Jump to content
IGNORERAD

UT webbansökan


trebh

Recommended Posts

Min teori är två tankar. Ett är att man har något med barn. Då är det andra regler. Två hamnar man i solna är man körd. Där förstår dom inte ens sina egna regler. Utan verkar utgå från mobbing .

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sweeex

    13

  • Jocke

    7

  • mal03

    6

  • matz

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oj Oj ,, jag /vi har fått ett beslut,, nu idag, men jag vet inte vad??? har bara ett ärende,kontrollnr,, och de har ju ingen telefontid nu på eftermiddagen,,usch vad det knorrar i magen,,, fick just mejlet om att ärendet är beslutat ,

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj Oj ,, jag /vi har fått ett beslut,, nu idag, men jag vet inte vad??? har bara ett ärende,kontrollnr,, och de har ju ingen telefontid nu på eftermiddagen,,usch vad det knorrar i magen,,, fick just mejlet om att ärendet är beslutat ,

Håller alla tummar som går att uppbringa..........Huvva, spännande är det.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja fy tusan Baa ! beslutet ska levereras med post, eller personligen på ambassaden,, borde ha post imorrn ,, även här i obyggden?

otroligt vad det ramlade på bara pluggen släppte? beslutet är fattat och hoppas på det bästa,, och jag tror ,,,,

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten update:

Ringde till MG idag fick besked om att intervju fanns hos dom nu samt att vårat ärende låg i Umeå bra eller inte ? någon har erfarenhet angående MG i Umeå? Fick namn på en assisten på vårt ärende men ingen handläggare vet inte om det är någon idé och ring till assistenten :fie: Frågade igen om dom som får besked samma dag som intervju fick till svar att det var nog länge sedan det hände hmmm tror inte riktigt på det har hört om dom som fått snabbt beslut i Februari. 

Någon som har några bra argument man kan slänga fram när man ringer och tjatar på MG för att skynda på ärendet så mottages dessa tacksamt :av-109998:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAA! :) ringde nu på Morron och fick veta att Faasai har fått UT beviljat ! Så skönt,

Och ,, hör och häpna,, hon behöver inte fota och ta finger avtryck, de som togs i sommar räcker, de tillverkar UT kortet och hon kan hämta det om ca 2 veckor. Phu,,

Kämpa på ni som fortfarande väntar!

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAA! :) ringde nu på Morron och fick veta att Faasai har fått UT beviljat ! Så skönt,

Och ,, hör och häpna,, hon behöver inte fota och ta finger avtryck, de som togs i sommar räcker, de tillverkar UT kortet och hon kan hämta det om ca 2 veckor. Phu,,

Kämpa på ni som fortfarande väntar!

 

Grattis! Måste vara en enorm lättnad. Vi sökte i november och nu bara att vänta. Hade hoppats att vi skulle få spendera sommaren tillsammans i Sverige men nu när de ökat från 7 till 10 och sedan 11 månader känns det inte så troligt :( Dock ser man ju hela tiden på forum att folk får svar betydligt snabbare också. Helt omöjligt att planera livet när man inte vet någonting. Kan komma ett beslut imorgon, i april eller i oktober... Vilken enhet hanterade ert ärende? Vårt ligger i Boden av alla ställen.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten update:

Ringde till MG idag fick besked om att intervju fanns hos dom nu samt att vårat ärende låg i Umeå bra eller inte ? någon har erfarenhet angående MG i Umeå? Fick namn på en assisten på vårt ärende men ingen handläggare vet inte om det är någon idé och ring till assistenten :fie: Frågade igen om dom som får besked samma dag som intervju fick till svar att det var nog länge sedan det hände hmmm tror inte riktigt på det har hört om dom som fått snabbt beslut i Februari. 

Någon som har några bra argument man kan slänga fram när man ringer och tjatar på MG för att skynda på ärendet så mottages dessa tacksamt :av-109998:

 

/matz

Nu sökte vi i mars 2013 men vi hamnade i Umeå och fick vänta 8 månader på vårt UT

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAA! :) ringde nu på Morron och fick veta att Faasai har fått UT beviljat ! Så skönt,

Och ,, hör och häpna,, hon behöver inte fota och ta finger avtryck, de som togs i sommar räcker, de tillverkar UT kortet och hon kan hämta det om ca 2 veckor. Phu,,

Kämpa på ni som fortfarande väntar!

Hääärligt och grattis :thumbsup:

 

Minns som det var igår när beskedet kom.....Lyckan var fullständig.......och är det faktiskt fortfarande :crazy:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ringde jag MG igen tänkte testa assistenten läste upp hennes namn i växeln blev kopplad till Växjö där vår assistent arbetade men inte kommit än fick besked av en annan tjej att vårt ärende inte var i Umeå längre utan i Växjö och vi hade även fått en handläggare :-) fick namn och tel nr men tyvärr så har hon varit upptagen hela dagen men fick till besked att hon var åter i morgon Lördag så dom kör tydligen övertid på MG vilket är positivt att höra kanske kan dom beta av kötiderna.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis.

Då vi sökte ut så höll jag på att bli galen.

Man ringde till MIG och undrade om det hänt något, dom frågade efter numret och sa att det kommer att ta 7-9 månader.

Men hallå sa jag då, vi har sökt genom webbtjänsten. Jaha då går det nog fort sa dom.

Ser ni inte det då, du svarade ju 7-9 månader, jodå vi ser det.?

 

Kontentan är att dom vet inget.

 

Det fortsatte så i nära 2 månader, enligt kundtjänst så fanns ingen handläggare på vårat ärende än.

 

Till slut fick jag reda på att en av mina vänner kände en som jobbade på MIG i Luleå, den snälla personen ringde upp mig och lovade att kolla upp vårt ärende.

Dagen efter ringde personen upp mig och talade om vilken handläggare vi hade och direktnummer dit.

Nu blev det fart då jag kunde ringa och fråga varför ett sånt enkelt ärende inte är klart.

 

Men det är 2 år sedan nu och vi lever tillsammans sedan dess.

Put och körkort finns och ändå bor vi ihop, så hon vantrivs nog inte:-)

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hääärligt och grattis :thumbsup:

 

Minns som det var igår när beskedet kom..Lyckan var fullständig....och är det faktiskt fortfarande :crazy:

 

Ja, euforin när besked om att UT är klart är obeskrivlig. 2005 var det 12-14 månaders väntan som gällde, beviljan kom efter 11 månader.

 

Nu är det för all del så att Exfru Chang är just det, men ändå...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite update:

 

FUCKING MIGRATIONSVERKET.. :31:

Fick tag i vår handläggare idag, andledningen till att vårat ärende va flyttar till Växjö va att dom har tagit vår ansökan ur online systemet för att för att någon okompetent handläggare i Umeå hade tyckt till... :morgon: något va fel eller saknades i vår ansökan och den nya handläggaren kunde inte säga va det var som saknades för hon hade ju inte kollat på ärendet än, f-n har ju lagt ner min själ i detta för att allt ska bli rätt tycker nog att våran ansökan är komplett men men ska bli jävligt intressant att höra vad som är fel när det nu blir... vid frågan om när så bara standard svar 10 månader. 

Ursäkta min bitterhet i detta inlägga men det känns bara för jävligt nu :52:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch va surt matz,, så jobbigt,, 

vårt ärende blev ju taget ur "online systemet  för webb ansökan" och efter intervju måste vi komletera en del dokument..

fixa det de vill ha ,, 

lider med er. 

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst; grattis till er som fått ert UT, mer eller mindre snabbt.

 

Vårt ärende känns allt annat än positivt just nu, men man får försöka hålla hoppet vid liv.

 

Vi ansökte i slutet av augusti 2013. Först hände det ingenting, sedan ingenting. Innan jul fick vi

reda på att vi hamnat i Solna ( jag är bosatt i Malmö ) och väntade på att få en handläggare tilldelad oss.

Handläggare fick vi, men då jag äntligen fick tag i henne fick vi höra att det skulle dröja innan någon tittade

på vårt ärende. Uppgivenheten var stor, men så i slutet av januari fick min flickvän tid till intervju

13 februari i år.

 

Intervjun klarades av, snabbt som ögat och inga konstiga eller udda frågor kom upp.

 

Jag har sedan försökt nå MIG i Solna igen, sedan dess vilket verkade vara helt omöjligt. Inga svar

på telefon eller mail...tills igår, då jag fick svar på mitt mail.

Svaret jag fick var att ärendet nu hamnat i hög igen, i väntan på seriositetsutredning och på grund av

den höga belastningen skulle ärende tittas på tidigast under senare delen av våren.

 

Detta i sig låter kanske inte så hemskt, men jag har förlorat både hopp och förtroende för MIG.

 

Vi har väntat snart 7 månader och minst 2 månader till, i BÄSTA fall är kvar av väntan. Kan bara tänka negativt nu

och utgår nästan från att de inte kommer att ta tag i vårt ärende innan sommaren, ens.

De planer jag och flickvännen försöker göra upp, måste hela tiden revideras och vi har ingen aning

om när vi kan börja vårt liv här tillsammans.

 

Man känner sig hjälplös och har inte möjlighet att påverka ärendet överhuvudtaget.

 

Vi anlitade Thaikonsult som sammanställde ärendet åt oss, så ansökan lär vara fullständig i alla fall.

 

Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, mer än att skriva av mig.

Allt gott.

Skaata

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Last update:

 

 

:victory: Igår fick vi mailet med det positiva beskedet "Ditt ärende har nu avgjorts" så nu "fucking good work migration" men faktum kvarstår att en enskild handläggare i Umeå petade oss ur online systemet utan att ange anledning till den som fick ta över i Växjö. Så all heder till vår handledare i Växjö som gav oss UT utan att vi behövde komplettera vår ansökan.

Så på 2 månader å 10 dagar fick vi vårt UT beviljad "SKÅL TA MIG FAN" :54:

 

And u out there don´t give up it´s hope I now  :y2: u just have to work for it.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Last update:

 

 

:victory: Igår fick vi mailet med det positiva beskedet "Ditt ärende har nu avgjorts" så nu "fucking good work migration" men faktum kvarstår att en enskild handläggare i Umeå petade oss ur online systemet utan att ange anledning till den som fick ta över i Växjö. Så all heder till vår handledare i Växjö som gav oss UT utan att vi behövde komplettera vår ansökan.

Så på 2 månader å 10 dagar fick vi vårt UT beviljad "SKÅL TA MIG FAN" :54:

 

And u out there don´t give up it´s hope I now  :y2: u just have to work for it.

 

/matz

Grattis till er :thumbsup: måste bara fråga om ni anlitade tjejen i Korat för översättning?För visst var det väl du som frågade mig om henne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till er :thumbsup: måste bara fråga om ni anlitade tjejen i Korat för översättning?För visst var det väl du som frågade mig om henne?

 

Jodå det va jag och vi anlitade henne funkade hur bra som helst så tack för tipset.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Jodå det va jag och vi anlitade henne funkade hur bra som helst så tack för tipset.

 

/matz

Ja det var en jätte trevlig och seriös dam,och det var inte heller dyrt att anlita henne.Bra att veta att det finns att hitta översättare även i Korat.Hon sparade mycket tid för oss :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Last update:

 

 

:victory: Igår fick vi mailet med det positiva beskedet "Ditt ärende har nu avgjorts" så nu "fucking good work migration" men faktum kvarstår att en enskild handläggare i Umeå petade oss ur online systemet utan att ange anledning till den som fick ta över i Växjö. Så all heder till vår handledare i Växjö som gav oss UT utan att vi behövde komplettera vår ansökan.

Så på 2 månader å 10 dagar fick vi vårt UT beviljad "SKÅL TA MIG FAN" :54:

 

And u out there don´t give up it´s hope I now  :y2: u just have to work for it.

 

/matz

Grattis Matz,, skönt att det ordnade sej till sist!

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Beviljat!  :yahoo:

 

Vi gjorde webbansökan 19:e november, intervju 10:e januari. Begärde förtur 17:e februari vilket beviljades 26e feb ,varav vi fick handläggare i början av april. Beslut 9:e juni.

Link to comment
Dela på andra sajter

UT beviljat! Vi gjorde webansökan (via Thaikonsult) 27 augusti-13. Intervju i början av februari -14. 

Besked om beviljat UT 11 juni 14. 9.5 månader tog det. Inte så illa för att vara Solna ;)

 

I september börjar vi livet tillsammans här i Sverige!

 

UNDERBART!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...