Jump to content
IGNORERAD

Borr/skruvdragare AEG?


Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Är så jävla less på att behöva låna grejer hela tiden så fort man ska göra något och tänkte köpa mig en skaplig skruvdragare. Tänkte höra med proffsen här om denna är något att ha? Den ska trots allt bara användas av mig med tummen mitt i handen de få gånger jag orkar masa mig ur soffan när jag är ledig så börja inte svamla om några riktiga dyra proffsgrejer tack :)

 

http://www.jula.se/borr-skruvdragare-bs-14g-li-152c-14-4v-36nm-060219

Köpte en likadan för ett par år sen, rekommenderas varmt, stark maskin,  i den prisklassen hittar du nog inte mycket bättre.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    5

  • andrejsdenruskige

    3

  • borje222

    3

  • ByggareBob

    3

Mest aktiva i denna tråd

andrejsdenruskige

Senaste gången jag köpte verktyg ångrar jag bittert.

 

Det innebar bara en massa jobb...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte man blir så mycket klokare när man läser denna diskussion.

Råden haglar hit och dit och man blir snurrig.

Men det är ju som sig bör då utbudet är så enormt stort. Snurrig är väl milt uttryckt om man kollar marknaden själva och besöker de ledande affärerna inom detta gebit.

Senast jag köpte en skruvdragare så köpte jag Biltemas näst billigaste modell. Men jag har hittils bara haft behov av att montera möbler, inte trätrallar eller byggjobb med mera.

Men till mitt behov funkar denna från Biltema utmärkt.

 

Halledan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte man blir så mycket klokare när man läser denna diskussion.

Råden haglar hit och dit och man blir snurrig.

Men det är ju som sig bör då utbudet är så enormt stort. Snurrig är väl milt uttryckt om man kollar marknaden själva och besöker de ledande affärerna inom detta gebit.

Senast jag köpte en skruvdragare så köpte jag Biltemas näst billigaste modell. Men jag har hittils bara haft behov av att montera möbler, inte trätrallar eller byggjobb med mera.

Men till mitt behov funkar denna från Biltema utmärkt.

 

Halledan

Får se om du blir klokare nu då?

 

Jag tycker att Knasen gör rätt om han köper kvalitéts märket AEG med 2 batterier till halva priset av det normala istället för ett B-märke med bara 1 batteri för nästan samma pris.

Jag valde ett annat märke för att det också är bra, och passar mej utmärkt.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Får se om du blir klokare nu då?

 

Jag tycker att Knasen gör rätt om han köper kvalitéts märket AEG med 2 batterier till halva priset av det normala istället för ett B-märke med bara 1 batteri för nästan samma pris.

Jag valde ett annat märke för att det också är bra, och passar mej utmärkt.

 

MVH Tommy

Jag tror inte det är mer AEG i den där budgetversionen än det var volvodelar i Volvo66(dafen)

Men som hobbymaskin så duger den väl

Ändrades av olle123987
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju inte en bil för en halv miljon vi diskuterar... Säkert ett bra köp för pengarna.

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är mer AEG i den där budgetversionen än det var volvodelar i Volvo66(dafen)

Men som hobbymaskin så duger den väl

"Att tro är att inte veta"

Gud, vad sur min konfirmationspräst blev när jag svarade det på frågan om vad "Tro" betyder...

 

Men om du tror att en Mecc eller Cotech (Clas Olson tech) är lika bra som en AEG så tror jag att du misstar dej.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade satsat på AEG före JULA:S meec-modell, köpte en sån där meec för 800-900kr o lyckades dra isönder växeln i den(plast) fick en ny o drog sönder den oxå snabbt, detta var när jag panelade huset o

drog in 100-120mm skruv för reglarna, köpte därefter en Bosch (grön) 14,4v som överlevde resterande 3 väggar+ 2-3 fall från hög steghöjd. Boschen kostade bara några hundralappar mer, men kändes mkt mkt bättre

än den där meec.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrev lite galet där då jag titta på Aeg´s hemsida sen på hans länk, enl deras websida så e det ett NiCd batteri men jag skrev felaktigt Li-Ion...tydligen har dom flera modeller men samma maskin med olika serienr och olika batterier...

Dock verkar denna maskin han tittar på ha Li-Ion batterier enl den utförligare texten som finns på Jula´s hemsida.

NiCd batteri var det väl många år sen det vart förbjudet att sälja ca 10år

 

Mvh Pho

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte det är mer AEG i den där budgetversionen än det var volvodelar i Volvo66(dafen)

Men som hobbymaskin så duger den väl

Den duger till mer än hobbymaskin, hade en likadan i jobbet, har dragit i ett antal tusen större spax med den och fungerar fint fortfarande, den blev bäst i test för några år sen i en undersökning och då konkurrerade den med dewalt, bosh, hitachi och nån mer, tyvärr hittar jag inte testet längre.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Eftersom det var en kampanjvara och lagerstatusen ändrades till begränsad igår så skickade jag ombud att köpa den. Har nu testat att borra och dra i några skruv och den funkar fint, så nu kan jag lägga mig på soffan och koppla av igen en tusenlapp fattigare :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...