Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra ljudböcker


Guest J666

Recommended Posts

Ja är det någon som har tips på bra ljudböcker?? <br />Tycker mycket om självbiografier, dokumentärer och sånt där... <br />Inte såna där dom hittar en död person på första sidan å sen ska dom reda ut mordet i 16 timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • olle123987

    11

  • Kenneth4618

    5

  • Bibben

    5

  • AnTove

    3

Mest aktiva i denna tråd

Kenneth4618

Ja Svensk maffia var bra

 

Räckte från Savona i Italien och till Stockholm

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla böcker med Buthler o Öhrlund, särskilt den serien om Silverbjelke, den är helt suverän

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda ljudbok jag lyssnat på "100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann" är grymt rolig!

Läste boken först sen köpte jag den som ljudbok till farsan, det följde med en skiva med hela boken i mp3 format, den har jag sparat på datorn och lyssnar ibland på random bitar, alltid skrattframkallande!

Har hört hela boken i sträck ett par gånger också.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på både El Choco och 100 åringen som klev ut genom fönstret och försvann som ljudböcker, och bägge var det bra uppläsare på, uppläsaren är A till O om man skall uppskatta boken.

ps. bägge dessa böcker rekommenderas och får 4 bananer av 5 möjliga, medans böckerna om Silverbjelke för +5 bananer :-)

ps2. Stefan Sauk är min favorit som uppläsare

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är det någon som har tips på bra ljudböcker?? <br />Tycker mycket om självbiografier, dokumentärer och sånt där... <br />Inte såna där dom hittar en död person på första sidan å sen ska dom reda ut mordet i 16 timmar.

 

Lee Child hela serien om Jack Reacher. mycket bra och lätt lyssnad.

Simon Scarows hela serien om Romarikett 

Michael Connely hela serien om Harry Bosch plus några andra

Link to comment
Dela på andra sajter

Sveriges radio har en hel del i sina arkiv:

 

P3 Dokumentär är kanon, en del dokumentärer är hur intressanta som helst.

Sommar i P1, blandad kompott, några totalt ointressanta och jättetråkiga medan andra är riktigt inspirerande och superintressanta eller roliga.

Vetandes värld P1, Språket, Plånboken m.m.

 

Några bra ljudböcker:

 

Jag är Zlatan, eftersom jag vet att du är fotbollstokig.

Jakten på El Chapo, om världens mest efterspanande knarkboss.

Slash, om hans vilda liv i Guns n' Roses

Sanningen om IKEA, Johan Stenebo har skrivit en avslöjande bok om vad som döljer sig bakom Sveriges mest framgångsrika företag.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill slå ett slag för Jan Guillou - Ordets makt och vanmakt . Mycket intressant och man får en bredare bild av honom . Han läser boken själv och man känner att han har en självdistans till sig själv . 

 

Håller med om 100-åringen och han som läser den är så otroligt bra . Han gör boken dubbelt så bra . 

 

 

Lyssnar nu På Mcmaffia i bilen och den är väldigt intressant . Har kommit halvägs .

Ändrades av Siamways
Link to comment
Dela på andra sajter

http://sv.wikipedia.org/wiki/Antony_Beevor

Allt med Antony Beevor om du gillar historia och då speciellt andra världskriget.

Tycker att boken om Stalingrad var grymt bra och intressant.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sven_Hassel

Inte direkt finkultur eller PK men Sven Hassel skriver på ett medryckande och roligt sätt med ett mustigt språk är väl det minsta man kan säga! 

Han skriver också om andra världskriget men det ska vara självupplevt men hur mycket som är sanning vet nog ingen.

Tror de har släppt tre/fyra ljudböcker?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
http://sv.wikipedia.org/wiki/Antony_Beevor

Allt med Antony Beevor om du gillar historia och då speciellt andra världskriget.

Tycker att boken om Stalingrad var grymt bra och intressant.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sven_Hassel

Inte direkt finkultur eller PK men Sven Hassel skriver på ett medryckande och roligt sätt med ett mustigt språk är väl det minsta man kan säga! 

Han skriver också om andra världskriget men det ska vara självupplevt men hur mycket som är sanning vet nog ingen.

Tror de har släppt tre/fyra ljudböcker?

Lillebror äger! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla böcker med Buthler o Öhrlund, särskilt den serien om Silverbjelke, den är helt suverän

Ska kolla upp denna serie, har inte hört talas om den tidigare =)

 

Likaså här, ska kolla upp denna med.

 

Jag blev faktiskt färdig med Jag är Zlatan idag, 3 min innan jag startade denna tråd.. Det var då jag insåg att mina ljudböcker var slut. Sanningen om IKEA har jag inte lyssnat på.. Får även bli ett besök på p3 dokumentär :thumbsup:

 

 

Övriga böcker har jag redan läst...

Förra sommaren lyssna jag på:

Svensk maffia 1 & 2

Helvetet inifrån

Hundra mot en

Mc Maffia

Hundraåringen som klev ut genom fönstret å försvann

Jag är OZZY

Marilyn Manson

The Dirty nånting (mötley crue)

Slash

Nikki sixx

Welcome to the jungle

Kurt Cobains självbiografi

Snabba cash 1 & 2

Aldrig fucka up

 

Ja å sen ett 20 tal böcker till jag inte kommer på just nu... Blir ungefär 2 böcker i veckan

 

EDIT: Jag är OZZY av Ozzy Osbourne är den roligaste bok jag nånsin läst. Rekommenderar den STARKT även om man inte gillar Ozzy...

Ändrades av J666
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla upp denna serie, har inte hört talas om den tidigare =)

Författarna har en aktiv sida på FB => https://www.facebook.com/pages/Buthler-%C3%96hrlund/115022181932?fref=ts

Och böckerna hittas på en jättekänd piratbukt på nätet och skulle du sakna någon bok så sänd PM så skall jag fixa en sida åt dig att ladda hem dem ifrån(gratis naturligtvis) ;-)

ps. jag har faktist själv betalt för flera av böckerna då jag inte orkat vänta på att de skall komma ut på nätet

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde bort Herman Lindqvist , böckerna väldigt roliga och intressanta . Och är otroligt duktig på att framföra dessa . 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel på dålig uppläsare.

Bankrånaren Janne Olsson gav ut en bok, helt OK.

Sen skulle han ge ut den på ljudbok, han valde att skippa en uppläsare och läste upp den själv, F I A S K O !

Redan efter 1v så totalsågades skiten, INGEN orkade lyssna på Jannes skitsnack!

Skulle han ha gett Stefan Sauk de %:en han tar och Stefan läst upp boken hade det kunna bli en succe, ett bra exempel där snålheten bedrar visheten.

 

ps. Janne O flyttade till Isaan efter att ha avtjänat sin dom

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel på dålig uppläsare. Bankrånaren Janne Olsson gav ut en bok, helt OK. Sen skulle han ge ut den på ljudbok, han valde att skippa en uppläsare och läste upp den själv, F I A S K O ! Redan efter 1v så totalsågades skiten, INGEN orkade lyssna på Jannes skitsnack! Skulle han ha gett Stefan Sauk de %:en han tar och Stefan läst upp boken hade det kunna bli en succe, ett bra exempel där snålheten bedrar visheten.   ps. Janne O flyttade till Isaan efter att ha avtjänat sin dom
Patrik Sjöbergs bok "Det du inte såg" totalförstörs av Jakob Eklund, mannen med ett enda tonläge. Intressant historia men bedrövlig uppläsare.
Link to comment
Dela på andra sajter

J666, säg till om det är nån särskild bok som du vill ha så kanske jag kan fixa den. Har en "kompis" som... ja du fattar ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Patrik Sjöbergs bok "Det du inte såg" totalförstörs av Jakob Eklund, mannen med ett enda tonläge. Intressant historia men bedrövlig uppläsare.

Jag håller med till 100%... jag började lyssna på boken men gav upp p.g.a uppläsaren(orkade inte att lyssna på fanskapet)

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med till 100%... jag började lyssna på boken men gav upp..
Jag lyssnade klart men ångrade att jag inte läste istället. Hoppas han inte får förstöra någon mer bra bok!
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med till 100%... jag började lyssna på boken men gav upp p.g.a uppläsaren(orkade inte att lyssna på fanskapet)

 

Va fan...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

J666, säg till om det är nån särskild bok som du vill ha så kanske jag kan fixa den. Har en "kompis" som... ja du fattar :wink:

Jag säger same same...och det gäller alla mina vänner(inte ni som tror att ni är vänner när ni ger + karma)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...