Jump to content
IGNORERAD

När i tiden köpa biljett till bästa pris?


FarangLao

Recommended Posts

Tyket?

 

Lite komiskt när det blir 5-6 inlägg om att han ska boka hos nonki. :mdr:

Hahah det var där det klämde, men ser inte det humoristiska riktigt  :ahh:

 

 

Tycket...det var du som skrev att TS frågade tyket  :crazy:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FarangLao

    9

  • Soengsang

    7

  • Mankan

    7

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Vem är det som gnäller?

Läs inlägg 17 första raden

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Hahah det var där det klämde, men ser inte det humoristiska riktigt  :ahh:

 

 

Tycket...det var du som skrev att TS frågade tyket  :crazy:

Inte? Aja, tanke på att TS svarade efter första inlägget om att höra med nonki angående flygbiljetter och TS svarar att han redan är på väg att maila nonki. Efter det trillar det ner 4-5 liknande svar angående hur bra nonki är. Man kan ju tro att vissa extraknäcker för nonki till att kränga flygbiljetter. :)

 

Läst, ser inget gnäll där?

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, jag är tacksam över alla tips och förslag. Jag kanske skulle förtydligat mig bättre i mitt första inlägg. Bra pris och rimliga restider är mina önskemål. Men det är nog så att blir det över 30 dagar så kan nog inte Thai konkurrera med en del andra bolag. Åkte med Turkish ungefär samma period 2011-12 och då betalade jag strax under 6K. Thai låg en bit över 8K samma resperiod om jag inte missminner mig.

 

Som sagt har flera bidragit med mycket bra information och jag är ganska säker på hur jag ska lägga upp taktiken.

 

Tack alla :)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kollade på priser i två dagar under olika tider och kan konstatera att priser rör sig mycket under dagen 

dessutom om du flyttar hemresa en eller två dagar fram eller tillbaka så kan du spara ca 1500 upp till 2000 sek.

Jag förstår att alla flygbolag är intressanta om resan är kort.

Varför inte Quatar för 6 tusen och restid 14 timmar.

 

Kolla www.momondo.se många inställningar och möjligheter.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagar, Lördagar och även i viss mån Söndagar är generellt dyrdagar.bort med dem och man kan spara en liten slant.vart man nu än bokar sin resa ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagar, Lördagar och även i viss mån Söndagar är generellt dyrdagar.bort med dem och man kan spara en liten slant.vart man nu än bokar sin resa :wink:

 

Jo det har jag förstått sen tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte? Aja, tanke på att TS svarade efter första inlägget om att höra med nonki angående flygbiljetter och TS svarar att han redan är på väg att maila nonki. Efter det trillar det ner 4-5 liknande svar angående hur bra nonki är. Man kan ju tro att vissa extraknäcker för nonki till att kränga flygbiljetter. :)

Med tanke på hur illa Nonki behandlats av bestämmande på forumet tycker jag det är trevligt med välförtjänt positiv kritik.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läst, ser inget gnäll där?

Ok då är det nog meningslöst att vi fortsätter diskutera den saken

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyket?

Lite komiskt när det blir 5-6 inlägg om att han ska boka hos nonki. :mdr:

Vad är det för komiskt med det ? Han har ju många nöjda kunder här och bra service ,man kan preliminärboka nu utan att betala ett öre i avgift och senast betala 3 veckor innan avresa och har man då tur kanske priset gått ner också under tiden eller man helt enkelt inte vill eller kan åka om det dykt upp ngt annat så är det bara att boka av ,kostar inget ,ja mkt bättre kan det inte bli

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är ju Nonkis oslagbara då man kan preliminär boka långt mera i förväg och sen ser han under tiden om det bli bättre erbjudanden och bokar då om.

 

Inte förrän tre veckor innan avresa behöver man slutgiltigt betala biljetterna. På detta sätter har man både hängslor och livrem.

 

Nonkis Travel Agency  är suveränt. De ända som inte förstått detta är forumägarna, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagar, Lördagar och även i viss mån Söndagar är generellt dyrdagar.bort med dem och man kan spara en liten slant.vart man nu än bokar sin resa :wink:

 

...och de sparade slantarna går förmodligen åt till annat. Så, i slutändan +/-  0.       :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
...och de sparade slantarna går förmodligen åt till annat. Så, i slutändan +/-  0.       :P

 

Jepp vin kvinnor och sång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i min drom ialla fall ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagar, Lördagar och även i viss mån Söndagar är generellt dyrdagar.bort med dem och man kan spara en liten slant.vart man nu än bokar sin resa :wink:

Jag har för mig att det är 200kr dyrare med Thai. Är jag ledig så sitter i alla fall inte jag och rullar tummarna fram till måndag för att spara 200kr :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
Jag har för mig att det är 200kr dyrare med Thai. Är jag ledig så sitter i alla fall inte jag och rullar tummarna fram till måndag för att spara 200kr :)

 

Helt riktigt, men det är oftast svårare att komma åt biljetterna med bra priser dessa dagar då de ryker fortare, mer attraktivt att åka på helgen då många avslutar sin arbetsvecka på fredagar.

 

Bara därför bokade jag en lördagsavgång i månadsskiftet aug/sept med den eminenta resebyrån Nonkis-travel igår, passade även på att boka en resa till Januari...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp vin kvinnor och sång.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i min drom ialla fall :wink:

När började du sjunga?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att weekendtillägget FRE-SÖN är borta nu, det har iaf inte nämnts sista gångerna jag har bokat Thai.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

FarangLao

Har nyss hittat en resa 25/11-8/1 med Turkish Airlines för 5805:- inkl. servicepaket. Undrar om det går att hitta bättre pris under perioden? Reste med dem för två år sen och var helnöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyss hittat en resa 25/11-8/1 med Turkish Airlines för 5805:- inkl. servicepaket. Undrar om det går att hitta bättre pris under perioden? Reste med dem för två år sen och var helnöjd.

Priset är rätt om du bor i "rätt" stad. Ankomst ARN 23.35 gör att det inte finns anslutningaflyg. Övernattning ett måste.

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

FarangLao
Priset är rätt om du bor i "rätt" stad. Ankomst ARN 23.35 gör att det inte finns anslutningaflyg. Övernattning ett måste.

 

Leif

 

Iofs men själv bor jag mindre än två timmar från ARN så det löser sig oftast med hämtning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyss hittat en resa 25/11-8/1 med Turkish Airlines för 5805:- inkl. servicepaket. Undrar om det går att hitta bättre pris under perioden? Reste med dem för två år sen och var helnöjd.
Hur lågt pris är du ute efter? Om du senast var helnöjd så boka! Du kan säkert hitta några hundringar billigare men det kan lika gärna bli dyrare.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...