . men ovänner o tillmälem duggar tätt här, den ena är gul o den andra är röd. skaffa ett liv o skit i politiken ni kan inte påverka ett jävla skit i Thailändsk politik eftersom ni inte är röst berittagde. lev livet o var vän med din vän.

Singha och android ska det vara för att skapa sammanhållning.

 

Den som inte vill behöver inte läsa dessa politiktrådar.

Att lära sig ett lands politiska läge tillhör enligt mig allmänbildning. Då många av oss har hus och egendom och lever långa tider i landet och i vissa fall även pratar språket är det ingen nackdel att veta en del om landets politik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att man kan "rå på" politiken lika mycket i Thailand som i Sverige.

Om inte mer...

 

Får man endast en soffliggare att rösta, så har man gjort en bra sak.

Oavsett om det är i Thailand eller i Sverige.

 

Och att diskutera politik är en viktig del av den aspekten.

För det blir inte färre soffliggare om alla håller käft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha och android ska det vara för att skapa sammanhållning.

 

Den som inte vill behöver inte läsa dessa politiktrådar.

Att lära sig ett lands politiska läge tillhör enligt mig allmänbildning. Då många av oss har hus och egendom och lever långa tider i landet och i vissa fall även pratar språket är det ingen nackdel att veta en del om landets politik.

Hej. det är väl en jäkla skillnad att "prata"om hur läget är , men i forumet så blir pratat /diskusionen rent ut sagt fientlig o mycket otrevlig, oavsett hur mycket man diskuterar här . så har det ingen röst i det politiska valet i Thailand när det är val. eller HUR?och jag håller med om att visst kan man prata om det , men fan inte blir jag otrevlig eller hatisk mot personen som har en annan åsikt , var o en får precis tycka va tusan han vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. det är väl en jäkla skillnad att "prata"om hur läget är , men i forumet så blir pratat /diskusionen rent ut sagt fientlig o mycket otrevlig, oavsett hur mycket man diskuterar här . så har det ingen röst i det politiska valet i Thailand när det är val. eller HUR?och jag håller med om att visst kan man prata om det , men fan inte blir jag otrevlig eller hatisk mot personen som har en annan åsikt , var o en får precis tycka va tusan han vill.

 

Tycker du verkar ganska hysterisk nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du verkar ganska hysterisk nu...

obsolut inte, lugn som en filbunke, :P :P

Link to comment
Dela på andra sajter

obsolut inte, lugn som en filbunke, :P :P

 

Skönt...

 

Hoppades att så var fallet, för att bli irriterad på vad andra pratar om, som inte ens intresserar en, på ett öppet forum bör inte göra någon det minsta upprörd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt...

 

Hoppades att så var fallet, för att bli irriterad på vad andra pratar om, som inte ens intresserar en, på ett öppet forum bör inte göra någon det minsta upprörd.

:thumbsup: håller med dig om det, men jag har inte sagt att jag inte är intresserad av politik, däremott så behåller jag mina politiska värderingar för mig själv och försöker inte övertyga andra om att det jag tycker är rätt skall andra tycka likadant, så jag lägger absolut ingen enrgi på att bli arg eller förbannad för att andra tycker si o så om det ena o det andra.

ha en bra dag.mvh :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som Poffa så ser jag det som en mycket viktig uppgift att diskutera och informera Thai om saker som de inte får reda på genom den hårt censurerade thailändska pressen. Bangkok Post och The Nation har upplagor som understiger 100 000 ex tillsammans medan många thaitidningar har miljonupplagor och läses i överallt i landet.

Sen är jag alltid intresserad av samhällena jag bor och verkar i, när jag bodde i Tyskland så intresserade jag mig för det tyska samhället och politiken som fördes där och debatterade flitigt-trots att jag inte fick rösta i Tyskland.

Visst är det tråkigt med personagrepp och jag har kallats för allehanda invektiv här och görs så fortfarande av vissa skribenter men jag tar det som ett tecken på att jag vunnit argumentationen när de drar till med epitet som "Högerkanten", Kuppvänner", "fascist", "Diktaturkramare" och liknande. Hade vi varit 10 år och stått på skolgården så hade de som använder sig av personagrepp här varit de som tagit till nävarna. Du vet, där hjärnan tar slut, tar nävarna vid...

Det som upprör mig mest är vissa skribenters medvetna lögner-oftast om historískt säkerställda fakta-har de läst på en obskyr blogg att jorden är platt så är det så.

Bara för att man har en åsikt så betyder inte det att man ska förväxla åsikter med fakta. Vilket en del har svårt med så står de där med brallorna nere var och varannan dag när man lägger fram fakta för dem... Det är farligt att ljuga, särskilt om politik

Make the lie big, make it simple, keep repeating it an eventually they will believe it. Adolf Hitler.

Att ljuga om uppenbara saker drar lätt ett löjets skimmer över debattören...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

däremott så behåller jag mina politiska värderingar för mig själv och försöker inte övertyga andra om att det jag tycker är rätt skall andra tycka likadant,

 

Tycker det är precis det du gör...

 

Du behåller dina politiska värderingar för dig själv, men tycker att vi också skall göra det?

Hur går det ihop? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är precis det du gör...

 

Du behåller dina politiska värderingar för dig själv, men tycker att vi också skall göra det?

Hur går det ihop? 

det gör jag väl inte, det jag reagera för är ju att det blir personliga angrepp o hot för att vissa inte tycker likandt eller tycker något annat, resten skiter jag i.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok
Vad har du gjort konkret för att förändra Thailändsk politik??

Tjaaa... varje gång jag träffar Thailändare med inflytande i Thailändsk politik så diskuterar vi frågor av politisk karaktär. Jag har ingen förhoppning att mina åsikter ensamt konkret skall förändra Thailändsk politik men om det är många som framför samma sak så kanske.

Man kan vända på frågan och säga...skall man aldrig "lägga sig i" ett annat lands politik?

Då kan vi lägga ner HRW, Läkare Utan Gränser och alla andra frivillig-organisationer. Det tycker i alla fall jag vore en dålig utveckling

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...