Jump to content
IGNORERAD

När i tiden köpa biljett till bästa pris?


FarangLao

Recommended Posts

Redan innan hemkosten i veckan började jag planera för nästa resa ca; 25/11-8/1. Har kollat runt på de flesta resesajter men biljetterna nu har varken lockande priser eller restider.

 

När i tiden brukar det börja lossna inför nästa vinters resor?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • FarangLao

    9

  • Soengsang

    7

  • Mankan

    7

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam
Redan innan hemkosten i veckan började jag planera för nästa resa ca; 25/11-8/1. Har kollat runt på de flesta resesajter men biljetterna nu har varken lockande priser eller restider.

 

När i tiden brukar det börja lossna inför nästa vinters resor?

Gör en preliminär bokning med Nonki om du ska åka thaiairways

 

www.nonkistravel.se

Link to comment
Dela på andra sajter

100 dar före om du inte hittat kampanj med särskilda villkor.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

100 dar före om du inte hittat kampanj med särskilda villkor.

 

 

Leif

 

Tack Leif men jag lär väl ligga ute och bevaka dagligen, hahaha ;) Är du nere eller hemkommen igen också? 

Link to comment
Dela på andra sajter

100 dar före om du inte hittat kampanj med särskilda villkor.

 

 

Leif

 

Tack Leif men jag lär väl ligga ute och bevaka dagligen, hahaha ;) Är du nere eller hemkommen igen också? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Leif men jag lär väl ligga ute och bevaka dagligen, hahaha :wink: Är du nere eller hemkommen igen också? 

Hemkommen, men inte bortkommen.

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en preliminär bokning med Nonki om du ska åka thaiairways

 

www.nonkistravel.se

 

Haha tack :) Var precis på gång att maila honom då jag brukar köpa biljetter av Nonki's (y) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Leif men jag lär väl ligga ute och bevaka dagligen, hahaha :wink: Är du nere eller hemkommen igen också? 

 

Det  gör Nonkis travel åt dig, smidig resbyrå med personlig service som är oslagbar

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

När åker du ner igen Leif?

20 augusti i 3 veckor

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

sunshine11281
Det  gör Nonkis travel åt dig, smidig resbyrå med personlig service som är oslagbar

Ja Nonki är alltid på tårna och ger den bästa servicen jag har redan förbokat december-januari.

Tack Peter på Nonkis travel

Link to comment
Dela på andra sajter

Redan innan hemkosten i veckan började jag planera för nästa resa ca; 25/11-8/1. Har kollat runt på de flesta resesajter men biljetterna nu har varken lockande priser eller restider.

 

När i tiden brukar det börja lossna inför nästa vinters resor?

 

 

Verkar vara svårt att få billiga biljetter i början på januari. Jag har själv försökt ungefär samma datum som du men bokade hemresan senare den, 14 januari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det gjordes en undersökning i Aftonbladet om när det är bäst att köpa flygbiljetterna och om jag inte minns fel så var det ungefär 2 månader innan avfärd?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det gjordes en undersökning i Aftonbladet om när det är bäst att köpa flygbiljetterna och om jag inte minns fel så var det ungefär 2 månader innan avfärd?

 

Då är ju Nonkis oslagbara då man kan preliminär boka långt mera i förväg och sen ser han under tiden om det bli bättre erbjudanden och bokar då om.

 

Inte förrän tre veckor innan avresa behöver man slutgiltigt betala biljetterna. På detta sätter har man både hängslor och livrem.

Link to comment
Dela på andra sajter

25/11 till 8/1 finns mycket runt 6500kr från Stockholm.

Finnair, Quatar, Turkish med hyfsade restider.

Dåliga restider från 5600kr.

Då du stannar längre än 30 dar, så brukar Thai inte billiga biljetter.

 

Frågan vad som är ett bra pris?

Quatar med hemresa på 20 tim 5847kr...bra eller dåligt?

 

 

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det  gör Nonkis travel åt dig, smidig resbyrå med personlig service som är oslagbar

 

Precis alltid trevlig och kanon service med Nonki

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läser man en del svar här så tycks det har ignorerats eller glömts bort att frågan TS ställde faktiskt innehåller villkoret "till bästa pris" .

 

Enligt min tolkning innebär detta att priset bör ligga inom de lägre 20% av marknadens prisintervall för en given reseperiod och destination. Självklart till acceptabla villkor som restid etc.

 

Med andra ord: vill man tex. resa från Stockholm till Bangkok bör priset inte överskrida 6000 SEK under låg/normalsäsong och högst 7000 SEK under högsäsong som jul&nyår etc. Alla andra priser kan absolut inte ur konsumentperspektiv betraktas som prisvärda om man inte fysiskt eller mentalt är uppbunden till ett fåtal alternativ (extra benfrihet, Thai Airways etc.) eller absolut inte kan tänka sig att ta sig en välbehövlig bensträckare på en inte allt för lång mellanlandning.

 

Enligt statistiken som finns tillgänglig (bl.a. mina egna data fån ett miljontals resor) så brukar det lägsta priset på en viss resa erbjudas runt omkring 8-12 veckor innan avresedatum. Det är ett beräknat genomsnitt och kan naturligtvis variera för olika säsong, avreseplatser och destinationer. Detta har konstaterats tidigare i en rad senare undersökningar och detta påstående verkar stå sig ganska stabilt även under senaste åren och därför har en bra chans att även gälla under 2013/2014.

 

 

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

idi*tiskt att det ska klankas ner på andras svar i den här tråden. Jag tycker de flesta här har svarat ganska informativt även om det inte passar vissa. När i tiden man kan få bästa pris behöver inte betyda att man måste ha den allra billigaste biljetten som går att hitta till Thailand

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

idi*tiskt att det ska klankas ner på andras svar i den här tråden. Jag tycker de flesta här har svarat ganska informativt även om det inte passar vissa. När i tiden man kan få bästa pris behöver inte betyda att man måste ha den allra billigaste biljetten som går att hitta till Thailand

Tycket TS är ganska tydlig om att han vill ha billigast biljett.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycket TS är ganska tydlig om att han vill ha billigast biljett.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ja då tolkar vi hans inlägg olika. Uppenbarligen nappade även TS på erbjudanden som kom om att kontakta Nonki för pris. Så jag kan inte se att tipset skulle vara fel. Jag kan även utläsa av hans inlägg att restiden är viktig.

Om man söker tips om att köpa något till bästa pris. Låt oss säga en vara exempelvis en köksspis då behöver inte det betyda att man är ute efter den billigaste spisen som går att hitta. Man kanske vill ha en viss kvalité också.

Jag kan ju fråga när i tiden jag skall köpa en biljett för att jag skall få bästa pris men ändå vara ute efter en förstaklass biljett med direktflyg eller?

Därför tyckte jag det var dumt och ignorant att gnälla på andras tips bara för att de inte bara presenterar de allra billigaste alternativen.

I slutändan är det bara upp till TS att välja vad som passar bäst och även om han väljer den allra billigaste biljetten har han ju även fått en del andra tips.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycket TS är ganska tydlig om att han vill ha billigast biljett.

 

 

 

Nja, jag tycker inte det är så tyket av TS, när han både frågar om restider(=bekvämlighet) och priser.

 

Och jag vill fortfarande påstå att det är bekvämt att få den kombinationen av bla Nonkis travel..där anser jag man får en oslagbar kombination av pris/restid/bekvämlighet/gott bemötande.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur som helst så vill han ju åka hem 8/1.

Med ett resedatum så nära efter jul-nyår brukar man inte tjäna nåt på att vänta med biljettköp.

 

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja då tolkar vi hans inlägg olika. Uppenbarligen nappade även TS på erbjudanden som kom om att kontakta Nonki för pris. Så jag kan inte se att tipset skulle vara fel. Jag kan även utläsa av hans inlägg att restiden är viktig.

Om man söker tips om att köpa något till bästa pris. Låt oss säga en vara exempelvis en köksspis då behöver inte det betyda att man är ute efter den billigaste spisen som går att hitta. Man kanske vill ha en viss kvalité också.

Jag kan ju fråga när i tiden jag skall köpa en biljett för att jag skall få bästa pris men ändå vara ute efter en förstaklass biljett med direktflyg eller?

Därför tyckte jag det var dumt och ignorant att gnälla på andras tips bara för att de inte bara presenterar de allra billigaste alternativen.

I slutändan är det bara upp till TS att välja vad som passar bäst och även om han väljer den allra billigaste biljetten har han ju även fått en del andra tips.

Vem är det som gnäller?

 

Tyket?

 

Lite komiskt när det blir 5-6 inlägg om att han ska boka hos nonki. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vem är det som gnäller?

Tyket?

Lite komiskt när det blir 5-6 inlägg om att han ska boka hos nonki. :mdr:

Vad är det för komiskt med det ? Han har ju många nöjda kunder här och bra service ,man kan preliminärboka nu utan att betala ett öre i avgift och senast betala 3 veckor innan avresa och har man då tur kanske priset gått ner också under tiden eller man helt enkelt inte vill eller kan åka om det dykt upp ngt annat så är det bara att boka av ,kostar inget ,ja mkt bättre kan det inte bli

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...