Jump to content
IGNORERAD

UT webbansökan


trebh

Recommended Posts

Hej, jag anlitade thaikonsult för turist visa när min kvinna skulle hit, vi våras 2013, mkt smidigt då hon inte kan engelska och min thai är begränsad,

Till saken hör att jag varit (thaigift) ej registerrad med ej thai tjej som jag har en dotter med i 8 år tidigare.

och ansökt själv via pappers vägen åt dem när de skulle hit å plocka bär ,, besöka osv, 3-4 ggr, utan problem, men då hade vi ett kontakt nät av personer och min ex kunde förklara på thai var de skulle skriva under och var de skulle gå för att lämna in osv,

Nu var vi ensamma utan goda vänner som kunde hjälpa, så det fick bli full service packetet hos thai konsult, gick bra och hon kom hit 18 maj.

vi förlängde i umeå (ingick i thaikonsults full service packet) juli och hon åkte hem 13 nov, allt mkt bra.

hon hade ju med hela pappers högen och jag sååg alla papper, kopierade och försökte läsa på, och tänkte,,, fan de kan ju jag göra?

men skulle tänkt mer och frågat mer)

jag gjorde en fullmakt som deklarerade att jag fick hantera alla hennes ärenden gällande UT ansökan till sverige. och gjorde en webb ansökan i slut av nov, bifogade alla papper och så,, fick genast ett auto svar på mejlen om att skriva min sveár på asökan,,

frågorna var på svenska och jag svarade på svenska, även webb ansökan,

klart som fan att det blev samma svar som på hennes ansökan,,,, och uppenbart att jag gjort båda,

men jag tänkte i mitt stilla sinne att det här är ju så att de ska fråga oss /henne kontrollera om hon verkligen varit här? att vi verkligen är kära och har en relation,, för det har vi ju, och allt jag skrivit är sant,

Nå, dagen efter får hon ett samtal från ambassaden att det var illa,, det var inte bra,,,, hennes ansökan skulle varit skriven på engelska? ja ha,,? hon lät orolig när jag ringde,, så jag ringde ambassaden och hade tur att få tag i samma person som pratat med henne, han sa att om hennes varit på engelska hade de kunnnat göra enkla kontroll frågor och verifiera de båda , ansökan och mina svar,??

ja men va nu då ? frågade jag,,, ? ja sa han nu måste vi göra en utförligare intervju med henne, om det verkligen stämmer som är skrivet?

(jag var nere i thai nu 15 dec till 10 jan och vi åkte till ambassaden såhon kunde se var hon skulle gå och så,, så nu ska hon in på intervju den 20 jan, )

men jag blev ju nervös att allt var åt helskotta efter samtalen, och mejlade thaikonsult, han svarade snabbt att det inte var något fel av mej att göra en fullmakt för henne.

men att det är uppenbart att jag gjort båda ansökan och svar,,,, ja men självklart. !

så,, hon är tagen ur den webbasökans ordningen och ska få en särbehandling, för att man försökte göra det enkelt,,, så nu är vi båda nervösa, och orolig för lång väntetid,

jag skulle ha anlitat thaikonsult igen, eller ,,,, ljugit och sagt att hon skrivit sin ansökan själv på engelska,,, men hon kan ju inte engelska, inte svenska, vi pratar thai med varrandra...

systemet är inte bra, webbansökan kan funka snabbare om tjejen kvinnan pratar engelska, eller om man skarvar lite,

kanske jag skulle låtit nån kompis skriva en fullmakt för henne,, men det hade ju blitt mer fel.. tycker jag?

jag tycker vi gjort rätt, men får fan för det !

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sweeex

    13

  • Jocke

    7

  • mal03

    6

  • matz

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

J

Ändrades av sweeex

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Systemet med webbformuläret är märkligt. Att det inte skulle bli identiska svar vore ju konstigt eftersom man har möjlighet att prata med varandra när man fyller i. Jag försökte dock skriva samma sak med egna ord istället för att direktöversätta från min partners svar på engelska just för att det skulle synas att inte samma person skrivit svaren. Det är inte heller särskilt många eller svåra frågor men jag antar att de behöver nåt slags underlag innan intervjun.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja,inatt svensk tid kl 0300,, ska hon vara på intervjun, hoppas hon kommer fram? förstått att skytrain BTS går som vanligt,, annars kanske svårt att åka taxi? med demonstrationer och sånt? <br />de visar sej,, va ute itid och ta BTS sa jag,,, sen håller jag tummarna!<br />

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dam har gjort intervjun nu, de (min kvinna) ringde från ambassaden och jag fick prata med tolken som sa att de skulle skicka ,mejla över en översättning idag eller imorrn, som jag skulle skicka vidare till migrationsverket,(detta förmodligen eftersom jag är "ombud" för Faasai, har hennes fullmakt att sköta alla ärenden,)

De var lättsam stämning , och lite skratt i bakgrunden,, så det tolkar jag possitivt, även om de var en himla lång intervju,, fick hon komma in på utsatt tid så höll de 5 timmar? återkommer om det! nu är ett steg till gjort i allafall!

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Handläggningstiderna strider mot Utlänningsförordningen.

Migrationsverket bryter mot Utlänningsförordningen när väntetiderna för uppehållstillstånd för gifta personer som vill flytta till sin make eller maka i Sverige överskrider nio månader.

Kuriren berättade igår om konstnären Matsåke Bergström i Lakafors som i tolv månader har kämpat för att få sin fru Tulani Bergström tillbaka från Sri Lanka, dit hon reste för att lämna in sin ansökan om uppehållstillstånd.

De är inte ensamma om att få utstå lång väntan - något som också framgår av Migrationsverkets hemsida, där väntetiderna just nu förutspås kunna ligga på mellan 10 och 14 månader.

- Migrationsverket som myndighet är oerhört pressad just nu, säger Håkan Jonsson, jurist och expert i Migrationsverkets stab för besök, bosättning och medborgarskap.

Alla vid Migrationsverket är medvetna om eftersläpningen, menar han, och man har äskat om högre anslag för att klara av arbetsbelastningen.

- Vi hoppas att det förbättras under 2014. Men jag vet att det inte är någon tröst i det enskilda fallet.

Finns det ingen gräns för hur lång tid det får ta?

- Jo, enligt Utlänningsförordningen ska det ta max nio månader.

Så ni bryter mot den? - Ja. Det är hemskt att säga, men så är det.

Blir det inga sanktioner när man bryter mot förordningen?

- Nej. Det skulle ju bli fånigt om vi som myndighet tar av de statliga pengarna och betalar böter till staten.

 

Anhopning.

Inbördeskriget i Syrien och Sveriges beslut i höstas att bevilja alla syriska flyktingar permanent uppehållstillstånd ligger bakom den stora anhopningen av asylärenden, liksom oroligheterna i Eritrea.

På samma gång har man mellan 200.000 och 300.000 ansökningar per år som inte handlar om asyl och bland dem finns Tulani Bergström. Det kan gälla alltifrån anhöriginvandring till studenter, arbetstillstånd och EU-medborgare som flyttat till Sverige. Under några månader förra året fick personal som normalt sett jobbar med dessa ärenden istället hjälpa till med asylärendena.

– Nu är fördelningen av personal återställd igen, men det tar tid att komma i fatt. Det finns ingen "quick fix", säger Håkan Jonsson.

För att bli effektivare arbetar de också med att digitalisera verksamheten – bland annat kan man numera ansöka om uppehållstillstånd via ett webbformulär, berättar han.

Mikael Cederbratt, m, ledamot i riksdagens socialförsäkringsutskott, tycker det är olyckligt att förordningen inte följs, men förklarar att det inte är någon lätt fråga att lösa.

– Migrationsverkets verksamhet är ryckig och styrs av situationen i omvärlden. Det räcker inte att akut skjuta till pengar, det krävs också rekrytering av nya kompetenta handläggare och sådana är inte snutna ur näsan.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ringer jag till Migrationsverket i Norrköping ang

Frugan och dotterns ansökan om svenskt medborgarskap.

Vi har gjort den på frugan för dottern var under 18 år

Och vi gjorde den i början på september.

Idag får jag till svar att eftersom dottern har fyllt 18 år nu

Så måste hon vänta till nästa år och söka själv som vuxen.

Frustrerande!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ringer jag till Migrationsverket i Norrköping ang

Frugan och dotterns ansökan om svenskt medborgarskap.

Vi har gjort den på frugan för dottern var under 18 år

Och vi gjorde den i början på september.

Idag får jag till svar att eftersom dottern har fyllt 18 år nu

Så måste hon vänta till nästa år och söka själv som vuxen.

Frustrerande!!

Låter ju helt otroligt :ahh: Borde inte datum vid ansökan gälla ???

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tycka det, men datan säger ifrån.

Så nu får vi tillbaka passen och Put-korten så att

Vi kan beställa resa till sommaren,sen ska vi skicka tillbaka frugans

Pass och Put- kort i april- maj när hon får svenskt medborgarskap

Snurrigt eller inte??

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ringer jag till Migrationsverket i Norrköping ang

Frugan och dotterns ansökan om svenskt medborgarskap.

Vi har gjort den på frugan för dottern var under 18 år

Och vi gjorde den i början på september.

Idag får jag till svar att eftersom dottern har fyllt 18 år nu

Så måste hon vänta till nästa år och söka själv som vuxen.

Frustrerande!!

 

Vilka jävla nötter, borde vara som Kenneth säger.

Inte ska hon "lida" för långsam hantering.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vad thaikonsult anser om detta

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska prova att ringa imorgon igen ( tror jag ringde 30 gånger innan jag kom fram idag)och kolla om det inte är som du säger

Att det är när ansökan inkom till verket som gäller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid beslutsdatum som gäller. Det har Migrationsöverdomstolen fastslagit för flera år sedan. Samma gäller vid beviljandet av uppehållstillstånd när barnen börjar närma sig 18 årsgränsen.

 

Nu brukar Migrationsverket ta hänsyn till att barn kan passera 18 årsgränsen före beslutet hinner tas och bevilja förtur.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fick ju en anmodan av migrationsverket att ta kontakt med ambassaden för ta ett datum för intervju, (dagen efter intervjun var gjord?)

Talade inatt med ambassaden och de behövde inte tala extra med min tjej,, tydligen nått sorts automat utskick när de registrerade begärda foto till ansökan,,? men,, vid intervjun så begärde också ambassaden  komplettering i faasais dokument, färska skiljsmässo handlingar ,översatta, 

Min tjej var snabb som attan, buss upp till petchabun, och redan igår hade jag dessa i mejlen, 1,5 dag efter intervjun.

men var ska jag skicka dom? ingen "länk" skickad från migrations verket,, som med fotot, börjar lusläsa,, det stog att hade man fler handlingar skulle man bifoga dessa med foto länken, helt omöjligt då den bara accepterade 1 foto/dokument uppladdat, 

Det känns trögt,,, skickar iallafall dokumenten till migrationsverkets mejl, märkt med dossier nr och namn,

och hoppas det hittar rätt ? meddelar även ambassaden när jag talar med dom, där såg de att första fotot var registrerat,, 

Hmm,, skulle vilja ha en "länk " att bifoga dokumenten med ,, som med fotot? 

Men intervjuerskan,, sa bara skicka till migrationsverket när du fått översättningarna.(jag fick ju prata med henne strax efter intervjun var gjord, de ringde upp) 

skulle vilja samtala med intervjuerskan, och ha henne att begära dokumenten som de begärde fotot. men det är näst intill omöjligt att ta sej fram telefonledes ,,, ! och till henne?

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fick ju en anmodan av migrationsverket att ta kontakt med ambassaden för ta ett datum för intervju, (dagen efter intervjun var gjord?)

Talade inatt med ambassaden och de behövde inte tala extra med min tjej,, tydligen nått sorts automat utskick när de registrerade begärda foto till ansökan,,? men,, vid intervjun så begärde också ambassaden komplettering i faasais dokument, färska skiljsmässo handlingar ,översatta,

Min tjej var snabb som attan, buss upp till petchabun, och redan igår hade jag dessa i mejlen, 1,5 dag efter intervjun.

men var ska jag skicka dom? ingen "länk" skickad från migrations verket,, som med fotot, börjar lusläsa,, det stog att hade man fler handlingar skulle man bifoga dessa med foto länken, helt omöjligt då den bara accepterade 1 foto/dokument uppladdat,

Det känns trögt,,, skickar iallafall dokumenten till migrationsverkets mejl, märkt med dossier nr och namn,

och hoppas det hittar rätt ? meddelar även ambassaden när jag talar med dom, där såg de att första fotot var registrerat,,

Hmm,, skulle vilja ha en "länk " att bifoga dokumenten med ,, som med fotot?

Men intervjuerskan,, sa bara skicka till migrationsverket när du fått översättningarna.(jag fick ju prata med henne strax efter intervjun var gjord, de ringde upp)

skulle vilja samtala med intervjuerskan, och ha henne att begära dokumenten som de begärde fotot. men det är näst intill omöjligt att ta sej fram telefonledes ,,, ! och till henne?

Men nu känns det som vi är med igen,,, jag ringde igen till ambassaden och ville ha en "länk" att skicka till , de sa,, men skicka till oss direkt, kanon!

då kommer det direkt till intervjuaren som efterfrågade dokumenten,, Det är nu gjort och nu kan man slappna av och vänta, hoppas det fungerar ,,, ;)

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid beslutsdatum som gäller. Det har Migrationsöverdomstolen fastslagit för flera år sedan. Samma gäller vid beviljandet av uppehållstillstånd när barnen börjar närma sig 18 årsgränsen.

Nu brukar Migrationsverket ta hänsyn till att barn kan passera 18 årsgränsen före beslutet hinner tas och bevilja förtur.

Med vänlig hälsning Thaikonsult

post-7214-1390404505,6_thumb.jpg

Det här kom idag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Men nu känns det som vi är med igen,,, jag ringde igen till ambassaden och ville ha en "länk" att skicka till , de sa,, men skicka till oss direkt, kanon!

då kommer det direkt till intervjuaren som efterfrågade dokumenten,, Det är nu gjort och nu kan man slappna av och vänta, hoppas det fungerar ,,, ;)

Ok,, och som de sa vid intervjun i Bangkok så skulle vi höra av oss efter 4 veckor,, 1 månad , för koll av läget,,

förra måndagen gjorde jag just det och skrev till ambassaden och handläggaren här på migrationsverket och frågade,

idag en vecka efter frågan fick jag svar från migrations här i sverige att ärendet inte var skickat "electroniskt" än hit till migrations verket??? de har inte orkat mejla över handlingarna på 5 veckor tolkar jag det som? ok,, hög arbetsbelastning kan väl göra saker liggande,, men nog känns det som om det var min fråga som fick de att börja leta i pappers högen?

lite jobbigt när man går och väntar hela tiden på ev resultat.

Nu ,,, säger migrations att de ska titta på ärendet och se om det är komplett , och att inga fler kompleteringar behöver göras,,och kan behandlas,,,,? jesus,,, är inte det gjort redan?

dra ut på det hela lite till och de färska handlingarna har hunnit bli förlegade,,,

Nu ska jag inte vara negativ,, men hade hoppats på lite struktur.

Jag tror och hoppas det löser sej ,,,,(törs jag skriva snart?? ) kanske bollen är i rullning och alla handlingarna i ordning,

är hur som helst "halvtid" snart,,, om nån vecka har vi väntat 4 månader sen inlämning.

och ärendet har i dags datum inte hamnat på migrationsverkets bord än,,,

det är väl 9 månader de har på sej ? skiter det sej så har jag ett mejl klart till thaikonsult.

men jag hoppas,,, återkommer när jag vet mer..

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok,, och som de sa vid intervjun i Bangkok så skulle vi höra av oss efter 4 veckor,, 1 månad , för koll av läget,,

förra måndagen gjorde jag just det och skrev till ambassaden och handläggaren här på migrationsverket och frågade,

idag en vecka efter frågan fick jag svar från migrations här i sverige att ärendet inte var skickat "electroniskt" än hit till migrations verket??? de har inte orkat mejla över handlingarna på 5 veckor tolkar jag det som? ok,, hög arbetsbelastning kan väl göra saker liggande,, men nog känns det som om det var min fråga som fick de att börja leta i pappers högen?

lite jobbigt när man går och väntar hela tiden på ev resultat.

Nu ,,, säger migrations att de ska titta på ärendet och se om det är komplett , och att inga fler kompleteringar behöver göras,,och kan behandlas,,,,? jesus,,, är inte det gjort redan?

dra ut på det hela lite till och de färska handlingarna har hunnit bli förlegade,,,

Nu ska jag inte vara negativ,, men hade hoppats på lite struktur.

Jag tror och hoppas det löser sej ,,,,(törs jag skriva snart?? ) kanske bollen är i rullning och alla handlingarna i ordning,

är hur som helst "halvtid" snart,,, om nån vecka har vi väntat 4 månader sen inlämning.

och ärendet har i dags datum inte hamnat på migrationsverkets bord än,,,

det är väl 9 månader de har på sej ? skiter det sej så har jag ett mejl klart till thaikonsult.

men jag hoppas,,, återkommer när jag vet mer..

Uschan Sweeex, man får nästan känsloutbrott av att bara vara åskådare, beundrar ditt lugn!

Stort lycka till "lapp"gubben!

 

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, en sak jag undrar över ,, Om,, min kvinna får beviljat UT, då ska det ju fotas och tas fingeravtryck,, det gjorde hon ju i sommars vid förlängning av turistvisat ,, till ett sorts uppehållstillstånd, och fick ju sedan ett ut kort hem skickat,,

således har ju migrationsverket redan foton och finger avtryck,, måste det till nya om det bara är 8-9 månader sen? någon som vet?

Livet är som en bok,,, den som inte reser ,, har bara läst första sidan !

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, en sak jag undrar över ,, Om,, min kvinna får beviljat UT, då ska det ju fotas och tas fingeravtryck,, det gjorde hon ju i sommars vid förlängning av turistvisat ,, till ett sorts uppehållstillstånd, och fick ju sedan ett ut kort hem skickat,,

således har ju migrationsverket redan foton och finger avtryck,, måste det till nya om det bara är 8-9 månader sen? någon som vet?

Det är ju Migrationsverket vi har att göra med, då finns det ingen logik och smidigt sätt?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det krävs även ett nytt besök när man går från 2-årigt UT till PUT. Nytt foto och avtryck efter varje fattat beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att vi med Thaitirak börjar bli en mobbad minoritet på Mig. Får göra som Clirre Importera från något mer svart land..

Link to comment
Dela på andra sajter

I väntans tider så tänkte jag dela med mig av våran UT ansökan.

 

9 Januari så gjorde min sambo en UT ansökan online med hjälp av mig tog sin lilla tid en hel del frågor som ska besvaras och försökte skriva så mycket som möjlig där man skulle svara med text, Dagen efter den 10:e så har jag ett mail för att besvara ungefär samma frågor senare på kvällen ett mail om att boka tid för intervju på Ambassaden i BKK, Fredag kväll så det fick bli ett samtal till Ambassaden på  Måndagen fick tid för intervju 17 Februari den avklarades på 1,5 tim av en äldre Thaikvinna som hon upplevde ganska så trött.

Man har ju hört en del som får sina ansökningar godkännda samma dag som intervjun så eftermiddagen var lite spännande.... men inte kom det något mail inte om att det va klart :( jaja, På Torsdagen den 20 Februari så ringde jag till MIG för att få det nummer man behöver för att kolla sin ansökan online passar då på att fråga hur det går för vår ansökan får då besked att hennes frågor/svar inte har inkommit till MIG än från BKK ännu hmmm

Fredag morgon samtal till Ambassaden i BKK för att fråga varför dom inte skickat till Sverige får besked att dom ska kolla med henne som gjorde intervjun och be henne att skicka den.

Idag 24 Februari kollar status på MIG:s online tjänst "Inga beslut tagna men väl ett ärende registrerat" alltid något, Så men behöver tydligen ligga på hela tiden för att det ska hända något.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

I väntans tider så tänkte jag dela med mig av våran UT ansökan.

 

9 Januari så gjorde min sambo en UT ansökan online med hjälp av mig tog sin lilla tid en hel del frågor som ska besvaras och försökte skriva så mycket som möjlig där man skulle svara med text, Dagen efter den 10:e så har jag ett mail för att besvara ungefär samma frågor senare på kvällen ett mail om att boka tid för intervju på Ambassaden i BKK, Fredag kväll så det fick bli ett samtal till Ambassaden på  Måndagen fick tid för intervju 17 Februari den avklarades på 1,5 tim av en äldre Thaikvinna som hon upplevde ganska så trött.

Man har ju hört en del som får sina ansökningar godkännda samma dag som intervjun så eftermiddagen var lite spännande. men inte kom det något mail inte om att det va klart :( jaja, På Torsdagen den 20 Februari så ringde jag till MIG för att få det nummer man behöver för att kolla sin ansökan online passar då på att fråga hur det går för vår ansökan får då besked att hennes frågor/svar inte har inkommit till MIG än från BKK ännu hmmm

Fredag morgon samtal till Ambassaden i BKK för att fråga varför dom inte skickat till Sverige får besked att dom ska kolla med henne som gjorde intervjun och be henne att skicka den.

Idag 24 Februari kollar status på MIG:s online tjänst "Inga beslut tagna men väl ett ärende registrerat" alltid något, Så men behöver tydligen ligga på hela tiden för att det ska hända något.

 

/matz

 

Det tog ett tag innan vår ansökan kom upp som registrerad också. Tänkte nästan ringa igen och fråga om de gett mig fel beteckningsnummer men då dök den plötsligt upp som registrerad (men utan beslut) en dag.

 

Väldigt mystiskt det där med att vissa får svar direkt efter intervjun medan andra får vänta och vänta. Verkar ganska godtyckligt och det är absolut inte något kundtjänsten vill bekräfta när man frågar dem. De hävdar bestämt att ärenden hanteras i strikt turordning. Har sett gifta par på forum som väntat månader efter intervjun utan svar, medan andra mer nyetablerade par fått svar direkt. Man är ju lite rädd att det antingen är svar direkt eller extra utredning och 11 månaders väntan som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...